Avolites lichttafels
Collapse
X
-
Als je véél intelli's hebt... ja...
Als je graag "old fashioned" werkt.... liever wat faders...
Just call me old-fashioned....Leave a comment:
-
Liever wat minder faders en de mogelijkheid een leuk wingetje aan te hangen (Hog2/Hog3) of een matrixje met executor-buttons (GrandMA) voor cuelists die je toch niet hoeft te faden, dan de faders van een gemiddelde Pearl
Leave a comment:
-
Ik ben een absolute fan van de Pearl...
Ik heb zelf sinds een jaartje een Pearl 2000, en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten... ga hem binnenkort upgraden om de 2004 software te draaien....
Ik vind dit een TOP-tafel om een combinatie van conventioneel en intelligent te sturen... HOG, MAXXYZ, ... zijn in mijn ogen meer geschikt om shows te doen waar het grootste aandeel intelligent licht is... ze hebben niet de "directe toegang" die ik graag wil hebben op m'n conventioneel licht...
en... lekker véél faders hé... HOG, MAXXYZ, GRANDMA, ... zijn in mijn ogen gewoon meer een wandelingetje door een hoop menu's op een touchscreen ipv direct access met faders...
maar... eerlijk gezegd.... als je shows gaat doen met meer dan 30 moving heads of scans zou ik toch een HOG, MAXXYZ of GRANDMA aanbevelen...
ik doe zelf shows met een 50 tot 100 tal kanalen conventioneel en 8 tot 20 movers... vandaar mijn keuze voor Pearl...
en last but not least... die roller hé.... zo makkelijk om te labellen (op displays kan je nu eenmaal niet snel een icoontje tekenen om je lichtstand te markeren hé)... en zo makkelijk om de juiste pagina op te zoeken...
Qua personalities voor intelligent licht is Avolites ook zéér actief... gewoon een request posten, en enkele dagen later licht ie er... als zou het me verwonderen moest je een fixture vinden waarvoor nog geen personality op de site staat....
Greetz,
WLeave a comment:
-
De Pearl is zeker nog steeds een leuke tafel. De Pearl 2008 (USB poort add-on en diverse firmwire updates tov 2004),de Pearl Expert en de Pearl Tiger zijn hun voorgangers langzaam aan het vervangen. Een 2004 second hand kopen wordt steeds aantrekkelijker. In het poppodium circuit weet zo'n beetje elke lichtman wel een Pearl te bedienen. Dat is basic werk tegen over de andere merken.Een Avolites Pearl Rolaque 2000...
Is dat nog wat?
Begint hier zo langzamerhand wel wat meer intelligent licht binnen te komen, en wil dat in de toekomst wel wat uitbreiden, maar wil dan wel eerst een goede tafel hiervoor hebben...
Heb nu een MA Lightcommander 24/6, maar voor intelli schiet je daar niet zo heel veel mee op.
Is die Pearl nog een beetje een leuke tafel, of te sterk verouderd?
Groeten Hugo
Ik ben zelf inmiddels aan het overstappen naar de zogenaamde Hog tafels, maar ben nog steeds erg tevreden als ik het met een Pearl moet doen.Last edited by Nookes; 13-04-08, 20:50.Leave a comment:
-
Wij werken met pearl 2000(2004software), tot nu toe nog geen problemen met gehad.Leave a comment:
-
De laatste keer dat ik met een Pearl Rolacue heb gewerkt was het een en al problemen. Tijdens het draaien is de tafel een keer of 6 vastgelopen. Iets wat ik met een 2000 ook al een paar keer heb meegemaakt. Niet mijn favorieten dus, de oudere pearls.Leave a comment:
-
Allez, er zijn toch zeker wel mensen hier die met een Pearl 2000 gewerkt hebben en kunnen zeggen of deze tafel nog een beetje volgens de huidige standaarden mee kan komen?
Groeten HugoLeave a comment:
-
Een Avolites Pearl Rolaque 2000...
Is dat nog wat?
Begint hier zo langzamerhand wel wat meer intelligent licht binnen te komen, en wil dat in de toekomst wel wat uitbreiden, maar wil dan wel eerst een goede tafel hiervoor hebben...
Heb nu een MA Lightcommander 24/6, maar voor intelli schiet je daar niet zo heel veel mee op.
Is die Pearl nog een beetje een leuke tafel, of te sterk verouderd?
Groeten HugoLeave a comment:
-
daarvoor gebruik je dan weer de zoekfunctie van internetOriginally posted by ImperatorIk overweeg om een avolites Azure (2000 of shadow) aan te schaffen. echter vraag ik me af hoe up-tp-date de fixture library hiervan is. Is hiervoor een update te downloaden, of wordt deze tafel regelmatig voorzien van nieuwe software op de productieafdeling?
Grt. Pim
beetje logisch nadenken levert op dat je deze hoogstwaarschijnlijk op de site van avolites wel moet vinden...
en ja hoor ==> http://www.avolitesdownload.com/Pers...ry/Default.asp
desk = .... ach, je zal wel weten wat hier moet komen?!
die personalityfiles staan erinwelke volgens mij niet standaard in de library staan (Robe colorspot 250 AT, Robe 250 XT)
downloaden, schrijven op diskette (zoooo 1998
) en uploaden in je avo dan!
greetzzzzLeave a comment:

Leave a comment: