Line array overbelast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

overigens heb ik wel eens ergens zń test gezien met een handvat en dat was dat ie ( bij goede montage) een trekkracht kon hebben van uit mn hooft 600 kg voordat ie brak...

volgens mij moet dr ook een filmpje van wezen....

wel een 10 jaar geleden...of dat ik het eens op een beurs heb gezien bij een stand van fliteware of meekel

Comment

• EL_Loco
      • Nov 2009
      • 87

Ik zie op de paarse spansets wat speling zitten, en steels op de hoekpunten aan de bovenkant van de racks. Dus ik denk dat dat een soort van safety is, die spanset..

Comment

• tomv
        • Jun 2003
        • 331

Hier is het beter te zien:

Stel me zelf wel vragen bij het nut van die spansets, zeker omdat ze meer aan één zijde van de racks zitten (voor- of achterkant).
        Tom

Comment

• M'Elodie
          • Oct 2006
          • 148

Originally posted by tomv

Stel me zelf wel vragen bij het nut van die spansets, zeker omdat ze meer aan één zijde van de racks zitten (voor- of achterkant).
          ik ook. Handvat breekt er compleet uit als het rack aan die spanset zou hangen. Beetje rare constructie. Maar blijkbaar heeft hoofd rigging bij dit project dit goed gekeurd. Overigens zijn het idd duitse ampracks die op vier hoeken "vlieg" ogen hebben of zoiets. In ieder geval zijn deze punten daarvoor bedoeld... de kleinere racken erachter hebben een spanset helemaal om de flighcase heen en hangen strak tegen de onderkant van de truss.

anyway het wordt een beetje offtopic: deze topic ging over het geluidsetje bij EO jongerendag en dat geluidsetje heet Kudo.
          Last edited by M'Elodie; 16-06-10, 19:59.

Comment

• M'Elodie
            • Oct 2006
            • 148

Originally posted by MusicXtra
            Een dubbel 8" line-array noem ik nog altijd een klein systeem..... Hang er maar eens een V-Dosk kast(je) naast.
            appels met peren vergelijken:
            dubbel 8" vs dubbel 15" ?!?

Comment

• qvt
              • Oct 2009
              • 721

Originally posted by M'Elodie
              why??? Je hebt LR24 nog niet gehoord... dus kan je (nog) niet zeggen of je toch maar V-Dosc of K1 wil. Overigens ben ik er nu al van overtuigd dat K1 er nog wel eens een echt serieus concurent zal krijgen (LR36??)
              Mijn keuze was niet enkel op geluidskwaliteit gemaakt
              There is no substitute for imagination

Comment

• Stevengos
                • May 2010
                • 106

uhm, ik wil niet echt storen in de discussie gaande over de line-arrays , maar uhm...
                Op de afgelopen jongerendag werden de amps niet zo gevlogen, ze zaten volgens mij boven op de ophanging van de line-arrays. Bovendien, waren de line-arrays wel wat korter dan op de foto's weergegeven. (dit om enige verwarring van toekomstige reacties te voorkomen )

Vind het wel apart hoe de amps gevlogen zijn op de foto's ('k ga is navraag doen bij een bekende van mij die daar wat meer van weet).Was er trouwens ook iemand opgevallen dat de led-schermen het niet echt lekker deden op de jongerendag?

Voor de rest, best wel interresant waar een onderwerp van een topic wel niet naartoe kan leiden :P
                Last edited by Stevengos; 16-06-10, 22:10.
                De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• BvE
                  • Oct 2004
                  • 385

De foto's zijn van de 40 jaar EO feest bijeenkomst in het Gelredome een aantal jaren terug, niet van de Jongerendag.

Comment

• Stevengos
                    • May 2010
                    • 106

Originally posted by BvE
                    De foto's zijn van de 40 jaar EO feest bijeenkomst in het Gelredome een aantal jaren terug, niet van de Jongerendag.
                    Ok
                    De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

[Citaat] jens
                      " ... een handvat ( bij goede montage) een trekkracht kon hebben van uit mn hoofd 600 kg voordat ie brak... "

Weet je wat er met 'goede montage' werd bedoeld?
                      - Met een (overmaatse) contra-plaat aan de binnenzijde?
                      - Helemaal rondom in de carosserie-ringen?
                      - Alleen carosserie-ringen op de hoekpunten?
                      En in wat voor soort van 'waai-' of 'taai-bomen' triplex moet dat dan.
                      De vraag is dan ook - wat doet een handle die 'slecht' is gemonteerd - al zou je zoiets niet verwachten als het de originele cases (van Amptown???) zou zijn. In het algemeen klooien Duitsers niet, maar overdrijven ze eerder.
                      ["zu Hause haben wir alles besser ...." und grosser, schneller und sicherer]
                      En dan nog:
                      Tussen breken op statische belasting en 'smakken met een zwiep' zit een fors verschil in effect.
                      (ik schat dat zo'n rek al gauw 50-75cm lager is geklapt voordat zo'n safety iets kan doen. Een 2e spanset aan de ander kant zou die initiele zwiep al terugbrengen tot pakweg 10-15cm.)
                      Wat weegt zo'n amp-rack?

[Citaat] EL Loco
                      "Dus ik denk dat dat een soort van safety is, die spanset.."

Als je met "soort van" bedoeld dat het een schijn-zekering ("illusion safety") is, dan denk ik dat ook.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• mvv
                        • Jun 2010
                        • 1

Lijstje

Hierbij het lijstje met wat er gebruikt is bij de EO JD.

24x V-Dosc
                        56x Kudo
                        24x SB218
                        8x Arcs

Alles aangestuurd met LA8 racken. Amps werden idd op de kudo arrays gezet. Door middel van een speciaal daarvoor gemaakt frame.

Comment

Working...