Musik Messe Frankfurt 2008

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Ben vannacht ook weer teruggekomen uit Frankfurt, was me het weekje wel. Erg genoten van de Agora stage elke dag (later op de middag), maar wat wil je ook als je elke dag in die drumhal staat :|

Paar forummembers nog gezien, viel me op dat iedereen zei dat er niks vernieuwends op de beurs stond.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Behringer heeft best wel leuke dingen.

Afgelopen woensdag ook even geweest.
      Inderdaad, niet veel nieuws maar wel mooie spullen.
      Vooral op de stand van behringer, hebben best wel leuk spul:
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

mocht dat spul getest worden ?
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Jeroentjee
          • Dec 2007
          • 19

Originally posted by Dirk Wijnen
          Vond anders die HK Audio banaan wel lekker klinken. Met die dubbel 10" subs Cohedra serie geloof ik. Had het niet verwacht van die bescheide kastjes
          Klonk wel lekker maar ze hadde ook wel heeel veeel subjes liggen. Tenminste voor het volume wat behaald werd.

Comment

• jaksev
            • Jul 2007
            • 365

Ik vond die Line Array van EV niet echt geweldig klinken, ik had meer van die subjes verwacht omdat ik ze wel is eerder heb gehoord. Denk dat het voor een gedeelte ook aan de geluidsman lag.

Die Dynacord Variline daarin tegen, klonken echt goed, lekker bass er in.

Van die HK Line Array, Cohedra dacht ik in het begin, ja dat gaat dus nooit klinken. Maar toen ze een demonstratie gaven vond ik het toch erg goed klinken en zeker voor een merkje dat nog niet zo heel lang bezig is. Er stonden wel LabGruppen Versterkers op en niet die VX (geloof ik) van HK zelf.

Ik vond de XTC II ook wel een mooi mengpaneeltje, handig ding.

Zx 3 niet gehoord maar wel gezien. Mooi speakertje.

Laser Show van LOBO vond ik wel lachen

Comment

• LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

Ik vond het vrij jammer dat er zo ontzettend veel chineze houthakkers line array's aan gingen prijzen...
              Elk merk had zo ongeveer wel een Line array of iets wat er in de buurt kwam.

geluid in tent was inderdaad niets bijzonders.. de doeken in de tent gaven ook wel een slecht beeld over wat zo'n set normaal doet in een tent...

Verder vond ik de beurs best leuk, nieuwe dingen gezien op gebied van LED, en die GLP LED movingheadjes mogen ook wel bij mij mee op klus
              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• SvB
                • Jan 2008
                • 16

Mij viel vooral op dat er echt massa's schaamteloze kopieën stonden van Martin movingheads. Echt véél meer dan vorig jaar.

Comment

• Dirk Wijnen
                  • Dec 2006
                  • 189

[quote=LJKEVIN;479228]Ik vond het vrij jammer dat er zo ontzettend veel chineze houthakkers line array's aan gingen prijzen...
                  Elk merk had zo ongeveer wel een Line array of iets wat er in de buurt kwam.

Haahaha,, dat wou ik net zeggen.
                  De helft van die line arrays zijn gewoon in elkaar getimmerde kistjes waar een speakertje in gepropt is, en dan een stuk of 4 onder elkaar hangen.
                  Niks geen berekeningen qua vliegframes enz.

geef mij maar gewoon een conventioneel systeem, vind ik meestal veel beter klinken.
                  Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• jaksev
                    • Jul 2007
                    • 365

Er hing op zo`n groot plein ook een aantal line array`s, het meeste lijkt mij inderdaad in elkaar getimmerde zooi. Paar polen in horen die dat maken en verkopen maar.

Nagemaakte Martin kopjes, klopt ook wel. Denk echter wel als je een Martin kopje en China Made kopje naast elkaar zet dat je het verschil echt wel ziet. Laat zo`n Martin kopje maar is stuiteren, en zo China ding, dan merk je het verschil ook wel.

Had iemand ook bij de stand van INTERAL gekeken? 8 ton aan een stukje truss, en nog steeds heel???

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Vond trouwens dat Martin zelf ook niet zoveel nieuws bood. Heb dr een lekker bakkie koffie gedronken en waar ik zeer tevreden over was is de TW1 en de Glaciator. De SmartMac vond ik zeer teleurstellend
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• Dirk Wijnen
                        • Dec 2006
                        • 189

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                        Vond trouwens dat Martin zelf ook niet zoveel nieuws bood. Heb dr een lekker bakkie koffie gedronken en waar ik zeer tevreden over was is de TW1 en de Glaciator. De SmartMac vond ik zeer teleurstellend

Ik vond die TW1's wel leuk.. Martin had inderdaad niet iets spectaculairs.
                        Robe heeft meestal wel een leuke stand, helemaal vol gehangen
                        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• LJKEVIN
                          • Dec 2005
                          • 426

Originally posted by jaksev
                          Er hing op zo`n groot plein ook een aantal line array`s, het meeste lijkt mij inderdaad in elkaar getimmerde zooi. Paar polen in horen die dat maken en verkopen maar.

Nagemaakte Martin kopjes, klopt ook wel. Denk echter wel als je een Martin kopje en China Made kopje naast elkaar zet dat je het verschil echt wel ziet. Laat zo`n Martin kopje maar is stuiteren, en zo China ding, dan merk je het verschil ook wel.

Had iemand ook bij de stand van INTERAL gekeken? 8 ton aan een stukje truss, en nog steeds heel???
                          Toch vindt ik de kwaliteit van de kopie's ook zo slecht nog niet..
                          En koop eens 20 movingheadjes uit China.. of 20 Martin movingheads.. voor een discotheek/vaste installatie
                          Prijsverschil is enorm... voor dat geld mag er ook wel eens iets stuk gaan..

Navragen bij zo'n Chineze stand is wel sneu...
                          Je vraagt netjes wat die dingen kosten wanneer je er meerderen af zou nemen...Eerst wordt er omgekeken.. of er iemand Engels spreekt,
                          en later hoor je dat ze wel een visitekaartje hebben..waar je, je email adres kon opschrijven.
                          En wanneer ze dan de prijzen daadwerkelijk wisten.. dan kreeg je ze toegestuurd?!???

wat heb je dan te zoeken op een beurs ????

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Originally posted by LJKEVIN
                            Ik vraag me af hoe JIJ erbij komt dat er zomaar prijsinformatie op beurzen gegeven wordt..
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Originally posted by LJKEVIN
                              Wel... na het lezen van postings hier in het topic vraag ik me idd af wat sommigen onder jullie daar eigenlijk te zoeken hadden.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• LJKEVIN
                                • Dec 2005
                                • 426

Originally posted by JeroenVDV
                                Ik vraag me af hoe JIJ erbij komt dat er zomaar prijsinformatie op beurzen gegeven wordt..
                                Nee we vroegen ook niet naar richtprijzen..
                                Ik kom genoeg op beurzen waar ze gerust richtprijzen aangeven hoor.
                                Tuurlijk is het geen markt.. maar als een China movinghead 900.- of 2000.- kost.. vindt ik nogal een verschil...
                                Last edited by LJKEVIN; 19-03-08, 18:53.

Comment

Working...