Tent Piratenfestijn omgewaaid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Maar een overbelaste fakewing doet een tent toch niet instorten?
    Hooguit komt je carré naar beneden, maar ook dan zou de tent toch moeten blijven staan?
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Hairman
      • Feb 2005
      • 68

Originally posted by renevanh
      Maar een overbelaste fakewing doet een tent toch niet instorten?
      Hooguit komt je carré naar beneden, maar ook dan zou de tent toch moeten blijven staan?
      Dat was het werk van Jan de Wind.
      Het ging in de vorige posts meer over de rigging die nu van buiten af zichtbaar geworden is )

weest gegroet,

Hairman.
      Layher is LEGO voor grote jongens...

Comment

• voederbietel
        • Feb 2005
        • 197

Mensen,

ik heb een aantal keren het mpf gebouwd (niet deze..) en kan alleen wel zeggen dat dat een klus is die bijna 20x per jaar weggezet wordt met 1,5e trailer aan materiaal en elke avond minimaal 8000man in de tent, dus er wordt wel degelijk over na gedacht!

over de bridle onder de CM:
        aangezien de afstand tussen de tentmasten ongeveer 15 m is en er 30x30 truss gebruikt wordt, wordt er een bridle gebruikt zodat je op een overspanning van 12m komt (aanpikken 1,5m buiten de tentmast aan beide kanten) dit is hetgeen wat ik weet daarover, ik heb mezelf niet beziggehouden met de rigging op deze klus..

over de handtakel:
        als ik het zo zie is het een sidewing waar alleen een backdrop en een enkele keer een acl set in hangt, over het aanpikpunt van de takel... Me know nothing! maar kan me niet voorstellen dat ze dat aan 1 enkele lahyerbuis hangen..

Ik denk dat het vooral klote is voor hvr, als alles al showklaar in de tent hangt is zo'n telefoontje niet grappig dat ie omligt, oorzaak zal in omgeving tentenboer moeten worden gezocht denk ik...
        Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Mikkel
          • Jul 2009
          • 6

Zaal grid:

CM loopt vlak langs de mast om zo weinig mogelijke zij belasting te krijgen op de tentpaal. Bridle onder de CM vanuit het hart 2 meter naar links 2 meter naar rechts, steel lengte 5m., dit om de overspanig van 15 meter mogenlijk te maken met FD34.

Zij takels podium:

Deze hangt in een layher outrig van 50cm. De layher constructie (toren van 4x2m) is een P.A. wing met bovenin een 3x4 videoscherm (vast gemaakt aan de layher die ook nog schuin naar achter loopt wat dus moeilijk te zein is op de foto!). De truss die aan deze takel hangt is 7 meter met een backdrop, acl balkje, en is aan de anderekant gescaft aan het podium grid.

Comment

• Mikkel
            • Jul 2009
            • 6

O ja,

aangezien er nog een aantal mensen zijn die oorzaak niet weten, het was een windhoos die aanvankelijk langs de tent opging maar toch op het laaste moment afboog richting de tent.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Mikkel
              O ja,

aangezien er nog een aantal mensen zijn die oorzaak niet weten, het was een windhoos die aanvankelijk langs de tent opging maar toch op het laaste moment afboog richting de tent.
              Daar is geen tent tegen opgewassen....
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Laten we hopen dat er iemand goed verzekerd is! Wie, dat zal nog moeten blijken na onderzoek van de experts. Hoop voor Willy iig dat hij goed verzekerd is.

Over het hele truss-verhaal: ik ga er vanuit dat de hele belasting van de staanders overlegd is met de leverancier van de tent en dat hij dit goedgekeurd heeft. Sowieso ga ik er vanuit dat HVR geen gokjes neemt met de kans zijn hele reputatie om zeep te helpen! Zekere gezien het feit dat dit een regelmatig terugkerende klus is.

Weet wel, dat ome Han erg een flinke kater aan over gehouden heeft. Dit 'windhoosje' gaat nog maanden nagalmen in Ravenstein...

Belangrijkste vraag in dit: zaten de wanden van de tent er al in en zoja, waar is de wind er onder gekomen? Want als de tent helemaal dicht is, zou hij toch wel een aardige windstoot moeten kunnen hebben... Voor degene die de tent nooit IRL hebben gezien: het is echt een fucking grote tent...

Iemand de afmetingen zo bij de hand?
                Last edited by Outline; 09-07-09, 18:10.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by Outline
                  Laten we hopen dat er iemand goed verzekerd is! Wie, dat zal nog moeten blijken na onderzoek van de experts. Hoop voor Willy iig dat hij goed verzekerd is.

Over het hele truss-verhaal: ik ga er vanuit dat de hele belasting van de staanders overlegd is met de leverancier van de tent en dat hij dit goedgekeurd heeft. Sowieso ga ik er vanuit dat HVR geen gokjes neemt met de kans zijn hele reputatie om zeep te helpen! Zekere gezien het feit dat dit een regelmatig terugkerende klus is.

Weet wel, dat ome Han erg een flinke kater aan over gehouden heeft. Dit 'windhoosje' gaat nog maanden nagalmen in Ravenstein...

Belangrijkste vraag in dit: zaten de wanden van de tent er al in en zoja, waar is de wind er onder gekomen? Want als de tent helemaal dicht is, zou hij toch wel een aardige windstoot moeten kunnen hebben... Voor degene die de tent nooit IRL hebben gezien: het is echt een fucking grote tent...

Iemand de afmetingen zo bij de hand?
                  De grootte maakt niet zoveel uit hoor, in een windhoos kunnen windsnelheden voorkomen van 200 km/u en hoger, neem maar van mij aan dat echt niet één tent dan blijft staan.

Comment

• Mikkel
                    • Jul 2009
                    • 6

Afmeting tent: 135m x 45m (16 masten) en ja de zijwanden zaten er al in, sterker nog omdat iedereen klaar was waren zelfs de inganggen al dicht.

Ome han heeft afgelope maandag maar gelijk een hoop nieuwe truss-jes besteld en gister al binnen, lijkt overtoom wel.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Zoals ik al zei, een flinke jongen dus. Heb 'm ergens vorig jaar in Limburg zien staan (dorp onder Kessel).

Die truss is inderdaad snel. Had de leverancier ivm de crisis overvoorraad ofzo?

Hoe zit het met het D&B? Nog veel werk aan om alles weer werkend te krijgen? Of gaat er veel nieuw komen? Jammer als al die D12's (en de rest) al om zeep zijn...

Kom overigens graag in de container snuffelen in het laatste geval. ;-)

Comment

• Mikkel
                        • Jul 2009
                        • 6

Alleen water schade in de C4 toppen en sub's B2's en versterker racken (1x P1200 1x A1) waren oke. Al het rigging is weggebracht naar Toprek rigging voor reparatie en keuring.

Comment

• Hairman
                          • Feb 2005
                          • 68

Originally posted by Mikkel
                          Zij takels podium:

Deze hangt in een layher outrig van 50cm. De layher constructie (toren van 4x2m) is een P.A. wing met bovenin een 3x4 videoscherm (vast gemaakt aan de layher die ook nog schuin naar achter loopt wat dus moeilijk te zein is op de foto!). De truss die aan deze takel hangt is 7 meter met een backdrop, acl balkje, en is aan de anderekant gescaft aan het podium grid.
                          Als dat een toren is van 4x2, dan vreet ik m'n meindl's op!!
                          Het is duidelijk te zien dat het een enkel wandje is. Oftewel een fake-wing.
                          Het lijkt er zelfs op dat het videoscherm op doorzicht gebruikt word, want ik zie alleen onder- en bovenaan het scherm liggers zitten.

En wat weegt 7 meter van die truss met backdrop en acl balkje?

Weest gegroet,

Hairman.

Layher is LEGO voor grote jongens...

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Afgelopen vrijdagmiddag een deel van die windhoos meegemaakt in Slagharen, de tent(en) die daar stonden waren vele malen kleiner dan de MPF tent, maar toch...podium van 8x6 stond echt te wapperen, ging dr serieus op in die bui!!!

De "kritiek" aan de hand van een paar foto's komt op mij erg makkelijk over, het ventileren van een aanname op basis van het voorgeschotelde beeldmateriaal is niet bijster prudent.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Funmaker
                              • Jun 2006
                              • 922

Originally posted by Hairman
                              Als dat een toren is van 4x2, dan vreet ik m'n meindl's op!!
                              graag foto bewijs!

als je als licht en geluids bedrijf hiervoor bent verzekerd kan dit uiteindelijk nog wel een leuk iets zijn bedacht ik mij net... ,buiten de tijdelijke ellende dan, maar op korte termijn heb je een deel van je materiaal vernieuwd plus eventueel materiaal dat je nog kan recupereren... ook een manier om de crisis te omzeilen...

(en ja dit is een heel oppervlakkige denkwijze... en nee ik zou het niet graag meemaken...)
                              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by Funmaker
                                graag foto bewijs!

als je als licht en geluids bedrijf hiervoor bent verzekerd kan dit uiteindelijk nog wel een leuk iets zijn bedacht ik mij net... ,buiten de tijdelijke ellende dan, maar op korte termijn heb je een deel van je materiaal vernieuwd plus eventueel materiaal dat je nog kan recupereren... ook een manier om de crisis te omzeilen...

(en ja dit is een heel oppervlakkige denkwijze... en nee ik zou het niet graag meemaken...)
                                Uiteindelijk wordt je echt niet beter van dit soort rampen....
                                Vaak is het slechts verzekerd tegen de dagwaarde, die waarde is discutabel en dus zal de verzekering altijd te laag uit willen keren.
                                Daarbij zit je toch een tijd onthand doordat apparatuur nog niet geleverd/gerepareerd is.
                                En dan heb ik het nog niet over de termijn die de verzekering erover doet om uit te betalen, vaak duurt dat maanden en al die tijd moet je wel ff alle kosten voorfinancieren.

Comment

Working...