ik heb een amaraten op eht oog (geen licht ) welk is het besten: numark dw06,behringer DJX-700,jb beat 6 of een pioneer mixtafel maar ik ken de prijzen niet of eeen screatcher van jb of pioneer..???? a.u.b help mij ik kan niet kiezen en weet neit wat het besten is[|)]
Pas begonnen, is investeren in licht verstandig?
Collapse
X
-
je kan je post steeds aanpassen door op het "papier met de rode balpen op" te klikken (bovenaan de post naast de enveloppe voor e-mails).
Nuja ik denk dat je zelf ook wel weet dat pioneer wat beter is als JB maar de prijs van pioneer is ook een pak hoger als die van JB
Kijk eens op http://www.verkoop.licht-geluid.nl/c...categoryID=223exit night into LIGHTComment
-
nou die behringer djx700 lijkt me een prima mengpaneel
voor jou. (als beginnende dj zeker)
maar probeer hem eerst uit voor je hem "zomaar" koopt,
maar koop hem niet voor de beatcounter die er op zit,
persoonlijk vind ik dit niet echt zinvol op een mengpaneel,
maar dat is dus mijn mening. (vaak blijkt die ook iets aftewijken)
succes
realiteit is een illusie die waar blijkt tezijn, door een tekort aan alcoholComment
-
ding is bagger, maar voor thuis voor even een leuk speeltje...
Maar kijk niet op als het ding binnen een jaar erger kraakt als je moeder...Derbi Gpr Project aan de gangComment
-
haha ik moet om zulke reacties altijd een beetje lachen,
deze jongen is nog niet begonnen met draaien, het "lijkt"
hem allemaal geweldig(niks op tegen zo ben ik ook begonnen),maar moet hij dan meteen een dateq lpm7.3 kopen a 1200 euro ex. btw, dacht het niet...
voor thuis heb ik al jaren een gemini 626, kost weinig en dat ding doet het perfect en is nog nooit kapot geweest ,hij wordt niet eens afgedekt(tja slecht weet ik)
wat ik wil zeggen is alleen je hoeft niet meteen het allerbeste tekopen om thuis teleren draaien ,dan bedoel ik dus ook geen plaatjes na elkaar starten maar dus ook echt inmixen,
bevalt het dan nog (dan ben je dus ruim 1.5 a 2 jaar verder, inclusief het op bouwen van een mooie cd collectie)
en wil je een drive inn koop dan echte kwaliteit.realiteit is een illusie die waar blijkt tezijn, door een tekort aan alcoholComment
-
je ziet toch ook wat ik zeg? dat het een leuk speeltje (en dat is het met zoveel knopjes lampjes etc) voor thuis isDerbi Gpr Project aan de gangComment
-
Voor een beginner, als jou, prima. Ben zelf ook begonnen op een HELE brakke Gemini mengpaneel, later een Gemini uhm, die goedkope (PS626 ?) en voldeden prima... Nu, en dan ben ik inmiddels 19, pas een betere kwaliteits (Gemini UMX SE).citaat:Geplaatst door dj zedex
Dus het is wel een goed mengpaneel, maar het gaat rap kapot als ik het goed begrijp??
Ik zou me alleen niet teveel hechten op die toeters en bellen op die Behringer..
Mit freundliche grube,
EdieComment
-
maar ik snap het niet sommige zeggen nee dat mengpaneel direct kapot is en raden hett af om te kopen (dat het geen pionneer is dat begrijp ik ook wel) en sommige zeggen dan weer dat het een goed is zal alles niet zo goed zijn als een pionneer mengpaneel dat zij ik al maar al ik het koop wil ik wel niet dat alles al kapot is als ik het 1 maand gebrijk dat snappen jullie wel denk ik dus weet ik het niet wie moet ik nu geloven =(Comment
-
Klopt, het is lastig.citaat:Geplaatst door dj zedex
maar ik snap het niet sommige zeggen nee dat mengpaneel direct kapot is en raden hett af om te kopen (dat het geen pionneer is dat begrijp ik ook wel) en sommige zeggen dan weer dat het een goed is zal alles niet zo goed zijn als een pionneer mengpaneel dat zij ik al maar al ik het koop wil ik wel niet dat alles al kapot is als ik het 1 maand gebrijk dat snappen jullie wel denk ik dus weet ik het niet wie moet ik nu geloven =(
Dat is nu het probleem op een forum, je kent vrijwel niemand echt.
Iemand kan wel iets beweren, maar wat voor gebruiker is diegene? Draait diegene al jaren, heeft al meerdere jaren ervaring met verschillende soorten apparatuur? Of is het een bruggertje die z'n eigen mixer te gek vindt en verder nog nooit iets anders onder zijn vingers heeft gehad?
Tuurlijk is Dateq een degelijk merk; gooi er een glas bier overheen en je merkt er niets van. Dit zul je echter niet met Pioneer, Gemini of een willekeurig OEM-merk moeten proberen. Toch kunnen er tussen de merken die minder goed spul fabriceren dan Dateq ook zeker leuke spullen hebben! Ik sta ook zelf volledig achter de keuze van Gemini als je een beperkt budget hebt. Draai ik al jaren mee en nog nooit ruzie mee gehad. Paar keer ook met de Behringer DJX-1000 (of zoiets) mogen draaien en die is ook leuk voor z'n geld (maar is dacht ik nu uit de handel). En zelf heb ik ook wel met de Apollo van Dateq gedraaid, maar die valt dus buiten het budget. Uiteraard is het ook belangrijk je af te vragen hoe ermee om te gaan. In de losse verhuur zul je zien dat er mensen mee gaan gooien. Als je 'm alleen zelf gebruikt wordt er natuurlijk veel voorzichteriger mee om gegaan. In de verhuur is dan ook een degelijke Dateq gewenst, voor je eigen show kun je dus sneller een minder duur apparaat pakken.
Ik zou lekker eens rondkijken of de Gemini CS-19 nog ergens te koop is. Zoek anders een showroom en ga zelf veel mixers proberen! Maak een lijstje van de lekkerste mixers en plaats deze hier, dan zullen wij meer vertellen over betrouwbaarheid en ervaringen ermee.
Comment
-
Warom ik iets zij over de Behringer:
Ik heb hem zelf niet (heb een minimum aan geluid,licht daarintegen)
Wel heb ik er al met gewerkt, ik ken een paar mensen (ook beginners) die deze gebruiken.
Hij is een beginner en zal dus geen budget hebben voor een pro merk, ook aan verhuur zal hij waarschijnlijk niet gaan doen.
De Behringer heeft vrij veel functies, dus is zeker leuk om mee te spelen en wat te leren.
Indien hij DJ-en toch maar niets vind heeft hij niet al teveel geld weggesmeten.
Ook is op eender welk advies blindelings iets kopen vrij dom.
Je gaat gewoon naar wat winkels en ga daar vanalles uitproberen.exit night into LIGHTComment
-
IK vind dat je aan de hand van dit forum makkelijk een mooie keus maken kan. De kwaliteit van de Behringer mixers is toch onlangs bekent, ikzelf vind het eerlijk gezegt allemaal weggegooid geld. 150 Euro ofzo betaal je ervoor, voor effecten die je geeneens gebruikt (BMP meter die niet klopt, beat ledjes die je niet gebruikt e.d.) terwijl je vaak voor hetzelfde geld een mixer kopen kan die die nutteloze dingetjes niet heeft (welke alleen bedoeld zijn om jonge kinderen over te halen, bovendien ziet het stoer uit op de doos/foto) maar daarintegen slechts de basis heeft (wat ikzelf ook MEER dan zat vind, dit bestaat enkel uit 3 equalizers per kanaal, 3 kanalen en kill functies b.v.) en voor rond de 150-200 heb je dus een prima mengpaneel welke in kwaliteit STUKKEN bovenuit steekt dan zo'n Behringer geval.
Je doet er dus veel langer mee, bespaard je minder snel ergernissen van lekkende/krakende faders (wat ik bij Behringer constant klachten over hoor) én je kan hem misschien nog wel voor een leuk bedragje later weer verkopen.Mit freundliche grube,
EdieComment
-
ff een kleine toevoeging: iedereen die werkt met een BPM meter, die kan zn hobbyspul wel op zn slaapkamer laten staan, luisteren is keyword nummero uno als je onderweg gaat, lekker zittende koptelefoon die geluid weergeeft zoals jij het graag hoort, dat is echt vele malen belangrijker dan iets als een beatcounter....Comment

Comment