Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

Wij hebben de VCA,s standaard in de mengtafels
    Anne Homan

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Originally posted by AH
      Wij hebben de VCA,s standaard in de mengtafels
      Er mee rondlopen is veel handiger, mixen met een VCA App op je iPad is hip tegenwoordig
      Originally posted by MacGyverSounds
      En zelfs dan zit een ongeluk in een klein hoekje. ( vaak het hoekje waar de monitortafel staat)..
      Geen ongelukkige monitortechnici meenemen voortaan.

Zo, heb ik mijn onzinpost voor het jaar 2012 ook weer gehad!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

Helaas Renevanh ik loop gewoon netjes rond met VCA Vol op zak. Maar het blijft een indekkings vorm van werkgevers. Voor mij is dit niet mijn dagelijkse werk maar ik mijn dagelijkse werk is VCA een hele grote GRAP. Kwestie van een poosje goed opletten de juiste hokjes kiezen en je hebt het. Leer je er dus wat van neej. Het gaat om je eigen domme botte verstand wat ook zou moeten spreken als je geen VCA hebt. Denk jij dat je door VCA dus beter op dingen let ben je dus net zo'n kudde dier als de rest die ook gewoon volgt. Alles wat je met VCA krijgt zou je met je eigen verstand al beter moeten weten mocht het zover komen.

Conclusie, het is indekken en geldklopperij. Helaas heb ik het wel nodig omdat ik anders geen werf meer op kom... Dan zijn de werf/werkgever uiteraard gelijk ingedekt!

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by radioactivediscoshow
          Denk jij dat je door VCA dus beter op dingen let ben je dus net zo'n kudde dier als de rest die ook gewoon volgt. Alles wat je met VCA krijgt zou je met je eigen verstand al beter moeten weten mocht het zover komen.
          Ja en nee. Het is veel logische dingen en boerenverstand, maar er zijn toch dingen die me - na het behalen van VCA - zijn gaan opvallen waar ik me anders weinig van aantrok. Vooral hoe stom anderen kunnen zijn overigens
          Tegelijk geeft het je een prachtig argument om werken in onveilige situaties te weigeren of te voorkomen, in mijn ogen in ieder geval wel.

Het is net zoiets als BHV. Als je het doet voor het papiertje heb je er niet veel aan, maar als je open staat om wat bij te leren kan het je eigen veiligheid (en in zekere mate die van anderen) helpen.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

Gelukkig ben je het toch wel met me eens. Helaas zie ik in mijn dagelijkse werk Nederlandse jongens dingen weigeren en word er dan gewoon een pool gepakt want die zeggen geen nee. Ja, die hebben ook gewoon VCA maar zeggen geen nee en heeft alles met €€€€€€€ te maken.

Dat is denk ik in de sector waar jullie en ik ook ook nog werken wel anders. Maar ook ik ken genoeg bedrijven die zeggen voor jou 10 anderen dus weiger maar dan heb je ook geen werk meer...

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Denk niet dat er veel mensen zijn die weten dat ze een 10mm2 kabel met een reparatieteepje aan de kant moeten schoppen, terwijl ze diezelfde kabel van 25mm2 met datzelfde reparatieteepje gewoon mogen gebruiken...

Verder wordt (werd?) er op geen enkele vakopleiding aandacht geschonken aan ladders klimmen, geldigheidsduur van keuringen etc etc.

En voor dat gewone boerenverstand moet je toch wel een paar punten IQ bij je hebben.

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Dat is denk ik in de sector waar jullie en ik ook ook nog werken wel anders. Maar ook ik ken genoeg bedrijven die zeggen voor jou 10 anderen dus weiger maar dan heb je ook geen werk meer...
                Het erge is nog dat dat soort lui vaak ook het soort figuren zijn die er niet voor terugdeinzen om je bedrijf zwart te maken of zelfs het lef hebben om je rekeningen niet te betalen.

Als je het even anders bekijkt: Waarom moesten we in de theaters 15 jaar terug ineens op stel en sprong over naar gemechaniseerde trekkenwanden, terwijl we nog wel altijd in die zelfde theaters met speakerstacks en versterkers van tientallen kilo's lopen te sjouwen?
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Het is heel simpel met VCA, iso, kiwa enz...altans in het bouwwereldje....waar ook veel mis is en schort aan handhaving van de regels door de overheid maar dat ter zijde....

Als ik een bedrijfje inhuur voor bv riging of een pa setje of een bouwbedrijf voor nieuwbouw....en ik wil/eis als opdrachtgever dat er veilig wordt gewerkt dan mag ik er van uit gaan dat een vca gecertificeerd bedrijf wat ik dan inhuur zich houd aan de wet en regelgeving.. of dat men met bv iso het bedrijf doordat men de werkprocessen heeft beschreven en er naar handeld een beter product kan leveren dan als iemand die zo maar wat doet....

Een werknemer moet weten hoe hij veilig werkt, een werkgever zorgt dat hij het ook doet, en een opdrachtgever heeft baat bij een veilige tot standkoming van zijn betaald product...

Maar omdat die klant zich niet verantwoordelijk voelt voor zijn gehuurd personeel en voor de goedkoopste prijs gaat en het met veiligheid niet zo nau neemt die moeten ze aanpakken. Daar ligt het probleem werkelijk.
                  Marktwerking ok, maar niet over de rug van mensen en hun veiligheid en welzijn.

Het zou mooi zijn als dit soort praktijken bij de bron worden aangepakt. Dan werken jullie / wij vanzelf veiliger als er vca wordt geist en je werken mist omdat je geen vca hebt...

Dat is de bedoeling geweest van dit soort certificeringen...niet om die werknemer er voor verantwoordelijk te maken wat nu gebeurt!,
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Maar ook ik ken genoeg bedrijven die zeggen voor jou 10 anderen dus weiger maar dan heb je ook geen werk meer...
                    Voor mij 10 anderen? Ok, prima. Als ik daarmee m'n eigen veiligheid wel kan garanderen...

Ik ben ook niet heilig en doe ook wel eens iets stoms of neem een risico, maar 15m een scaff inklimmen voor een kabel zonder beveiliging of 9m een ladder op om een lampje te vervangen... dat doen die 10 anderen dan maar!
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Originally posted by MacGyverSounds
                      Denk niet dat er veel mensen zijn die weten dat ze een 10mm2 kabel met een reparatieteepje aan de kant moeten schoppen, terwijl ze diezelfde kabel van 25mm2 met datzelfde reparatieteepje gewoon mogen gebruiken...
                      Nee, dat weten al die magazijnmedewerkers die een in een cursus van een dag een diploma hebben gehaald en dan "alles" weten van het keuren van elektrische bedrijfsmiddelen.( ze snappen er alleen vaak geen bal van)
                      Ook zo'n ding waar lang niet serieus genoeg mee om wordt gegaan maar wel pronken met "wij doen NEN3140 keuringen".

Zo zie de VCA ook. Afschuiven van verantwoordelijkheden. Zorgen dat we netjes de toolboxmeetingen houden, wel snel even tijdens de koffie een A4 lezen en presentielijst ondertekenen. Liever geen vragen, dat kost tijd.
                      Hype van de laatste tijd is de LMRA en wat volgt hierna?
                      Eerlijk is eerlijk, er zijn genoeg bedrijven die er goed mee om gaan maar dit zijn doorgaans de grotere bedrijven met werk in de petrochemie en dergelijke industrie maar ook daar gaat het om verschuiven van verantwoordelijkheden al mag dat niet hardop gezegd worden.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• ajdeboer
                        • Feb 2009
                        • 198

Een echte ergernis fantastisch verwoord...

http://www.gearslutz.com/board/8057593-post55.html

Comment

• bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

Een echte ergernis fantastisch verwoord...

http://www.gearslutz.com/board/8057593-post55.html
                          In 1 woord, GEWELDIG !!
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• ajdeboer
                            • Feb 2009
                            • 198

Het begin begint al briljant.

DJs, the lowest lifeform known to man.

If you file politicians, bankers and stock exchange antichrists under human, which some of them surely don't qualify for.

Comment

• Hans van Demen
                              • Oct 2011
                              • 113

Originally posted by rinus bakker

Voorbeeld:
                              Ging het soms om "D HF in SVD?" [ Disco 'Het Fluitje' in Slappeveensdijk ]

(Hans was me voor)

Afgelopen weekend weer 2 x raak ;

Donderdag in H o A, aan de Herengracht in A Dam, lift kapot , moesten op de tweede verdieping zijn ( Loft).

Zaterdag in Disco Z, Uelsen ( BRD), lossen bij een loadingdok voor vrachtwagens !! ( ben met een busje)

Comment

• AH
                                • Apr 2004
                                • 248

Zaterdag in Disco Z, Uelsen ( BRD), lossen bij een loadingdok voor vrachtwagens !! ( ben met een busje)
                                Tja Hans, dat hadden wij laatst ook, zijn we met onze nieuwe airbus A380, hebben ze weer geen groot vliegveld in Uelsen.
                                ( het is ook altijd wat)
                                Anne Homan

Comment

Working...