DMX of niet?
Collapse
X
-
misschien de Showtec Showmaster 24?
Bij J-H €129,-
Showtec Showmaster 24, DMX dimming console - J&H Licht en GeluidEvent-LightComment
-
misschien de Showtec Showmaster 24?
Bij J-H €129,-
Showtec Showmaster 24, DMX dimming console - J&H Licht en Geluid
als hij er inderdaat nog een doosje aan wil hangen zullen er ook aan uit knoppen op moeten
been derby zal het niet zo leuk vinden om gedimt te wordenComment
-
Als je een switchpakje aan de showmaster hangt kan hij ook aan/uit schakelen met de faders hoor.
exit night into LIGHTComment
-
Kostendrukkende tip: kijk ook tweede hands!
Derby's en strobo's worden voor een paar tientjes weg gedaan. Nieuw lampje erin en klaar.
Haken: Deze of vergelijkbare gebruiken, kunnen 50kg hebben (let wel op buisdiameter!). Halfcouplers kunnen doorgaans meer gewicht hebben.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Wat dacht je van eens showtec scanmaster 2 MKII, deze kost 209 euro en heeft 192 kanalen
. Er zijn 12 knoppen en bij elke knop kun je de 8 faders gebruiken. Je kunt er dus 12 dingen aan koppelen. 4 knoppen voor de ledparren en dan heb je er nog 8 over voor effecten.
Ricklicht dat licht mij welComment
-
Nou, ik wil voorlopig even niet te veel geld uitgeven
Ik zat te denken aan 4 ledparren (mogen van mij met z'n 4en tegelijk gestuurd worden, als dat kan) met daartussen:
Derby - Scanner - Stroboscoop
of
Scanner - Derby - Scanner (aangezien de meeste scanners ook gewoon als strobo gebruikt kunnen worden
)
Deze effecten zijn allemaal dmx gestuurd uiteraard, dus niet met switchpacks..
Voor een mengpaneel vind ik 100 euro eigenlijk wel zat, eventueel zou die van 129 nog gaan maar dat is echt mijn max. Ik hoef niet zo veel rekening te houden met uitbreiding. Tegen de tijd dat mijn portemonnee weer is bijgekomen van deze zooi is het wel weer tijd voor een ander mengpaneeltje dan..
Ik ga eens wat rondkijken op marktplaats e.d. naar wat spullen..
Weet iemand een goedkope scanner (op JH staan ze pas vanaf 150 ofzo)Comment
-
Ok ik heb wat rondgezocht op marktplaats en ik vond "2 x showtec firestorm scanner met kist tekoop" (Marktplaats.nl > 2 x showtec firestorm scanner met kist tekoop - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser)
Als ik 2scanners ga kopen is het natuurlijk mooi als ik 2 dezelfde heb. Maar ik denk dat dit iets te professionele spul is en oud, vandaar de prijs!
Moet ik dit doen of kan ik beter 2 minder goeie in betere staat kopen?
Is het sowieso wel verstandig om 2 scanners te nemen ipv een scanner en een strobo? (zie vorige post)
Strobos met dmx zijn al snel die van 1000W of meer, en die kosten nogal wat..Comment
-
De Showtec Firestorm scan is zeker niet TE professioneel, en zo oud is hij ook niet.Ok ik heb wat rondgezocht op marktplaats en ik vond "2 x showtec firestorm scanner met kist tekoop" (Marktplaats.nl > 2 x showtec firestorm scanner met kist tekoop - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser)
Als ik 2scanners ga kopen is het natuurlijk mooi als ik 2 dezelfde heb. Maar ik denk dat dit iets te professionele spul is en oud, vandaar de prijs!
Volgens een oude catalogus die ik hier heb lag de nieuwprijs destijds rond de €320/stuk.
minder goede DMX scans ga je moeilijk vinden denk ik, aangezien deze scans al budget scans zijn met de minimale specificaties om iet of wat bruikbaar te zijn.
Het is inderdaad verstandiger om 2 scans te nemen inplaats van één.
Aangezien je met 2 scans een mooiere symmetrische lichtshow kan neerzetten.
Ook heeft één scan opzich niet zo'n effect.
Volgens mij heeft Velleman (HQ power) een 750W DMX stroboscoop.
Van strobo's met nog minder vermogen heb je eigenlijk te weinig effect en zijn dus niet bruikbaar voor een echt strobo effect.
Tsja, het blijft een dure hobby, zeker als je het goed wil doen.Last edited by stekelvarke; 25-06-08, 17:20.exit night into LIGHTComment
-
Ok dus het mooist is
LED Par - Scan - LED Par - Derby - LED Par - Scan - LED Par
en dat aansturen met een Showtec Showmaster 24
Gaat dat lukken? Met aantal kanalen enzo.. (je hoeft geen rekening te houden met eventuele uitbreiding..)
btw, ik zag ook nog Marktplaats.nl > 4x scan twistar - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser
zeg 150euro voor 2tiwstars of 200 voor 2firestorms
wat is het best??Last edited by dj_rob; 25-06-08, 20:05.Comment

Comment