LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • charlyd
    replied
    ik heb nog een licht tafel in de aanbieding zgan een showtec creator 1024PRO in FC met ledlamp. pm me als je interesse hebt mag weg voor inkoopsprijs.

    Leave a comment:


  • AJB
    replied
    Kom morgen lekker naar Amsterdam en probeer het zelf! Martin Experience dag, waar je de hele dag kunt programmeren onder begeleiding van professionals. Ook meteen even kijken naar de nieuwe Showdesigner en Rush! by Martin series.

    Gratis, 11:00-17:00, voor iedereen (van student tot ontwerper, van operator tot theatertechnicus). Gratis parkeren: Contactweg 36, Amsterdam. See you there ?

    Leave a comment:


  • zeke
    replied
    Titan One dongle van Avolites

    Leave a comment:


  • MennoSWP
    replied
    Zelf ben ik ook op zoek naar een lichttafel zoals nino zegt, heeft iemand ervaring met de tafels zoals de Martin M2PC en Avolites Titan mobile? Hier kun je wel shapes e.d. mee maken wat leuk is voor bijv. sunstrips.

    Leave a comment:


  • Show Night
    replied
    Originally posted by nino
    hallo allemaal kan ik met een showtec showdesigner 1024 meerdere fixtures tegelijk afspelen ik heb nu een ligtdeskpro 136 en een showmaster 48 maar ik wil alles op een tafel willen of hebben jullie licht tafel voorstel.
    Beste Nino,

    Dat is wel mogelijk, maar ik spreek uit ervaring dat de Showdesigner 512/1024 geen hele prettige tafels zijn om mee te werken. Ik begerijp dat deze budget technisch interessant lijken maar in gebruik zijn deze absoluut niet prettig.

    Voor een zelfde soort kun je beter kijken naar een laptop sturing met een fader wing erbij. Bijvoorbeeld CueLux samen met 1 of meerdere BCF 2000 sturingen zou een goed alternatief kunnen zijn.

    Waarschijnlijk boven je budget, maar wil hem toch even benoemen de Chamsys software (Magic Q) is gratis ook een usb-dmx module is zeer goedkoop vanaf 5,- mijn ervaring is echter dat ik voor deze software graag een wing / tafel gebruik en deze zijn wel een stukje prijziger maar wellicht interessant om 2e hands naar te kijken (mits ergens verkrijgbaar)

    Leave a comment:


  • nino
    replied
    hallo allemaal kan ik met een showtec showdesigner 1024 meerdere fixtures tegelijk afspelen ik heb nu een ligtdeskpro 136 en een showmaster 48 maar ik wil alles op een tafel willen of hebben jullie licht tafel voorstel.

    Leave a comment:


  • stekelvarke
    replied
    Het zal technisch wel werken op een Showdesigner 512 of 1024. Je zal wel een aantal toestellen onder dezelfde fixture moeten zetten op de tafel aangezien hij er maar 32 heeft.
    Of het prettig programmeren en bedienen is, dat is een andere zaak.
    Bij dit aantal LED parren en misschien actieve sunstrips in 10ch mode(?) zijn een effect generator, groepen en pallets toch wel handig, en dat mis je op goedkope tafels.

    Leave a comment:


  • nino
    replied
    hi allen ik ben redelijk nieuw in de licht industrie weet er wel wat van kan iemand mij helpen met een lichtafel probleem kan ik met een showtec showdesigner
    de volgende dingen aansturen

    26x led parren
    2x showtec indigo 4500
    2x tbars met 4 lichten op elk ( totaal 8 )
    4x 1000 watt frontlicht
    4x stunstrips

    nino de jong

    Leave a comment:


  • Altec
    replied
    Hallo allen,

    binnenkort moet ik werken met een zero 88 solution nu heb ik daar echt zero ervaring mee. normaal werk ik alleen met martin maar dat was nu niet voor handen. ik heb al wat gespeeld met de tafel maar ik kom er niet uit hoe je zelf effecten kan maken (ik krijg alleen vage chases waar geen logica in zit). nu vroeg ik me af of hier iemand zit die daar wat verstand van heeft of een link waar het staat want ik kan het zelf niet vinden en de handleiding is ook niet duidelijk daarin.

    alvast bedankt

    Leave a comment:


  • RobbertvdS
    replied
    Beste kenners

    Ik heb een vraagje wat betreft het DMX besturen van LED verlichting.
    Onlangs heb ik de Chaufet SWEEPER (effectlicht: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...eeper-led.aspx ) aangeschaft en ik ben van plan om nog 2x Chaufet Lighting 4-bar LED (http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...4-bar-led.aspx) aan te schaffen.

    Deze zijn allen aan te sturen d.m.v. een DMX controller. Nou ben ik niet ervaren met het aansturen van licht maar is de Showtec LED Commander (http://www.licht-geluid.nl/shop/p-36...r-sturing.aspx) geschikt voor het aansturen van LED parren in combinatie met de Chaufet SWEEPER en evt. overige effectlichten? Of zijn er andere controllers die jullie aanraden?

    Alvast bedankt.

    P.s. het is de bedoeling dat we de par verlichting kunnen dimmen, kleuren veranderen, aan/uit zetten en evt. wat programma's in opslaan.
    Last edited by RobbertvdS; 26-06-12, 12:41.

    Leave a comment:


  • Altec
    replied
    Dat hangt compleet af van wat je er mee wilt gaan doen, is het in een theater en ga je draaien op que's of live schuiven in een club?

    Leave a comment:


  • MatthijsNL
    replied
    Korte vraag:

    Zou een MA-Scancommander geschikt zijn om de volgende installatie aan te sturen?
    (Volgens de manual wel, maar is het handig?)

    80st. dimkanalen
    14st. spot250xt movingheads
    2st. atomic 2 kanaals strobo's
    1st. 2 kanaals hazer
    8st. ledpar 6 kanaals

    Leave a comment:


  • LJ Gerrit
    replied
    Een andere mogelijkheid is de Vista App van Jands Vista

    Leave a comment:


  • lucken
    replied
    Of u kunt de interface van ChamSys zelf neemn: http://www.magicdmx.com/

    Leave a comment:


  • mvdmeulen
    replied
    Je zou eens kunnen kijken naar de pc software van Chamsys welke ook onder mac draait in combinatie met een Enttec usb-> dmx kastje


    Software is gratis en de prijs voor zo'n kastje is ook niet extreem

    Succes

    Leave a comment:

Working...