Rumoerig publiek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Rumoerig publiek

De Britse band Tindersticks is vrijdagavond voortijdig het podium van de Effenaar afgegaan, uit onvrede met het rumoerige publiek. Tindersticks, hield het na krap drie kwartier voor gezien.

Zanger Stuart Staples zei tegen het Eindhovense publiek, dat de band zich even zou terugtrekken om te overleggen, maar besloot uiteindelijk het concert stop te zetten.

De programmeur zegt dat rumoerig publiek tijdens optredens steeds vaker voorkomt, maar dat hij nooit eerder heeft meegemaakt dat een band daardoor voortijdig afhaakte.
    Life is what you make it
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

De Effenaar is toch een poppodium en de Tindersticks zou wel iets met rock 'n roll te maken hebben..... Hoe meer rumoer, hoe beter... Toch?

In het theater met mobiele telefoons, publiek wat met de rug naar de artiest gaat staan en het welbekende bier en modder gooien. Maar voor rumoer nog nooit.
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Ik ben er niet bijgeweest, dus het is speculeren:

Ik heb drie filmpjes op youtube gekeken en het is geen rock 'n roll. Allemaal erg breekbare zachte muziek. Misschien is het grootste probleem wel dat het in het theater had moeten staan in plaats van op een poppodium. kan me van beide kanten er iets bij voorstellen...

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

oorspronkelijk liepen er bij operavoorstellingen gewoon mensen eten te venten in de zaal. Toen was het een avond uit voor het volk.

Dat hebben ze de nek om weten te draaien tot de elite er een rustig onderonsje van had. Hoe flauw ook, als je als popband op het toneel gaat staan moet je het daar waarmaken. Als het publiek gaat praten, bellen, afhaken.... dan is het gewoon doorspelen.

Er is maar een ondergrens, "don't shoot the pianoplayer" voor de rest is het doorbuffelen. En ik vind het slap als die band nou staat te doen alsof ze het eerder in hun carriere nooit heeft meegemaakt. Ze staan daar vorstelijk betaald onder vorstelijke omstandigheden. Dan is het gewoon je werk doen geblazen!

Het publiek heeft ALTIJD gelijk!

Misschien was dit niet hun publiek. Maar dat betekend voortaan beter uitkijken bij het boeken. En voor de rest.... je smoel houden en doorspelen!
        lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Als een band kapt met een optreden omdat het publiek te rumoerig was zou ik als publiek mijn geld terug eisen.
          Kennelijk was de muziek zo weinig boeiend dat het publiek het de moeite niet waard vond om ernaar te gaan luisteren. Een beetje band past zijn repertoire ter plekke aan aan de stemming van het publiek.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Wanneer je als artiest van mening bent dat je op de verkeerde plaats staat geboekt en dat daardoor je kunstje niet wordt gewaardeerd, dan snap ik het prima dat je zegt: Inpakken en wegwezen.

Laat het management het maar met de boeker uitzoeken!

Wel popbandje had er vorig jaar ook alweer een handje van om van het podium te lopen in diverse steden?...serieus de naam kwijt!
            Was er ook niet een bandje in de USA wat bezoekers liever niet ziet in T-shirts met een name print van de voormalig leadzanger?
            iets met pistolen en bloemen...

Ryan adams die bezoekers laat verwijderen die vragen of hij Summer of '69 wil spelen....
            Last edited by moderator; 07-03-10, 12:46.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jan van Duren
              • May 2004
              • 204

rumoerig publiek is ook voor mij een reden om bijv. niet meer naar rustige concerten in bijv. paradiso te gaan. Mensen staan met elkaar door de rustige nummers te schreeuwen/praten als of hun leven ervan af hangt. Als je er iets van zegt, krijg je een grote smoel. Ik begrijp dit soort mensen niet, je betaald een flink bedrag voor een kaartje en dan ga je de hele avond staan te ouwehoeren en te zuipen. Blijf dan lekker thuis.

Ik neem toch aan dat je eerst een beetje uitzoekt wat voor band er komt waar je naar wilt gaan kijken en luisteren.

Wat ook heel erg irritant is, mensen die zodra een artiest het 1e akkoord speelt direct beginnen te gillen en te schreeuwen zovan Yeaaaaaaaaaaaaaaaah.
              Last edited by Jan van Duren; 07-03-10, 14:17.

Comment

• geenstijl21
                • Jan 2008
                • 462

Bij Sinead 'O Conner op festivals merk ik vaak dat sommige toeschouwers hard gaan schreeuwen puur om te zieken...... daarnaast heb je gelukkig ook een grote groep die uit respect stil blijft voor de mensen die het (wel) goed vinden.

Offtopic: Sinead 'O Conner hoort absoluut niet thuis op een festival.... ga lekker naar een groot theater....
                "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Sommige artiesten begrijpen het gewoon niet, jij bent er voor het publiek en niet andersom,
                  Keer klusje met Gino Vanelli die was ook pislink dat de mensen door zijn muziek heen kletsten, snap ik niks van,

Comment

• Caspero
                    • Oct 2006
                    • 65

Weet zo een twee drie niet meer waar het was, maar stond laatst (met een toneelstuk weliswaar) in een theater met overwegend jeugd en schoolklassen... continue werd alles nagepraat en tot overmaat van ramp zelf propjes vanaf het balkon gegooid... Ik snap best dat je een stuk niet leuk vind, maar heb dan wel even respect voor de acteurs...

In het bandjes/podium circuit vind ik het anders als er gepraat en gelachen word tijdens een optreden, maar er zijn grenzen uiteraard...

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

20 jaar geleden was een bandoptreden nog een happening,
                      nu zijn er zoveel bandoptredens dat er echt gepresteerd moet worden,
                      anders verwordt de band tot levend behang

is idd niet zo leuk voor het bandje en de mensen er omheen,
                      komt in feestenten ook wel eens voor,zeker voor in de avond dan zien mensen elkaar weer eens en wordt er bijgepraat,
                      kwestie van doorspelen en wachten tot er genoeg alcohol in het publiek zit
                      dan komen ze vanzelf wel naar voren.

oprotten omdat je geen aandacht krijgt is gewoon sneu.
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

We zijn bezig met het organiseren van een reunie, van 'ons' oude jeugdhonk.

Daar was vroeger om de week een live band.

Natuurlijk willen we ook tijdens deze reunie weer live muziek, maar we zijn het er wel over eens, dat (vooral) tijdens een reunie ruimte moet zijn om bij te kletsen.

Dit richten we in door muziek en 'lultijd' af te wisselen, en ook als zodanig aan te kondigen. (met het vertrouwen dat zo de band toch de nodige aandacht krijgt)

In verband met het huidige rookbeleid zal er ook buiten (rookarea) veel gekletst worden, dat NIET leidt tot het verstoren van het optreden).

Iemand nog tips/adviezen?
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Ik heb met klok een paar keer in het WTC(?) in den haag gestaan . De eerste keer op de huis PA wat absoluut niet voldeed aan het geen klok nodig had voor zijn show . De 2de keer werd er dus een blik synco open getrokken . Tijdens de souncheck was het allemaal ruim voldoende .
                          De matinee was voor een school uit den haag waar dus net een leraar was neer geschoten . Toen dat volk eenmaal zat moest het synco dus echt werken daar er een volle bak met schreeuwende kinderen zat . Gelukkig s'avonds een retry geen problemen en geen absurde volumes nodig gehad .

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Een echte band/act/voorstelling probeert een boodschap/emotie/situatie over te brengen aan het publiek. Als ik als artiest op een podium mijn best sta te doen en mijn 'so called fans" maken er een zootje van zou ik ook direct opstappen. Wat een waanzin.

Die tot op het bot verwende bezoekers moeten zich eens gaan voegen naar fatsoensnormen! Heb het geluk gehad om met een aantal acts te mogen touren die tot diep in hun tenen getalenteerd waren. Dat scheelt natuurlijk alles: mensen gedragen zich van nature en er komt bovendien een intelligenter publiek op af.

Het is ook de uitstraling en het "leiderschap" van een artiest. Ooit de voorstelling gezien van Racoon in het theater, waarbij het gemiddelde publiek bestaat uit schreeuwende 14-jarigen met aan elkaar gesoldeerde gebitjes. Toch was het bij de gevoelige nummers doodstil. Helaas kon deze band het kwalitatief bij lange na niet waarmaken, maar het publiek gedroeg zich omdat de frontman nu eenmaal een briljante zanger/artiest is.

Er zijn nogal wat factoren die meespelen, maar mijn ervaring is dat het publiek echt absurd vervelend en veeleisend is geworden. Prijzen zijn daar niet alleen de oorzaak van. Ook de zware overtrokken Amerikaanse manier van conditionering werkt hier aan mee.

Via reclame, internet, mobiele telefonie etc. zijn mensen geconditioneerd als het gaat om prikkels. Er moeten zintuigelijke prikkels worden aangeboden om de aandacht vast te houden. De enige manier om dit te doorbreken is door mensen in een hevig emotionele toestand te brengen.

Conclusie: OF heel goed zijn, OF een vreselijk overtrokken productie meenemen...
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

Dus meestal een vreselijk overtrokken productie want talent is moeilijk te vinden tegenwoordig .
                              De meeste mensen verwachten tegenwoordig dat alles op een presenteerblaadje voorgekouwd en wel wordt aangeboden . Dit merk ik niet alleen binnen ons vak gebied maar overal .

Comment

Working...