Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juce
    • Aug 2001
    • 203

Vraagje over pearl 2004

Ben gewoon van met hog (II) te werken. Nu programmeer ik daar altijd de kleuren appart en kan ik een kleurenchase met een bepaalde kleur daar laten doorlopen.
    m.a.w., alle spots hebben bv als kleur blauw en dan kan ik daar de kleur rood laten doorlopen op het tempo dat ik wil.

Nu is de vraag of dit ook mogelijk is met de pearl 2004, en hoe doe ik dat dan.

Alvast bedankt,

Juce

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Magic words: Record by channel en Record by instrument.

Nadat je Memory of chase hebt ingedrukt zie je in het scherm welke mode je staat en kan je met de softbuttons veranderen.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Juce
        • Aug 2001
        • 203

Kokkie,
        Is dat een antwoord op mijn vraag of op een eerder gestelde vraag?
        Als ze op mijn vraag gericht is, kan je je dan iets verduidelijken?

Juce

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Op jouw vraag.

Record by instrument:
          Van alle fixtures die in de programmer zijn gebruikt worden alle data channels opgeslagen.
          Dus gebruik je in de programmer alleeen de kleur, dan wordt ook pan/tilt, gobo, dimmer etc. opgeslagen in je cue.

Record by channel:
          Alleen de data channels die je gebruikt worden opgeslagen.
          Dus gebruik je van een spotje alleen de kleur, wordt alleen die kleur opgeslagen in je cue.
          Gebruik je van een spotje kleur en gobo, worden die 2 channels opgeslagen.
          Gebruik je van het ene spotje de kleur en van de andere de gobo's, dan wordt van de een de kleur en van de ander de gobo opgeslagen.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• design
            • Nov 2003
            • 57

Goed nieuws voor Pearl 2004 gebruikers, er is eindelijk 2004 software voor de tafel.

I am pleased to inform you that Pearl 2004 version 1 is now available for download.

The download package consists of the Pearl 2004 software, a new integral fixture personality cache file and a brand new User manual, all completely free of charge. So that we can keep you notified of Pearl related news, such as the forthcoming Pearl 2004 Simulator, due in about two week

Avolites cutting edge lighting and video control software and hardware solutions

Of te wel goed nieuws uit Engeland

David

Comment

• Kintusch
              • Aug 2004
              • 5

Zijn er mensen die ondertussen reeds op stap zijn geweest met de nieuwe software?

Zo ja: graag even reactie....

Thx & groeten

Comment

• design
                • Nov 2003
                • 57

Afgelopen weekend mee gehad. Werkt goed. Aantal wel verassende toevoegingen/veranderingen.
                A.S. weekend weer mee, maar ga van de week nog even verder kijken op de zaak.

David

Comment

• delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

Vandaag eens flink mee zitten spelen en ziet er goed en stabiel uit. Morgen gaan we de boel eens serieus testen.

Comment

• Kintusch
                    • Aug 2004
                    • 5

Bon, we zullen de nieuwe software dan maar installeren en er ook eens mee aan de slag gaan! Thx voor de reacties.

Het is mij ooit voorgevallen dat na het opslaan van een show op disk daarna de originele show raar deed. Meer bepaald de shapes waren zo goed als verdwenen. Een collega beaamde "dat dat wel meer gebeurd, bij de Pearl na het opslaan van een show, shapes die raar doen".

Heeft iemand hier ook al ervaring mee of zal het dan toch aan mij gelegen hebben? [:I]

Groeten

Comment

• delighted
                      • Jul 2003
                      • 420

Ben ondertussen alweer van de software afgestapt. Er zitten nog te veel buggies in.

1) Als je kleur en gobo palletes hebt gebruikt in je programmer, en je raakt je Grand Master aan, dan levert dit een color en gobo release op.

2) Het handmatig steppen van chases werkt nu helemaal niet meer.

Na dit te hebben gevonden bedank ik er nog ff voor. Op naar de volgende versie.....

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Omdat ik met de nieuwe indeling niet meer precies snap waar ik dit moet posten, gaat ie maar hierin.

Ik ben eens aan het rondneuzen geweest in console-land, en ben tot de conclusie gekomen dat zo'n Pearl toch wel een gaaf dingetje is. Moet de handleiding nog eens doorlezen om precies uit te vinden wat de voor-/nadelen zijn, maar ik stuit al op een vraag: wat is nu precies het verschil tussen de 2000 en 2004? [:I]
                        Het enige wat ik zelf kan vinden is hardwarematig; wat verschillen qua materialen die gebruikt zijn, en blijkbaar een wat dikkere processor omdat de 2004 ineens 240 fixtures aankan ipv. de 120 van de 2000. Niet dat ik zoveel koppen ga besturen met het ding (tot nu toe maximaal 25 ongeveer) dus dat vind ik geen nadeel.
                        Zijn er verder nog zaken die de 2004 beter maken dan de 2000? De handleiding is hetzelfde; de software ook? Betekend dit dat de Pearl 2000 bij elke 2004-software update ook weer een beetje beter gaat worden?
                        Op dit moment is een nieuwe console nog niet aan de orde, maar het is niet ondenkbaar dat dat in de komende periode nog komen gaat, en dan is een 2e hands 2000 misschien wel erg interessant (of is een 2e hand echt geen goed idee?)

Comment

• Kintusch
                          • Aug 2004
                          • 5

2000-2004 uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit. De 2004 tafel heeft mooiere kleurtjes en een paar knoppen staan misschien wat anders, maar dat verschil ga je nauwelijks merken denk ik.
                          Softwarematig valt het ook allemaal goed mee. Bedenk dat de 2004 tafel tot vorige maand steeds draaide op de 2000/2002 software dus...
                          Nu de 2004 software uit is wordt het wel leuker en completer, maar alle software versies werken bij mijn weten zo goed als hetzelfde. Hier en daar komt er wel een uitbreiding bij maar essentieël veranderd er niks. Het is niet dat er opeens dingen op andere locaties staan en dergelijk. Enkel een paar 'handige dingentjes' komen er bij. :-) fijn dus.
                          Nonkel Avolites garandeerde ons trouwens op Plasa dat de 2004 software echt wel stabiel is. "Zegt iedereen" hoor ik jullie al denken, maar na ff tikken heeft hij zijn gelijk gehaald! :-)
                          Groeten

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

En hoe zit het dan met die software? Loopt de 2004 versie enkel op de 2004 Pearl? En worden in dat geval veranderingen in beide versies doorgevoerd, of zou het kunnen zijn dat de support ineens gaat aflopen?
                            Wat misschien jullie op de 2000 versie wat 2004 (of een andere console) wel heeft / kan?

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

citaat:Geplaatst door Kintusch
                              Nonkel Avolites garandeerde ons trouwens op Plasa dat de 2004 software echt wel stabiel is. "Zegt iedereen" hoor ik jullie al denken, maar na ff tikken heeft hij zijn gelijk gehaald! :-)

*KUCH*
                              Wat kunnen mensen toch naïef zijn en zich wat laten opspelden door verkopers...

Tuurlijk zal die daar stabiel hebben gelopen tijdens een demo... nonkel Avo weet immers perfect welke functies ie nog niet moet gebruiken [}]

Hier anders toch heel wat bugs gevonden... en ze zijn al op de hoogte bij Avolites.... neem dat maar van me aan!

Zitten trouwens heel wat leuke nieuwe features in de 2k4 soft! (voor zover ze werken... )
                              De belangrijkste updates of nieuwe functies zijn voor mij de volgende :
                              [list]
                              [*]legends! (whiiihaaaaa eindelijk eindelijk eindelijk wordt het wat overzichtelijker!)[*] EINDELIJK shapes te gebruiken in chases (ook nog buggy...)[*]palets via de softkeys[*]Lock functie (handig, maar 1 grote bug)[*]eindelijk namen ipv dmx-values[*]mogelijkheid om per maat op de muziek te werken[/list]

Heel lijstje is trouwens ergens te vinden op de avolites site...
                              kan het echter niet zo meteen opdiepen.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• delighted
                                • Jul 2003
                                • 420

citaat:Geplaatst door axs

Hier anders toch heel wat bugs gevonden... en ze zijn al op de hoogte bij Avolites.... neem dat maar van me aan!
                                Heb op de Plasa een goed gesprek gehad met die guys van Avo. En je ziet het helemaal verkeerd, het zijn geen bugs, maar het zijn nieuwe features...!!! )

Comment

Working...