Dagprijs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

ben ik het toch wel mee eens,

de werkgevers waar ik voor werk zouden me voor gek verklaren als ik voor dat ene uurtje een complete dag extra zou schrijven.

zoals ik al eerder vermelde, vaak is zoiets wel te compenseren met elkaar.
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Snuffel
      • Sep 2007
      • 22

Bedankt voor de info allemaal. En de een rekent meteen een dagprijs extra en de ander rekent er een uurloon bij. En weer een ander zeurt niet en kan wat spul goedkoop huren. Ieder zijn ding toch ?

Comment

• frankv1234
        • Nov 2003
        • 33

Originally posted by Snuffel
        Bedankt voor de info allemaal. En de een rekent meteen een dagprijs extra en de ander rekent er een uurloon bij. En weer een ander zeurt niet en kan wat spul goedkoop huren. Ieder zijn ding toch ?
        geloof me behalve arvid is er geen enkel normaal mens die direct een tweede dagprijs rekent bij een extra uur

Comment

• Snuffel
          • Sep 2007
          • 22

I Know Gaat je ook veel klanten kosten.

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

"Normaal" spreek ik dagprijs af, die afhangt van de tijden die het bedrijf opgeeft.
            Als naderhand blijkt dat de tijden niet kloppen, doe ik een mailtje/belletje met de vraag hoe we het verder afhandelen.
            En inderdaad: als de sfeer, collegialiteit en de catering goed is, wil dit ook wel eens mee werken ten gunste van de opdrachtgever

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Vraag me ook af hoeveel opgetrokken wenkbrauwen het bij mijn klanten zou veroorzaken als ik meld dat mijn dagprijs vanaf nu op 8 uur is gebaseerd
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Ik ga toch echt uit van acht uur mensen, en data gaat prima. Ben dan ook niet nodig bij opbouw en afbraak, en kan in die tijd mijn werk uitstekend doen. Zakelijk gezien zou het uitermate ONinteressant zijn als ik dit systeem niet hanteerde, waaruit je mag opmaken dat er toch diverse opdrachtgevers mee accoord gaan. In PA-land misschien ongehoord, maar daar gebeuren wel meer dingen waarvan ik ze: misschien niet altijd slim... Arbeidstijden, ARBO, kwaliteit versus financien, etc.etc.etc. U allen kent deze problematiek. Toen ik nog klusjes bouwde deed ik ook veel voor weinig, maar om een perfect product te leveren is dit niet te doen. Je kunt niet 5 dagen 16 uur werken: dat is intense domheid. Waarom zou iemand in loondienst 40 uur werken, en voor extra werk zelfs 150% ontvangen? En ik zou rustig extra gaan werken zonder bijkomende kosten... Dikke lul drie bier...

Verklaar me voor gek: ik ben ZEKER niet de enige, en de professionals hier die regelmatig high-end personeel inhuren zouden dit absoluut moeten weten...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

er zit natuurlijk wel verschil in na wat je nu verteld hebt.

de bedrijven waar ik voor werk verwachten ook gewoon dat je helpt bouwen / breken, en dan ziet je dag er al heel anders uit.
                  Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• frankv1234
                    • Nov 2003
                    • 33

Arvid,

Dit is het laatste bericht dat ik hier aan ga besteden. Het is me al eerder opgevallen in je posts op het forum dat je zo'n plaat voor je kop hebt dat het voor de rest zinloos is om met je te discuseren. Of het nu gaat om dagprijzen, spottypes, lichttafels Arvids mening en opvattingen zijn heilig en iedereen moet hier maar naar buigen.

Ik denk dat ik regelmatig genoeg high-end personeel inhuur (met een veel grotere staat van dienst, veel meer jaren ervaring) om te weten waar ik over praat

PS stuur me liever ook geen halfjaarlijkse emails meer waarin je je diensten aanbied. Ik zit niet te wachten op freelancers met een instelling die jij hier op het forum uitdraagt.

Met vriendelijke groet,

Frank Verbeek
                    Production Partners

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

als je met een bandje op stap bent voor licht en geluid in het "gewone" circuit. (feestje voor 100 tot 250 personen. 5 tot 10 man band, zaal open tussen 20:00 en 01:00. PA, 20 parren, een inprikker en pauzemuziek)

Dan is het 12 uur van huis. waarvan 9 a 10 uur werken en twee a vier uur reizen.

Dat is al zolang als ik mij kan herrineren. En zal met de huidige filedruk (langer) en de steeds compactere setups (korter bouwen) ook wel een flinke tijd hetzelfde blijven.

Mensen die na 8 uur werkdag afhaken zitten dus inderdaad een prijscategorie te duur. Ik doe voornamelijk grote bands. Daar is het al heel normaal dat technici de best betaalde personen zijn op de avond. (je huurt een hele harmonie voor 600 euro! en als je 10 muzikanten en drie technici voor 3200 tot 3700 neerzet, wat hou je dan netto per artiest over als je de kosten wegrekend?)
                      Ik verdien bij als muzikant door zaken erbij te doen. Maar zodra een technicus van de wachurenregelingen afstapt, en hele dagen gaat factureren. Dan feliciteer ik hem alleen maar met het succes en zal er direct afscheid van moeten nemen.
                      Ik ben dan ook blij dat je zo kan werken. Maar ik kan echter niet mee. Te dure personen MOETEN uit het team omdat anders het hele team geen werk meer heeft.
                      lekker belangrijk!

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Het ligt heel erg aan de opdrachtgever zijn/haar wensen of er een dagprijs of prijs per uur wordt gegeven in een offerte. Staat er een dagprijs dan geldt die prijs voor de afgesproken uren en zal er netjes bijstaan wat de meerprijs per uur is indien over de afgesproken dagprijs heen wordt gegaan.

Gewoon een 2e volledige dagprijs rekenen kost mij opdrachtgevers.

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Beste Frank,

Je reageert met een toon die mij bijna doet geloven dat het je persoonlijk dwars zit. Dat is aandoenlijk, maar daarmee ook een tikkeltje onprofessioneel... Wat jij allemaal inhuurt interesseert me geen seconde, ik geef mijn mening over het verhaal werk/waardering, en de bijbehorende facturatie. Daarbij haal ik onder andere mijn eigen systeem aan, dat er de afgelopen jaren voor heeft gezorgd dat ik mij prima kan bedruipen Frank.

Als je graag van een mailinglist af wilt, kun je ook gebruik maken van de aangegeven optie om een mailtje te sturen, of even de telefoon te pakken en me dit zelf te vertellen. Natuurlijk wil ik je niet lastig vallen, dat dient toch geen doel beste man? Ik sta nooit op met het idee: laat ik die Verbeek van PP eens even lekker gaan pesten, dus je hoeft het AMK niet te bellen...

Verder geef je aan dat ik een standvastig persoon ben, met een duidelijke mening, iets dat in mijn vakgebied overigens een vereiste is. Dank voor het aanstippen van mijn persoonlijke kwaliteiten, maar doe voortaan vooral geen moeite meer.

Gegroet,
                          Arvid Buit

Comment

• Tom van Kameren
                            • Oct 2006
                            • 57

Highend personeel... Dan praten we over mensen die serieus lichttafels programmeren en lichtontwerpen maken. Dan praten we niet meer over werkdagen van 10 uur met het bouwen en breken van een productie en ook nog lang niet over 8 uur. Een vaste dienst/dagprijs is dan ook vanzelfsprekend. Wanneer ik alleen programmeer of een show draai factureer ik ook per dag. Dit komt vaak niet in de buurt van de 8 uur en wanneer ik langer werk is dit een grote uitzondering en zal een tweede dagprijs gerekend worden.

Wel of niet dagen van 8 uur hanteren en het bedrag dat je hieraan hangt is vaak een zelfreflectie van je eigen kunnen en zakelijk inzicht, ik ben het hier dan ook niet met Frank eens.
                            Tom Spaan
                            StoreQ operating

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

Als de technici mij eventueel 250 tot 600 euro voor een uur werk zullen factureren wordt het tijd om dat eens voor de zekerheid uit te sluiten in mijn uitbestedingen. Voor mij is dat namelijk te veel geld om "onverwacht tegenaan te lopen" En onmogelijk om aan mijn klanten door te berekenen.

Dan ga ik een klus mogelijk in de min verdienen omdat er met een ruim grid wordt gerekend.

Zelfs al zou ik je maar voor 6 uur nodig hebben kan ik niet het risico lopen dat elke tegenslag in de productie de factuur honderden tot duizenden euro's duurder kunnen maken. Omdat de een tot drie techneuten direct na 8 uur werk in de dubbele cijfers gaan. Stel nou dat je drie techniekers huurt en een genie stoort een half uurtje. Dan ga je per direct voor bijvoorbeeld 1350 euri het schip in.

Ik ben wel blij dat er delen in deze industrie zijn die dat in hun calculaties mee kunnen nemen zonder problemen. Daar hoop ik ook nog eens te komen.
                              lekker belangrijk!

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

Je moet het niet zien als: owww nog 13 seconden en ik ga dubbel schrijven.. Het heeft te maken met een planning die vooraf gemaakt wordt, waarin overleg bestaat met een opdrachtgever. Genies die kapot gaan heet wettelijk overmacht, en waarom zou ik dan een lul zijn? Vaak is dat hele verhaal al lang voorbij als ik aankom, maar mocht dat niet zo zijn kan ik ook meedenken. Het is niet mijn doel om opdrachtgevers lastig te vallen: dan zou ik namelijk droog brood vreten... Afspraken en beloningen moeten echter wel in verhouding staan tot de geleverde dienst, en dus is mijn systeem absoluut niet onredelijk.

Opdrachtgevers huren mij in, en kiezen zelf voor verantwoordelijkheid. Als ze een overwachtste uitloop hebben is dat niet mijn zorg, en enkel een blijk van slechte calculatie (bij grote winst krijg ik toch ook geen deel??? Dat noemen we nou ondernemen...). Assumption is the mother of all fuck-ups, dus beter regelen zou ik zeggen! (overmacht daargelaten).
                                Last edited by AJB; 24-09-07, 17:08.
                                Arvid Buit

Comment

Working...