Waar gaat het naartoe?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Kosmo is geslaagd voor het onderdeel selectief lezen....
    Geen id wat voor school jullie zitten, maar begrijpend lezen kan geen kwaad.

@Rinus: Ik begrijp je sussende woorden, maar ik werd de laatste twee weken ff Kotsmisselijk van de betweterige toon van een aantal <18 jarigen die een heel klein beetje kennis menen te moeten meten aan een hele grote bek.
    Vandaar dit nogal botte offensief...
    Waarmee bewezen is dat het niveau daalt, want snappen doet kotsmo het nog steeds niet en de gene met het meeste besef heeft het bijltje er al bij neergegooid.
    Echte doorzetters generatie...niet te beroered om wat te leren...gaar er echt wel komen!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Ondanks eerdere pogingen van mij om dit te veranderen wordt succes nog steeds afgemeten aan je inkomen. MAW Hoe lang doe je het al, en hoeveel heb je ermee verdient? Maar idd , als er mensen langskomen met een grote bek, die van de arbeidsinspectie s'avonds om 19.00 ermee moeten kappen, kan ik me een reaktie als die van ralph wel voorstellen.

enne, ontopic : Daar gaat het dus blijkbaar naartoe.

leuke story : deze weeek in een kroeg een stel 12-2 kastjes ingehangen , met een vantaastische brom. Aardpen bleek niet aanwezig, mengtafel van skypech. De lokale geheimezender-club had alle wijsheid in pacht, en ik was het zwarte schaap...

Pen in de grond, behringer ( lees gebalanceerde) menger ervoor, en stilte alom. Waarna men begon te praten over een elco in de speaker die gelekt had, en dat was de oorzaak geweest...Toen ben ik ( heel even maar , hoor) een beetje boos geweest.

Daar gaat het dus naar toe.

Schijnt dat Nico ermee gekapt is bij Eigen Puin en Gruis, 't zal mij benieuwen hoelang het duurt voordat hij een discootje gaat verhuren......

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Beste Ralph en Som,

Laat ik dan maar voor de laatste keer proberen wat uit te leggen en te verduidelijken, want Ralph is nu bezig alles te bepalen zonder dat hij weet wat er gaande is.

Oké: de drive-in show heeft meerdere mensen, maar geen andere DJ's. Vragen om een nieuwe kan dus niet. De shows waren goedkoper omdat we een jaarcontract met ze hadden voor alle 4 de schoolfeesten èn we hebben truss van ze gehuurd voor de musical. En dat ze goedkoop zijn zal wel aan het feit liggen dat ze nooit onderhoud plegen aan hun apparatuur (althans zo ziet het eruit). Nu heeft die DJ het zo verkanlt dat de schoolfeesten steeds minder mensen begonnen te trekken. Nu zegt de schoolleiding: er is geen geld meer om volgend jaar nog een drive-in binnen te halen.

Nu gaat dus de TC draaien, maar over de aanschaf van de spullen hebben de leden enkel een adviserende rol (telt wel zwaar mee, cker mijn stem omdat ik de meeste ervaring heb), maar de begeleiders moeten de knoop doorhakken en dan een handtekening halen bij de begeleider van de Financiele Commissie. Ookal moet ik zeggen dat onze begeleiders ook niet altijd laten zien dat ze er veel verstand van hebben.

Nu ben ik ook niet in m'n eentje als ik een schoolfeest moet organiseren, of (zoals Ralph wilde beweren) één van twee mensen. Maar we hebben een leerlingenvereniging van 30 man. Daarbij zijn er een heleboel leraren die de boel begeleiden. We hebben in totaal 6 commissies (soos, technisch, schoolkrant (voor de garderobe bij schoolfeesten), feest en financieel), zodat we werken onder het motto "vele handen maken licht werk".

Bovendien heb ik tig keer gezegd dat mede-leerlingen het best van elkaar weten wat ze willen, en toch bleef je volhouden dat we de situatie met de drive-in moesten verbeteren en ineens bij Koszmo zeg je wel toe. Misschien moet jij terug naar school voor selectief lezen?

En waarom zou ik meteen een waardeloze DJ zijn als ik al ruim drie jaar lang me vrije tijd met niets anders vul? Mag ik dan misschien die ene uitzondering zijn waar je het over hebt?

En je ergert je aan de toon van de groep <18? Sorry, maar wie begonnen zich nu meteen offensief op te stellen na één post over een klacht met een drive-in show? Juist, Som en Ralph. Volgens mij heet dat uitlokken! Ik geef graag toe dat ik lang niet zoveel ervaring heb als de meesten hier op het forum, maar i.v.m. mijn leeftijdsgenoten weet ik wel veel ervan en op gebied van drive-ins en schoolopvoeringen en het apparatuur wat er bij beide wordt gebruikt ben ik erg goed op de hoogte. Daar komt bij dat jullie nog niet eens weten hoeveel ik nu werkelijk weet. Misschien onderschatten jullie mij wel! Ralph, misschien moeten we eens afspreken dat je fijn een keer naar mij komt kijken. Kijken of je dan nog steeds zo bijdehand bent door te beweren dat een 17-jarige geringe kennis heeft.

Beetje respect tonen voor ook de jongere generatie die wat probeert op te steken op het forum en ze niet meteen af te zeiken, want daar kan ik niet tegen. Wij hebben vaak genoeg respect tegenover jullie, een beetje terug kan geen kwaad.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

begon de discussie niet over mixen met/zonder crossfader, en met/zonder gain?

leuk : bij ons begint mixen pas met een kanaal of 16 tegelijkertijd openzetten, en de hobby-klussen beginnen vanaf 24 kanaals. Maar dat zal binnenkort ook wel uit een bereding-doosje komen...Daar gaat het naar toe.

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

@jurjen: dat lezen is nog steeds een onderontwikkeld punt bij jou: laat mij zien waar ik zeg dat jullie het met twee man moet doen...

Zeg ik dat je die prutser dj moet blijven huren? nee..ik zeg: zorg voor een goed facilitair bedrijf. Je geeft zelf aan dat de gasten waar jullie school nu spul huurt geen zichtbaar onderhoud plegen, huur je het toch ergens anders?!

Over dat respect: ik reageer nadat ik een aantal weken het forum met kromme tenen heb gevolgd, iedereen krijgt van mij het respect wat hij verdient en zeker het voordeel van de twijfel,jij was flink op weg om je volstrekt belachelijk te maken en daar stoorde ik me mateloos aan!

Mixen is een hele andere discipline Mac, dit zijn jongens die truss carre met twee staanders opbouwen en het dan lekker zo in het publiek laten staan...omdat dat er wel stoer uitziet...

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

citaat:Geplaatst door ralph
              jij was flink op weg om je volstrekt belachelijk te maken en daar stoorde ik me mateloos aan!
              Was het omdat ik de situatie onvolledig/onduidelijk had beschreven? In dat geval: mijn excuses...

Comment

• Koszmo
                • Nov 2002
                • 185

Nog 1x tegen alle 18+'ers (oftwel de 'alleswetende')...

Jullie laten je wel erg kennen hor...

Laat je is van je volwassen kant zien, voor de rest maak ik hier geen woorden meer aan vuil

Bedankt!

Gegroet,

Lars
                Profiel - Mailtje

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

eej jurjen,

je insteek van slecht onderhouden apparatuur en dat de feesten zo slecht zijn gaan lopen dat je verplicht bent om het zelf te gaan doen is al totaal anders dan je eerste stelling,
                  (iets met duur en een stel amateurs)

je had dit zelf simpel kunnen voorkomen door met de leverancier te overleggen om de dj niet erbij te leveren en vervolgens dit zelf even te gaan doen,
                  had je logischerwijs ook nog goedkoper uitgekomen of beterder apparatuur kunnen bedingen.

het zou idd kunnen dat jij net die ene van de jongerengeneratie bent die zichzelf nu eens niet overschat,en het idd presteert om een handig setje los te peuteren van je kader.
                  dit vervolgens ook nog weet heel te houden, en af en toe wat nieuws koopt om het fris te houden.

hoe dan ook sta je er bijna alleen voor want je twijfelt zelf al aan de kennis van je begeleiding en je gaat mij toch niet vertellen dat al die 30 vrijwilligers net zoveel technische kennis hebben als jij.

als je dit soort discussies al defensief en uitlokkend vind, spreek ik je graag eens weer als je je school hebt verlaten en je geld bij een werkgever mag gaan verdienen.
                  met alle respect is het niet mijn bedoeling om je voor je schenen te schoppen maar je op de risico's en kosten te wijzen.

waarom ik zo reageer is simpel,sec gezien mag de gemeenschap weer eens een klein kapitaal investeren in iets wat zolang een paar mensen het leuk vinden waarschijnlijk goed blijft gaan.
                  als er maar 1 jaartje net even niet de kennis of interesse is om het spul gaande te houden is het opeens "afgeschreven" en dan?

wat jullie nodig hebben is een regeling waar je het meeste rendement en zekerheid uit haalt,en dat gaat nu eenmaal lastig met 4 feesten en wat zijdelingse dingen op jaarbasis, daarmee kan je m.i. een dergelijke investering niet rechtvaardigen.(ervan uitgaande dat je ook wat goeds gaat kopen)

wat let je bijvoorbeeld om jezelf concurrerend op te stellen?

Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

citaat:Geplaatst door som

je insteek van slecht onderhouden apparatuur en dat de feesten zo slecht zijn gaan lopen dat je verplicht bent om het zelf te gaan doen is al totaal anders dan je eerste stelling,
                    (iets met duur en een stel amateurs)
                    Onze TOA natuurkunde heeft elektrotechnisch diploma en kan alles uitstekend onderhouden.
                    citaat:je had dit zelf simpel kunnen voorkomen door met de leverancier te overleggen om de dj niet erbij te leveren en vervolgens dit zelf even te gaan doen,
                    had je logischerwijs ook nog goedkoper uitgekomen of beterder apparatuur kunnen bedingen.
                    Vindt de leverancier niet leuk, bovendien schrappen ze dan één van de mannen voor t opbouwen en wij hebben zelf handen vol bij de voorbereidingen voor t feest
                    citaat:hoe dan ook sta je er bijna alleen voor want je twijfelt zelf al aan de kennis van je begeleiding en je gaat mij toch niet vertellen dat al die 30 vrijwilligers net zoveel technische kennis hebben als jij.
                    Een paar uit de TC zijn ook aardig op de hoogte. Ik mag nu langzamerhand de TC steeds meer zelf coordineren, dus gaat goed komen. Alleen iemand 'opleiden' voor als ik over één jaar van school ga, of rustiger aan moet doen i.v.m. examens. De TOA's lijken verveeld: ze kopen altijd het spul wat meteen kapot gaat en dus goed onderhouden moet worden. Ik moet daar verandering in brengen.

als je dit soort discussies al defensief en uitlokkend vind, spreek ik je graag eens weer als je je school hebt verlaten en je geld bij een werkgever mag gaan verdienen.
                    met alle respect is het niet mijn bedoeling om je voor je schenen te schoppen maar je op de risico's en kosten te wijzen.

citaat:waarom ik zo reageer is simpel,sec gezien mag de gemeenschap weer eens een klein kapitaal investeren in iets wat zolang een paar mensen het leuk vinden waarschijnlijk goed blijft gaan.
                    als er maar 1 jaartje net even niet de kennis of interesse is om het spul gaande te houden is het opeens "afgeschreven" en dan?
                    Geloof me, er is al vaak genoeg door de schoolleiding gezegd dat de TC onmisbaar is bij de activiteiten die er in een jaar gebeuren. Er zijn altijd geinteresseerden te vinden en de TOA natuurkunde is de enige die mag knutselen/repareren, dus zal hij wel door moeten gaan.

citaat:wat let je bijvoorbeeld om jezelf concurrerend op te stellen?
                    Mijn eigen drive-in? Simpel, ben niet groot genoeg. En de school heeft aan conventioneel licht veel meer, maar als er maar een paar dingen bij worden gekocht aan effectjes en een nieuwe/extra speakerset heeft de school al meer. Dubbel wil de school niet, al met het gala geprobeerd. Ik nam me mixer, cd-spelers en mushrooms mee voor een ondermaatse vergoeding. School zei: "enkel omdat jullie het TC-spul niet genoeg achten om mee te draaien." Goh, de cd-speler viel uit elkaar... Maar we hebben inmiddels nieuwe

Zo zie je: een beetje investeren kan de boel al een heel eind omhoog krikken.

O ja, thnx Som, vind ik een leuke toon om op te discussiëren [8D]

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

Vindt de leverancier niet leuk, bovendien schrappen ze dan één van de mannen voor t opbouwen en wij hebben zelf handen vol bij de voorbereidingen voor t feest

hmmzzz wie gaat er dan bouwen als de school eigen materiaal heeft?

de TOA natuurkunde is de enige die mag knutselen/repareren, dus zal hij wel door moeten gaan.

en nu maar hopen dat de toa?? natuurkunde aanblijft

De TOA's lijken verveeld: ze kopen altijd het spul wat meteen kapot gaat en dus goed onderhouden moet worden.
                      das dus wat ralph bedoelde,eenieder zijn vak met de bijbehorende kennis

Ik moet daar verandering in brengen.
                      je bedoeld waarschijnlijk;
                      Ik wil daar verandering in brengen.

met een beetje investeren kan je idd al leuke dingen doen,
                      licht er ook aan wat je een "beetje" vind.
                      maar een beetje is lang geen complete set met alles er op en er aan.

persoonlijk geloof ik niet dat je met de aanschaf van een lekker setje bij zo weinig gebruik onder een rieele huurprijs kan komen.
                      (met een lekker setje bedoel ik gelijkwaardig/beter aan wat er voorheen stond)
                      dan nog de bijkomende kosten,je school staat onwelwillend tegenover het gebruik van leerlingenmateriaal,hoe gaan ze dat dan doen met c.d.'s?
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

citaat:Geplaatst door som

hmmzzz wie gaat er dan bouwen als de school eigen materiaal heeft?
                        Voor volgend jaar gaan we alvast heel veel nieuwe leden zoeken, ook voor de techniek. Nu er een aantal 6VWO-ers weg gaan, kunnen we hard mensen gebruiken, maar dat gaat cker wel lukken.

citaat:toa??
                        Technische Onderwijs Assistent, de titel alleen al zorgt voor het grootste deel van t salaris Ouderen kennen die lui onder de term amenuënsis oid.

citaat:hoe gaan ze dat dan doen met c.d.'s?
                        Ja, die neem ik nog elke keer mee. Kweet alleen niet waarom ik het nog steeds gratis doe... Sterker nog: "eigen verantwoordelijkheid". Ben ik mooi klaar mee als wij naar de Burger King gaan en de schoonmakers komen ff langs. Eén keer meegemaakt in de tweede klas, maar na lang zeuren toch alles vergoed gekregen. Volgens mij onderschatten ze de TC alsnog, want als wij niet zoveel voor de school en onze hobby overhadden...

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

dan huurden ze gewoon een profi show!
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Of ze investeren in lange-termijn, dus ieder jaar iets goeds erbij kopen, qua budget.
                            Hoef je ieder jaar iets minder te huren.

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

citaat:Geplaatst door **************
                              Of ze investeren in lange-termijn, dus ieder jaar iets goeds erbij kopen, qua budget.
                              Hoef je ieder jaar iets minder te huren.
                              Kijk, Mac heeft het door [8D]

Comment

• Lazy
                                • Sep 2003
                                • 294

citaat:Geplaatst door bewap

Ik kan het nog sterker vertellen, bij ons in de buurt zit er eentje die de laastste tijd zijn klusjes gratis doet, en dat is misschien wel leuk en aardig maar het ergste is nog wel dat hij met een behoorlijke geluidset komt en een aantal headjes, flink wat truss, oftewel gewoon netjes voor de dag komt, maar het is dan wel van de baas (pappa). Zo'n personen kan ik wel schieten
                                Ik ben benieuwd op wie je doelt??

Als ik namelijk denk wie dat ik denk wie je bedoelt ben ik wel benieuwd of dat ook echt die persoon is want als je die bedoelt zit je er helemaal langs met je bewering...

Dus als je nader wat uitleg zou willen geven met wat voor spullen hij werkt en waar??

Hmm beetje krom Nederlands...[8D]

Comment

Working...