Ja, het gebeurt!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vic
    • Jun 2003
    • 93

uhm... Rinus volgens mij is het je eigen post die zegt dat het de mastergrid van het gebouw zelf was die bezweken is.
    Dus komt nu de vraag hoe betrouwbaar zijn de post s van rinus [][][)]
    welk merk truss was dit overigens tomcat ofzo

greetzzz
    vic

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

citaat:Geplaatst door vic

uhm... Rinus volgens mij is het je eigen post die zegt dat het de mastergrid van het gebouw zelf was die bezweken is.
      Dus komt nu de vraag hoe betrouwbaar zijn de post s van rinus [][][)]
      welk merk truss was dit overigens tomcat ofzo
      Hallo Vic,
      Jouw punt is mij niet geheel duidelijk...
      IDD is eerst dat mastergrid bezweken, en niet eerst de trussen ofzo eronder.
      Waar ik op reageer:
      Laatste nieuws over de oorzaak was volgens mij een foute berekening van de last op de huis-grid
      1. ofwel dat is niet het laatste nieuws, of ...... het nieuws is:
      2. verkeerd berekend huisgrid qua toelaatbare belastingen? Iets zoals de "Toren-van-Hoorn" dus.
      3. verkeerd berekende belastingen die door de Aguilera-show aan het huisgrid werden aangebracht.
      Dus als wiggalowile aanvullende informatie heeft, laat hem dan duidelijk maken wat hij precies bedoelt met als voorbeeld beschrijving 2 of 3.
      En als het echt Laatste Nieuws over de oorzaak is (en géén op-een-wat-andere-manier-herkauwd 'ouds'), dan zou ik het waarderen om te weten van wie dat bericht komt.
      Mijn bronnen: Harry Donovan (Riggingseminars) en John James (Tomcat)in de VS, en Mark Hendriks (Prolyte) in NL. Die namen zeggen je misschien geen f*ck, maar mensen die in deze business zitten weten dan wel ongeveer genoeg.
      En als je nu even twee postings terug leest - en goed leest! snap je ook dat Tomcat dat mastergrid nou juist NIET gebouwd heeft.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Wiggalowile
        • Nov 2003
        • 34

2. verkeerd berekend huisgrid qua toelaatbare belastingen? Iets zoals de "Toren-van-Hoorn" dus.

Vermits dat ik geen links of professionele namen kan binden aan die uitspraakt wordt dit gecatalogeerd onder "geruchten" daarom dat ik ook zij "volgens mij".

Ik dacht dat ik het trouwens had vernomen via CNN een week na het ongeluk , maar kan er niks over terugvinden.
        *** created light so in a way were just advertising ***.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Hoi Wigga,
          misschien kun je eens solliciteren bij Prive, Story of RTL Boulevard!

Weet je trouwens wel wat er met de "Toren-van-Hoorn" bedoeld wordt als je dat weer zo trouw meeneemt in het citaat?
          Ik heb eergisteren het rapport van TNO daarover binnengekregen, en dat was toch wat 'ontluisterend' voor het ingenieursbureau dat de constructie-berekeningen had gemaakt.
          Die zullen vast allerlei andere berekeningen die gemaakt zijn door dezelfde Ir. voor andere panden nog maar eens extra gecontroleerd hebben.......

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Overigens las ik dat op 22 augustus de eerste show de Boardwalk Hall alweer inging:
            LeAnn Rimes speelde daar. Dus de rommel moet toen aan kant geweest zijn.
            En op de 25e werd er een productie gebouwd Miss America Pageant, die het wel jammer vond dat het mastergrid er niet was, maar zonder dat ding konden ze het ook wel: "het was alleen maar sneller en handiger". Vooraf veel TV licht, dus geen al te grote lasten, want de camera's zijn heel licht-gevoelig tegenwoordig.
            De eerste berichten over aansprakelijk-stelling door de advocaat van Aquilera (Steven Rosenberg uit New York) waren er al op de 14e augustus.
            En inmiddels heeft Christina gezegd daar liever niet meer te willen optreden, dus de vervangende show die geplanned stond op 7 november is ook afgezegd en de mensen konden hun geld terugvragen. 15000 x $ 50,- tot $85,- is dik een $1.000.000,-
            Serious money dus! Maar Rosenberg zal daar ongetwijfeld ook wel een draai aan kunnen geven.
            Overigens een week na de crash in de Baordwalk Hall stortte er een parkeergarage in aanbouw in Atlantic City in.
            Daarbij vielen wel 2 doden, en was de schade meteen meerdere miljoenen!
            Kortom die crash zelf is daar al aardig uit het nieuws. De nieuwe miss America krijgt veel meer aandacht.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

En inmiddels heeft Mountain Productions (de leveranciers van het mastergrid en huisriggers in die hal in Atlantic City) van de OSHA (zeg maar "de Amerikaanse Arbeidsinspectie") een bekeuring ("bestuurlijke boete") gehad van $ 2500,- omdat ze zich niet aan de belastbaarheidsgegevens van het mastergrid hadden gehouden.
              Er zal we lekker ver buiten de knooppunten zijn gehangen
              en
              een andere verdeling per ligger zijn toegepast dan wat toelaatbaar is
              en
              wat extra horizontale krachten zijn aangebracht.
              Zoiets stort nooit zomaar door 1 fout in.
              Dat betekent dat de schuldvraag nu duidelijker bij Mountain komt de liggen.
              In een civiele procedure (wil betaald de schade en de vervolgkosten?) kon ze dat wel een noodlottig worden, vooral als je de voorgeschiedenis van Mountain kent en hun verzekeraar zich vast wel met een dichtgetimmerde polis in dat avontuur heeft gestort.

Comment

• Tristan
                • Oct 2004
                • 121

ik ben 3 weken terug door een podium gezat terwijl ik aan het soundchecken was, ik stond op normale podium delen dacht ik, later bleek dat het de platen waaren doe op enkele stapels bakstenen stonden die waren ingetaped.
                Toen ik door he 1meter hoge podium ging kwam ook de truss naar beneden met bijna de complete belichting, Deze stond dus op het podium met zijn statieven.
                Alles miste me op een haartje gelukkig was ik de enigste die gewond raakte, ik had enkele schrammen op m`n rug.
                Als je zoiets meemaakt (iets vrij kleins waar door je je niet echt veilig meer voeld) meot je nagaan als je iemand bent die dat meemaakt.
                tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Wows....dat is heftig zeg.
                  Alles wel weer oke met je?
                  Ben zeer benieuwd naar de reacties van: de podiumboer, de organisatie, de mensen om je heen, de lichtboer...

Durf het te vragen en begrijp me goed: niet uit leed vermaak...maar zijn hier foto's van?

Comment

• delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

Zeker heftig als je zoiets meemaakt.

Weet niet wie dat podium enzo geplaatst heeft, maar degene die de statieven voor het licht op het podium heeft gezet moet zichzelf toch eens achter z'n oren wrijven... Je hoort immers altijd de ondergrond ff te checken.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

Hallo Tristan,

jij bent toch degene die van allerlei onverantwoorde / enge dingen moet van jouw baas...

als hij ook met dit soort gevaarlijke bühnes akkoord gaat
                      heb je een argument deste meer om daar asap te "moven".

En eigenlijk had je deze reactie bij de Staging moeten zetten, want daar is een topic dat hierover gaat.
                      Nu zit je in de falende trussen, en dat was bij jou een gevolg & geen oorzaak, van een falende podiumconstructie....

Comment

• Tristan
                        • Oct 2004
                        • 121

JA ik ebn daar zeker weg, en het gaat al wat beter. Ik heb nu ook contact met iemand van de arbo, en er zijn al enekel andere zaken gaande.
                        Maarja nu ga ik dus lekker een ander baantje zoeken. Als iemand nog iets weet, please let me know.
                        Maargoed.

Ik wens jullie nog veel succes met jullie werkzaamheden.

tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

2Tristan,

Ik ben zeer benieuwd hoe ver je komt met die steun van 'iemand van de arbo' en de zaken die aan gaande zijn.
                          en ik zou het ook leuk/leerzaam vinden als je ons (of "mij" - als je om begrijpelijke redenen dit liever buiten het forum wilt houden) op de hoogte zou houden.
                          succes
                          Rinus

Comment

• djjake
                            • Oct 2004
                            • 126

Onder het motto, .... ergens een safety-ke vergeten???

Idd, je personeel is belangrijker dan het materiaal.

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

@Tristan: waar is dat gebeurd?
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5429

En als je dan het kopje leest, dat heet "truss-trouble on I-280"
                                dan zit je rectop in je stoel, en denkt niet nog een hè.

Maar het kan nog erger:

en dat was de tweede keer binnen 8 maanden: de eerste keer wel met 4 doden.

En alles was voorafgaand uitgebreid gekeurd en gedaan!

Denk niet dat zoiets niet in onze business kan voorkomen.
                                Het is gewoon een kwestie van tijd!

Comment

Working...