SGM Lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Hallo,

Bij ons cultureel centrum hebben we een SGM Regia 256/36 staan. Die heeft lange tijd goed gewerkt, maar hij stuurt op het moment geen DMX meer uit. Alle menu's, faders enz. schijnen naar behoren te werken (er staat alleen geen signaal op de plug).

Kan iemand mij helpen of vertellen wat er mogelijk aan de hand kan zijn?
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• U2fan
      • May 2008
      • 6

Hmmm, Wytec failliet, vraag me af wat er mis is gegaan....

Inmiddels een mail gestuurd naar italie, maar volgens mij is er iets mis met hun site, want onder de download sectie is niets te vinden en m'n mailtje wordt geblockt.

Ik heb ergens iets gelezen over dat versie 2.05 de laatste is voor studio 24sc. Kan iemand dit bevestigen? Misschien zelfs aan mij beschikbaar stellen?

Comment

• renebiemans
        • May 2006
        • 156

Zeer waarschijnlijk staat er iets in je menu verkeerd. Als je naar 5=configuration gaat, dan ent indrukken, dan select 10=DMX -> RS232 converter, druk dan weer ent en dan staat er iets met converter. Deze moet op uit staan als je DMX gebruikt.

Ik had namelijk een tijdje terug ook bijna dezelfde tafel gekocht de: regia 256 + expansion die was volgens de verkoper defect. Alleen was dit dus een instelling in het menu.

De info@sgm.it ligt er ook uit idd. Maar als je je mail naar een van de werknemers stuurt komt hij wel aan. Heb ik gisteren ook gedaan nu nog hopen op antwoord.

Het zou ook kunnen dat wytec meerdere bv's heeft en dat daar een van fait verklaard is.
        Last edited by renebiemans; 16-05-08, 10:10.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

De SGM studio tafels draaien hier op 2.05 versie, voor zover bekend is dat inderdaad de laatste release geweest.

SGM wordt vanaf gisteren in de BeNeLux vertegenwoordigd door Highlite, niet meer door Wytec.

Lijkt me in dit onderwerp niet wenselijk om over andere onderwerpen dan SGM consoles te discussieren.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by moderator
            De SGM studio tafels draaien hier op 2.05 versie, voor zover bekend is dat inderdaad de laatste release geweest.
            Ik heb onze Regia 256/36 vandaag nog even onder handen gehad, en gelijk het probleem met de DMX->RS232 converter even aangepakt. Tafeltje stuurt nu weer netjes DMX uit.

Ik meen me wel te herinneren dat er een sticker op zat waar "v2.06" op stond. Hebben de Regia's andere software-versies dan de Studio's?

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

ja, compleet niet met elkaar te vergelijken!
              is ook zeker niet uitwisselbaar

Regia's draaien op een embedded Windows NT, die studio tafels op besturingsysteem kruik...

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by moderator
                ja, compleet niet met elkaar te vergelijken!
                is ook zeker niet uitwisselbaar

Regia's draaien op een embedded Windows NT, die studio tafels op besturingsysteem kruik...
                Ik kan met enige zekerheid zeggen dat onze 256/36 echt niet op een Windows-variant draait. De Regia Live's misschien, maar de 256/36 heeft nog (net zoals de Studio's) een 40x2 karakterdisplay. Ik vraag me af of Windows NT wel al bestond toen die tafel gebouwd was.

Nu alleen nog een manual van de Regia 256/36 ergens op zien te snorren, dan kan ik me uitleven en het ding gaan programmeren.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Je hebt helemaal gelijk. Die ouwe schuivenbakken hebben ze toendertijd ook Regia genoemd!
                  Glad vergeten, is ook al ff een paar dagen terug.
                  Ik bedoelde de reia live/opera, kortom die blauwe SGM consoles anno nu.

Comment

• renebiemans
                    • May 2006
                    • 156

Ik heb de nieuwe firmware van de studio 24sc vandaag van highlite ontvangen. Als iemand deze nodig heeft moet hij maar even mailen.
                    Last edited by renebiemans; 19-05-08, 16:15.

Comment

• U2fan
                      • May 2008
                      • 6

Originally posted by renebiemans
                      Ik heb de nieuwe firmware van de studio 24sc vandaag van highlite ontvangen. Als iemand deze nodig heeft moet hij maar even mailen.
                      Die wil ik wel graag van je ontvangen.

Comment

• U2fan
                        • May 2008
                        • 6

Originally posted by U2fan
                        Die wil ik wel graag van je ontvangen.
                        Inmiddels zelf een berichtje gestuurd naar Highlite, en ik had de volgende dag de firmware al binnen. Het is inderdaad versie 2.05.

Moet zeggen ze een geweldig goede service leveren daar bij Highlite

Comment

• lurifax
                          • Oct 2006
                          • 30

Sinds kort bezig met de SGM Studio scancontrol 24... alles werkt gewoon alleen 1 ding krijg ik niet helemaal voor elkaar... zou kunnen dat ik de verkeerde volgorde gebruik hoor... maar vraag me af hoe je je effects apart kan progammeren dus een progamma met 12 scene's met bijvoorbeeld alleen gobo's of kleur of wat dan ook,heb die dingen alleen geselcteerd maar dan onthoudt hij opeens ook andere dingen enzo... kan iemand me vertellen hoe ik het wel voor elkaar krijg?

alvast bedankt!

grtz Joyce
                          " De dichter zocht een opener "

Comment

• Christiaan Visser
                            • Apr 2004
                            • 235

Simpel, zoek in je handleiding naar 'actieve kanalen' in je 'Programma's' en dan kom je er vanzelf uit. Programma 1 bijvoorbeeld selecteren en ingedrukt houden, dan de juiste attributes van je fixtures selecteren en zo onthoud een 'programma' alleen die effecten die je daarna erin programmeerd.
                            Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Gerrit Hurkens
                              • Dec 2000
                              • 252

Hallo Lurifax

Ik meen me te herinneren dat ik ergens in dit topic eens heb uitgelegd hoe je dat doet.

Lees het topic maar eens door. Het idd, zoals Chris het al aanduidt.
                              \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• lurifax
                                • Oct 2006
                                • 30

heb het inderdaad nu wel voor elkaar gekregen affijn het gaat nu gewoon en ja heb later dat stukje gelezen...

bedankt!

grtz
                                " De dichter zocht een opener "

Comment

Working...