Pas begonnen, is investeren in licht verstandig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj zedex

Pas begonnen, is investeren in licht verstandig?

ik ben een pas begonnen dj en ik vraag mij af of ik al een licht zou kopen ik draai nog niet op fuiven en ook niet ergens anders maar ik weet niet of het wel slim is om nu een licht te kopen omdat ik nog niet echt draai daarom vraag ik jullie mening of typs alvast bedankt[8D][8D]
  • dj zedex

sorry voor mijn fouten die ik typ en sorry voor mijn fout in mijn onderwerp het moet heb zijn en niet enb sorry voor dit ongemak

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Je kan je afvragen waar je in wilt investeren...

Je kan je geluid verbeteren en uitbreiden, zo kun je een groter publiek aan. Als er licht nodig is, kun je dat zelf bij een ander inhuren en doorberekenen.

Je zou ook kunnen investeren in platen/cd's. Met een goede verzameling (en uiteraard wat talent/ervaring) kun je ook 'los' geboekt worden.

Je kan wel licht kopen, maar je moet je afvragen of je dat wilt kopen.

Comment

• dj zedex

ik speel met cd's maar zo te horen is het dus beter om even uit te brijden op muziek vlak en licht te huren en daarna te kopen als ik goed begrijp (ik heb een scratcher op het oog van jb cd 200 dan is het mischien beter dat ik die koop[?])ik ben nog maar 13 (per informaatie)

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 804

Weet je, op een fuif wordt meestal de DJ los van de licht en geluids installatie geboekt, en heeft die DJ zelf juist de apparatuur die hij nodig heeft om thuis wat te oefenen: mengpaneel, CDspeler, platenspeler en een paar hifi/studio-boxen.

Als je perse al het licht en geluidsmateriaal zelf wil kopen kan je dat ook doen maar daat ben je enkel iets mee op kleinere feesten (vooral prive verjaardagen/gouden bruiloft/trouw), tenzij je wel héél fors geinvesteerd hebt

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

je moet eerst weten wat je wild, wil je gewoon draaien op fuiven of wil je drive inn?
            Voor dat laatste doe je er goed aan met iemand samen te werken en dan de ene licht en de andere geluid.
            Maar ik denk dat dit eerder een toppic bij startersvragen gaat worden.
            exit night into LIGHT

Comment

• dj zedex

eigenlijk het licht dat ik dan mischien zou kopen is dubbel durby is dat eigenlijk een goed>????

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 804

De meeste mensen die een lichtsetje beginnen kopen eerst 4 PAR's, statief, intelligente of domme 4bar, evt een dimmer-pack, en een botex-tafel Dan heb je achtergrond licht dat je later kan aanvullen met effectjes. Echter val niet om van wat je dat gaat kosten.

Je zegt dat je 13 bent. Leuk om te horen dat iemand van jou leeftijd al interesse heeft in licht en geluid. Maar ik zou toch ff wachten met investeren in licht. Zorg dat je de nodige muziek op legale wijze hebt, en dat je een beetje overweg kan met die muziek. Des te sneller dat je op feestjes zal kunnen draaien. Oftewel: een DJ met heel veel installatie die nauwelijks kan draaien vragen ze geen 2 keer. Omgekeerd wel.

En als ze je dan toch vragen om installatie mee te brengen: er zijn verhuurfirma's die tegen een zacht prijsje je dit alles verhuren en evt nog op de locatie gaan plaatsen. Als je dan later toch voor de kleinere feestjes wil gaan en een drive-inn beginnen dan kan je dit nog doen.

Comment

• dj zedex

ok bedank voor da typ en ik heb al een licht orgel (dat was ik vergeten te zeggen maar die geeft niet veel daarom wou ik mss een ander kopen) het is een lm400 ik heb al heel lang interessen voor dj te worden maar hed het geld nog niet nu wel (instalasie van + - 1000 euro en lm400 met 8 lampen die 60 euro waard zijn) maar iedereen die hier komt zegt als ge nu nog een licht zou hebben dan waart ge kompleet en daarom vraag ik typs aan jullie dus iedereen zijn typs zijn welkom[8D]

Comment

• delang4
                    • Aug 2005
                    • 4

zelf doe ik ook enkel licht en voor de rest help ik iemand die zelf veel materiaal verhuurt heb ook een kleine discobar staan om wat mij mee te amuzeren en heb ook nog 2 scans gekocht kom er nauwelijks mee buiten met alles heel af en toe lukt het dan wel eens als het dringend is maar voor de rest gebruik ik alles thuis en verhuur het soms wel eens

Comment

• Fritz
                      • Oct 2001
                      • 621

Zitten er in Belgie niet standaard punten en komma's op het toetsenbord ofzo? Ik kan niemand 'typs' geven als ik de zin eerst 5x moet lezen om hem enigszins te kunnen ontcijferen...

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Als ze wat meer willen is een moonflower leuk. Die heb je al voor rond de 60 euro,
                        dus dat is niet een erg grote investering en is toch een leuk effect voor op kleinere feestjes.
                        (er zitten wel degelijk punten en komma's op onze toetsenborden[])
                        exit night into LIGHT

Comment

• dj zedex

oh!!! dat wiest ik niet,[][][][] sorry ik zal de volgen de keer beter kijken op mijn toetsen bordt. En ze tussen mijn zinnen zetten??? ok????

Comment

• cowbeast
                            • Jul 2004
                            • 109

Om het als DJ ver te schoppen heb je geen licht nodig. Zorg eerst dat je een degelijke uitgebreide geluids installatie hebt. Heb je dat, en ook nog wat van je budget over. Kan je wat lichten aanschaffen. Aan te raden is gewoon altijd op promoties in gaan. Haal je voordeel uit, en aangezien het licht niet het aller belangrijkste is op een fuif. Huren is meestal een goede oplossing en kan ook beter materiaal gaan huren met meer effecten enz.

Comment

• stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

Over dat licht niet belangrijk is ga ik geen discutie aangaan.
                              Maar als zijn publiek zegt met nog wat licht erbij ben je compleet.
                              Dan kan hij bv investeren in 1 of 2 goedkope effecten die z'n publiek super gaan vinden.
                              Dat licht orgel kan je dan wat als basislicht zien [:P]
                              en dan kan de rest van het budget naar geluid gaan.
                              exit night into LIGHT

Comment

Working...