LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ-Jan
    replied
    Aanschaf lichttafel

Beste,

Ik heb inmiddels 4 macs 250 en 2 macs 300
    Die worden nu nog met freestyler bestuurd maar ik ben opzoek naar een controller. Het liefst 2de hands. (ga dan ook morgen naar de pa-markt)
    Wat voor een controller zou nou fijn zijn voor deze movingheads?
    Ik heb het liefts een tafel met submasters en mijn budget is €1.000,-
    Nou ben ik zelf 15 en heb ik deze movingheads gekregen via een bedrijf dat ik goed ken. Die kunnen mij alleen niet aan een tafel helpen. Ik weet dat ik een ontzettend krap budget heb maar als iemand een leuke mogelijkheid heeft dan hoor ik het graag. Zelfs als het boven budget licht....

Een programma op de pc zie ik niet zo zitten...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Mvg,

Jan v/d Linden

Leave a comment:

• lamp
    replied
    kanidaat tafel

he peter als je echt serieus bent om een bedrijfje te starten en verder wil met licht
    dan zou ik zeggen denk dan aan de toekomst en spaar voor iets goeds.
    bv voor de kleine tot middel grote show's denk aan feesten voor een man of duizend een etc smartfade ml.
    en voor de feesten daarboven een avolites pearl tiger .
    je kan op beide tafels de wereld aan rand apparatuur op aansluiten
    de etc is op de markt voor ongeveer 2500 euro en de pearl voor zo'n 1000 euro meer maar dan heb je wel wat voor de toekomst en je kan ze los verhuren met of zonder techneut

Leave a comment:

• Svartrose
    replied
    Omdat ik het niet zo zie zitten om deze hele thread door te zoeken of mijn vraag/suggestie er al bij staat, stel ik hem bij deze gewoon:

Laatste wilde ik iets vragen over een MA tafel. Ik wist dat er een topic over was, maar het duurde mij te lang voordat ik het gevonden had. En toen ik het gevonden had werd ik overspoeld met allerlei meningen en vragen over andere tafels waar je op dat moment geen behoefte aan hebt. MA, en andere merken, kun je best opdelen in verschillende topics, om te beginnen met GRANDMA en Scan/Lightcommander, de toekomst zal uit moeten wijzen of dit voldoende is lijkt mij.

Verder lijkt het me goed, om bijvoorbeeld in de openingspost van DIT topic links te zetten naar al die aparte topics, zodat je ze snel kunt vinden.

Verder vind ik het een goed initiatief!

Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Leave a comment:

• 5bart5
    replied
    ja dat weet ik wel echter lees ik dat je beter je scans helemaal apart kan houden. Echter kan ik dan wel de parren combineren met de ledtubes op 1 controller?

Leave a comment:

• stekelvarke
    replied
    Originally posted by 5bart5
    Tuurlijk is het fijner om alles op 1 controller te hebben, maar scans en led tubes kunnen toch niet op 1 controller wel?
    Je scans hebben DMX en je ledtubes hebben DMX, je sturing stuurt DMX uit. Kan dus wel (indien je sturing genoeg kanalen heeft). Of het gemakkelijk werkt is een andere vraag.

Leave a comment:

• 5bart5
    replied
    Tuurlijk is het fijner om alles op 1 controller te hebben, maar scans en led tubes kunnen toch niet op 1 controller wel?
    Echter lijkt het mij makkelijker om al beginner te zijnde 2 aparte te hebben. Dus 1 voor scans en 1 voor de rest???
    Het is eigenlijk voor een feestje voor een paar keer per jaar ( dus puur voor mezelf) bedget voor een tafel? €150 of zo?
    Nu hoor ik jullie denken: ' daar kan je niks mee'
    Maar het is maar voor een paar keer per jaar en dat ik dus lekker kan uitprberen enzovoorts.

Dit is dus eigenlijk wat ik wil:

Led tubes aan kunnen sturen
    Scans aan kunnen sturen
    parren aan sturen
    mischien ooit een derby ofzo

echter wat is dan wijsheid 2 controllers?
    Voorbeeld scanmaster en nog een andere

Leave a comment:

• DJ-Jan
    replied
    Ik zou het liefst alles op een controller hebben, en misschien parren op een apparte controller.

Wat is je budget eigelijk?

Leave a comment:

• 5bart5
    replied
    sorry, dat klopt ja de led tubes hebben dmx
    Maar dat is denk ik het makkelijste voor een beginner toch?
    Een losse tafel voor de scans, en een losse tafel dan voor de ledtubes, bar en mischien nog andere effecten.
    Zo kan het dan toch?

Leave a comment:

• stekelvarke
    replied
    Als je LED-tubes (of de controller daarvan) DMX heeft, en je tafel heeft DMX en genoeg kanalen, dan kan het.

Leave a comment:

• 5bart5
    replied
    Na al een ff gelezen te hebben op dit forum (vooral vandaag veel geleerd en gelezen) wil toch vragen of het klopt wat ik denk.....

Ik zou namelijk het volgende willen:
    2 Scans
    1 Bar par 56
    led tubes

en daar houd het eigenlijk wel mee op.

Echter nu ben ik er al achter gekomen, dat het eigenlijk makkelijker is om je scans apart te doen van de rest.
    Dus dan zou ik een aparte sturing halen voor de scans, (vb scanmaster)
    en dan een aparte voor de dimmerpack van de par, maar kunnen hier dan ook de ledtubes op? Hier kom ik namelijk niet uit.
    Alvast bedankt voor het antwoord.

Leave a comment:

• Big Bang
    replied
    Een en ander is natuurlijk afhankelijk van je budget. Maar gezien het feit dat je toch al een laptop gebruikt zou je eens kunnen kijken naar een van de Wings van chamsys?

Leave a comment:

• petervdveen
    replied
    Hallo,
    Ik weet niet of dit de juiste thread is voor deze vraag, maar ik probeer het gewoon.

Ik ben bezig met het oprichten van een bedrijfje voor het leveren van lichttechniek en ik heb een vraagje over de aanschaf van een lichttafel.
    Ik heb zelf een set met verschillende theaterspot's als frontlicht. Een aantal par 56's als achterlicht en nog wat banner verlichting.
    Ik heb nu een Behringer lc2412 en daar ben ik opzich tevreden mee, alleen heb ik nog wel eens last van storing en (ondanks de nieuwste software) last van het probleem dat als een fader naar beneden staat hij toch nog voor 1% uitstuurt.
    Ik zat er nu aan te denken een nieuwe lichttafel te kopen. En heb een tijdje de Elation DMX operator pro uitgeprobeerd en was daar best tevreden over, onder andere omdat er ook intelligent licht mee bestuurd kan worden, alleen had deze tafel te weinig dmx kanalen en fader's om parren en theater's te besturen.
    Een paar voordelen van de tafel vond ik dat er een voetpedaal op aangesloten kan worden (wat ook een voordeel is van de behringer) en dat er twee chases door elkaar gedraaid kunnen worden.

Ik had nu de vraag of iemand een lichttafel weet die hiervoor ideaal is.
    Op het moment gebruik ik freestyler op de laptop voor het intelligente licht en dat werkt goed, dus de tafel hoeft niet per definitie daar geschikt voor te zijn.

Wat ik graag zou willen dat de tafel heeft:

Genoeg fader's voor conventioneel licht
    Voetpedaal
    Preset fader's
    evt. Mogelijkheid voor meerdere chases met verschillende snelheden/ fade snelheden.
    evt. Geschikt voor inteligent licht.

Iig alvast bedankt.

Peter van der Veen

Leave a comment:

• jurjen_barel
    replied
    Originally posted by JeroenVDV
    Hier ben ik het geheel NIET mee eens. Ik vind een Pearl een k*t-tafel
    [..]
    Nee, ik denk niet dat anno 2008 de Pearl nog "de tafel" is waar "iedere lichtoperator" op moet kunnen werken om veel klussen te kunnen krijgen. Sterker nog, dat ding heeft wat mij betreft z'n beste tijd wel gehad..
    Ik heb er een introductie op gehad, is ook niet mijn type tafel en ben er dus ook niet mee verder gegaan. Ben nu bezig met de GMA. De Pearl past niet bij mijn manier van werken. Echter hebben veel bedrijven wel een assortiment aan Pearls staan, dus als je die midsized tafel kent, kun je toch flink wat klussen krijgen.

Originally posted by JeroenVDV
    Wat dacht je van GrandMA in de grotere theaters? Strand?
    Het enige theater met een GrandMA, waar ik wel eens werk, is het World Forum Theater. Grote schouwburgen/theaters waar ik ben langsgetourd, zag ik altijd met een Spark/Spark Top/4D/Photon. In kleinere theaters zie ik wel wat meer exotische tafels (Zero88, MA LightCo, Strand, ETC).

Leave a comment:

• Funmaker
    replied
    dan mag men volgende keer beetje specifieker zijn want pearl heeft dus ind wel meerdere tafels...
    das hetzelfde dat als ik zou zeggen dat elke turk/neger/marokkaan ne eikel zou zijn maar dat uiteindelijk ik enkel een paar eikels ken die toevallig die nationaliteit/huidskleur hebben...

Leave a comment:

• Big Bang
    replied
    Originally posted by Funmaker
    werk tegenwoordig veel op de pearl expert
    Een pearl expert is intern compleet anders opgebouwd als een 2000/2004/2008 en in dat opzicht dus niet vergelijkbaar.

Leave a comment:

Working...