Flightcase bouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

    #16
    Altijd leuk om een dergelijk fotoverslag te kunnen raadplegen
    Blijkbaar heb je een kit besteld. Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om zelf alle stukken samen te zoeken.
    als je bij de brom zit...

    Comment

    • Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

      #17
      Ik heb alles ook zelf bij elkaar gezocht. Met hulp van mijn leverancier die wat meer ervaring heeft, heb ik gevonden wat ik nodig heb. Het hout heb ik ook zelf aan een spotprijsje kunnen kopen.
      Ik zal hopelijk vanmiddag even het materiaal lijstje online zetten.
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

      Comment

      • tarpan
        • Dec 2008
        • 266

        #18
        Ok, verkeerde interpretatie dan.
        Op die foto met de hardware zag het eruit alsof het een standaardpakketje was
        my mistake.
        Ik ben ook van plan om binnenkort een serie cases te maken dus laat maar komen

        Ik ga ook een keer kijken voor een foto van "flightcases" die door een schrijnwerker gemaakt zijn...
        als je bij de brom zit...

        Comment

        • Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

          #19
          Zo, heb even een printscreentje gemaakt uit mijn materialenlijstje.



          Heb ook de excl. btw prijzen erbij laten staan, voor de liefhebbers.
          Al mijn materiaal komt van Penn Elcom. Zoals ik heb begrepen, is dit een van de betere merken.

          Ik heb verder nog 9mm meranti multiplex gehaald bij de houtboer. 3,5 plaat voor 30 euro. Dus als je het voor dezelfde prijs wilt hebben, zul je heeeel veel geluk nodig hebben..
          Nog vragen, ik hoor het graag. Volgende week begin ik daadwerkelijk met de kist, dus dan zullen de foto's op het net verschijnen!

          Groeten Jasper
          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

          Comment

          • tarpan
            • Dec 2008
            • 266

            #20
            ok misschien een domme vraag, welke dikte hebben je planken van bij je houtboer?
            ben je zeker dat die precies 9mm zijn?
            anders kan je wel eens problemen krijgen bij het passen met je profielen...
            is namelijk geen standaardmaat hé
            als je bij de brom zit...

            Comment

            • dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

              #21
              Originally posted by tarpan
              ok misschien een domme vraag, welke dikte hebben je planken van bij je houtboer?
              ben je zeker dat die precies 9mm zijn?
              anders kan je wel eens problemen krijgen bij het passen met je profielen...
              is namelijk geen standaardmaat hé
              sorry maar uuuh... wil je me nu wijs maken dat 9mm geen standaard hout maat is!... dat is het eerste wat ik hoor.

              en nee het zal nooit 9mm precies zijn. der kan altijd nog een mm verschil in zitten. maar daar komt het niet op aan
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

              Comment

              • JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

                #22
                Allemaal onzin. Flightcase-hout is Multiplex van 9mm (gewoon STANDAARD DIKTE!!!) met daarop een +- 1mm afwerklaag. Profiel is dus voor +-10mm totaaldikte plaat bedoeld!
                Creating shows beyond Imagination

                Comment

                • Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

                  #23
                  Inderdaad. Normaliter is flightcasehout 9mm. Er zijn varianten op 12mm, als ik me niet vergis. Maar hiervoor heb je ook weer aparte profielen nodig.Bovendien is dit weer een stuk zwaarder dan de 9mm versie. Ik maak ook wel wat foto's van het hout, als ik het hier thuis heb.

                  Groeten Jasper
                  Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                  Comment

                  • Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

                    #24
                    Tijd voor een update!

                    Ik heb nu het hout bijna allemaal op maat gezaagd.

                    Enkele kist zonder deksel.

                    Enkele kist met voorzijde.

                    De deksel voor bovenop zet ik vanavond nog in elkaar, dan volgen hier ook de foto's van. Ik zal dan ook direct foto's met beide kisten erop zetten.
                    Mochten er nog mensen zijn die interesse hebben in precieze maten, laat het me dan weten.

                    Vrijdag verf ik de boel en als DJ_Wojcik volgende week de popnageltang meeneemt zet ik woensdag de profielen en dergelijke erop..

                    Groeten Jasper
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

                      #25
                      Geen HPL-toplaag? Ik ben wel benieuwd naar die keuze, want die zou ik persoonlijk niet maken (slechte ervaringen met een verflaagje vs. de strakheid van het HPL).

                      Comment

                      • jens
                        • Aug 2004
                        • 1066

                        #26
                        aardig aan het knutselen zie ik alweer

                        als je nu begint met je profielen zagen en je heb 1 case gadaan zet hem dan eens in elkaar met spanbanden om te kijken of die helemaal past. soms kan je nog wat smokklen mocht dat nodig zijn.

                        met je verdere profielen gewoon een spanband dr omheen laten en klaar...ken je hem alle kanten opdraaien en ook je sluitingen erin zagen...

                        vergeet trouwens niet als je straks 1 case af heb... ze te wisselen met case 2 als je die aan het bouwen ben ...zodat straks je deksel 1 en 2 identiek zijn...

                        mischien wist je het al maar mischien ook niet...1 van mij lessen die ik ooit eens kreeg toen ik net begon met bouwen

                        Comment

                        • Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

                          #27
                          Nog een half uurtje geklust en kijk eens aan:

                          Beide kisten gesloten.

                          Beide kisten maar dan eentje geopend.

                          Deksel voor aan de voorkant van de kisten.

                          Deksel voor aan de bovenkant van de kisten.

                          En voor de kenners/liefhebbers:

                          De verf

                          Bovenste pot is voor de buitenkant, onderste voor de binnenkant. Kleur en merk hetzelfde. Alleen de prijs zit 20 euro verschil in.

                          Groeten Jasper

                          PS. bedankt voor de tips Jens
                          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                          Comment

                          • dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

                            #28
                            k zie dat het hout van brentjes is.... zie het aan de sticker.

                            zorg wel dat je NOOIT een sticker aan de buitekant hebt. Want die plaksel wat hiervoor word gebruikt is nogal nasty, en is echt ka loten om overheen te verven

                            en owjah, leuk, die rambo, heb je je zeker blauw aan betaald, had 't dan via mij gedaan
                            maar uhh.... die beits is wel niet kras vast. dus dan kom je vaker dan 5x perjaar aan het verven om je voor aan zicht mooit zwart te houden.
                            Last edited by dj-wojcik; 04-02-09, 21:45.
                            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                            Comment

                            • Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

                              #29
                              Hout komt inderdaad van bij Brentjens.
                              En mijn vader was zelf ook al zo slim om rekening te houden met de sticker.
                              De verf was voor 25 euro de pot. De onderste pot 'n tientje.
                              De lak is voor de buitenkant. ( Kras en stoot vast volgens het etiket )
                              De beits is voor de binnenkant. Daar gaat het me er voornamelijk om dat het zwart is. Had net zo goed zwarte latex kunnen kopen, maar een "zeurpiet" had dan toch een klein kleurverschil gezien.
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                              Comment

                              • dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

                                #30
                                Originally posted by Beckers Entertainment
                                Hout komt inderdaad van bij Brentjens.
                                En mijn vader was zelf ook al zo slim om rekening te houden met de sticker.
                                De verf was voor 25 euro de pot. De onderste pot 'n tientje.
                                De lak is voor de buitenkant. ( Kras en stoot vast volgens het etiket )
                                De beits is voor de binnenkant. Daar gaat het me er voornamelijk om dat het zwart is. Had net zo goed zwarte latex kunnen kopen, maar een "zeurpiet" had dan toch een klein kleurverschil gezien.
                                zwarte latex moeilijk hoor
                                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                                Comment

                                Working...