Ja, het gebeurt!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

eerst een grondige expertise dan het nodige breekwerk ja met de nodige hulmiddelen
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ljanton
      • Sep 2003
      • 373

lijkt me niet zo leuk die troep op te ruimen, ik denk dat het leuker is om op te bouwen of af te breken (op de juiste manier)[8D]

greet's ljanton

Comment

• lj djcenter
        • Jul 2003
        • 148

Ik denk, ben zeker gewoon heel de set in de container en weg ermee. Denk niet dat mijn kostbare tijd zal gebruiken om stuk voor stuk alles te demonteren en het bruikbare eruit te halen. Zou ik daar moeten toevallig in de buirt gewoond hebben, kzou wel weten wa gesmokkeld [8D][8D][8D]

greetz tom
        Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

citaat:Geplaatst door lj djcenter

Ik denk, ben zeker gewoon heel de set in de container en weg ermee. Denk niet dat mijn kostbare tijd zal gebruiken om stuk voor stuk alles te demonteren en het bruikbare eruit te halen.
          Ik welke wereld leef jij? alles hangt van "tight budget" aan elkaar ook op het niveau van wereldtours als dit.
          Denk je dat er tussen $ 1.000.000 schade niks bruikbaar is overgebleven.
          Ik wed dat bijvoorbeeld alle moving heads die 'de grond niet geraakt hebben' netjes zijn gedemonteerd, om op een later tijdstip na te kijken en weer in de strijd gooien als er niks mee aan de hand blijkt.
          En zo is er vast wel meer apparatuur te recoveren....
          en ach die paar verbogen buisjes van die truss... [8D]
          effe wat nieuwe buisjes ertussen, wat lasjes erover [)] en gaan toch weer met die banaan

Iets soortgelijks is al eens eerder gebeurd bij Mountain, nadat een trailer vol met truss van de weg was geraakt ...
          Dat werd gelost en weer opgeslagen om "later" eens na te kijken.
          En toen er een nieuwe magazijnchef kwam, die niet wist waarom die al die truss met die blauwe merkjes toch achter in die opslaghal bleef liggen ...
          Is dat op een goede (?) dag de weg weer opgegaan, toen hij dacht het bedrijf een goede dienst te kunnen doen, door niet weer een grote set materiaal te gaan inhuren....
          De rest kennen we als het ingestorte mastergrid bij Garth Brooks ('92).
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• ljanton
            • Sep 2003
            • 373

ja okee , maar is die truss dan nog wel betrouwbaar ?

greet's ljanton

*het publiek met iets eenvoudigs entertainen is de kunst*

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

jeuk jeuk jeuk!
              lezen anton!

Nee, die kromme zooi is niet meer te gebruiken!
              ook de delen die op het oog nog recht lijken hebben onbekende krachten te verwerken gekregen, lees daarvoor de laatste alinea van de reactie van Rinus nog maar eens terug. Dat kan er dus gebeuren...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Als je op de eerste foto kijkt zie je rechts boven de backdrop nog een truss-balkje vol met MH's die niet de zwaartekracht wilde uittesten... Wil je die soms ook weggooien???

Comment

• DBLighting
                  • Nov 2003
                  • 4

ik snap het niet ze zeiden om deze verhuur "aftebreken" en nou ist nog niet goed???
                  enne... waar ging het hier fout??

grtzzzzzz
                  DBLighting

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5429

afbreken doe je normaal [8D] gesproken ná de show,
                    maar oeps,...[)] hier deden ze het ervoor! [xx(]
                    sterker nog, de opbouw was nog niet eens klaar! [)]

Comment

• DidierB
                      • May 2003
                      • 337

citaat:Geplaatst door lj djcenter

Ik denk, ben zeker gewoon heel de set in de container en weg ermee. Denk niet dat mijn kostbare tijd zal gebruiken om stuk voor stuk alles te demonteren en het bruikbare eruit te halen. Zou ik daar moeten toevallig in de buirt gewoond hebben, kzou wel weten wa gesmokkeld [8D][8D][8D]

greetz tom

Alleen al qua kabel zal het hier over redelijk wat geld gaan hoor. Gezien de prijs van (degelijke) kabel zou ik er alles uithalen. Die headjes: gezien de prijs van onderdelen zou ik dus ook alle total loss ontmantelen en goede onderdelen bijhouden. Par's: ook al zijn ze helemaal kaduk: misschien is de lat nog ok? De lampen zelf zijn ook niet zo goedkoop hoor, als ze nog branden houd ik ze ook wel bij.
                      En die line-array: buiten wat verwrongen rigging zal daar ook niet veel mee schelen. Gezien de prijs van zo'n kasten: rigging nakijken en eventueel vervangen, en terug de baan op die handel.

Om het zooitje zomaar weg te gooien moet je wel gek zijn denk ik...

Groeten,

Beghin Didier
                      Ampli bvba

Comment

• Harmen
                        • Sep 2003
                        • 379

prcies, ik zou t ook wel wete, alle bruikbare onderdelen dr uitslopen maare zou de lampjes van de moving headjes niet naar de kl*te zijn? dat lijkt me wel mgoed dast t ergste niet...

(tenzij dr een 4000 watt xenn lamp inzat van 1500 euro :-p)

mzzls

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

Is er eigenlijk wel iemand (naast lj djcenter, die wat dubbelzinnig in zijn opmerking was)
                          die beweerd heeft dat alles na die catastrofe weggegooid zal worden?
                          De schade op die klus werd in eerste instantie geschat op ca. $ 1.000.000,-.
                          En dat houdt automatisch in dat lang niet alles weggegooid zal worden.
                          Of zijn er mensen die geloven dat je die op de foto's zichtbare
                          complete backline+ licht+ geluid+ video/ledschermen+ hijs-installatie
                          voor een één-met-zes-nullen kunt aanschaffen?

Het is vooral zaak om alles zorgvuldig te controleren,
                          en zodra het controleren+repareren duurder wordt dan nieuwe kopen, dan is de verzekeraar de klos.
                          Of de riggingcompanie, want de verzekeraars zijn niet zo 'betalerig' meer sinds '11 september'.
                          Voorbeeld van duur:
                          een röntgencontrole van alle lassen van een truss is vele malen duurder dan een nieuwe maken:
                          25 a 100 Euro per las, dat is al gauw onbetaalbaar. Dus op die klus: einde van de meeste truss!

Er zit een zeer bekend (en volgens collega's betrouwbaar) ingenieursbureau op als onderzoeksfirma.
                          Het bezweken "mastergrid" was ooit al door twee (2!) ingenieursbureau's berekend, (zie onder).
                          En nu doet een van de grootste bureau's in de VS dat nog weer eens dunnetjes over.
                          "How many blondes does it take to change a lightbulb?"
                          &
                          "How many engineering-companies does it take to get something really safe?"
                          kun je je afvragen.

Er was ooit offerte aangevraagd voor dat "mastergrid" bij een grote Amerikaanse Trussenbouwer
                          met een T, ergens in Texas :-). Maar de eigen engineeringsafdeling daar, zei dat de door Mountain gevraagde spec's nooit gehaald zouden kunnen worden op basis van het in eerste instantie aangeboden ontwerp....
                          Toen werd het dus nog een tweede keer door een tweede constructiebureau doorgerekend en ook die tweede groep 'cijfer-heren' zei weer dat het wel zou moeten kunnen......
                          Mij benieuwen wat die NewYorkers uiteindelijk gaan zeggen
                          (dat zal net als bij TNO-onderzoeken in Nederland wel zeker een jaar kunnen duren)...
                          maar ze kunnen nu in elk geval moeilijk volhouden dat het wel kon!

Moraal van het verhaal:
                          1. In elk geval zijn er naast die gestoorde Texanen die nu in het Witte 'huizen', er ook nog een paar die wel de waarheid durven zeggen en daardoor 'wat' omzet durven missen.
                          2. Ingenieursbureau's die onze business niet kennen leven vaak een beetje in de ideale wereld. En die bestaat nu eenmaal niet. Niemand ontwerpt toch een scooter op basis van een 'bezwijkgrens' van 60km/uur omdat je er toch niet harder mee mag dan 40? Maar met trussconstructies wordt dat (nog steeds) wel normaal gevonden. Veiligheidsfactor = 1,5!
                          3. Wees voorzichtig met je truss! Ze bezwijken eerder dan je denkt.

Comment

• Wiggalowile
                            • Nov 2003
                            • 34

Laatste nieuws over de oorzaak was volgens mij een foute berekening van de last op de huis-grid.

Buiten alles wat riggingmateriaal is neem ik aan dat het is hergebruikt , trussen gaan volgens mij automatisch terug naar smeltoven.

*** created light so in a way were just advertising ***.

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Hallo Yves,
                              kun je ook een bron noemen waar je dit bericht vandaan hebt?
                              En hoe betrouwbaar die bron is.
                              Er wordt ook namelijk heel wat aan geruchten verspreid.
                              En de het "gerucht-roddel-en-achterklap-forum" moet nog steeds worden opgezet.
                              (zou ook vast wel een leuke zijn!)

Comment

• imported_n/a
                                • Nov 2003
                                • 20

Even apeldoorn bellen?!
                                LOL

Comment

Working...