SGM Lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Originally posted by flash-a-new-generation

ik las ookal dat je als je macro's met elkaar wilt laten werken je de AND functie moet hebben. dan kan ik een pan/tilt standje in combinatie met een shape laten draaien als het goed is??
    Nope kan niet, hij pakt die kanalen LTP (dus laatst veranderde waarden kent hij toe). Wel kun je een tilt shape programeren, en de pan b.v. in een register zetten

Resetten: Grab toets ingedrukt houden tijdens het aanzetten en vervolgens de volgende code intypen bij de registers: 121297
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• flash-a-new-generation
      • Nov 2006
      • 228

Originally posted by Big Bang
      Nope kan niet, hij pakt die kanalen LTP (dus laatst veranderde waarden kent hij toe). Wel kun je een tilt shape programeren, en de pan b.v. in een register zetten

Resetten: Grab toets ingedrukt houden tijdens het aanzetten en vervolgens de volgende code intypen bij de registers: 121297

dank je wel!

nog een vraagje, hoe kan ik een tiltbeweging die ik naar de registers wil zetten time faded zitten net als bij een avo? dat ik met de intensiteit van de faders de snelheid van de beweging bepaal?

fijn weekend!
      EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Originally posted by flash-a-new-generation
        nog een vraagje, hoe kan ik een tiltbeweging die ik naar de registers wil zetten time faded zitten net als bij een avo? dat ik met de intensiteit van de faders de snelheid van de beweging bepaal?
        Afaik is dat niet mogelijk met deze SGM's. Mocht iemand anders daar anders over denken dan hoor ik dat graag. Ook een fijn weekend gewenst!
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Die mogelijkheid zocht ik ook, nooit gevonden. Gelukkig is dat ding er bij ons uitgepleurd want ik vond t echt afschuwelijk disco die tafel. Zat niks subtiels in helaas.

Mzzls
          Correct me if I'm wrong

Comment

• flash-a-new-generation
            • Nov 2006
            • 228

Beste Mede forumleden,

ik ben driftig bezig om mijn SGM console te verbeteren. graag zou ik meerdere shapes op de SGM willen hebben. weet iemand van jullie waar ik deze shapes mogelijk kan vinden om up te loaden op de desk?

bij voorbaat dank
            EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Merijndj
              • Mar 2001
              • 660

Even een oude koe uit de sloot halen

Ik heb vorige week een SGM Scancontrol 12 gekocht (voor mij voldoende en prima tafel) op een probleempje na dan:
              Er zit een storing op de DMX lijn. Mijn scans (coemar microscan 500/650al) doen het alleen op de eerste 6 kanalen, vanaf kanaal 7 zit er een storing in.
              Filmpje op youtube gevonden die hetzelfde probleem heeft:

Ik heb ook een eindplug (120ohm over pin 2-3) geprobeerd maar lostte niks op.

Bij kanaal 7 is het alleen de spiegel die abnormaal beweegt, rond kanaal 100 veranderen ook de gobo en kleurenwielen mee.

Is er iemand in de regio Groningen of Drenthe (of misschien friesland en overijsel) die een andere tafel aan mijn scans kan hangen of mijn tafel kan testen of de dmx output goed is?

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Hoi,

Mijn eerste gedachte: probleem in de bekabeling en niet in de tafel.
                Waarom: DMX doet het, of doet het niet....

Andere oorzaak zou de patch in je tafel kunnen zijn, die kan je weer eenvoudig 1:1 zetten door de tafel een reset te geven. Hoe dat ook alweer moet...die kennis was bij mij erg ver weggezakt maar de manual en anders de 15 blz. hiervoor geven het voor je weer.

Wordt het probleem ook zichtbaar wanneer je maar 1 apparaat aanstuurt? Dus wel het dmx adres >100 aanhouden, maar de rest niet aangesloten?

Altijd een hele zoektocht met nogal veel mogelijke oorzaken....succes en hopelijk denken er meer mensen met je mee!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Paul10
                  • May 2012
                  • 122

Kan het zijn dat de scanners op 8bit aansturing ingesteld staan (voor pan/tilt) en met 16bit aangestuurd worden door de SGM?

Lijkt me sterk dat het aan het DMX signaal ligt

Comment

• Merijndj
                    • Mar 2001
                    • 660

Ik heb de tafel gereset (met Grab knop inschakelen, daarna de grab knop loslaten en 121297 intoetsen in de register knoppen).
                    Daarna heb ik al mijn dmx kabels (tasker c128 allen met neutrik connectors) aan 1 lang stuk gehangen en de scan getest.
                    Op kanaal 1t/m6 vlekkeloos, daar boven begint die te storen.. ook als ik dmx kanaal 100 pak zit er nog wat storing in.

Ik heb de scanners op 8 bit staan (en zo staat het ook ingesteld).

Dan zou het toch in de scans moeten zitten.. die ga ik dan morgen na het werk ook eens flink open schroeven en zoeken naar mogelijke problemen

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Voordat je gaat schroeven...hang ze even aan een andere dmx sturing, sluit ze aan op een enkele dmx kabel, voeg kabel toe tot het probleem ontstaat...Dat lijkt mij de manier om de storing helder te krijgen.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by moderator
                        Voordat je gaat schroeven...hang ze even aan een andere dmx sturing, sluit ze aan op een enkele dmx kabel, voeg kabel toe tot het probleem ontstaat...Dat lijkt mij de manier om de storing helder te krijgen.
                        Begin met een kort kabeltje, voeg dan toe, als het aan de kabel ligt, dan is dat niet zeker de laatste, om het makkelijk te maken...

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Gezien de vraagstelling heb ik merijn wel zo hoog zitten dat hij dat gaat snappen

Comment

• Merijndj
                            • Mar 2001
                            • 660

Daar kan een probleem zitten, ik heb namelijk maar 1 dmx sturing

Ik heb 1 van de scans open gedraait maar kon zo 123 niks vinden wat een storing geven kon, alle stekkers en bedrading zag er goed uit, niks gesmolten.. Printplaat solderingen zagen er allemaal ook goed uit.

Op de eerste kanalen doet alles het wel naar behoren dus daar zal ik de kabels wel op testen.
                            Mijn rookmachine heeft ook dmx (jem zr12dmx) dus die ga ik ook nog wel even testen op 1 van de hogere kanalen

Comment

• Merijndj
                              • Mar 2001
                              • 660

Ik heb zojuist de tafel aan de rookdoos gehangen, met de volle lengte dmx kabels en een eindplug. Ingesteld op kanaal 1, toen op 100, 400 en uiteindelijk 512 en het werkt vlekkeloos.
                              Het probleem zit hem dus in de scans

Ik heb ooit een showpech scenesetter gehad, daar werkte het wel goed op (eventjes want daarna flipte de tafel en kwam er geen signaal meer uit ).

Allemaal hartstikke bedankt en ik ga nu op zoek naar een setje leuke scans
                              Last edited by Merijndj; 14-08-14, 16:28. Reason: typo

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

Originally posted by Merijndj
                                Ik heb zojuist de tafel aan de rookdoos gehangen, met de volle lengte dmx kabels en een eindplug. Ingesteld op kanaal 1, toen op 100, 400 en uiteindelijk 512 en het werkt vlekkeloos.
                                Het probleem zit hem dus in de scans

Ik heb ooit een showpech scenesetter gehad, daar werkte het wel goed op (eventjes want daarna flipte de tafel en kwam er geen signaal meer uit ).

Allemaal hartstikke bedankt en ik ga nu op zoek naar een setje leuke scans
                                Het kan ook nog aan de refresh rate liggen, dat kan ooit nog wel eens wat verschillen, sommige apparatuur is daar gevoelig voor...

Comment

Working...