DMX of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Dus..
    Geef me nou gewoon advies over welke tafel ik het beste kan nemen voor 2 scans, 4 ledparren en een fascinator..!
    Het beste kan je een tuintafel nemen, met de manier waarop jij leest en naar jezelf toe redeneert kan je namelijk beter iets anders gaan doen dan een creatieve lichtshow met veel mogelijkheden en groot gebruiksgemak neerzetten.

Verhalen over dure pc systemen, onzin, gelul!
    simpel laptopje, entec dongle, freestyler. ik zeg: 600 Euro, klaar voor jaren

Wanneer je nu een tafeltje neemt voor je 2 scans, 4 LEDparren ( rgb neem ik aan?) en een 1 kanaals lichteffect.....

Ga dan voor iets met de functionaliteiten van een scanmaster II

Ik ga me niet verontschukldigen voor het feit dat ik over een pc sturinkje ben begonnen, het is namelijk mijn ervaring dat je daar vele malen meer mee kunt en het is zeer betaalbaar.
    Ben serieus van mening dat je beter even door kunt sparen tot na een paar klusjes ipv nu een sturinkje te kopen wat je na een jaar aan de kant slingert en alsnog met een dongle gaat stoeien.

owja, geef me nou advies is jouw vraag,

mijn advies: doe je voordeel met de adviezen die je krijgt, gebruik wat je zelf het best past, maar respecteer de meniningen van derden. Ze nemen namelijk de moeite om je advies te geven.
    Last edited by moderator; 04-07-08, 05:50.

Comment

• JustME125
      • Jun 2006
      • 297

Ik zeg gewoon lekker een PC/Laptop/Tablet PC (net wat je kunt vinden waar Zinloos XP op kan draaien), en neem een zo simpel mogelijk licht programma, of doe het met de oplossing die hierboven beschreven is. Op je vraag waarom er zoveel licht panelen verkocht worden ondanks dat PC sturing beter is kan ik je maar één zinvol antwoord geven vanuit mijn oogpunt: Ik wil namelijk schuiven, tiptoetsen en jogwielen ipv een muis en een toetsenbord, hiermee werk ik een stuk lekkerder (sommige mensen zullen er wel anders over denken).

Nog een tip: maak in ***snaam niet de fout dat je nu op €100,- gaat liggen bezuinigen en over 6 maanden tot de conclusie komt dat je licht paneel niet meer voldoet (omdat je nog 2 parren of een effect oid bijkoopt. Of omdat je toch een iets betere show wil). Spaar dan nog ff door en ga voor iets meer lichtpaneel waar je wél 3 jaar plezier van hebt (als zo'n dingetje dat al volhoudt).

Zuinigheid is oké maar bezuinig op de goede dingen!

Veel succes verder met je aankoop.
      Correct me if I'm wrong

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Originally posted by ralph
        Verhalen over dure pc systemen, onzin, gelul!
        Ik weet niet of je het hier over mijn post hebt, ik had het over een GOED pc systeem, misschien even verduidelijken wat ik hiermee bedoel: een up to date PC(liefst 19"), fatsoenlijke software met de bijhorende interface(dus geen freeware), touchscreen(s), DMX-in/midi/usb tafel voor faders en knoppen.
        En dan kom je toch aan een bedrag van 1500-2500 euro

Originally posted by ralph
        simpel laptopje, entec dongle, freestyler. ik zeg: 600 Euro, klaar voor jaren
        Kan ook, maar hier mis ik toch een groot aantal dingen op.
        Wel kan je hier meer mee dan op een scanmaster, maar het kost dan ook wel meer als dubbel zo veel, en ik vrees dat de toppic starter dat er niet voor over heeft en dus toch koppig kiest voor een modelletje uit de scanmaster reeks.
        exit night into LIGHT

Comment

• JAroen
          • Dec 2006
          • 16

De vraag was natuurlijk wel vrij simpel, welke lichtcontroller past er bij dit setje .

En dan kom je voor dat budget ind gewoon uit op een scanmaster, want hoe je het ook wend of keert dongle + laptop kost altijd minimaal 400 eu! Dat is dus 250 eu meer dan het budget.

Maaaaar het klopt wel wat er gezegd wordt door de andere gebruikers, je kunt met een stukje pc based lichtsturing veel meer dan met een controller uit de scanmaster reeks.

Dus de topicstarter moet gewoon de keus maken, en zichzelf afvragen of hij ''veel meer'' nodig heeft, dan een partij voorgeprogameerde scenes en banken in een scanmaster. En uit ervaring kan ik spreken dat als je een beetje praktisch programameerd (volgorde van banken en chases) je best wel wat kunt met een simpele controller. Daar tegenover staat dan weer dat je ''on the fly'' met een pc weer sneller kunt reageren!

Ik denk dat de topicstarter nu wel genoeg info heeft om een keuze te maken toch?

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by dj_rob
            ...dwalen we toch een aardig eindje af
            Inderdaad, dat komt als eerste vooral omdat jij in dit topic een vraag stelt die helemaal niks met dit topic te maken heeft.

Lijkt mij dan ook nuttig dat jij lekker je eigen weg gaat na ik jou reactie zo lees op andere die advies geven en ons hier lekker verder laat praten over DMX of niet i.p.v. prijzen en wat te kopen.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by stekelvarke
              Maar als je toch wat meer uit je licht wilt halen is een PC sturing meestal de beste keuze. Een goed PC systeem kost toch wel 1500 tot 2500 euro. Maar als je dan kijkt welke tafel je voor dat bedrag kan kopen ben je toch beter af met je PC sturing.
              Punt is, met alleen een PC en een USB dongle heb je geen schuiven waarmee je de hele boel in kan stellen. Vooral als je live draait (en met parren) is dat een behoorlijk gemis. Ik heb zelf de behoefte aan een aantal functies en totaalstandjes (blinders, strobo's) die ik onder één knop rechtstreeks kan bereiken om in te spelen op de muziek.

Nu is het kennen van je nummers ook een aardig hulpmiddel, maar als je meer uitlicht dan alleen coverbandjes en drive-in disco's dan kom je nogal eens bands tegen die een beetje onvoorspelbaar spelen.

Voor het bedrad dat jij noemt draai je geen drive-in tafels meer mee. Hooguit een Studio 12 Scan, maar er zijn weinig disco-shows die meer dan 8 parren meenemen en ze houden het vooral op intelligente fixtures.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat de ervaringen zullen zijn met de nieuwe Showdesigner serie (512/1024/2048) van ShowTec. Ik heb hem in mijn handen gehad en hij deed een stuk robuuster aan dan het 'budget' van de eerdere ShowTec tafels.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...