SGM Lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wout Laenen
    • Sep 2000
    • 102

Heren,

Ik kick dit topic even omdat we volgende week een klus hebben die we willen draaien op een SGM Studio 24 Scan Control. Deze set-up moet dienen voor fuif en optredens. Er zullen 24 dimmerkanalen gebruikt worden (grotendeels PAR 64) en 6 MAC 250 Entour's.

Hoe kan ik nu het best de tafel indelen? Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk "live" aan te passen is. Vb. beweging kunnen selecteren en daaraan een vaste kleur of colorchase, gobo, shutter per 1 of 2 MH's toevoegen.

Als ik het topic zo doorlees is het aan te raden om bewegingen, kleuren, gobo's etc. onder registers te programmeren. Ik ga ervan uit dat we al een 10-12 registers zullen gebruiken voor de dimmerkanalen. Blijven er dus maar een 12-tal registers over voor intelligent. Hoe kan ik nu het best programmeren om optimaal gebruik te kunnen maken van de verschillende pagina's in de registers? Heeft iemand hier ervaring mee?

P.S.: de MH's aansturen via Lightjockey II is ook een optie maar vind ik voor livetoepassingen niet echt "snel" genoeg.

Alvast bedankt
    mvg

WL

Comment

• JustME125
      • Jun 2006
      • 297

Originally posted by Wout Laenen
      Heren,

Ik kick dit topic even omdat we volgende week een klus hebben die we willen draaien op een SGM Studio 24 Scan Control. Deze set-up moet dienen voor fuif en optredens. Er zullen 24 dimmerkanalen gebruikt worden (grotendeels PAR 64) en 6 MAC 250 Entour's.

Hoe kan ik nu het best de tafel indelen? Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk "live" aan te passen is. Vb. beweging kunnen selecteren en daaraan een vaste kleur of colorchase, gobo, shutter per 1 of 2 MH's toevoegen.

Als ik het topic zo doorlees is het aan te raden om bewegingen, kleuren, gobo's etc. onder registers te programmeren. Ik ga ervan uit dat we al een 10-12 registers zullen gebruiken voor de dimmerkanalen. Blijven er dus maar een 12-tal registers over voor intelligent. Hoe kan ik nu het best programmeren om optimaal gebruik te kunnen maken van de verschillende pagina's in de registers? Heeft iemand hier ervaring mee?

P.S.: de MH's aansturen via Lightjockey II is ook een optie maar vind ik voor livetoepassingen niet echt "snel" genoeg.

Alvast bedankt
      Ik heb het zelf jarenlang gedaan op een 24-scan control. Ik heb zelf meestal een 5 tal kleuren op reg1-5 van pag 1. Dan een 4 tal gobo's ernaast. Dan een presetje met een langzame gobo rotatie. Dus alleen de rotatie proggen, niet de gobo mee proggen. Dan een full strobe en als laatste heel belangrijk.....een register met alles open. Dit heb je nodig om altijd terug te keren uit een kleur of iets dergelijks, anders gaat ie vage dingen doen. Die "release"(zo stond ie op mijn tafel toendertijd) staat gewoon altijd aan. Als je nu onder pagina 2 enz ook wil proggen moet je er rekening mee houden dat waneer je reg 1 van p1 aan hebt, en je wil reg 1 van p2 aanzetten, dat reg1 p1 dan uitgaat.

Op p2 had ik dus altijd weer een serie kleuren, gobo's, een snelle rotatie, en een random strobe zitten. Op vrije regisers kun je ook colourloops en standen proggen als je dat handig vindt.

Veel succes (ik heb namelijk nog nooit lekker live gewerkt met een SGM studio 24-scancontrol).

Mzzls
      Correct me if I'm wrong

Comment

• Wout Laenen
        • Sep 2000
        • 102

Hey JustME, bedankt voor je reactie.

Het zal een beetje behelpen worden vrees ik, en creatief programmeren.
        mvg

WL

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Originally posted by Wout Laenen
          Hey JustME, bedankt voor je reactie.

Het zal een beetje behelpen worden vrees ik, en creatief programmeren.
          Creatief proggen wordt het zeker. Is wat dat betreft echt een drama met die tafel. Ben blij dat ik sinds een paar weken Avo kan tikken op de zaak .

In ieder geval veel succes.
          Correct me if I'm wrong

Comment

• Wout Laenen
            • Sep 2000
            • 102

Originally posted by JustME125
            Creatief proggen wordt het zeker. Is wat dat betreft echt een drama met die tafel. Ben blij dat ik sinds een paar weken Avo kan tikken op de zaak .

In ieder geval veel succes.
            Avolites, das natuurlijk een heel ander verhaal (you lucky bastard ). Als het budget dat zou toelaten zou ik ook zeker voor een dergelijke tafel gaan, maar helaas...

In de toekomst ga ik toch proberen om te evolueren richting Zero 88 Frog of iets in die aard.

Bedankt om je ervaring te delen!
            mvg

WL

Comment

• joep hofman
              • Jun 2008
              • 11

heeft er toevallig iemand een gebruiksaanwijzing van de SGM regia-256/36??
              ik heb al bij highlite gevraagd maar daarvoor heb je een serie nummer nodig en ik heb die nog niet kunnen vinden..
              of weet toevalig iemand hoe het komt dat de ledjes boven de faders aan kunnen blijven. ook al heb je de schuiven helemaal dicht staan???

Comment

• lichtpuntje
                • Sep 2003
                • 79

Joep,

Die ledjes blijven branden, omdat het programma onder die schuif is geactiveerd. Wanneer je op het bijbehorende knopje drukt, gaat ie uit. Je kunt per programma instellen welke functie je onder die schuif wilt. Dat kan zijn tempo, maar ook bijv een bepaalde dmx-waarde (pan-movement, kleurtje o.i.d.) Ik heb destijds ook met zo'n tafel lopen stoeien en heb toen via SGM zelf de manual opgestuurd gekregen.
                Maar vraagje: komt deze tafel toevallig uit st.-jansklooster? Ik ken namelijk iemand die toen die tafel, waar ik mee heb gewerkt, overgekocht had. Hij wilde hem pas geleden verkopen. Kan zijn dat je dezelfde tafel hebt...

Gr. Thomas
                dus...

Comment

• joep hofman
                  • Jun 2008
                  • 11

ik ga eens bij sgm vragen. of heb jij die toevallig nog op de pc staan. zo jah zou ik deze graag van je ontvangen.
                  en nee hij komt daar niet vandaan. deze heb ik bij het bedrijf waar ik werk op zolder gevonden (jah zo vind je nog eens wat) en ik probeer hem weer aan de praat te krijgen. met de DMX is het al gelukt was zo gevonden. is voor deze tafel ook een code toevallig om hem helemaal te resetten?? zou idiaal zijn.
                  hieronder een paar foto's:

foto's zijn met mobile genome dus het is slechte kwaliteit.
                  als ik de gebruiksaanwijzing heb zet ik die ook wel online voor mensen die na mij komen..
                  Last edited by joep hofman; 29-09-08, 18:34.

Comment

• lichtpuntje
                    • Sep 2003
                    • 79

Ja, dat is dezelfde tafel die ik destijds ook had. De manual kreeg ik per post opgestuurd. Het is een oud document uit het jaar 0, waarbij je engels echt op de proef wordt gesteld;-) Er is een manier om hem helemaal te resetten. Dat is, hetzelfde als bij de studio tafels, het invoeren van een datum (dacht ik). Zo uit mijn hoofd weet ik niet welke, maar dit staat ook in de manual.
                    Ik heb net ook even gebeld voor die manual. die krijg ik van de week van de eigenaar van die tafel waar ik het over had. Als ik hem heb scan ik hem even in en dan mail ik hem wel even... klopt je mailadres in je profiel?

Gr. Thomas
                    dus...

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by joep hofman
                      heeft er toevallig iemand een gebruiksaanwijzing van de SGM regia-256/36??
                      ik heb al bij highlite gevraagd maar daarvoor heb je een serie nummer nodig en ik heb die nog niet kunnen vinden..
                      of weet toevalig iemand hoe het komt dat de ledjes boven de faders aan kunnen blijven. ook al heb je de schuiven helemaal dicht staan???
                      Ik heb nog een manual van deze tafel (werk er zelf ook mee). PM me je e-mail adres, dan krijg je van mij een ZIPje met de handleiding.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• joep hofman
                        • Jun 2008
                        • 11

Originally posted by Stoney3K
                        Ik heb nog een manual van deze tafel (werk er zelf ook mee). PM me je e-mail adres, dan krijg je van mij een ZIPje met de handleiding.
                        ik zou deze graag van je willen ontvangen!!!
                        ik heb je ff een mailtje gestuurd staat mijn mail adres in of klopt die niet meer? jou mail adres?
                        alvast bedankt!!!!

en mijn mail adres klopt nog wat ik in mijn profiel heb staan.
                        Last edited by joep hofman; 29-09-08, 18:29.

Comment

• joep hofman
                          • Jun 2008
                          • 11

ik zou graag de manuals ontvangen. dan kan ik ze voor mezelf gebruiken en online zetten voor mensen die na mij komen. mijn e-mail adres klopt nog in mijn profiel. (het gaat hier nog steeds om de sgm regia-256/36

Comment

• Vlaatje
                            • Mar 2006
                            • 4

Laatst heb ik een SGM Pilot 3000 gezien met een andere achtegrond op het touchscreen als normaal, ik kan me eigen niet meer herinneren wat er op die achtergrond stond maar ik zou graag zelf ook een andere achtergrond op de lichttafel plaatsen vanwege de verhuur. Heeft iemand een idee hoe dit moet.

Comment

• martin rs
                              • Oct 2003
                              • 54

Heb hier een SGM Studio 24 scan control.
                              deze tafel is al meerdere malen uitgevallen maar deed het altijd weer na uit en aanzetten.
                              maar deze keer zet ik de tafel aan en het display laat zien dat hij aangaat en welke versie het is en daarna kan ik units selecteren.
                              echter kan ik geen een knop bedienen en geven de leds in de knoppen geen licht.
                              heeft iemand dit probleem ook al eens gehad en kan mij vertellen wat dit is? misschien is het een kleinigheidje en bespaar ik een reparatie bij een bedrijf hiervoor.
                              DJ is not a crime

Comment

• flash-a-new-generation
                                • Nov 2006
                                • 228

beste mede forumers,

Onlangs ben ik eigenaar geworden van een SGM studio 24 scancontrol. leuke tafel voor het geld met potentie. echter heb ik een aantal vraagjes die niet of vaag in de manual staan.
                                is er een andere mogelijkheid om de tafel compleet te resetten? of kan dat alleen via PC?

ik las ookal dat je als je macro's met elkaar wilt laten werken je de AND functie moet hebben. dan kan ik een pan/tilt standje in combinatie met een shape laten draaien als het goed is??

ik hoor het graag van jullie.

met vriendelijke groet

Flash
                                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

Working...