idd, 1000w RMS 2000w piek
Ik wil niet zover gaan dat het kraakt, maar wil wel het maximum vermogen veilig halen uit de speakers.
outputvolume versterker
Collapse
X
-
Heb je voor de versterker nog een mengpaneel ofzo zitten?
In principe is het zo dat wanneer een versterker helemaal openstaat en het mengpaneel 0dB uitstuurd (1,00 volt gevoeligheid) de versterker zijn aangegeven (ind it geval 1200 watt) vermogen uitstuurd naar de speakers, wanneer je logaritmisch gaat rekenen (wat ik nu niet van plan ben sorry) dan merk je wanneer je naar -2 gaat dus minder op je mengpaneel uitstuurd, niet veel verschil in geluid, maar je vermogen wordt wel minder, dus ik zou de versterkers helemaal opendraaien (zo verknal je je versterker ook niet) en je geluidsbron (laptop, mengpaneel e.d.) in niveau aanpassen tot een goed geluid.
Maar je moet echt alles op alles geven wanneer je versterker maximaal uitstuurd.
Groet,
HT-EventsLeave a comment:
-
Meestal word voor een p.a. speaker 1.5X het rms vermogen geadviseerd, maar kijk uit als je de cliplampjes ziet branden!(lees de handleiding van je amps
)
DaanLeave a comment:
-
eh is dit RMS?
En als je te ver gaat, hoor 't vanzelf kraken :PLeave a comment:
-
outputvolume versterker
Beste,
Een sub (of andere speaker) heeft als vermogen 1000w bij 8ohms. je hebt een versterker die 1200w bij 8ohms leverd. Hoeveel mag je de vollumeknop van de versterker opendraaien? En wanneer weet je dat je jou speaker aan het oversturen bent?Labels: None

Leave a comment: