SGM Lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stakke
    • Jan 2005
    • 66

Originally posted by moderator
    Het is alweer een paar dagen geleden dat ik heb zitten proggen op een studio tafel, maar zo uit het blote hoofd staat me bij dat je maximaal drie registers tegelijk actief kunt hebben.
    Iemand die dit kan bevestigen danwel ontkrachten?
    Het is me al een paar jaartjes geleden... Maar je kan meer dan 3 tegelijk openzetten. Ik werkte vooral met movitec erop. Zo maakte ik twee banken met kleuren, een of twee met gobo's, een met prism, een met PT,....
    Het leuke is dat je nu deze kan wegschrijven onder de registers. En je kan als je chases maakt, uit die zelfde bank blijven combineren.

Een standaard iets wat ik altijd deed. In een Bank het je 12 geheugens. en een movitec heeft 12 kleuren. Je voelt het al komen, elke kleur slaagde ik op (mooi het wiel volgen); en nu 2stappen-chase (kleur 1 en kleur 2) opslaan in op een pagina. Volgende 2stappen-chase (kleur2 en kleur3), dit op de volgende pagina (onder dezelfde schuif).
    Dit ook voor combi kleuren, shutterssequenses, dimmers, gobo's
    Op deze manier kan je vet veel combineren (ongestructureerd). En heb je al gauw met 12 movitec-en de 12 pagina's vol staan.

Comment

• Highfield
      • Jun 2006
      • 144

Je kunt delen van een programma wegschrijven onder een register.
      Zo is een register niet altijd gelijk aan een programma.
      Als je een beetje handig progt kan je zo dus je kleuren en je moves onder verschillende registers wegschrijven. Het is alweer een paar dagen geleden dat ik heb zitten proggen op een studio tafel, maar zo uit het blote hoofd staat me bij dat je maximaal drie registers tegelijk actief kunt hebben.
      wat jij aangeeft geldt voor de pilot2000, die kan maximaal 4 registers (programs) tegelijk hebben lopen.
      Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Highfield
        • Jun 2006
        • 144

Originally posted by stakke
        Het is me al een paar jaartjes geleden... Maar je kan meer dan 3 tegelijk openzetten. Ik werkte vooral met movitec erop. Zo maakte ik twee banken met kleuren, een of twee met gobo's, een met prism, een met PT,....
        Het leuke is dat je nu deze kan wegschrijven onder de registers. En je kan als je chases maakt, uit die zelfde bank blijven combineren.
        1 vervelend probleem: de rate/speed van je chase, die je instelt met de 2 draaiknoppen op het SC deel, worden niet mee opgeslagen in je register!!! dus een mooi getimede langzame PT chase is dus verneukt zodra je een snelle kleurchase instelt met die draaiknoppen...de stappen blijven wel opgeslagen, en zullen netjes doorlopen worden, alleen is je timing foetsie. gevolg is dus ook dat twee tegelijkertijd lopende chases altijd hetzelfde getimed moeten zijn...
        Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• sjoerd
          • Apr 2004
          • 341

Je kunt delen van een programma wegschrijven onder een register.
          Zo is een register niet altijd gelijk aan een programma.
          Als je een beetje handig progt kan je zo dus je kleuren en je moves onder verschillende registers wegschrijven. Het is alweer een paar dagen geleden dat ik heb zitten proggen op een studio tafel, maar zo uit het blote hoofd staat me bij dat je maximaal drie registers tegelijk actief kunt hebben.
          oke, dat maakt meer duidelijk; je kunt dus niet alleen complete progs maar ook enkele scenes in een register zetten. Dus Remco; dan moeten we er zeker uitkomen!

Comment

• stakke
            • Jan 2005
            • 66

Originally posted by Highfield
            1 vervelend probleem: de rate/speed van je chase, die je instelt met de 2 draaiknoppen op het SC deel, worden niet mee opgeslagen in je register!!! dus een mooi getimede langzame PT chase is dus verneukt zodra je een snelle kleurchase instelt met die draaiknoppen...de stappen blijven wel opgeslagen, en zullen netjes doorlopen worden, alleen is je timing foetsie. gevolg is dus ook dat twee tegelijkertijd lopende chases altijd hetzelfde getimed moeten zijn...
            Wel dat is waar, en dat is in mijn ogen ook de grootte zwakte van deze tafel. Ik meen mij te herineren dat ik de chases voor kleuren vrijwel steeds op audio zetten. Wat mee opgeslagen wordt... Voor langzame PT een shape gebruikt. Maar pin me er niet op vast. Het is echt al lang geleden. Op een of ander manier lukte me het om het gewenste resultaat te krijgen. Anders zou ik er niet 2 jaartjes op getikt hebben.

PS sequensen met timings moet je zeker niet met deze tafel doen. het is goed voor party's en daar blijft het dan ook bij.
            Last edited by stakke; 24-11-06, 17:19.

Comment

• Gerrit Hurkens
              • Dec 2000
              • 252

De meeste heads hebben gelukkig een PT speed optie, die ik op de 24sc graag meeprog in de scenes. Dus een PT fade is dan wel redelijk te realiseren.

Het SMPTE gedeelte heb ik ook wel eens gebruikt, was even puzzelen maar werkte wel met een voorgebakken show. Alleeen precies op het juiste moment instarten en de registrys op de goede modus gebruiken.

Je kon maximaal 3 registry's openen zetten ivm calculatie beperkingen, maar dat is door Italie opgelost in de software updates.

MEt de 12 of 24 sc moet je rekening houden met de pauze knop in het inetlli gedeelte. Deze bepaalt welke staat van het programma er naar de registry geschreven wordt. De staat wijzigt niet. Dus een Programma met pauze op scene 2 zal zo blijven staan in de registry, ondanks dat je in het programma zelf de pauze uitzet. Ddenk dus hierbij aan color chases onder registry's waarbij je de colors apart nog kan wegscrijven onder registry's. Scheelt weer programma's (zowel op de 12 als 24 heb je er maar 12. )
              \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• RePo
                • Feb 2004
                • 34

Originally posted by sjoerd
                oke, dat maakt meer duidelijk; je kunt dus niet alleen complete progs maar ook enkele scenes in een register zetten. Dus Remco; dan moeten we er zeker uitkomen!
                Is het mogelijk om meerdere scenes in een register te zetten??

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

jazeker, maar....ltp
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gerrit Hurkens
                    • Dec 2000
                    • 252

Wat een registry van een 24/12 sc kan bevatten is het volgende:

1 scene uit de fadersectie (12/24 of 48 faders) met grab gestored
                    1 chase van de middensectie (dus een chase van de fadersectie)
                    1 Program snapshot van het scangedeelte (een snapshot van een enkele scene is dus eigenlijk een snapshot van een programma, gepauzeerd op die scene, dus een scene chase kan ook.)

Je kunt dus niet meerdere scene's van een sectie onder 1 registry fader zetten.
                    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• paulgotcha
                      • Jan 2007
                      • 2

sgm pilot 3000 touch calibration probleem

Weet iemand toevallig hoe je de pilot 3000 een harde reset geeft? Een combi van knoppen en aan schakelaar? Heb een probleem met touch calibration. En zonder schern kun je weinig!

alvast bedankt.

Comment

• paulgotcha
                        • Jan 2007
                        • 2

Originally posted by paulgotcha
                        Weet iemand toevallig hoe je de pilot 3000 een harde reset geeft? Een combi van knoppen en aan schakelaar? Heb een probleem met touch calibration. En zonder schern kun je weinig!

alvast bedankt.
                        bedankt voor het lezen! maar heb het al opgelost! Voor andere mensen die dit probleem ook gaan hebben:

- console uitschakelen
                        - even wachten
                        - 'MENU' en 'DBO' tegelijk indrukken
                        - console inschakelen

nu krijg je het touchscreen calibration scherm, druk goed op de 2 +'jes, OK en voila!

Comment

• Marc
                          • Nov 2001
                          • 69

Nog even een vraagje over de SGM 24 SC.

Ik heb een shutter speed in een programma gezet.
                          Deze zet ik naar een register toe. Nu wil ik vanuit dat register deze shutter speed kunnen varieren, fader dicht-> snelheid nul, fader open-> shutter snel (proportioneel).
                          Dit lukt me dus niet, zodra ik het register bedien, gaat de shutter direct naar de van te voren ingeprogrameerde shutter speed, dus niet variabel!

Hetzelfde idee heb ik met dimmers van een fixture, deze kan ik niet op een mooie vloeiende manier naar een register krijgen. (bv. De dimmers van de washes en de spots op 2 apparte registers zetten).

Heeft iemand hiervoor de oplossing.
                          Binnenkort weer een nieuwe site....

Comment

• Bert
                            • Aug 2000
                            • 155

Je kunt in je programma's functies van je fixtures in en uitschakelen. Dit doe je door store en het programma tegelijk in gedrukt te houden. De groene ledjes geven nu aan wat in geschakeld is in het gekozen programma, scenes-fictures-pan/tilt-fixturefuncties etc.
                            Shutter uitschakelen.
                            Dan een nieuw programma maken met alleen de shutter ingeschakeld. Programma/scene maken met shutter op 256 en deze onder een register zetten.
                            Ik heb 't zelf nooit geprobeerd maar volgens mij moet 't zo werken.
                            Zaterdag zie ik onze SC nog, ik wil 't dan nog wel ff proberen.
                            It\'s only Rock \'n\' Roll
                            But I like it

Grtz,
                            Bert.

Comment

• Bert
                              • Aug 2000
                              • 155

Ik heb 't bovenstaande geprobeerd, en dat werkt. Met 4 kryptons.
                              Je dimmer onder een register zetten doe ik dus ook nooit, maar gebruik gewoon de fader van 't register, die dimt dan je fixture.
                              Maar misschien past 't niet in jouw lichtshow.
                              In je fixture library moet je de effectlable van je shutter wel op "dim" zetten.
                              suc6 met proggen.
                              Last edited by Bert; 02-06-07, 18:52.
                              It\'s only Rock \'n\' Roll
                              But I like it

Grtz,
                              Bert.

Comment

• lurifax
                                • Oct 2006
                                • 30

Makkelijk lichtstanden maken met movingheads op een SGM studioscan control 24

Hoi Allemaal,
                                Misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
                                Hoe maak je een beetje simpel een lichtstand met headjes op deze tafel.
                                En nog een vraag,kun je deze moves samen met conventioneel licht progammeren...

Ik hoor het vanzelf wel...

Grtz Joyce
                                " De dichter zocht een opener "

Comment

Working...