Pas begonnen, is investeren in licht verstandig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj zedex

jurjen_barel ik heb een vraagje ik heb op de gemini site gekeken maar zie nergens die mixer die jij zegt staan wordt die niet meer gemaakt???? ik zien op de site de MM-04,PDM-03..enz maar niet de CS-19?? als ik ze gevonden heb (ik zie ze niet) dan zal ik is een lijstje maken ok???

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

citaat:Geplaatst door dj zedex

jurjen_barel ik heb een vraagje ik heb op de gemini site gekeken maar zie nergens die mixer die jij zegt staan wordt die niet meer gemaakt???? ik zien op de site de MM-04,PDM-03..enz maar niet de CS-19??
      Op de site heet ie de CD-19. In de catalogus (die downloadeble is in PDF) staat ie wel als CS-19.

http://www.geminidj.nl/home.html, de mixer staat onder DJ Gear -> Mixers en ook onder de aanbiedingen.

Comment

• dj zedex

dat is wel een mooi menpaneel maar mijn buget is 300euro en de CS-19 is bijna hez-t dubbelen tenzij ik hem mischien 2de hands koop dan is hij mischien (voor mij) betaal baar

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

300 euro is nogal weinig voor een mixer met een leuk aantal kanalen. Mijn advies is: spaar een tijdje door en ontsnap uit het niveau van de OEM-merken.

Comment

• dj zedex

dus jij raadt mij aan om door te sparen voor een beter mengpaneel als ik het goed begrijp???
            maar wat bedoel je met OEM-merken????? en tot hoeveel raden julie mij dan aan om nog te sparen???

Comment

• djjw
              • Aug 2005
              • 43

hey, zo ver ik nu kan ontdekken wil je draaien met 2 cd spelers.
              (aangezien je 13 bent en 300 euro hebt , komt er denk ik ook niet snel iets bij, maar dat hoeft dus ook NOG niet)
              wat leuk is om te beginnen :
              - numark matrix 3 ong. 340 euro (met -40db kills)
              - stanton smx 301 ong. 270 euro (met -55db kill geloof ik)
              - gemini fx 7000 ong. 275 euro

en als laatste (als begin mixer mijn favoriet)
              - gemini ps 03 0ng. 300 euro

niet echt geschikt voor inbouwen..(knopjes voor op)
              maar de faders gaan een stuk langer mee als bij een merk
              als bv. behringer, en het is toch een degelijke mixer.

maar de beste tip blijft , ga naar een speciaalzaak en probeer ze.
              ga niet af op iemand die zijn mixer 1 maand heeft en zegt dat die mixer HET is, want problemen komen vaak pas na 6 maanden.

en wat is oem, nou merken die vaak afkomstig zijn uit de zelfde fabriek, en gemaakt worden met budget onderdelen.
              realiteit is een illusie die waar blijkt tezijn, door een tekort aan alcohol

Comment

• dj zedex

o bedankt maar ik heb 4 kanalen nodig (micro 1cd 2 cd en ik ga mischien (binnen een paar manden 2a3 een scraetcher kopen (krijgen ) en dan heb ik er 4 nodig snap je ??) en ik wil niet deze maand een mengtafel kopen en volgende maan nog een mengpaneel kopen snap je :s en ik krijg inderdaat niet zo gemakkenlijk geld binnen (maar dat zal wel lukken) langs de andere kant zou ik wel graag een nieuw mengpaneel hebben want hte mijn is 7 jaar oud en slecht!!!

Comment

• djjw
                  • Aug 2005
                  • 43

o ja, jou feestje,
                  dan wordt het alleen wat moeilijker om onder die 300 euro
                  te blijven.
                  maar voor die prijs klasse ken ik nog de :
                  - numark cm 200
                  - numark 200 fx (zelfde als de cm 200 maar met mic. effect)

alle twee rond de 300 euro, en "redelijke goede" mixers.
                  opzich niks mis mee , maar misschien moet je wat eerder
                  een fader vervangen dan je zou willen, maar als je hem afdekt
                  als je hem niet gebruikt ...duhh... dan gaan ze al wat langer mee.

Comment

• djjw
                    • Aug 2005
                    • 43

o ben ik weer,
                    de numark dm1720se (pfff wat een naam)
                    valt net boven je 300 euro geloof ik,maar heeft ook wel
                    alles wat jij zou willen hebben,
                    het is een mixer die al een tijdje op de markt is,
                    en ikzelf heb er niet echt slechte dingen over gehoord.
                    hij is degelijk uitgevoerd, en is in vergelijking met een
                    aantal jaren geleden, flink in prijs gezakt.
                    Ik heb hem bij iemand in de drive inn gezien,
                    waar dus ook bier en cola overging, en hij heeft er weinig
                    problemen meegehad( buiten het plakken van de fader en de cola hihi)

Comment

• dj zedex

ok maar als ik het goed heb staat het niet meer op die site want ik vind het niet (of kan ik gewoon niet zoeken)

Comment

• mverdult
                        • Dec 2003
                        • 123

kun je niet beter je geld aan een cursus nederlands uitgeven ? dan kun je hier fatsoenlijk de andere mensen te woord staan, zonder dat splaakgeblek

Comment

• djjw
                          • Aug 2005
                          • 43

citaat:Geplaatst door dj zedex

ok maar als ik het goed heb staat het niet meer op die site want ik vind het niet (of kan ik gewoon niet zoeken)
                          ik weet niet zeker of je bedoeld dat ik ze hier heb gevonden met de zoek functie?! maar dat is ook niet zo...

dit zijn gewoon mengpanelen die ik zelf ken of waar ik mee gedraaid heb (waar ik de cm200 de fijnste vind)
                          en dan heb ik het wel over mengpanelen om mee te beginnen.

Comment

• dj zedex

kijk ik twijfel of ik zou door sparen voor een goed mengpaneel te kopen ( 1 van 578 euro) of 1 van 300 euro maar dan kan ik het wel nu kopen maar het is niet zo goed en heeft niet zo veel.

Comment

• djjw
                              • Aug 2005
                              • 43

welk mengpaneel van 578 euro heb je gezien dan?

citaat:maar het is niet zo goed en heeft niet zo veel.
                              mijn mening is dat een mengpaneel niet veel hoeft tehebben,
                              ga je geld niet zomaar uitgeven aan:
                              - effecten (grappig maar de meer prijs niet waard)
                              - bpm counters (meeste wijkenaf, wat er ook wordt gezegd inde winkel)
                              - allelei leuke ledjes en knipperlampjes (verschrikkelijk, net n ufo)

wat je dus wel nodig hebt:
                              - goede kwaliteit faders.
                              - hoog/midden/laag toon regeling.
                              - voorluister functie.
                              - monitor aansluit mogelijkheid.

Comment

• dj zedex

deze gimini CD-19
                                met normale faders
                                Euro 578,00

19 Inch club mixer 5 kanaals

Met deze mixer is eindelijk het probleem opgelost, dat er te weinig kanalen zouden zijn, voor de toepasing van Gemini mixers in de horeca sector.

5 kanalen met eigen LED meters
                                3 draaitafel, 8 Line ingangen, 3 Microfoon ingangen
                                Bass, Mid, Treble & Gain voor elk kanaal, 32 DB vermindering!
                                Crossfader is geheel instelbaar op gevoelligheid.
                                Aan de voorzijde is een auxillary ingang & reserve loop aansluiting
                                Gebalanseerde Microfoon ingang (XLR or 1/4")
                                Regelbare EQ op alle microfoon kanalen
                                4 uitgangen voor versterkers
                                Gebalanseerde master uitgang (XLR or RCA)
                                DJ booth monitor uitgang & 2 maal zone uitgang
                                Gouden connectors voor betere geleiding

Comment

Working...