Hallo iedereen,
'k had weer is een vraag. Gisteren was ik bij de eo-jongerendag en ik stoorde me echt aan de kwaliteit van het geluid. De bas was te hard (maar klonk voor de rest wel lekker
) en ik hoorde ook dat het geluid te schel/te scherp was (vooral als het volume over de arrays vrij hard ging). Met name bij de gitaren en zangstemmen.
Na de omschrijving van de situatie zoals ik het waarnam komt nu de vraag :P
Hoe komt het dat de line-arrays zo schel gaan klinken (en dan met name bij een hard volume)?
Zelf had ik 3 punten in gedachten:
- de line-array speaker geeft bij het afgeven van een (te) groot vermogen een vervormd schel geluid.
- de EQ over de speakers stond niet goed ingesteld
- de EQ over de mics is verkeerd afgesteld (al ligt dit een beetje in het verlengde van het 2de)
kan iemand mij hierop antwoord geven?
Alvast bedankt,
Steven
'k had weer is een vraag. Gisteren was ik bij de eo-jongerendag en ik stoorde me echt aan de kwaliteit van het geluid. De bas was te hard (maar klonk voor de rest wel lekker
) en ik hoorde ook dat het geluid te schel/te scherp was (vooral als het volume over de arrays vrij hard ging). Met name bij de gitaren en zangstemmen.Na de omschrijving van de situatie zoals ik het waarnam komt nu de vraag :P
Hoe komt het dat de line-arrays zo schel gaan klinken (en dan met name bij een hard volume)?
Zelf had ik 3 punten in gedachten:
- de line-array speaker geeft bij het afgeven van een (te) groot vermogen een vervormd schel geluid.
- de EQ over de speakers stond niet goed ingesteld
- de EQ over de mics is verkeerd afgesteld (al ligt dit een beetje in het verlengde van het 2de)
kan iemand mij hierop antwoord geven?
Alvast bedankt,
Steven

Het kwam bij het bedrijf af dat "alles verhuurt"
, goed geheugen heb je.
Comment