Dagprijs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xtreme21
    • Jan 2006
    • 4

Dagprijs

Mensen...

het meest bezochte forum dus lijkt me dat iemand hier wel een atnwoord kan geven.

Ik heb zelf een licht en geluidsbedrijfje, met de nadruk op je :-D.
    Nu heb ik vorig jaar stage gelopen bij een bedrijf ,en deze wil nu zo af en toe gebruik maken van mijn diensten. Beetje bouwen, breken etc.
    Nu zeiden ze van, je stuurt de rekening maar (moet woensdag mee op klus).

Maar ik heb hier dus echt geen flauw idee van wat ik hier, als iemand met in principe "minimale" ervaring zo gemiddeld voor kan en moet rekenen.

Als dagprijs dan, moet namelijk van 9uur smorgens tot 9uur savonds.

Ik hoor rgaag!

met vriendelijke groet,
    R.
  • Jamm Events
    • Dec 2005
    • 23

Moet je daar geen freelancher voor zijn ?

Daarbij zou ik zelf rekenen wat jij wilt verdienen op zo'n dag. Of bel het bedrijf eens op en vraag wat hun normaal betalen.

Comment

• DJP-BIM
      • Jan 2004
      • 289

gewoon minimum uurloon + wat extra's aan houden zit je altijd snor
      bimshowequipment.nl

Comment

• stakke
        • Jan 2005
        • 66

Heel intressante vraag. Ga je een factuur sturen vanuit je bedrijf(je) of wil je dat liever niet doen? Als je het niet zelf wil factureren kan je jezelf altijd inschrijven bij Payroll.nl of Payroll.be. Lees aandachtig de webside en aan de hand hiervan moet je voor jezelf je prijs maar bepalen.

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

going rate voor sleepkeveren is 180 euro ex de BTW, bedrijven rekenen doorgaans 250 per persoon, is dus een tarief waarmee ze uitkunnen.

Tarief is niet van toepassing op mensen die ervaring hebben/verantwoordelijk werk doen.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Ralph komt aardig in de buurt denk ik voor 'sleephazen', ik zou als ik jou was niet de dagprijs direct afhankelijk maken van wát je doet: je hebt een bepaalde ervaring en een bepaalde waarde, waar een bepaalde prijs aan hangt, waar het bedrijf jou inzet is hun keuze. Wel is het bij sommige bedrijven zo dat je een extra toeslag krijgt als je bijv FOH/MON/Operating/Crewchief doet op een klus (dus extra werk/verantwoordelijkheid), maar dat is bij jou geloof ik nog niet zo van toepassing, zoals je zelf al aangaf, niet?

Ik zou wel effe opbellen naar dat bedrijf en vragen wat ze normaal aan dagprijs hanteren, als ze vragen wat je in gedachten hebt zeg je gewoon 175 of 180 euro ex. BTW, je moet voor jezelf de keuze maken wat je minimaal wilt hebben. Hierin moet je jezelf niks tekort doen door genoegen te nemen met te weinig, maar je moet jezelf ook niet 'uit de markt prijzen' door teveel te vragen in verhouding wat je te bieden hebt.

Je kunt met je eigen bedrijf een factuur sturen (zo doe ik het ook), maar helaas krijg je dan wel ook de sores op je dak als rekeningen niet betaald worden. Ga je als je gaat free-lancen via payroll of andere dergelijke bedrijven, dan kost jou dat wel wat aan gage, maar je weet dan wel zeker dat je je geld op tijd krijgt en dat alle papierwerk voor je gedaan wordt (maar je hebt voor je eigen bedrijfje toch ook al papierwerk, dus..).

Wat jij het zwaarste vindt wegen....

Succes verder!

p.s. Gaat het om licht of geluid?
            Last edited by berolios; 18-01-06, 14:18.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Snuffel
              • Sep 2007
              • 22

Handig die ZOEK functie Zijn de prijzen van 180 tot 200 euro excl btw nog actueel ? En als je ervaring hebt in FOH/MON . Wat zijn dan de gem dagprijzen ?

Comment

• Stage-Q
                • Sep 2007
                • 389

als freelancer zijnde is dat aan jezelf,

maar omdat t gemiddelde voor volwaardig technici wel tussen de 200 en 250 excl. btw. zit...zou ik dat lekker aan houden.

heb ook een bedrijf waar ik de volwaardige 250 niet kan vragen per dag omdat ze het niet accepteren, dus zijn we op de 200 per dag uitgekomen, de reden waarom ik daarmee in heb gestemd is: omdat het er altijd goed werken is, professioneel spul, en de sfeer is altijd perfect...leuke collega's en de catering is altijd goed geregeld.
                En uiteraard kan ik setjes tegen hele leuke prijzen inhuren als ik eens wat nodig heb. ( tevens ook 3 jaar geleden m'n stagebedrijf geweest )
                Last edited by Stage-Q; 23-09-07, 01:08.
                Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Originally posted by Stage-Q
                  heb ook een bedrijf waar ik de volwaardige 250 niet kan vragen per dag omdat ze het niet accepteren, dus zijn we op de 200 per dag uitgekomen, de reden waarom ik daarmee in heb gestemd is: omdat het er altijd goed werken is, professioneel spul, en de sfeer is altijd perfect...leuke collega's en de catering is altijd goed geregeld.
                  En uiteraard kan ik setjes tegen hele leuke prijzen inhuren als ik eens wat nodig heb. ( tevens ook 3 jaar geleden m'n stagebedrijf geweest )
                  En dat zijn dingen die in mijn ogen belangrijker zijn dan die € 50,00 extra!!!!

Comment

• Snuffel
                    • Sep 2007
                    • 22

Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Maar omdat ik niet tot de groep van marktverziekers wil horen leek het mij leuk om eens te polsen. Dan zit ik dus goed met het bedrag.

Comment

• Snuffel
                      • Sep 2007
                      • 22

Originally posted by jakkes72
                      En dat zijn dingen die in mijn ogen belangrijker zijn dan die € 50,00 extra!!!!
                      Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Maar omdat ik niet tot de groep van marktverziekers wil horen leek het mij leuk om eens te polsen. Dan zit ik dus goed met het bedrag.
                      Last edited by Snuffel; 23-09-07, 10:20. Reason: Wou hem aanpassen. Hmm dubbele post. sorry

Comment

• sandur
                        • Oct 2005
                        • 85

Interessant onderwerp, ik heb zelf nogal moeite met het begrip dagprijs. Hoe hanteren jullie dat?

Stel: een klus van 9.00u tot 21.00u is één dag, maar wat is dan een klus van 9.00u tot 00.00u of nog later? Geldt dit dan ook als maar 1 dag?

Andersom natuurlijk net zo, als je een klein bandje neerzet met 2 setjes en je bent in 4 uurtjes weer klaar, is dat dan ook een dag?

Comment

• Stage-Q
                          • Sep 2007
                          • 389

als een dag van 9 tot 0.00 duurt en je rekent 12 uur als een dag...dan kun je ervoor kiezen om die laatste 3 uur als uurloon erbij op te tellen.

maar als je vaak voor een bedrijf werkt en je hebt de ene dag 16 uur, en de andere dag 8 uur....dan compenseerd dat ook wel weer met elkaar.
                          Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Een werkdag duurt toch gewoon altijd 8 uur ? Waarom zouden we daar in onze business ineens verandering in aanbrengen?? Klanten huren je in voor een blok van 8 uur. Als ze maar 3 uur nodig hebben: vette pech, je kunt namelijk geen andere klus meer op die plaats schuiven: lappen dus!

9 uur ? Da's het 2de blok erbij: 2 dagprijzen en bedankt... Je kunt de dag erna namelijk geen klus aannemen, omdat je ook nog zoiets nodig hebt als...euuuh...wat was het ook alweer... oh ja ! SLAAP !

16 uur werken is gevaarlijk en dom, laat je er vooral niet toe verleiden.
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• frankv1234
                              • Nov 2003
                              • 33

Originally posted by AJB
                              Een werkdag duurt toch gewoon altijd 8 uur ? Waarom zouden we daar in onze business ineens verandering in aanbrengen?? Klanten huren je in voor een blok van 8 uur. Als ze maar 3 uur nodig hebben: vette pech, je kunt namelijk geen andere klus meer op die plaats schuiven: lappen dus!

9 uur ? Da's het 2de blok erbij: 2 dagprijzen en bedankt... Je kunt de dag erna namelijk geen klus aannemen, omdat je ook nog zoiets nodig hebt als...euuuh...wat was het ook alweer... oh ja ! SLAAP !

16 uur werken is gevaarlijk en dom, laat je er vooral niet toe verleiden.
                              Arvid,

Ik vraag me steeds vaker af of je hier berichten post om iets toe te voegen of puur om bij mensen de kriebels te veroorzaken.

Ik hoef je hier toch niet te gaan vertellen dat de standaarddagprijs in de markt is gebasseerd op 10 uur werk.

Verder vind ik je wel heel kort voor de kar. Wil jij beweren dat als je 1 uur over je afgesproken uren heengaat je een volledige dag extra schrijft ?? Hou toch op dwaas dat slaat nergens op. Extra uren rekenen vind ik ok maar een volledige dagprijs extra is belachelijk

Mijn opnine is of je werkt op dagprijs en werkt voor bedrijven die zorgen dat je daar niet over heen gaat. En dan heb ik het over een gemiddelde van meerdere klussen. dus een keer een uurtje extra weegt op tegen een breekje van 5 uur.

Of je werkt op urenbasis.

Aan de ene kant een volledige dag schrijven voor een klusje van drie uur en wel 2 DAGEN reken als je over je acht uur heen gaat is echt niet in verhouding. Vertel me eens welke van je opdrachtgevers dit accepteren ????

Comment

Working...