Tent Piratenfestijn omgewaaid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 326

Tent Piratenfestijn omgewaaid

Vanmiddag gebeurd...:FOK.nl / Nieuws / [upd]Tent Mega Piratenfestijn omgewaaid / FOK!frontpage

Foto's: WebRegio.nl - Waterland - Regionaal nieuws: tent piratenfestijn omgewaaid festival gaat gewoon door festival gaat niet door..

Ben erg benieuwd wat er met de apparatuur is gebeurd...

Hoe kan z'n gigantische tent instorten?
    Last edited by DJ-Jan; 03-07-09, 21:48.
    Event-Light
  • kenx
    • Mar 2009
    • 59

Lol, het zal dan wel een firma van "achter het hoekje zijn". Zonder een gigantische tornado, is zo'n tent bijna niet te verplaatsen, laat staan wegwaaien... Hier klopt volgens mij grondig iets niet, maar ja, het is dan ook Nederland...

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Zo, dat is inderdaad flink mis gegaan.
      De hoosbui was voor mij ook onverwacht maar gelukkig niet zo'n drama! (zat in de auto)
      Ongeacht de stevigheid van je rigging'werk, hier kan je niet tegenop. Welke apparatuur was er in de tent aanwezig?
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by kenx
        Lol, het zal dan wel een firma van "achter het hoekje zijn". Zonder een gigantische tornado, is zo'n tent bijna niet te verplaatsen, laat staan wegwaaien... Hier klopt volgens mij grondig iets niet, maar ja, het is dan ook Nederland...
        Je vergist je in de kracht van de natuur....
        Zo'n tent zijn errugg veul vierkante meters en als de wind er eenmaal vat op heeft, via een ingang of zo, is er echt geen houden meer aan.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by MusicXtra
          Je vergist je in de kracht van de natuur....
          Zo'n tent zijn errugg veul vierkante meters en als de wind er eenmaal vat op heeft, via een ingang of zo, is er echt geen houden meer aan.
          En helemaal met het gewicht van het water daarbij.
          Dat er vorig jaar daken van bedrijven zijn ingestort door flinke sneeuwval is ook zoiets.
          Maar inderdaad, als de wind eenmaal onder de tent is... (dat zal het dan ook wel geweest zijn)
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• nls-nls
            • Dec 2008
            • 128

dat ehhhh... ziet er niet zo best uit!

als je al die verwrongen stukken van die tent ziet...

Comment

• ultrakiller
              • Nov 2008
              • 67

gelukkig dat dit niet gebeurde tíjdens het feest daar..
              alsnog erg spijtig

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by DJ-Jan

Hoe kan z'n gigantische tent instorten?
                Door allerlei oorzaken natuurlijk, maar het meest voor de hand ligt de wind, die door openingen onder het tentzeil kan komen. De tent kan dus gedeeltlijk niet afgesloten geweest zijn, maar ook kan het tentzeil (dak) gescheurd zijn. Heel vaak zie je dat tenten net niet hoog genoeg zijn om een truss weg te zetten. Vaak wordt met de truss dan het tentzeil opgetild. Daar zit dus bijvoorbeeld een groot gevaar voor scheuren van het tendoek bij harde wind.
                Gelukkig zijn er geen gewonden of erger. De rest is vervangbaar en meestal ook verzekerd. Wel zware pech voor de organisatie natuurlijk.

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

Yes, rampzalig ! wat een zooi of het is daar in dat weiland.

Veel wind ( open vlakte ) Tent gedeeltelijk open, aan de kant waar de wind vandaan kwam volgens zeggen en veel hagel en regen.

Resultaat is dat er bergen met lampen en d&b naar de klote zijn.
                  Is dus te hopen dat er een goede verzekering is afgesloten.

Was al verplaatst naar deze lokatie vanwege een slechte ondergrond op de geplande lokatie.
                  Zit de organisatie dus niet echt mee.
                  your light !

Comment

• Mikkel
                    • Jul 2009
                    • 6

Helaas een hoop schade, plasma's, parren, C4 toppen met water, en truss VEEL truss. Maar gelukkig geen persoonlijke schade omdat de crew alles in een dag gebouwd had.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Oef, altijd een triest gezicht om dit soort foto's te zien....
                      Gelukkig maar dat er geen mensen in de tent waren, de gevolgen waren dan echt niet te overzien.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Ligt het aan mij (grote kans :P) of zijn er (vooral omtrent die motortakel) aparte riggingmethode te zien?

Dan doel ik vooral op de manier waarop de truss aan te takel gehangen hebben (vanuit de takel een \/, mag dat?) en de manier waarop de takel zelf hangt...
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by renevanh
                          Ligt het aan mij (grote kans :P) of zijn er (vooral omtrent die motortakel) aparte riggingmethode te zien?

Dan doel ik vooral op de manier waarop de truss aan te takel gehangen hebben (vanuit de takel een \/, mag dat?) en de manier waarop de takel zelf hangt...
                          Ligt zeker niet aan jou! Zo te zien is de takel aan een van de tentpalen gemaakt op een zeer aparte wijze en dan vervolgens een truss daaraan dmv een soort bridle?!

Mischien dat Rinus het even kan toelichten

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

Ik maak me meer zorgen om die handtakel rechts bovenin.
                            Bij die motortakel kan ik nog wel iets verzinnen op een manier die toch redelijk gebruikelijk is om iets in tenten op te hangen. Een "omgekeerde bridle" onder je motor mag, gewoon dezelfde regels gebruiken als voor een normale bridle.

Maar goed, hieruit blijkt maar weer dat je bij het kijken naar dit soort foto's dingen aan kan nemen die helemaal niet kloppen. En wie er nu uiteindelijk gelijk heeft, laat HVR Showequipment dat maar vertellen.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Hairman
                              • Feb 2005
                              • 68

Vaak genoeg gezien in tenten van Mega, takeltjes in de masten en een carré-tje omhoog trekken.
                              Wat je dan wel altijd hebt is een schuine reeptrek en dat mag niet!
                              Soms laten ze de takel langs/tegen de mast omhoog "schuren" (schuine reeptrek is dan minimaal, maar je motortakel-behuizing word daar niet blij van...),
                              of het carré wordt zo klein gemaakt dat de motor de mast niet raakt. (Schuine reeptrek wordt steeds groter al naar gelang de motortakel hoger komt, en de tentmasten worden daar dan weer niet blij van, maar ja die tent is toch niet van ons en ik zet liever wat verticale spanningen op die masten dan dat m'n takelbehuizing er aan gaat, zal de gedachte daarachter wel zijn...)

Omgekeerde breidel onder de takel is inderdaad goed mogelijk mits je daar de truss niet mee overbelast.

Handtakeltje is zéér twijfelachtig tot ronduit belachelijk! Wat ik uit de foto opmaak is het volgende:
                              -Fakewing voor sponsordoek opgetrokken uit Lahyer of imitatie daarvan. (zie staander onder de trap op de voorgrond)
                              -Fakewing heeft géén diepte. (enkele wand)
                              -Boven aan fakewing is een outriggertje geknutseld. (naar achter!!)
                              -Op het einde van dat outriggertje hangt de handtakel met daaraan het uiteinde van de Fronttruss (of een aparte truss in het verlengde van de fronttruss. is moeilijk te zien)
                              -Wat die truss + handtakel weegt is speculeren, maar alles boven de 1 kilo is teveel!
                              -Het enigste wat je bereikt is het buigen van de linkerstaander van de fakewing en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Als ik het bovenstaande goed in heb geschat, durf ik met recht te zeggen dat dit Of door een cowboy bedacht is, Of door een mongool zo uitgevoerd is! (Of misschien wel beide....)

Weest gegroet,

Hairman.
                              Last edited by Hairman; 08-07-09, 18:52.
                              Layher is LEGO voor grote jongens...

Comment

Working...