SGM Lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Highfield
    • Jun 2006
    • 144

het makkelijkst is in mijn ogen om hiervoor de joystick te gebruiken. sla in een scene de ene stand op, in een andere scene de andere. selecteer ze beiden (hoe dit moet staat in de handleiding), stel met de draaiknoppen rate en speed in en als dit je bevalt schrijf je het weg naar een register.
    let op: registers slaan de rate/speed instellingen niet op!!

conventioneel meeprogrammeren kan wel, maar dan moet je een 12ch (meer cq minder kan ook) dimmerfixture creeren op het scancontrolgedeelte en dit in dezelfde scenes als de beweging zetten. je bent dan wel gebonden aan je instellingen, het is niet zo dat je tijdens je show kan beslissen de conv. fade weg te laten.

mvg Highfield
    Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Gerrit Hurkens
      • Dec 2000
      • 252

@Marc,

Je shutters staan in de fixture library waarschijnlijk of effect. Als dit zo is dan snapt de registry naar de geprogrammeerde waarde. Zet je de shutter op Dim dan fadet hij deze naar de ingestelde waarde. Ik neem aan dat je wel weet hoe je met de library om moet gaan.
      Wat Bert zegt klopt niet helemaal maar hij heeft wel een goede tip mbt het programmeren.

@lurifax

Het handigst programmeren is afhankelijk van welk type show en je persoonlijke voorkeuren. Er is veel mogelijk.

Volledige scenes programmeren en schrijven naar de registrys, of alle attributen apart programmeren en bedienen.

@ beide

Je kan me altijd een bericht sturen of emailen als je er niet uit komt met de 24sc of 12sc.
      \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• lurifax
        • Oct 2006
        • 30

Thnx Gerrit,denk dat ik er wel uitkom.
        Zo niet,dan kom ik wel weer bij je terug
        " De dichter zocht een opener "

Comment

• Vlaatje
          • Mar 2006
          • 4

Hoe zit het op dit moment met de software van Pilot 3000? Is er al iets gebeurt met de DMX-IN bijvoorbeeld?

Comment

• Highfield
            • Jun 2006
            • 144

Daar ben ik ook wel benieuwd naar; ik heb sgm even gemaild of ze me een bestandje met software releasenotes kunnen sturen. Als ik die heb laat ik t wel even weten.

mvg,
            Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• paaj
              • Mar 2008
              • 6

SGM Studio 24 SC

Hallo,

Ik ben bezig met het programmeren van movingheads in de tafel, maar stuit op een probleempje...
              Ik programmeer alle standjes in open wit, zodat ik de kleuren, gobo's en prisma's er vanuit de programmabank doorheen kan gooien,
              maar als ik een kleur selecteer uit programma 12 en druk daarna programma 10 om er een gobo doorheen te gooien, springt de kleur weer terug naar open wit.
              We hebben nog oude programma's in de pc staan waarbij de kleur dan blijft staan, maar de maker ervan is foetsie.
              Ik wil de tafel toch graag op deze manier hanteren maar weet niet hoe ik het zo kan programmeren.

Ik hoop dat iemand van jullie me hiermee verder kan helpen.

Alvast bedankt,

Jaap

Comment

• LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

Dan is waarschijnlijk bij programma 10 het kleurenwiel geselecteerd..tijdens het programmeren..

???
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• johan1988
                  • May 2006
                  • 40

Heb je ingesteld dat bij de scene van de "standjes" hij de kleuren niet mee neemt?

Dat doe je door de scene ingedrukt te houden. Dan branden onder je lcd als ik het goed heb de ledjes van pan, tilt, color, gobo etc. Door op die knopjes te drukken terwijl je de scene ingedrukt houdt zorg je ervoor dat hij dat niet mee neemt. b.v. bij kleuren moet je ervoor zorgen dat alleen Color brand.

Succes ermee .. !

Comment

• paaj
                    • Mar 2008
                    • 6

maar natuurlijk.. de kleuren doen nou niet mee en het werkt naar behoren

bedankt jongens!

Comment

• paaj
                      • Mar 2008
                      • 6

Ik maak nou een programma met 4x Movitec Wash en 8x Showtec Wash, maar het bovenstaande,
                      de kleuren uitschakelen in het programma van de standjes, werkt alleen voor de Movitecs.
                      De Showtec Washes springen dus weer terug naar open wit.
                      En dit terwijl de fixtures op de fine pan en fine tilt na exact het zelfde zijn...
                      Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt,

Jaap

Comment

• Gerrit Hurkens
                        • Dec 2000
                        • 252

oorzaak 1: Je hebt in het kleuren programma, je showtecs niet geselecteerd staan. Let er op dat je alle parameters kunt aanpassen en opslaan, alleen de geselecteerde worden weergegeven bij het opnieuw laden van het programma.

Oorzaak 2: je hebt de showtecs niet mee geprogrammeerd

Oorzaak 3: Je showtecs verschillen toch van de Movitecs.
                        \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Christiaan Visser
                          • Apr 2004
                          • 235

Collega's,

Ik zoek de personality's van 2 movingheads, namelijk:
                          Claypaky Studiospot 300 & Clay paky studiocolor 300, voor op een SGM Studio 12 scancontrol.

Wie kan mij hier aan helpen, ze staan namelijk niet op de SGM site zelf en (zover ik kon zoeken) ook nergens op dit forum.

Bij voorbaat dank,

Chris
                          Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• JustME125
                            • Jun 2006
                            • 297

Even googlen. Heb ik laatst ook gedaan. Dan kun je met de software van SGM verbinding maken met de tafel en kun je de personalities inladen. Als dit niet lukt kun je ze nog altijd aan de hand van de DMX-Chart zelf maken. Maar das wel vervelend werk.

Mzzls
                            Correct me if I'm wrong

Comment

• Christiaan Visser
                              • Apr 2004
                              • 235

Ik heb inmiddels al een hele zoektocht door Google gedaan, zonder resultaat. Ik weet dat je via de Pc je personality's kunt uploaden naar je tafel, alleen heb ik daar dus de ontbrekende bestandjes voor nodig. Ik krijg de tafel pas de avond vantevoren, dus er is vrijwel geen tijd om die personality's zelf aan te maken, anders had ik dat wel gedaan.

Toch bedankt.
                              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• RePo
                                • Feb 2004
                                • 34

Originally posted by Christiaan Visser
                                Ik heb inmiddels al een hele zoektocht door Google gedaan, zonder resultaat. Ik weet dat je via de Pc je personality's kunt uploaden naar je tafel, alleen heb ik daar dus de ontbrekende bestandjes voor nodig. Ik krijg de tafel pas de avond vantevoren, dus er is vrijwel geen tijd om die personality's zelf aan te maken, anders had ik dat wel gedaan.

Toch bedankt.
                                Entertainment lighting services: equipment lighting for theatre and live show Kijken bij service. Vervolgens op fixtures klikken.

Comment

Working...