MA lighting lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Ik durf serieus te beweren dat je beter een 24/6 kunt hebben, dan welke yamatokki/sgm/botex/highlite meuk dan ook...

Zeker in combinatie met wat parren is de MA supergeschikt. Bovendien voorzien van 8 special buttons, waarmee je een soort van pallets kunt maken. Zat pagina's, lekkere bak faders, alleen de effecten zijn wat bewerkelijker. Maar zoals Sander terecht zegt; 4 tot 8 wapper + boel parren kan prima op een 24/6, tenzij je een serieus subtiele act hebt, waarbij je ingewikkelde timing wilt kunnen toepassen. Moving light moet bij voorkeur wel een movement speed parameter hebben.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

citaat:Geplaatst door AJB

citaat:Geplaatst door René_Master

Ik snap het niet helemaal, dus je bedoelt gewoon dat je meerdere kanalen onder 1 kanaal wilt programeren, als dat zo is, klopt dat van AJB niet, want ik heb wel eens meerdere kanalen dan 4 vanuit mijn PRESET geprogrameerd (misschien dat er allemaal verschil in zit)
      Beste Rene,

Het gaat hier over de softpatch, niet over het wegschrijven van een que/preset... Ff goed lezen voordat je reageert, heb ik je al eerder verzocht trouwens...[:I]
      Ik wil hier geen tweede discussie mee beginnen maar als ik iets niet snap heb ik toch de vrijheid om dat te vragen, daar is een forum toch voor[?]
      Licht is altijd zwaar.

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Ik durf serieus te beweren dat je beter een 24/6 kunt hebben, dan welke yamatokki/sgm/botex/highlite meuk dan ook...

Zeker in combinatie met wat parren is de MA supergeschikt. Bovendien voorzien van 8 special buttons, waarmee je een soort van pallets kunt maken. Zat pagina's, lekkere bak faders, alleen de effecten zijn wat bewerkelijker. Maar zoals Sander terecht zegt; 4 tot 8 wapper + boel parren kan prima op een 24/6, tenzij je een serieus subtiele act hebt, waarbij je ingewikkelde timing wilt kunnen toepassen. Moving light moet bij voorkeur wel een movement speed parameter hebben.
        Hier ben ik het ook mee eens AJB draai zelf nog wel es kleine showtjes op een ma 24/6 en dan 4 washen en 4 spots plus 16 dimmerkanalen op de tafel... En dan ben je nog altijd in staat gelikte showtjes neer te zetten..
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

Als het moet, dan moet het En is er best een goede show uit een 24/6 te toveren. Maar om nou te zeggen dat het een hobby van me is.... Dat niet bepaald. Maar alles is inderdaad beter dan de low-budget intelligente tafeltjes.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

heb er vroeger ( 1994) al les op gegeven, maar ik wist de nieuwe details niet meer.

idd, onlangs ff snel 24 kW weggezet met zo'n ding, en binnen 3 minuten geprogrammeerd. Maar de technische details zaten me niet meer helder voor de geest. Vandaar. En idd, 4 MH's moeten er ook prima op kunnen draaien. Daarna gaan we wel voor de scancommander.

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

citaat:Geplaatst door delighted

Als het moet, dan moet het En is er best een goede show uit een 24/6 te toveren. Maar om nou te zeggen dat het een hobby van me is.... Dat niet bepaald. Maar alles is inderdaad beter dan de low-budget intelligente tafeltjes.
              Heb zelf al bijna 1,5 jaar niet meer op zo'n bak gewerkt, en gebruik idd liever een ander soort lichtcomputer. Maar mogelijk is het zeker, en in een bepaalde prijsklasse shows wordt de tafel niet voor niets veel gebruikt ! Tevens bestand tegen bier e.d....
              Arvid Buit

Comment

• fl@x
                • Oct 2003
                • 194

Ach ja, het is mijn hobby ook niet om intelli op een MA bak te schuiven, wou alleen ff zeggen dat het prima te doen is. Het blijft echter wel bewerkelijk. Lang leve de Pearl!!!
                Zo niet, dan toch!!!

Comment

• MC Party
                  • Sep 2003
                  • 481

citaat:
                  Geplaatst door AJB

Ik durf serieus te beweren dat je beter een 24/6 kunt hebben, dan welke yamatokki/SGM/botex/highlite meuk dan ook...
                  Mwa niet helemaal mee eens, ik zou toch liever met een sgm 24 oppad gaan wanneer ik meer dan 6 intelli bij me heb.

P.S sgm is GEEN meuk !! Zou ze dan ook cker niet in de showtec hoek willen zetten.

Groeten,
                  Martin
                  Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• fl@x
                    • Oct 2003
                    • 194

citaat:Mwa niet helemaal mee eens, ik zou toch liever met een sgm 24 oppad gaan wanneer ik meer dan 6 intelli bij me heb.

P.S sgm is GEEN meuk !! Zou ze dan ook cker niet in de showtec hoek willen zetten.

Ik wil SGM ook niet in de meuk hoek smijten, maar aan de kwaliteit van MA kunnen ze dus echt niet tippen. 24/6 is gewoon een leuke standaard tafel waar iedereen mee kan werken. Kan SGM nou niet echt een wereld-standaard noemen.
                    Zo niet, dan toch!!!

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Lieve mensen, ik ben op zo'n stand geweest van SGM, waar men mij de zogenaamde "kopie" van een hog kon laten zien. Een onnozele italiaan wist a) niets van licht, b) niets van lichtcomputers en c) niets van zijn eigen product. Na navraag bij zijn collega bleek 70% van de functies op een hog niet te zitten op de Reggia (zoiets heette dat ding). Verder ken ik de hele productlijn niet, maar de firma is uberhaubt niet helemaal betrouwbaar. Als ik SGM in de meuk-hoek wil plaatsen, doe ik dat, zeker als ik daar nog een goede reden voor heb ook.[B)]
                      Arvid Buit

Comment

• JeroentjE
                        • Oct 2000
                        • 197

citaat:Lieve mensen, ik ben op zo'n stand geweest van SGM, waar men mij de zogenaamde "kopie" van een hog kon laten zien. Een onnozele italiaan wist a) niets van licht, b) niets van lichtcomputers en c) niets van zijn eigen product. Na navraag bij zijn collega bleek 70% van de functies op een hog niet te zitten op de Reggia (zoiets heette dat ding). Verder ken ik de hele productlijn niet, maar de firma is uberhaubt niet helemaal betrouwbaar. Als ik SGM in de meuk-hoek wil plaatsen, doe ik dat, zeker als ik daar nog een goede reden voor heb ook.
                        Ha die AJB,

ik deel die mening, een paar weken geleden lag deze tafel ook op een festival waar ik met een bandje speelde (via Wytec geloof ik, die importeerd dat spul). Was totaal niet onder de indruk. Lay out van de tafel erg onlogisch; de legends van de faders staan op het linkse scherm wat zich niet boven de faders bevind maar ernaast. Dit maakt het uitlezen van wat er onder de fader zit erg lastig + deze legends staan ook nog eens verticaal opgesomd ipv horizontaal (en de faders zitten uiteraard horizontaal). De pallets van de diverse parameters staan ook onder elkaar opgesomd wat betekend dat wanneer je meer dan +/- 12 focussen per parameter progameerd (en dat is nogal snel) je dan naar beneden moet gaan scrollen om je focus te kiezen. Dit zal je bij een Hog/GrandMA niet zo snel gebeuren. Verder nog een aantal dingetjes maar ik heb voorlopig wel weer even genoeg getypt.

Nee, geef mij maar gewoon een Hog/GrandMA ...
                        Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                        Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                        Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Het ergste vind ik nog, dat de tafel bijna 13 mille kost ! Voor dit geld kun je een prima GMA Light kopen, of HogPC met wings en widgets... Er zitten 2 schermen in de reggia, waarvan maar 1 touch is. Zoals Jeroen terecht aangeeft is de lay-out onlogisch, evenals de views... Simpele zaken als timing veranderen in een quelist is vrijwel onmogelijk, en de effectslibrary is volkomen ontoegankelijk.

Typisch geval van; liever niet...
                          Arvid Buit

Comment

• MC Party
                            • Sep 2003
                            • 481

Verder ken ik de hele productlijn niet, maar de firma is uberhaubt niet helemaal betrouwbaar. Als ik SGM in de meuk-hoek wil plaatsen, doe ik dat, zeker als ik daar nog een goede reden voor heb ook.[B)]
                            maar de firma is uberhaubt niet helemaal betrouwbaar. Leg eens uit!!

Verder vind ik het wel erg kortzichtig om aan de hand van je persoonlijke ervaring met één tafel een merk meteen in een bepaalde hoek te zetten.[V]

groeten,

Martin

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

allemaal leuk die SGM discussie, maar we hebben ook een onderwerp over SGM tafels, de bedoeling van dit onderwerp is om "kleine"vraagjes oiver specifiek MA lightning tafels te behandelen, graag weer back to topic, met dank voor het leesplezier van de off-topic's.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• keenoncoolstuff
                                • May 2003
                                • 695

citaat:Geplaatst door shure-fan

oke, klein vraagje ik gebruik regelmatig een 24/6 en weet hoe ik de boven en onderste (channel) faders moet gebruiken, ik weet ook dat ik in het "master"gebied, met de preset1-fader kan regelen of ik de push-channel knopjes boven of beneden wil hebben (kwartje valt even niet).

Wat ik me nu afvraag: Waar is de fader2-schuif fader voor??
                                Hoi Shure-fan,

Volgens mij was je vraag nog altijd niet helemaal beantwoord:
                                De tweede schuif is dan de "master" voor je hele preset die je met die 48 schuiven (= alle 48 kanalen) kunt maken.

Groetjes, Rob.
                                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

Working...