DMX of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Entec dongle - zes tientjes,
    Laptop - heb je vast al,
    Freestyler - graties te neerladen,
    Middagje pielen en je hebt een vele malen creatievere show dan met welke scanmaster ook...en ik heb heel wat crea showtjes op een scanmaster geprogd!

Comment

• dj_rob
      • Jun 2008
      • 53

Nee ik heb geen laptop..
      Ben meer voorstander van draaien met cd's.
      En om nou voor die paar lampies OF een laptop aan te schaffen OF een hele pc mee te nemen vind ik ook zo wat..
      Ik zoek dus gewoon een 19"tafeltje om mijn licht te besturen..

To JAroen:
      Bedankt voor je uitleg!

Ik zag op marktplaats 2x Eurolight TS-7B + een Scanmaster MKII
      Wat is nou het verschil tussen een Scanmaster 1 en bijv een Scanmaster MKII? De prijs is zo'n beetje hetzelfde.
      Wat is het voordeel van een joystick bijvoorbeeld?

Comment

• JAroen
        • Dec 2006
        • 16

Het voordeel van een joystick is dat je de pan en tilt van je scans makkelijk kunt bedienen, en volgens mij heeft de 1 ook geen mogelijkheid om chases te maken?? (weet ik niet zeker)

Een chase is wel makkelijk om de diverse scene's (lees programma's) in de door jou ingestelde volgorde te laten aflopen.

Persoonlijk heb ik nog nooit met de showtech gewerkt, maar de SM-1612 is hetzelfde als de Showtech MKII volgens mij!

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

De JB 1612 is volgens mij gelijk aan de scanmaster 2.
          De scanmaster 2 MK2, heeft toch een aantal updates gekregen volgens de specs op de Highlite website.
          exit night into LIGHT

Comment

• dj_rob
            • Jun 2008
            • 53

Ok,
            Toevallig dat je het nu over die 1612 hebt.
            Ik zag op marktplaats 2 dynamo 250 scans (met flightcase) en een 1612 in heel nette staat..
            Hoeveel is dit ongeveer waard?
            Hij vraagt 350 maar dat is wel wat hoog lijkt mij..

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Volgens mij is het niet de bedoeling om marktplaats advertenties af te handelen op het forum.

Begrijp dat je geen pc ter beschikking hebt, dan ben je volgens mij de laatse scholier/student zonder!

Ik promoot niet het gebruik van een muziekpc, maar voor licht is er eigenlijk geen betere keus dan simpel via een diongle je dixo aansturen!

Comment

• dj_rob
                • Jun 2008
                • 53

Ik vraag alleen wat tweedehands-lampen waard zijn, lijkt mij niet ditect nadelig voor de webshop die aan dit forum verbonden is maargoed..

Natuurlijk heb ik wel een pc, maar ik heb geen zin om die elke keer weer los te koppelen en mee te nemen.
                Ik ben een mobiele DJ, al mijn apperatuur zit kant en klaar in flightcases dus een pc hoort daar niet bij.
                Een 19"tafeltje is voor mij veel handiger. Daarbij, hoef ik ook niet zo'n hele creative, goed in elkaar gezette lichtshow. Gewoon wat heen en weer bewegen met de scanners is leuk, maar ik zal ze ook vaak gewoon op muziek laten draaien..

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Jouw vraag, wat tweedehands lampen waard zijn, is simpelweg geen discussieonderwerp. Naast dat het niet het onderwerp is " DMX of niet".

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by dj_rob
                    Natuurlijk heb ik wel een pc, maar ik heb geen zin om die elke keer weer los te koppelen en mee te nemen. Ik ben een mobiele DJ, al mijn apperatuur zit kant en klaar in flightcases dus een pc hoort daar niet bij.
                    Al eens gehoord van de portable pc?
                    Ze luisteren naar de naam laptop of notebook. Deze lijken mij uitermate te horen bij een mobiele DJ en je kan er een tas of flightcase omheen kopen zelfs, wat wil je nog meer.

Maar laten we hier lekker verder gaan over "DMX of niet" en niet over (verkoop)waarde van lampen.

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by vasco
                      Ze luisteren naar de naam laptop of notebook. Deze lijken mij uitermate te horen bij een mobiele DJ en je kan er een tas of flightcase omheen kopen zelfs, wat wil je nog meer.
                      Pak een ASUS eeePC 701 of 901 en zet er Windows XP op. Enttec dongle erbij, totale kosten (met legio mee functies dan een Scanmaster): 500 euro max.

Bouw er een touchscreen in en je kan zelfs zonder veel moeite Chamsys draaien. (en evt. later uitbreiden met een PC-wing)
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• sanderr25
                        • May 2008
                        • 26

Originally posted by vasco

Maar laten we hier lekker verder gaan over "DMX of niet" en niet over (verkoop)waarde van lampen.
                        je hebt ook gewoon 19" behuizingen voor computers
                        bouw je daar je computer in en een scherm inbouwen heb je vast ook wel 19" en in een mooi rackje zetten

Comment

• dj_rob
                          • Jun 2008
                          • 53

Als het allemaal zo makkelijk is waarom worden er dan nog steeds zo veel licht-mengpanelen verkocht??
                          Waarom doet niet iedereen het met een computer dan..??

Comment

• stekelvarke
                            • Dec 2004
                            • 1062

Een goed PC systeem is zeer makkelijk, maar het kost de nodige centen om voor een echt GOED systeem te zorgen. Maar niet iedereen wil zoveel geld neertellen voor de sturing van zijn licht. Vandaar dat er nog steeds budget sturingen verkocht worden.

Maar als je toch wat meer uit je licht wilt halen is een PC sturing meestal de beste keuze. Een goed PC systeem kost toch wel 1500 tot 2500 euro. Maar als je dan kijkt welke tafel je voor dat bedrag kan kopen ben je toch beter af met je PC sturing.
                            exit night into LIGHT

Comment

• dj_rob
                              • Jun 2008
                              • 53

Ja
                              Als je nou kijkt dat we het nog nog over scanmasters van 100 euro hadden, en nu over pc-systemen van 2500 euro, dwalen we toch een aardig eindje af
                              Mijn budget is maximaal 150, en een tafeltje vind ik voorlopig goed genoeg.
                              Dus..
                              Geef me nou gewoon advies over welke tafel ik het beste kan nemen voor 2 scans, 4 ledparren en een fascinator..!

Comment

• koentjes
                                • Dec 2007
                                • 333

WOEF

volgens mij is je keuze al duidelijk, veel plezier met je scanmaster

Comment

Working...