Waar gaat het naartoe?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

geleuter over een ontbrekende safetey verwijderd, als je daar over begint dan heb je het onderwerp niet begrepen!

...waarmee niet gezegd is dat je geen glijk hebt, dat het je wel :-)
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

Ik huur altijd mijn geluidssets en voor ieder uitzonderlijk feestje bespreek ik met de mensen van het verhuurbedrijf wat we precies nodig gaan hebben. Zij weten er gewoon veel vanaf en weten wat de mogelijkheden zijn. Als de klant het met minder denkt te kunnen doen wil ik daar eventueel nog wel naar kijken, maar waarschijnlijk wordt het dan toch de set die wij bedacht hebben. Wat weet de klant nou van de benodigde hoeveelheid licht en geluid af? We gaan in ieders geval niet met te weinig op pad, dan maar niet.

Comment

• som
        • Nov 2002
        • 787

We gaan in ieders geval niet met te weinig op pad, dan maar niet

helemaal mee eens,[8D]
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Ik heb onlangs nog een klusje gedaan voor te weing geld, maar ik stond naast de directe concurrent, en toen was het verschil in vraagprijs toch wel behoorlijk duidelijk. Ook voor de organisatie, en voor die concurrent, btw...

Heb al eens eerder verteld dat ik een vaste klus (iedere week) eenmalig door een toenmalige concurrent ( die het voor minder dan een derde van mijn prijs deed) heb laten doen. De week erop stond ik er weer gewoon.....

Comment

• bewap
            • Jun 2002
            • 239

Ik kan het nog sterker vertellen, bij ons in de buurt zit er eentje die de laastste tijd zijn klusjes gratis doet, en dat is misschien wel leuk en aardig maar het ergste is nog wel dat hij met een behoorlijke geluidset komt en een aantal headjes, flink wat truss, oftewel gewoon netjes voor de dag komt, maar het is dan wel van de baas (pappa). Zo'n personen kan ik wel schieten

Comment

• zjeten
              • Mar 2003
              • 331

hallo
              hier in de buurt was er elk jaar een fuif van gasten die ook nie keken achter de klank en de klank was zo dof als wat.
              nu heb ik met een beetje inzet ze weggekregen en mocht ik draaien.
              kvond van mij zelf dat ik niet zo goed gedraait had,maar er stond in het verslag van de organisatie (vergadering) de dj verdient een pluim.
              er zijn gewoon veel klutsers,doe je dan iets creatiefs ,dan heb je het zeker terug!!
              je zal zien,als die pruts-dj gaan terug de zaagbak in ze!!
              als ik zo bij nieuwe mensen kom,ja hallo,jouw instalatie klinkt goed (tis geen topmatriaal),ma als je vele dj's soms bezighoort.
              ik kan het geloven ze
              vriendelijke groeten
              jeffrey

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

dit probleem bestond 10 jaar geleden al en zal binnen 10 jaar nog bestaan.

altijd kent "iemand" uit de organisatie wel "iemand" en zal er een vriendenprijs worden overeengekomen die ALTIJD te goedkoop is.
                amateurs/hobbymannen zijn al blij dat ze met hun materiaal MOGEN buitenkomen... Hieraan zal (helaas) niets te doen zijn TOT op het ogenblik dat die organisatoren ORIGINELER zullen moeten worden dan de concurrentie om hun event anders te maken dan de anderen. Origineel betekent in dit geval meestal een goede lightshow/decors/... en dan moeten ze zowieso terecht bij de pro's.

erger wordt het mijns inziens als de "pro's" elkaar beginnen kapotconcurreren met zotte prijzen. Zij weten nochthans wat het materiaal allemaal kost, moeten btw afdragen, sociale lasten betalen,...
                Als zij dan onder het mom van "sponsoring" gaan werken onder de prijs of zelfs GRATIS materiaal leveren op een fuif van 2000 man dan is het hek helemaal van de dam! Hiertegen moet WEL opgetreden worden vind ik.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Elke maand staat er een band in een verenigingsgebouw waar ik nu 4 jaar de zaaltechniek voor doe. Komen er een paar leden binnen die ook wel verstand van audio hebben (zeggen ze) en het voor niks willen doen omdat ze het leuk vinden [}]. Ben uitaard gaan luisteren, ze hebben het 3x mogen doen. Nu sta ik er weer gewoon

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Ik ben het eens met Luc. Laat ze vooral proberen, de klant komt vanzelf terug. Zolang wij ons maar niet verlagen om onder de kostprijzen te gaan zitten.

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

citaat:Geplaatst door vasco

Ik ben het eens met Luc. Laat ze vooral proberen, de klant komt vanzelf terug. Zolang wij ons maar niet verlagen om onder de kostprijzen te gaan zitten.
                      als je op de kostprijs zit verdien je al niets, erboven is het toverwoord

Comment

• Michael
                        • Nov 2002
                        • 643

citaat:Geplaatst door R. den Ridder

Gewoon poot stijf houden, volk wat in de marge rommelt verdwijnt toch wel, maakt fouten etc. etc.
                        op den duur komen de fuiven wel terug, heb het ooit eerder meegemaakt, mochten ineens in plaats van het complete licht en geluid op een feest alleen scans leveren, gozertje maakt er 3 keer een bende van et voila nu alweer 4 jaar vaste leverancier.

En als het feest schijnbaar niet zulke hoge eisen stelt, dan stel jij je materiaallijst toch ook bij zeker?

Groet,
                        Ralph
                        Ik denk dat ik hier nog wel wat leuks op kan inbrengen. Heb nu al twee jaar op rij een groter (6000-7000 bezoekers) theaterproduktie gedaan: De vorige gasten waren zo rampzalig dat ik de opdraxcht makkelijk kreeg. de installatie deed het en het ging niet steeds rondzingen. Prijs was belachelijk laag 1100 euro. Tweede jaar (dit jaar) weer. Het werkte en daar is alles mee gezegd maar er zat verbetering in. Nu de mensen hebben gezien dat het ook beter kan is men ook beried om het echt professioneel aan te pakken en meer geld uit te trekken als het amar werkt. zo erg kan het worden. Hopelijk volgend jaar met een budget van rond en om de 2500-3000 euro hoop ik toch eindelijk eens iets fatsoenlijks neer te zetten.

2. Hockeyvereniging die altijd die gratis knulletjes lieten komen en die 50 euro drive-in tjes. Totdat ik via een lid werdt introduceert. Nu betalen ze graag 300 euro voor een feestje.

Echter in allebei de gevallen wordene r nog steeds gigantisch benkibbeld op de prijs en ik denk dat dat ook zo zal blijven. Te veel bedrijven maken de spoeling dun. Dat is ook het geval mischien ietsjes meer in het lagere budget segment maar ookd e profs krijgen toch echt wel concurrentie door amateurtjes.

Wie slecht bezig is en wie goed is moeilijk op te maken. als je legaal bezig bent en altijd netjes je btw bonnetjes uitschrijft en alles opgeeft kan niemand je iets maken.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

citaat:Geplaatst door som

dan zouden er mensen genoegen nemen met verlies om maar die klus te mogen doen [V]
                          ik verdien graag nog iets, anders blijft mijn broodtrommel zo leeg

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Ik doe eigenlijk hetzelfde.
                            "als je goed geluid wilt moet je goed betalen"
                            Is het te duur? ga maar naar een ander, want dit is mijn prijs en die is vast.

Comment

• som
                              • Nov 2002
                              • 787

citaat:Geplaatst door vasco

citaat:Geplaatst door som

dan zouden er mensen genoegen nemen met verlies om maar die klus te mogen doen [V]
                              ik verdien graag nog iets, anders blijft mijn broodtrommel zo leeg
                              leg eens uit?

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Dat ik niet onder of voor kostprijs werk.
                                Wat Carl zegt, voor een goed product moet je betalen.
                                Er moet wel brood op de plank zijn

Als er mensen zijn die het zoals ik heb meegemaakt voor nop willen doen, laat ze lekker gaan. Het bestuur van die vereniging kwam gewoon terug naar mij of ik het weer wilde doen. Dit soort mensen kunnen en het niet voor nop blijven doen. Eens is je finaciële buffer op en moet er weer winst worden gemaakt.

Comment

Working...