gehoorschade...dringt het eens door?
Collapse
X
-
maar inderdaad, meten is weten, en weten wat je meet is meten wat je weet.
De gemiddelde artiest van ca 43 jaar oud komt steeds vaker met zn andere oor naar me toe als ik hem probeer uit te leggen dat-tie toch maar eens een test moet doen...(sorry, drummer, en links stond de HiHat altijd..)
Één reden te meer om de geluidshandel nog puur als hobby te gaan beschouwen, en er af en toe s een bandje vanaf te schoppen wegens geluidsoverlast...Comment
-
Staat in grote letters boven deze pagina:
DE LOUNGE Dit forum is bedoeld voor de forumbezoekers die met elkaar off topic willen socializen over onderwerpen die slechts zijdelings met licht en/of geluid te maken hebben.Waarschuwing voor nieuwe bezoekers: betreden op eigen risico ;-)!Comment
-
Zie onderstaande link eens:
FOK.nl / Nieuws / Orkest aansprakelijk voor gehoorschade / FOK!frontpage.
Dit kan dus heel ver doorgetrokken worden....
Het zou zelfs zo kunnen dat als na een lekkere feedback (wellicht veroorzaakt door de zanger zelf) de zanger doof is, het bedrijf aansprakelijk gesteld kan worden?
Of een concertganger de organisator (en die weer het geluidsbedrijf, en die weer de FOH man) aansprakelijk kan stellen?Comment
-
Een on topic berichtje dan:
Deze morgen hier op men gemak tijdens het ontbijt eens zitten lezen in zo een bekend roddelboekske van belgië (jaja vrije dag):
Coco Jr. onder meer bekend van the dinkey toys enz. vreest voor de toekomst. Hij had zijn in-ears tijdens optreden even uitgedaan en had na het optreden last van fluittonen en oorsuiszingen...
Hij krijgt nu een zuurstofbehandeling en zware cortisone Wat blijkbaar dan toch wel een beetje de schade kan herstellen... .
Het gaat nu blijkbaar terug beter, maar vooral tijdens stille momenten blijft hij last hebben van oorsuiszingen... .
In ieder geval wordt het artikel afgesloten met nog enkele belgische artiesten die de vele jaren on stage nie vlekkeloos hebben doorstaan!
En dan nu iets heel actueel:
Ben gisteren zelf even bij de main stage van pukkelpop geweest. Ben het daar na 1 minuut alweer afgetrapt. De hoofdreden was een band die mij niet kon bekoren, maar de 2de reden was echt wel een veel te hard volume... Ik stond nog voorbij de delay torens(tussen de bomen, voor degene die het kennen daar), maar werd gewoon gek van het hoog dat pijn deed in mijn oren...
Het zal mij niet het plezier ontnemen van vanvond opnieuw te gaan, maar dan wel MET oordoppen op -25db!niet zagen, gewoon doen!Comment
-
Ronny, het verhaal van Coco jr. is al langer bekent , blijkbaar wordt het erger en erger.
Destijds heb ik er nog over gehad met Vincent Goeminne, je weet wel, de gitarist van toen bij de dinky toys en nu van plane vanilla.
Ben benieuwt hoe dit verder afloopt ?
"edit en update"
Net gelezen en goedgehoord op het 13.00 nieuws VTM.
" 45 plussers horen niet goed "
Een derde van de 45 plussers in ons land ( belgie ) hoort niet goed.
Dat blijkt uit een onderzoek van seniorennet en gehoorapparatenproducent Lapperre.
45 plussers hebben het moeilijk om iemand te verstaan. dat komt omdat er meer omgevingslawaai is dan vroeger.
30% heeft ook last van oorsuizingen.
Het probleem zal in de toekomst nog erger worden, omdat jongeren nog meer aan lawaai worden blootgesteld .
'Bron nieuws VTM en teletekst'
sisLast edited by sis; 21-08-09, 12:25.Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Gisteren op en regionale zender in het nieuws: " cellist wint rechtzaak tegen werkgever (orkest), werkgever draait op voor gehoorschade.
Bericht was op een regionale zender, maar ik weet even niet meer welke...
Zoeken levert niet het gewenste resultaat, maar wat ik wel tegenkwam is ook een nuttige aanvulling op dit onderwerp, niet voor bezoekers van concerten, maar wel voor muzikanten en technici, zie: Website: Orkest en Gehoor - Doof.nl - slechthorend, doof, horen, ménière, oorsuizen, tinnitus, hoortoestel, gebarentaal, cochleair implantaat, doven, slechthorendenComment
-
Zie onderstaande link eens:
FOK.nl / Nieuws / Orkest aansprakelijk voor gehoorschade / FOK!frontpage.
Dit kan dus heel ver doorgetrokken worden....
Het zou zelfs zo kunnen dat als na een lekkere feedback (wellicht veroorzaakt door de zanger zelf) de zanger doof is, het bedrijf aansprakelijk gesteld kan worden?
Of een concertganger de organisator (en die weer het geluidsbedrijf, en die weer de FOH man) aansprakelijk kan stellen?Comment
-
Comment
-
Ja graag , maar hmmmmmmmmm, er zijn blijkbaar geen centen.
Zelfs mijn WETTELIJKE auteursrechten worden ook al niet meer deftig betaald, zeker niet door Buma. verd*mme.
En Kroes krijgt ook nog een staartje.
Bij PFATVproductions tele Miami USA lachen ze daar niet mee, zeker als je weet hoe het auteursrechterlijk systeem daar in mekaar zit.
Ik ben in blijde verwachting
sisLast edited by sis; 22-08-09, 16:13.Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Gelijk heb je Ronny.
Ik was er de donderdag ook en heb vooral de main stage vervloekt, of toch de volumes.
Ik had helaas enkel "gewone" oordppen mee, dus klonk nogal dof toen ik ze inhad. Maar ik heb ze telkens na de eerste 2 à 3 nummers van elk optreden ingedaan.
De niveaus waren zeker te pruimen in het begin, maar na enkele minuten trokken ze blijkbaar toch alle registers open.
Ik stond meestal ongeveer ter hoogte van de PA-toren, dus daar moest de klank naar mijn weten het best zijn?
Dan ben ik wel benieuwd hoe het op andere plaatsen klonk want daar was het niet te doen.
En ergste van al... Rond 0200h was er een optreden bezig in de marquee ( weet niet wie) en daar zag ik zo'n 200-300 man met hun vingers in hun oren richting uitgang snelwandelen...
als je bij de brom zit...Comment
-
Als mensen weglopen met vingers in de oren moet je je echt achter je oren krabben.It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
Comment