DMX of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sanderr25
    • May 2008
    • 26

Originally posted by dj_rob
    Nu zou ik nog graag wat advies willen welk paneeltje ik het best kan kopen (binnen mijn aangegeven budget graag)..
    dan zul je toch eerst moeten weten hoeveel dmx kanalen je nodig hebt
    je kan er wel een kopen van 12 kanalen maar als je scanner er al 12 heeft heb je niks meer voor je parren

Comment

• DJ-Jan
      • Jun 2008
      • 326

misschien de Showtec Showmaster 24?

Bij J-H €129,-
      Showtec Showmaster 24, DMX dimming console - J&H Licht en Geluid
      Event-Light

Comment

• sanderr25
        • May 2008
        • 26

Originally posted by DJ-Jan
        misschien de Showtec Showmaster 24?

Bij J-H €129,-
        Showtec Showmaster 24, DMX dimming console - J&H Licht en Geluid

als hij er inderdaat nog een doosje aan wil hangen zullen er ook aan uit knoppen op moeten
        been derby zal het niet zo leuk vinden om gedimt te worden

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Als je een switchpakje aan de showmaster hangt kan hij ook aan/uit schakelen met de faders hoor.
          exit night into LIGHT

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Kostendrukkende tip: kijk ook tweede hands!
            Derby's en strobo's worden voor een paar tientjes weg gedaan. Nieuw lampje erin en klaar.

Haken: Deze of vergelijkbare gebruiken, kunnen 50kg hebben (let wel op buisdiameter!). Halfcouplers kunnen doorgaans meer gewicht hebben.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• rick1993
              • Nov 2007
              • 209

Wat dacht je van eens showtec scanmaster 2 MKII, deze kost 209 euro en heeft 192 kanalen . Er zijn 12 knoppen en bij elke knop kun je de 8 faders gebruiken. Je kunt er dus 12 dingen aan koppelen. 4 knoppen voor de ledparren en dan heb je er nog 8 over voor effecten.

Rick
              licht dat licht mij wel

Comment

• DJ-Jan
                • Jun 2008
                • 326

Je ziet het Rob genoeg mogelijkheden.
                het is maar net wat je er ook in de toekomst van licht erbij wil kopen (meer scanners bijv of movingheads)
                Event-Light

Comment

• dj_rob
                  • Jun 2008
                  • 53

Nou, ik wil voorlopig even niet te veel geld uitgeven
                  Ik zat te denken aan 4 ledparren (mogen van mij met z'n 4en tegelijk gestuurd worden, als dat kan) met daartussen:

Derby - Scanner - Stroboscoop
                  of
                  Scanner - Derby - Scanner (aangezien de meeste scanners ook gewoon als strobo gebruikt kunnen worden)

Deze effecten zijn allemaal dmx gestuurd uiteraard, dus niet met switchpacks..
                  Voor een mengpaneel vind ik 100 euro eigenlijk wel zat, eventueel zou die van 129 nog gaan maar dat is echt mijn max. Ik hoef niet zo veel rekening te houden met uitbreiding. Tegen de tijd dat mijn portemonnee weer is bijgekomen van deze zooi is het wel weer tijd voor een ander mengpaneeltje dan..

Ik ga eens wat rondkijken op marktplaats e.d. naar wat spullen..
                  Weet iemand een goedkope scanner (op JH staan ze pas vanaf 150 ofzo)

Comment

• dj_rob
                    • Jun 2008
                    • 53

Ok ik heb wat rondgezocht op marktplaats en ik vond "2 x showtec firestorm scanner met kist tekoop" (Marktplaats.nl > 2 x showtec firestorm scanner met kist tekoop - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser)
                    Als ik 2scanners ga kopen is het natuurlijk mooi als ik 2 dezelfde heb. Maar ik denk dat dit iets te professionele spul is en oud, vandaar de prijs!
                    Moet ik dit doen of kan ik beter 2 minder goeie in betere staat kopen?
                    Is het sowieso wel verstandig om 2 scanners te nemen ipv een scanner en een strobo? (zie vorige post)
                    Strobos met dmx zijn al snel die van 1000W of meer, en die kosten nogal wat..

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

Ok ik heb wat rondgezocht op marktplaats en ik vond "2 x showtec firestorm scanner met kist tekoop" (Marktplaats.nl > 2 x showtec firestorm scanner met kist tekoop - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser)
                      Als ik 2scanners ga kopen is het natuurlijk mooi als ik 2 dezelfde heb. Maar ik denk dat dit iets te professionele spul is en oud, vandaar de prijs!
                      De Showtec Firestorm scan is zeker niet TE professioneel, en zo oud is hij ook niet.
                      Volgens een oude catalogus die ik hier heb lag de nieuwprijs destijds rond de €320/stuk.

Moet ik dit doen of kan ik beter 2 minder goeie in betere staat kopen?
                      minder goede DMX scans ga je moeilijk vinden denk ik, aangezien deze scans al budget scans zijn met de minimale specificaties om iet of wat bruikbaar te zijn.

Is het sowieso wel verstandig om 2 scanners te nemen ipv een scanner en een strobo? (zie vorige post)
                      Het is inderdaad verstandiger om 2 scans te nemen inplaats van één.
                      Aangezien je met 2 scans een mooiere symmetrische lichtshow kan neerzetten.
                      Ook heeft één scan opzich niet zo'n effect.

Strobos met dmx zijn al snel die van 1000W of meer
                      Volgens mij heeft Velleman (HQ power) een 750W DMX stroboscoop.
                      Van strobo's met nog minder vermogen heb je eigenlijk te weinig effect en zijn dus niet bruikbaar voor een echt strobo effect.

en die kosten nogal wat..
                      Tsja, het blijft een dure hobby, zeker als je het goed wil doen.
                      Last edited by stekelvarke; 25-06-08, 17:20.
                      exit night into LIGHT

Comment

• dj_rob
                        • Jun 2008
                        • 53

Ok dus het mooist is
                        LED Par - Scan - LED Par - Derby - LED Par - Scan - LED Par
                        en dat aansturen met een Showtec Showmaster 24
                        Gaat dat lukken? Met aantal kanalen enzo.. (je hoeft geen rekening te houden met eventuele uitbreiding..)

btw, ik zag ook nog Marktplaats.nl > 4x scan twistar - Muziek en Instrumenten - Licht en Laser
                        zeg 150euro voor 2tiwstars of 200 voor 2firestorms
                        wat is het best??
                        Last edited by dj_rob; 25-06-08, 20:05.

Comment

• DJ-Jan
                          • Jun 2008
                          • 326

Als je het niet met de DMX kanalen haalt kan je ook kijken naar de Showmaster 48
                          Maar gebruik je nu niet alleen maar DMX lichten, want dan kan je weer naar andere controllers kijken?
                          Last edited by DJ-Jan; 25-06-08, 21:56.
                          Event-Light

Comment

• dj_rob
                            • Jun 2008
                            • 53

Ja ik gebruik dan alleen maar dmx-apperatuur..
                            Maar mijn vraag was hoeveel kanalen ik nodig heb voor al die dingen.
                            4x LED Par (4kanalen)
                            2x Scanner (4kanalen)
                            1x Fascinator (7kanalen)

Ik zag btw ook dat al die Chauvet-derby's dmx gestuurd zijn..

Comment

• DJ-Jan
                              • Jun 2008
                              • 326

Het hangt er vanaf of je de LED's in 1,2 of 4 groepen wil aansturen?
                              Hetzelfde met de scans 1 of 2 groepen?
                              Event-Light

Comment

• dj_rob
                                • Jun 2008
                                • 53

Ga even van het meeste uit, dus 4 groepen voor de parren, 2 voor de scans en 1 voor de derby..
                                Dus ik moet een paneel hebben voor 7 groepen (zijn er geloof ik niet, dus worden het er 8) x 8kanalen tog? (aangezien de fascinator er 7 nodig heeft)

Comment

Working...