Laadhulp bestelwagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Laadhulp bestelwagen

Naar aanleiding van een discussie in een andere draad ivm een oprijplaat, ben ik gaan zoeken om het laden van een kleine bestelwagen eenvoudiger te maken.

Ik kwam dit systeem tegen:
    Heeft iemand dit al gezien of gebruikt? Lijkt me interessant omdat je geen ruimte verliest.

• stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Wij hebben dit systeem gebruikt en ik ben blij dat we ze niet meer hebben. Het systeem was vaak stuk en er passen niet veel kistjes op. Ook qua laadgewicht valt het tegen.
    Wij hebben inklapbare ramps in onze transportbussen en dat werkt vele malen fijner.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Geen ruimte verliezen is niet helemaal waar, aan de achterzijde ben je toch een behoorlijk stuk van de breedte kwijt.
      Daarbij is de ramp te kort waardoor de helling veel te stijl is.
      Ik heb dus ook gewoon een losse ramp van 3 meter lang bij me.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Het is meer een liftje dan een ramp.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Haai Frederic,

Ik ben al eens een instructiefilmpje van dit systeem tegengekomen.

Verder meen ik dat er al een draadje loopt over zoiets?
          Daar werd, dacht ik, al eens een electrische steekwagen getoond,
          die in hoogte gaat.

Verder schijnt er ook wel een aardig 'ramp' systeem te zijn, dat je
          wel wat ruimte kost. De ramp wordt dan onder een nieuw te plaatsen
          vloer ingebouwd. Omdat het op een railsysteem loopt, trek je de ramp
          makkelijk naar buiten.

Gfi wat het kost en hoeveel ruimte het je kost.

grtz

Nes

ps. O ja, ook voor mij 2 losse rijplaten van 2.25 mtr.
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• JeroenE
            • Dec 2012
            • 47

Originally posted by NesCio01
            Haai Frederic,

Ik ben al eens een instructiefilmpje van dit systeem tegengekomen.

Verder meen ik dat er al een draadje loopt over zoiets?
            Daar werd, dacht ik, al eens een electrische steekwagen getoond,
            die in hoogte gaat.

Verder schijnt er ook wel een aardig 'ramp' systeem te zijn, dat je
            wel wat ruimte kost. De ramp wordt dan onder een nieuw te plaatsen
            vloer ingebouwd. Omdat het op een railsysteem loopt, trek je de ramp
            makkelijk naar buiten.

Gfi wat het kost en hoeveel ruimte het je kost.

grtz

Nes

ps. O ja, ook voor mij 2 losse rijplaten van 2.25 mtr.

Dit systeem wat je hier benoemt gebruiken wij ook dagelijks in onze verhoogde en verlengde Fiat Ducato. Dit werkt erg makkelijk, maar is helaas in 3 maanden tijd al een paar keer kapot geweest. Nu schijnt het goed te gaan na reparatie. Voor prijzen bij ESA vragen, daar komt de bus weg.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Hoe krijg je je bus geladen of gelost als het ding stuk gaat?
              Is dat ding elektrisch, hydraulisch?

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Originally posted by frederic
                Lijkt me interessant omdat je geen ruimte verliest.
                Ik gebuik een stevige, losse alu rijplaat van ca 80x150cm (lijkt op de plaat in je foto's) en mijn ervaring is dat ik blij ben dat hij los is. Afhankelijk van wat er meemoet in de bus heb je de laatste centimeters in de breedte of in de hoogte toch nodig en dan kun je een losse plaat gewoon anders in de bus laden. Verder zijn er locaties waar je vanuit de bus omhoog moet laden en ik weet niet of dit systeem dat kan. Een losse plaat is natuurlijk ook erg gemakkelijk als er op locatie enkele hoogte verschillen zijn. Kortom: ik zou het niet willen.
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• pilot
                  • Nov 2003
                  • 267

ik had een iveco verhoogd en verlengd had daar een verhoogde bodem in gemaakt en een ramp van alu hoeklijn 70x70x6 met daartussen antislip betonplex.achteraan de verhoogde vloer een u profiel gemaakt waar de haken van de ramp in vielen zodat hj stevig lag.was echt ideaal.
                  master-qsc en de rest

Comment

• Rieske
                    • Aug 2002
                    • 544

Ik gebruik opklapbare oprijplaten (zoals op de foto) en dat werkt superhandig. Mocht ik op lokatie eventueel trapen e.d. tegenkomen dan kan ik ze eenvoudig loskoppelen.

Life is what you make it

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Wij zijn blij dat we weer losse platen hebben. Je bent aan de achterzijde wel degelijk ruimte in de breedte en hoogte (plaat heeft draairuimte nodig) kwijt. Regelmatig defect, kan je alsnog tillen en dan hopen dat die lift niet maar tot halverwege is gekomen want dan kun je niet meer in of uitladen. Wij raden het niet aan.

Losse plaat heeft ook voordelen met trappen en verhogingen op locaties.

Comment

• stamgast
                        • Feb 2010
                        • 253

Originally posted by MusicXtra
                        Hoe krijg je je bus geladen of gelost als het ding stuk gaat?
                        Is dat ding elektrisch, hydraulisch?
                        Ding is elektrisch met een lange ketting. Motor zit voor tegen het kopschot.
                        Werkt met een draadloze afstandsbediening. Op batterijen die leeg kunnen raken.
                        Als het ding stuk kun je met twee man aan de slag om weer op te vouwen.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by stamgast
                          Ding is elektrisch met een lange ketting. Motor zit voor tegen het kopschot.
                          Mij net ff teveel kwetsbare onderdelen.
                          Hou het wel bij mijn oude vertrouwde losse ramp.
                          Die heeft tevens als voordeel dat hij schuin neergelegd kan worden als ik eens niet netjes voor de losplaats kan komen, net ff over die vervelende drempel bij de toegangsdeur en ook nog eens makkelijk omhoog wanneer er bij een loadingdock voor vrachtwagens gelost moet worden.

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Dit soort hefsystemen zijn vaak veel te zwak uitgevoerd voor dagelijks of zwaar gebruik. En vaak ook weer ten kosten van je laadvermogen.

Bij mijn bedrijf (interieur) hebben wij om die reden gewoon kleine vrachtwagentjes met een goed hefsysteem. Wij hebben 1 bus ter demo gehad met een vergelijkend systeem, post.nl heeft dat ook dat systeem maar die komen vaak nooit aan het max laadgewicht met die paketjes...wij wel met een balie of kastsystemen.. met alle gevolgen van dien...stukken binnen een week..

De ouderwetse laadplank is vaak nog makkelijker ook..

Enne dat waren geen budgetsystemen...bus heeft 1 maand dienst gedaan en daarna weer terug naar de dealer en eem extra vrachtwagendje en een crafter betsteld zonder hefsysteem....
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...