Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RePo
    • Feb 2004
    • 34

Originally posted by DJ nn
    of de mac zelf staat op 8bit ipv van 16bit ?

grtzz
    Heb je al eens een Krypton in je handen gehad

Probleem van de pan movement is inmiddels opgelost trouwens. Software en fixtures opnieuw erop zetten doet blijkbaar wonderen.

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

Originally posted by RePo
      Heb je al eens een Krypton in je handen gehad

Probleem van de pan movement is inmiddels opgelost trouwens. Software en fixtures opnieuw erop zetten doet blijkbaar wonderen.

Ja, was inhuur en werkte direct goed, dan ga ik niet in die menu'tjes kijken
      Verder krijg ik enkel 700'en van martin in m'n handen gestopt...

Goed dat het opgelost is!
      Zal volgende keer eerst even manual checken voor ik dat zeg

grtzz
      ... the sound of silence...

Comment

• Christiaan Visser
        • Apr 2004
        • 235

Collega's,

Sinds vorige week heb ik een eigenaardig probleem met een splinternieuwe Pearl Tiger (3 weken oud). Net zoals alle andere pearls, doe ik eerst een volledige wipe-all voor ik aan het patchen & programeren begin. Eerst gooi ik er enkele dimmers in, daarna movingheads & scans. Wanneer ik dan aan het programmeren sla, werkt wheel A niet meer op welke attribute/fixture dan ook.
        Stel je voor, ik wil de pan & Tilt aanpassen van de MH's, dan verandert de waarde van Wheel A niet, maar van Wheel B wél. Nu werk ik al jaren met Pearls, maar dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Heb daarna de tafel 2x achter elkaar weer volledig een wipe-all gegeven en 1 movinghead gepatched, toen deed Wheel A wél wat hij moest doen. Patch ik de rest van de fixtures en dimmers erbij, dan weigert Wheel A weer volledig op alle attributes en alle (verschillende) fixtures.
        Als uiteindelijk oplossing heb ik de tafel een harde Wipe-all gegeven (op het moederbord). Toen deed de tafel het weer volledig na behoren, maar na de hele tafel volgepatched te hebben, liet Wheel A het weer afweten.

Patch inhoud:

8x Active sunstrip (80 aparte kanalen)
        2x Robe Colorspot 250 AT
        8x Robe Clubscan 250 CT
        15x Ledpar 56
        4x Ledpar 64
        2x ACL
        2x 2-Lite Blinder
        4x Front

Voorheen had de Pearl Tiger deze problemen niet met deze set.

Iemand oplossingen en/of ervaringen met bovenstaand probleem? Ik hoor het graag, anders gaat de tafel weer terug naar de dealer.
        Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

Heb je ergens in de personalitie files geprult of aangepast?
          (lijkt me nochtans straf als het daar aan ligt)
          Heb je al eens geprobeert de tafel te herinstalleren met de recovery cd?
          Je kan ook altijd avo zelf eens mailen of deze vraag op hun forum stellen...
          en anders inderdaad terug naar afzender
          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• FLS
            • Aug 2008
            • 72

Probeer per type even te kijken (zodat je weet welke type het probleem kan veroorzaken)

Want als je alles geprogrameerd hebt, en je kiest alleen een dimmer werkt A dan wel? of ook niet?

Wat kan natuurlijk, in de main PCB dat er een storing komt, gewoon naar dealer brengen, kans is dat je misschien iets niet goed doet als je er zelf aan gaat sleutelen waardoor je garantie vervalt.

Succes.

Groet

Comment

• Rikkens
              • Aug 2010
              • 2

Pearl Tiger

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn tiger, 3 martin's mac 500 gepatcht, 4 showtec's explorer 250 pro en plots werkte mijn rechter "wheel" niet meer, na volledige wipe all werkt alles dan weer terug. raar...

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Dat soort dingen komen wel meer voor, soms kan je ook ineens geen pallete's meer maken, kun je heel de zooi wipen en opnieuw patchen

Op de Tiger Touch ben ik dit soort vage dingen nog niet tegengekomen gelukkig!
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Christiaan Visser
                  • Apr 2004
                  • 235

Of je maakt een back-up voor je begint met het daadwerkelijke programmeren, zo heb je altijd de basis weer snel terug in de tafel bij eventuele problemen.

Probleem met de Tiger is inmiddels opgelost, hij is opgestuurd naar de dealer en weer werkend terug gekomen. Wat nu het echte probleem was, is bij mij niet bekend.
                  Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Gedaan, maar het probleem ging dan gewoon mee, je slaat dan in feite een slechte show op helaas...

Comment

• Svartrose
                      • Apr 2008
                      • 229

Pearl 2010 en LED verlichting. Wat een ramp... Hoe programmeren jullie een stel LED-parren (met apart dimkanaal)?

Ik wil bijvoorbeeld een aparte fader maken waarmee ik alle parren op WIT kan zetten. Het programmeren gaat makkelijk (mode-2 verhaal) maar als ik een aantal keer gebruik heb gemaakt van een dergelijk playback blijven de parren op WIT staan ipv terug gaan naar de ingestelde pallet-kleur. Hebben meer mensen hier last van? Een andere personality inladen wil helaas niet helpen. Ik gebruik niet de "showtec 3*18W 7 DMX" (of iets dergelijks) Is dit de zoveelste bug in deze tafel of.....?

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

Nee dat komt omdat de RGB kanalen in de fixture file LTP zijn (latest takes procedure)
                        Als het dimkanaal dan nog aanstaat en je trekt je fader dicht waar je 'wit' onder hebt gezet blijft dit actief omdat dit het laatste is wat die tafel krijgt.

Je hoort deze kleuren net zoals je gobo's en wapperlamp kleuren onder je pallets te zetten ;-)

mvg Mark

Comment

• stanny
                          • Nov 2010
                          • 4

Sgm idea spot 300 personality

collega's,

soms komt alles op een hoopje... vrouw zeven weken te vroeg bevallen, jobs die verder moeten lopen, ach ja, iedereen zal wellicht al wel eens zulke stress situaties gekend hebben.

heeft iemand van jullie een werkende en correcte file voor de sgm idea spot 300 in standaard mode (23 dmx channels)? De huidige file van avo zelf is compleet fout.
                          het is voor een pearl 2008

of kan iemand me helpen en deze schrijven? ik moet dat ganse personality schrijven even terug "refreshen" aangezien het toch 8 jaar geleden is dat ik zoiets nog gedaan heb.

Dus als iemand me even uit de nood kan helpen, graag!

alvast bedankt!

Comment

• dj fred
                            • Aug 2003
                            • 2

Avolites Azure 2000

Hallo,

Ik heb een vraag over de avolites azure 2000.
                            Ik heb een klein verhuur bedrijf en heb zo'n tafel op de kop kunnen tikken voor 1000 Euro. Hij is in goede staat en ga er deze week eens een kijkje naar gaan nemen.

Raden jullie dit aan en waar moet ik vooral op letten als ik deze ga testen?

Alvast bedankt.
                            Mvg Frederick
                            [CENTER] => www.D-Noizz.be <=[/CENTER]

Comment

• Svartrose
                              • Apr 2008
                              • 229

Originally posted by mhsounds
                              Nee dat komt omdat de RGB kanalen in de fixture file LTP zijn (latest takes procedure)
                              Als het dimkanaal dan nog aanstaat en je trekt je fader dicht waar je 'wit' onder hebt gezet blijft dit actief omdat dit het laatste is wat die tafel krijgt.

Je hoort deze kleuren net zoals je gobo's en wapperlamp kleuren onder je pallets te zetten ;-)

mvg Mark
                              Waarom werkt het de eerste tig keer flashen wel en dan opeens niet meer dan? (ik sla op onder mode 2)

Comment

• Lala
                                • Sep 2008
                                • 370

bug in de software, ook wel eens gehad. Voor de zekerheid een memorie of pallette maken met alles off maken.

Comment

Working...