Pas begonnen, is investeren in licht verstandig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj zedex

ik heb al 1 keer gaan draaien op een plechtige comunie. Daar zijden ze dat ik nog een licht zou moten hebben maar mijn vriend (dj smacher)zegt dat ik een betere instalatie nodig het (hin is een pc dj) en is even onervaren als ik ik ben 13 en hij 12. Daarom vroeg ik op dit forum om hulp omdat ik niet weet wat het besten is (ik heb een buget van ongeveer 300 euro) en daarmee dacht ik een scratcher te kopen. maar ik twijfel tussen een licht. Ik ben nog maar een heel amateuristische dj dus ik denk niet dat ik eht eerste jaar gaa draaien (op een fuif of zo).

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

als je nog niet vanplan bent om direct gaan te draaien is het volgens mij handig om een goede dj set te kopen.
      exit night into LIGHT

Comment

• speakerfreak
        • May 2002
        • 1446

ook als je pas 13 bent kun je al prima nederlands! dus praat normaal en niet als 1 of andere marokaan.

zo te horen heb je weinig ervaring en zal je niet zo snel ingehuurd worden (niet zo gek op die leeftijd met dat spul) maar dan heb je in ieder geval weinig aan een double derby, moonflowertje en wat andere max 100watt effecten zijn dan een stuk leuker voor thuis.
        Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• dj zedex

dus is het dan beter dat ik een scrachtscher koop?? of bettere boxen of een bettere mengpaneel??? of versterker?????

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Het is misschien leuk als we weten over welk materiaal je beschikt, je streefdoel zouw moeten zijn om een leuke totaal set te bekomen (niet met 1 aankoop natuurlijk).
            Met totaal set bedoel ik mooie afspeel aperatuur(+ mengpaneel) een leuk geluids setje(top-sub) met versterking en flights of meubel. Daarna kan je dan kijken naar Parren.
            Je kan dus nu beter 1 onderdeel kopen waarmee je een aantal jaartjes verder kan en als je terug geld hebt nog iets anders erbij.
            exit night into LIGHT

Comment

• dj zedex

mijn dj set bestaat uit: cd speler cd 560 avn jb, een versterker van jb ax400, twee boxen van jb (ik denk ts10) (150watt) en nog een oud mengpaneel, de mx 05 maar dat is al een heel oud en ik denk niet dat jullie dat zullen kennen. zo dit is het (+ nog een lm400 met lapen er aan terwaarde van 60 euro). En ik speel met cd's dus die moet ik ook nog kopen maar daar graak ik wel aan (feestjes enz...)

Comment

• dj zedex

p.s: ik heb ook een flicht cass voor mijn mat.

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Ik zag een budget van 300 euro voorbij komen en de cd 200 van JB, deze kost iets van een 290 euro.
                  en met 1 CD speler ben je weinig.
                  aangezien je nog geen feestjes doed heb je nog geen grotere speakers nodig.
                  Dus ik denk dat je met het geld best een nieuwe mixer koopt
                  bv. de Bheringer DJX-700, deze heb je voor rond de 200 euro.
                  Met de rest van je geld kan je bv. een micro(shure SM-58, dit is wel een top micro,
                  maar hij zal dan ook nooit meer vervangen hoeven te worden) of hoofdtelefoon kopen.
                  exit night into LIGHT

Comment

• VERVALLEN

Laat de fuiven door ervaren DJ's doen, en hou je als 13 jarige eerst bezig met de kleine familiale feestjes. Zo kan je rustig groeien. Licht kopen , beginnen mar par cans (spots) Enkel discobar met effecten (mush rooms, derbby's, flowertjes, ...) zijn enorm irritant!

Comment

• dj zedex

IK heb pas een mcrofoon en en koptelefoon gekregen maar ik weet wel niet of ze zo goed zijn ze zijn allebij van jb.

Comment

• dj zedex

om nog is effen dieper op die mix tafel in te gaan welke is het besten de beat 6 van jb, de Bheringer DJX-700 of 1 van pioneer (die binnen het buget is maar ik ken dat gama niet omdat ik denk dat die allemaal boven het buget liggen).

Comment

• mverdult
                          • Dec 2003
                          • 123

gelukkig zijn er slimmere belgen onder ons die gewoon normaal op dit forum kunnen praten over PA spullen. ga even naar de kijkshop en je vindt alles voor JOU disco daar wel hoor

Comment

• dj zedex

datkan wel zijn maar ik ken de verschillen niet tussen een jb of een andere mixtafel dus kan het zijn dat ik en miskoop doe. Daarom vraag ik hulp[|)]

Comment

• dj zedex

en als ik nu is een super goe mengpaneel koop maar dan wel 2de hands of een 2 hands scracher of zo (is 2hands goe??)

Comment

• stekelvarke
                                • Dec 2004
                                • 1062

Met 2e hands kan je geluk hebben, Maar ook zo ontzettend veel pech..
                                exit night into LIGHT

Comment

Working...