DMX of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

ik weet niet wat jullie begrip van groep is maar met deze setup:
    4x LED Par (4kanalen)
    2x Scanner (4kanalen)
    1x Fascinator (7kanalen)
    heb je 16 dmx kanalen nodig voor je led parren, 8 kanalen voor je scanners en 7 kanalen voor je fascinator wat dus een totaal geeft van 31 kanalen.

Als je nu je scanners op hetzelfde adres zet net zoals je led parren dan heb je echter nog maar 15 kanalen nodig maar dan zijn je mogelijkheden ook heel veel beperkter
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• dj_rob
      • Jun 2008
      • 53

Dus als ik de buitenste 2 parren tegelijk schakel en de binnenste 2 ook, betekend dat 8 kanalen voor m'n parren, 8 voor scanners en 7 voor de fascinator.
      Dat zijn er totaal 23, dat lukt dus met een showmaster 24?

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

dat zou dan inderdaad kunnen gaan

Comment

• DJ-Jan
          • Jun 2008
          • 327

En blijf je binnen je budget
          Event-Light

Comment

• dj_rob
            • Jun 2008
            • 53

Dat ook ja
            4x Par = E200
            2x Scan = E200
            Showmaster = E100
            Derby = E100
            Haken en kabels heb ik allemaal wel.

Maar ik wachtte nog op antwoord over:
            btw, ik zag ook nog Marktplaats.nl > 4x scan twistar - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser
            zeg 150euro voor 2tiwstars of 200 voor 2firestorms
            wat is het best??
            Last edited by moderator; 26-06-08, 12:04. Reason: geen advertenties aub

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

zover ik kan zien zijn deze 2 lampjes ongeveer hetzelfde op de pan en tilt na
              dus ik kan er niet meteen eentje aanbevelen

Comment

• dj_rob
                • Jun 2008
                • 53

Ok, weinig verschil dus..

Wat is dit voor iets:
                Showtec Scanmaster (Showtec Scanmaster 1, DMX controller - J&H Licht en Geluid)
                Ook wel een nette prijs voor zoiets, denk ik.
                En ook genoeg uitbreidingsmogelijkheden!
                Maar ik zie een stuk meer kanalen en minder schuifjes, hoe zit dat?
                Kan ik hier ook gewoon parren mee aansturen?
                Last edited by dj_rob; 26-06-08, 18:42.

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

ik ken het tafeltje zelf niet maar aangezien ze al met fixtures werken wil dit zeggen dat je lampjes al voorgedefinieerd worden door de tafel...
                  En dus vermoed ik dat de knoppen links uw lampen zijn en als je er zo eentje selecteert je die zijn parameters aka kanalen kan aanpassen met behulp van de schuivers...
                  Maar nogmaals ken het tafeltje niet dus weet niet hoe hij juist werkt...

om op je vraag te antwoorden: led parren geen enkel probleem normaal aangezien hij het allemaal dmx is ... een gewone par door middel van een dimmertje en dan naar dmx mag ook geen probleem zijn.

Comment

• dj_rob
                    • Jun 2008
                    • 53

Het veiligst en makkelijkst is dus gewoon de showmaster 24..
                    Dan ga ik daar naar op zoek! (tweedehands)

Hoeveel HE is dat ding eigenlijk? 6 tog? Handig bij de keuze van mijn flightcase. Aangezien er ook nog een cd-speler (2+3HE) en een sd-speler (2HE) inkomen lijkt mij een SLANT 11-4 wel handig, maargoed, daar gaat dit topic niet over

En dan nog iemand die er wel ervaring mee heeft:
                    Die Showtec Twistars of Firestorms? Welke is het best?

Comment

• DJ-Jan
                      • Jun 2008
                      • 327

Met die scans kan ik je niet helpen helaas.
                      Ik gebruik nooit scans
                      succes daarmee
                      Event-Light

Comment

• koentjes
                        • Dec 2007
                        • 333

Originally posted by dj_rob
                        Het veiligst en makkelijkst is dus gewoon de showmaster 24..
                        Dan ga ik daar naar op zoek! (tweedehands)
                        als ik jou was zou ik daar nog eens hard over nadenken...

die tafel is geschikt voor conventioneel licht (parren enzo)... chaseje erin en gaan.... maar is dus niet erg handig om scans mee aan te sturen, aangezien je deze dus niet goed kunt programmeren.

Het kàn wel, maar het werkt niet...

Comment

• dj_rob
                          • Jun 2008
                          • 53

Dus als ik scanners aan wil sturen kan ik beter geen showmaster gebruiken??
                          Welke tafel heb ik dan nodig voor deze set-up?

btw, een showmaster is toch wel te programmeren? Lees
                          The Showmaster 24 is a 2-banks 12 fader, 1-bank 24 fader mixing console, it controls DMX and has also the capability to be used with MIDI protocol to allow real-time programs. The Showmaster 24 controls 2x12 channels (single bank) or 24 channels. The Showmaster 24 can program 48 scenes or chases of 999 steps or a loop with a total of 11988 steps. Programs can be run automatically or by external or internal musicinput. It is also possible to control your lightshow by the built-in MIDI-interface to allow a real-time live-show to your music.
                          Last edited by dj_rob; 27-06-08, 09:44.

Comment

• JAroen
                            • Dec 2006
                            • 16

Een showmaster is gewoon niet super om intelligente efecten (lees scans en ledparren) eenvoudig een paar mooie chases te laten lopen. Ook een eventuele overwrite tijdens de show is met een scanmaster zie bijv : http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=HL50334
                            makkelijker en eenvoudiger te doen! (let op conventionele verlichting is hiermee een stuk omslachtiger aan te sturen) Maar voor de setup die je nu hebt zou ik bovenstaande controller aanbevelen!

Comment

• dj_rob
                              • Jun 2008
                              • 53

Bij die link krijg ik url not found..

Moderator:
                              nou wees eens creatief....
                              Showtec Scanmaster 1, DMX controller - J&H Licht en Geluid

Ja ik had wel een idee
                              Maar ik wist niet zeker of hij die ook bedoelde..

Maar hoe werkt dat nou precies met die Scanmasters..
                              Je selecteerd links de groep en met die 8 schuifknoppen kun je dan de kanalen regelen ofzo?
                              Dan kun je tog maar 1 par of scanner tegelijk bedienen of zie ik dat nou verkeerd?
                              Last edited by dj_rob; 27-06-08, 22:27.

Comment

• JAroen
                                • Dec 2006
                                • 16

Links zitten 16 knoppen, deze zijn voorgeprogrameerd met een DMX adres (dus knop 1/fixture 1 is dmx 1 t/m 16 en knop 2/fixture 2 heeft het start adres 17) Het mooiste is dus om ieder armatuur een start adres te geven die overeenkomt met het start adres van de verschillende fixtures.

Dus scan 1 komt op dmx 1 en scan 2 op dmx 17 en ledpar 1 op dmx 33 enz enz...

Zo kun je de verschillende armaturen selecteren en dan vervolgens met de faders bedienen. Je kunt dus alle scans selecteren of slechts één en voor de ledparren geld hetzelfde. Ook nadat je de verschillende scenes hebt geprogrameerd is het nu heel eenvoudig om er één voor één een armatuur uit te halen en deze appart te bedienen. (overwrite)

Dit is denk de beste een goedkoopste manier om alles uit je lichtshow te halen!

Comment

Working...