Dagprijs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

Centen zijn toch altijd belangrijk! Wat je ook doet, je zal hetgeen wat je krijgt als loon/wedde/vrije giften/... toch meestal wel gebruiken voor je levensonderhoud of voor te sparen voor vanalles en nog wat.

Ik krijg er soms de kriebels van als ik jonge mensen(vanaf 16 jaar, maar soms ook vroeger) zie meegaan met licht en geluidbedrijven, die daar dan het vuilste en zwaarste werk moeten doen voor misschien €20 op een 12 uren dag. Oke je weet niet beter op dat moment en ik ben zelf ook wel zo geweest voor een stuk, maar achteraf bekeken is het allemaal gekkenwerk.

Ik heb me altijd ingezet voor iedere baas waar ik voor gewerkt heb en dikwijls ook voor veel te weinig geld, maar ik kan tegenwoordig als freelancer wel de jobs kiezen die ik wil doen, aan dagprijzen waar ik gelukkig mee ben en in zo een goede werkomgeving(toffe crew, altijd fatsoenlijke catering, mooi en goed onderhouden spul, degelijk vervoer) dat het inderdaad bijna aanvoelt als een luxe job, maar het blijft nog altijd werk en daar moet je voor betaald worden.

Bij de alleerste jobs voor een nieuwe werkgever is daarom praten het belangrijkste. Spreek het financiële gedeelte op voorhand af en lever gewoon goed werk, dan is betalen achteraf ook geen probleem.
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

Originally posted by ronny
      Ik krijg er soms de kriebels van als ik jonge mensen(vanaf 16 jaar, maar soms ook vroeger) zie meegaan met licht en geluidbedrijven, die daar dan het vuilste en zwaarste werk moeten doen voor misschien €20 op een 12 uren dag. Oke je weet niet beter op dat moment en ik ben zelf ook wel zo geweest voor een stuk, maar achteraf bekeken is het allemaal gekkenwerk.
      20 euro is wel mager...Dat houdt ook in dat ze zwart werken. En niet verzekerd zijn. Mocht er wat gebeuren dan wordt het een lastige kwestie.

Eerst ervaring opdoen in het magazijn en kom dan maar eens rustig kijken op klus.

Ik vind het verschrikkelijk als er weer van een uitzendburo van die jongens zonder veiligheidsschoenen worden meegestuurd.
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

Originally posted by napoleon
        hoi, het topic is al een beetje oud misschien, maar ik vroeg me dit af: ik wordt 's avonds gevraagd voor zo'n 4 a 5 uur om licht en geluid te doen op bedrijfsfeesten, bijvoorbeeld van 1700 tot 2200. Is het dan ook redelijk om gewoon dagprijs te rekenen? immers, ik ben best bereid om langer te werken maar ze hebben me eenvoudig niet langer nodig; ik kan die dag moeilijk nog een opdracht aannemen tenzij dat heel toevallig in te plannen valt. Ik ben nog redelijk nieuw op deze markt en heb nog niet echt een duidelijk idee van wat ik waard ben uitgedrukt in euro's. Maar ik weet wel wat ik kan, en wat ik nodig heb om rond te komen.
        Omdat je als freelancer moet rekenen, dat je ongeveer de helft over houdt van je bruto, zegt men, schat ik dat ik minimaal zo rond de 200, 250 eu moet kunnen factureren voor zo'n avond. het gaat me niet om de dubbeltjes, en ik wacht nog op hun bod.
        Heeft iemand een advies, moet ik hoger of lager inzetten, moet ik mijn opdrachtgevers laten zeggen wat ze willen voordat ik naam en faam verwerf, of moet ik gewoon zeggen, het is graag of niet?
        Wel, ik zal sowieso wel merken hoe het loopt, en het geld interesseert me niet zo veel, als ik maar niet het gevoel heb, uitgebuit te worden door een menigte dronken zakenbobo's.
        Freelancers werken maar weinig op uurbasis.

Vaak 12 uur uit-en-thuis.Sommige wel km vergoeding, sommige niet... Verschild per freelancer. Samengevat: allemaal anders.

225 euro voor een op en afbouw technicus is een redelijke prijs. Vaak is de opbouwdag een lange dag en de afbouwdag de helft van de opbouwdag.

Jij vraagt bv 200 euro. Je wordt waarschijnlijk doorberekend voor 350 euro
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

Working...