Waar gaat het naartoe?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

Waar gaat het naartoe?

Ik heb nu al ongeveer 8x een feest gedaan bij ons in het dorp, ongeveer 500-700 bezoekers, met telkens een serieuze installatie, tegen een mooie prijs voor de organisatie.(laten we zeggen in de prijsklasse tussen 500 en 1000€).
    Voorbeeld ervan vind je op http://users.pandora.be/flashsoundlight/DSC00050.JPG
    (op foto staan nog geen safetys rond de fourbar simpelweg omdat alles nog in opbouw is.als laatste gaat er altijd iemand rond met ladder om alle kabels vast te tapen en safetys rond de barren te leggen)
    Grofweg: carré 6x9m, 4 mh's, 4 scans, 32 par64, strobo etc...

Nu de laatste keer kreeg ik te horen dat ik veeeel te duur was, nu was er iemand die het voor nog minder als de helft deed.
    Dus die avond zelf gaan kijken natuurlijk, stonden er 4 statiefjes met een fourbar par56 en 2 scannertjes.Geluid was 1xRCF ESW1018 en 1x Event6000 per kant. Bleek dat die gast maar 250€ vroeg incl DJ.
    Blijkbaar is het dus van geen belang welk materiaal en hoeveel er staat, zaal zat opnieuw afgeladen vol.
    Dus volgende maand is opnieuw zo'n feest, en natuurlijk weer deze DJ (licht stelt niet veel voor, maar ach ja het is goedkoop).

Straffer wordt het verhaal nog, achter een half jaar is dit feest er opnieuw. Men heeft nu iemand hier uit de buurt gevonden(beginnende DJ) die het nog goedkoper wil doen: GRATIS en voor niks...

Organisatie beziet mij nu natuurlijk als een enorme geldwolf...waarom kunnen die mensen dat zo goedkoop terwijl jij ons jaren zo veel hebt laten betalen, gebruikte materialen wordt natuurlijk niet naar gekeken want daar kent men niks van. En het volk komt evengoed, dus waarom zouden we jou opnieuw nemen met je "PRUL movingheads en scans en tralala " (=letterlijk citaat )

Door zo'n toestanden denk je wel eens, waar gaat het naartoe,niet?
  • tomv
    • Jun 2003
    • 331

idd, gebeurd jammer genoeg vaker en vaker.

Organisatoren ed zouden eens moeten kijken WAT er wordt geleverd en niet alleen naar hoeveel het kost".
    maarja krijg ze dat maar eens aan hun verstand gebracht,
    zij kennen alleen prijzen.
    Tom

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Ik ben zelf hobbyboer, dus eerder "te goedkoop" dan hoge prijsklasse, echter ook ik ben blijkbaar te duur, doe vooral karaoke (kleine opzet) met 2 tot 4 speakers (rcf 300 A)dus totaal zo'n 300-500 Watt per kant (richtprijs 200 euri), vragen die sukkels: "het moet eigenlijk een beetje gesponsord worden!" Dan zeg ik altijd : dan moet je naar een proffesioneel bedrijf gaan, die hebben baat bij RECLAME/SPONSORING. Hoor je later dat een kennis van de organisatie ook wel zoiets heeft. Staat er gewoon een hifi surround setje!! jaja wel 5*70 watt!! voor een paar consumptiebonnen!!!

Nou voor mij is het hobby, ik vind het leuk om de boel aan te sluiten maar ik ben net zo lief thuis bij het vrouwtje!

Ps Davy ik denk dat ze wel bij je terug komen, want de mensen zullen wel gaan wegblijven.
      Leuk spul heb je trouwens, vooral die MH'tjes staan nog op m'n lijstje (flink sparen)
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Joost van Ens
        • Jan 2001
        • 628

Ik ken het ook, weggeconcureerd door een paar jongens met auto speakers, geen truss maar 2 statieven (bouwmarkt) en wat spotjes, doen alles zonder btw etc. en vroegen 50 gulden per klus.

comentaar van de huurders, er knipperen toch lampen en er is ook geluid!

Dit is in de loop der jaren al enige keren voorgekomen, maar echt wakker lig ik er niet meer van. Ik ben zeker niet te duur, en als ze voor minder willen, dan succes maar niet bij mij.

gr

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:
          als ze voor minder willen, dan succes maar niet bij mij.
          exact mijn idee!
          Er zal ALTIJD wel iemand goedkoper zijn. En als de organisatie die persoon goed genoeg vind, oké dan.
          Maar later ook niet komen zeuren dan natuurlijk.

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Gewoon poot stijf houden, volk wat in de marge rommelt verdwijnt toch wel, maakt fouten etc. etc.
            op den duur komen de fuiven wel terug, heb het ooit eerder meegemaakt, mochten ineens in plaats van het complete licht en geluid op een feest alleen scans leveren, gozertje maakt er 3 keer een bende van et voila nu alweer 4 jaar vaste leverancier.

En als het feest schijnbaar niet zulke hoge eisen stelt, dan stel jij je materiaallijst toch ook bij zeker?

Groet,
            Ralph

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Ja, alleen als ze het voor NIX doen, daar ga ik toch ook echt niet onder zitten!!

Dadelijk moet je geld bij gaan geven
              hahahah
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• djbirdie
                • Oct 2002
                • 509

aan de ene kant kun je zeggen dat het niet goed is dat de markt op deze manier verziekt wordt... maar aan de andere kant: hoe ben jij ooit begonnen?
                grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

Wij zitten hier nu met hetzelfde probleem, ook iemand die het voor de helft kan doen. Ben benieuwd wat deze persoon meeneemt en wat ie er van bakt. Persoonlijk hoop ik dat hij gigantisch op z'n gezicht gaat.
                  Soms is het ook wel lachwekkend, 4 topkastjes voor een zaal van 300 personen en 6 1/2 parspot.
                  U x I = Boem.

Comment

• Davy Gabriels
                    • Aug 2002
                    • 819

citaat:maar aan de andere kant: hoe ben jij ooit begonnen?
                    Ik ben niet begonnen met fuiven van 700man om zeep te helpen met bagger licht en geluid omdat ik het gratis zou doen!

Ok, ik heb ook ooit dingen gratis gedaan, bv in mijn jonge tijd []als een vriend of zo 16 jaar wordt, vrienden onder elkaar, maar dat was meer een soort van "zuip je rot" fuif [8D]

Comment

• MatthiasB
                      • May 2003
                      • 674

ik zal eens het omgekeerde vertellen.

bij mij kwam een organisatie aankloppen en die hadden een fuif voor 2000 man asltublieft! ik heb zelf kwa materiaal 2 topjes 2 subjes en wat kniperend licht en een dj setje. maw niet veel en dus ook voorlopig nog hobbyist. Ik heb gezegd goed ik wil dat doen maar dan moet ik natuurlijk zelf bijhuren en ja dat was niet naar hun zin want dan werd het duurder.

ik heb heel vriedenlijk bedankt en gezegd dat ik dergelijke feesten niet aan kan met mijn materiaal.

uiteindelijk stond er op het feest toch een hoop jb systems en looplicht of 4 et voila want die waren ook nog is gratis.

conclusie. 1/8 ste van de zaal had klank de rest jah... kan je wel raden he
                      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Tja,tja,tja....Het komt tegenwoordig inderdaad steeds vaker voor...En vooral dat een organisatie er zo makkelijk over denkt...Gelukkig kunnen wij nog steeds de prijs vragen die we willen...Maar das ook om het feit dat bepaalde klanten met niemand anders willen samenwerken(gelukkig, in deze tijden!) En daarin tegen zien veel organisatoren ook in, als ze iemand anders inhuren, dat het in verhouding duurder is...
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels
                          Blijkbaar is het dus van geen belang welk materiaal en hoeveel er staat, zaal zat opnieuw afgeladen vol.
                          Al eens over nagedacht om verschillende pakketten aan te bieden? Bijv. een show met aanzienlijk minder apparatuur ook voor een lagere prijs. Dikke kans dat de organisatoren je dan eerder inhuren dan die gast die je de eerste keer voor was.

En tegen zieltjes die gratis zo'n avond willen verpesten doe je niets, het is een kwestie van wachten tot hij het eindelijk een keer verpest

Comment

• som
                            • Nov 2002
                            • 787

sjah het gebeurt nu eenmaal,hier doe ik al sinds een paar jaar best wel een leuk festival.
                            samen met de organisatie begonnen int klein, na een paar jaren uitgegroeit tot wat het nu is.
                            komt er spontaan een bedrijf zijn diensten aanbieden,
                            wat op zich niet erg is maar deze heren "sponsoren" de helft van de kosten.
                            valt dus niet tegen te werken[V]

het komt voor in alle lagen van de branche,mensen in het nauw maken rare sprongen.
                            heb je goede klanten mag je jezelf gelukkig prijzen,
                            kijken ze alleen naar het geld moet je kiezen tussen meespringen of toezien vanaf de zijlijn
                            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Ibvee
                              • Nov 2002
                              • 714

citaat:En tegen zieltjes die gratis zo'n avond willen verpesten doe je niets, het is een kwestie van wachten tot hij het eindelijk een keer verpest
                              Yup, of (als ie wel talent heeft) komt ie erachter dat ie eigenlijk al een paar honderd euri binnen had kunnen hebben als ie geld had gevraagd. En dan komt de economie weer op gang (concurentie).
                              De groeten => Micha

Comment

Working...