LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

Originally posted by stephan12345
    wat is nou een goede tafel voor 2 x the winner en 1 x strobo 1500 watt
    en komen misschien nog 2 x the winner 1 of 2 bij.
    de GLP Scanmaster-FX, het is idd "maar" een scanmaster en best duurder dan de MKI,II of III maar hij heeft wel ingebouwde shapes!

Comment

• Shark
      • Aug 2007
      • 208

Originally posted by LJmalcolm
      - MagicQ MQ100
      - Pearl 2004,2008 of expert
      - of een PC in flightcase met touchscreen en PC Wing
      heb een mini statiefje gemaakt waarop mijn pcwing staat, net hoog genoeg zodat het overkomt alsof mijn touchscreen eraan hangt. Onder het statiefje kan ik mijn laptop plaatsen met deksel dicht. Zo kom ik met net 50x50 cm toe en komt het allemaal nog mooi over ook.

en het werkt echt vrij goed.

de avolites zijn natuurlijk de meest gebruikte en meest gekende (denk ik toch)

mijn keuze voor chamsys was vooral gekomen door het vergelijken van prijs/kwaliteit en vooral wat binnen mijn budget lag.

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Originally posted by Shark
        heb een mini statiefje gemaakt waarop mijn pcwing staat, net hoog genoeg zodat het overkomt alsof mijn touchscreen eraan hangt. Onder het statiefje kan ik mijn laptop plaatsen met deksel dicht. Zo kom ik met net 50x50 cm toe en komt het allemaal nog mooi over ook.

en het werkt echt vrij goed.

de avolites zijn natuurlijk de meest gebruikte en meest gekende (denk ik toch)

mijn keuze voor chamsys was vooral gekomen door het vergelijken van prijs/kwaliteit en vooral wat binnen mijn budget lag.

heb jij hier wat meer info over?wat doe je ermee enz?

Ik ben opzoek naar een nieuwe sturing voor zowel disco als ook bandjes.
        aangestuurd wordt maximaal

aantal 4-barren spots
        frontlicht
        aantal scans
        blinders
        en een stel ledbarren, per bar 48 kanalen, op het moment 8 stuks later evt wat meer.

welk programma,
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Shark
          • Aug 2007
          • 208

Originally posted by Watt Xtra
          heb jij hier wat meer info over?wat doe je ermee enz?

Ik ben opzoek naar een nieuwe sturing voor zowel disco als ook bandjes.
          aangestuurd wordt maximaal

aantal 4-barren spots
          frontlicht
          aantal scans
          blinders
          en een stel ledbarren, per bar 48 kanalen, op het moment 8 stuks later evt wat meer.

welk programma,
          de pc wing heeft 2 dmx outputs dus 512 + 512 = 1024 kanalen dus zeker genoeg voor wat jij aan wil sturen.

programma is MagicQ PC, in mijn ogen echt een heel goed programma. Vanaf je de structuur kent is het makkelijk te gebruiken (logisch)

zijn 10 faders waaronder je kan programmeren en meer dan 100 pages achter deze faders.. Verder gebruik ik ook nog virtuele knoppen waaronder ik programmeer vb kleuren, gobo's, vaste locaties van mh's (ook enkele bewegingen, maar best onder faders), ...

de pcwing koppel ik simpel met usb aan mijn laptop.
          ma voor alle info erover kun je best even kijken op ChamSys

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

... en als ik mij niet vergis zijn er ook serieus veel nuttige uitbreidingen in de software opgenomen voor het aansturen van LED-spullen?
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Shark
              • Aug 2007
              • 208

Originally posted by laserguy
              ... en als ik mij niet vergis zijn er ook serieus veel nuttige uitbreidingen in de software opgenomen voor het aansturen van LED-spullen?
              jup, zie je hier http://www.chamsys.be/download/broch...hure.pdf?dl=39 vanaf pagina 10 dacht ik meer info over.

ma ik gebruik hem enkel simpel voor het aansturen van belichting.

Comment

• Dj-DaSp
                • Aug 2008
                • 1

Ik zoek nog een lichttafel voor mijn installatie.
                Zoiets als de showtec showdesk 16, maar dan voor meer kanalen, want 16 kanalen is niet genoeg. Ik heb twee 6 kanaals scans, een 8 kanaals laser, twee 13 kanaals movingheads, 4 parren en een 2 kanaals strobo. Eigelijk wil ik nog wat meer kanalen zodat ik ook nog kan uitbreiden.

Iemand een suggestie?

Al vast bedankt!
                Last edited by moderator; 21-08-08, 21:02. Reason: spelling: kzou, kwil....

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

En hoeveel mag het gaan kosten? Want dat is wellicht één van de belangrijkste factoren, als geld geen rol zou spelen zijn er een heleboel geschikte tafels.
                  exit night into LIGHT

Comment

• frodolight visuals
                    • Nov 2005
                    • 37

Lichttafel!!

Indd dat is een goede vraag. hoeveel mag het gaan kosten..

Wil je een goedkope tafel dan is misschien een
                    sgm studio 24sc misschien iets voor jou.
                    Tja het is niet echt superkwaliteit maar je kan er wel een tijdje mee vooruit als je er een beetje zuinig op bent.

En anders is er ook nog een mogelijkheid om de software
                    Dashlight te downloaden. Hiervoor heb je wel een goede snelle computer nodig en een dmx converter voor op je pc aan te sluiten.

Dit zijn even de goedkope manieren om uit de voeten te kunnen komen.

Misschien is dit wel de antwoord wat je wou hebben.

Groetjes, Frodolight Visuals

Comment

• DJ-Jan
                      • Jun 2008
                      • 327

Misschien is de Showtec showdesingers 512/1024 wat?
                      Niet al te duur en kunnen vele fixtures op.
                      Ik weet alleen niet of die ook met parren makkelijk gaat.
                      Event-Light

Comment

• frodolight visuals
                        • Nov 2005
                        • 37

Ik heb even gerekend hoeveel kanalen je nodig bent...
                        dit zou tevens best op een MA 24/6 kunnen als je een beetje creatief bent met patshen. ehm ow ja het is wel niet zo'n mooie tafel voor je bewegende licht omdat het allemaal een beetje schokkerig gaat en je hebt maar 1 fade playback waarmee je de MH mee kan aansturen..
                        tja zo ben ik ook begonnen...
                        maar je wordt wel creatief hoor

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by DJ-Jan
                          Misschien is de Showtec showdesingers 512/1024 wat?
                          Niet al te duur en kunnen vele fixtures op.
                          Ik weet alleen niet of die ook met parren makkelijk gaat.
                          Met weinig parren is dat op zich prima te doen, je kunt een 4-kanaals dimmerpack immers ook beschouwen als een 4-kanaals "intelligente" fixture. Zal even een gedoe worden met chases programmeren enz. maar het moet op zich zonder problemen gaan.

Als je overwegend intelligent licht hebt dan kun je erover denken om de Showdesigner 1024 of 512 te pakken, of een controller zoals de SGM Pilot serie.

Een andere optie is een PC of laptop met een Enttec dongle, eventueel later uit te breiden met een Chamsys PC wing.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Beback1996
                            • Nov 2008
                            • 19

Beste lichttafel

Originally posted by sampli
                            Wat is eigenlijk het "beste"? Stel je lichttechnicus wilt worden (zoals ik) . Welke tafel moet je dan het beste kennen? of gewoon alle bekende liefst

groetjes
                            De beste lichttafel om te kennen, is de RoadHog FlyingPig. Die kan veel fixtures dragen en is: 1. makkelijk in gebruik. Dus als je ooit een mkkelijkere lichttafel moet bedienen kan je daarmee meteen goed overweg. En 2. De RoadHog heeft veel functies waardoor je elk intelligent licht/ par licht precies kan krijgen zoals jij wilt!
                            'Er zit een irritant geluid op de headset!' 'Dat klopt, dat ben jij!'

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

En als we leren koken beginnen we ook met heftige 7-gangen diners?

Zorg eerst dat je sowieso:
                              - Licht begrijpt (wat doet het met je);
                              - kan belichten (lampje stellen);
                              - je materialen kent (par, profiel, pc, fresnel, uiteindelijk ook wat geautomatiseerd licht);
                              - gevoel voor ritme/timing goed voor elkaar is;
                              - dat je handtafels kan bedienen (MA LightCommander bijv.).

Daarna kun je nadenken over grote(re) lichttafels. Als je dan de Pearl kent, kun je redelijk wat klussen krijgen. Daarna moet je kijken welke lichttafel bij je past qua manier van denken/programmeren en wat je opdrachtgevers je kunnen bieden. Voor entertainment zit je vaak aan een Flying Pig (HES) of aan een GrandMA, voor theater moet je meer in de hoek van de Compulite (Spark) kijken.

Comment

• JeroenVDV
                                • Mar 2004
                                • 963

Originally posted by jurjen_barel
                                En als we leren koken beginnen we ook met heftige 7-gangen diners?

Zorg eerst dat je sowieso:
                                - Licht begrijpt (wat doet het met je);
                                - kan belichten (lampje stellen);
                                - je materialen kent (par, profiel, pc, fresnel, uiteindelijk ook wat geautomatiseerd licht);
                                - gevoel voor ritme/timing goed voor elkaar is;
                                - dat je handtafels kan bedienen (MA LightCommander bijv.).
                                Geheel mee eens.

Maar:
                                Daarna kun je nadenken over grote(re) lichttafels. Als je dan de Pearl kent, kun je redelijk wat klussen krijgen. Daarna moet je kijken welke lichttafel bij je past qua manier van denken/programmeren en wat je opdrachtgevers je kunnen bieden.
                                Hier ben ik het geheel NIET mee eens. Ik vind een Pearl een k*t-tafel en heb er pas NA een aantal (grotere) klussen met andere tafels (Hog-achtigen), op leren werken. Ben er nog steeds niet blij mee als er 1 staat op een klus waar ik knipper. Een Pearl werkt heel anders dan een GrandMA of een Hog (Playback en Cuelist is natuurlijk een wereld van verschil).

Nee, ik denk niet dat anno 2008 de Pearl nog "de tafel" is waar "iedere lichtoperator" op moet kunnen werken om veel klussen te kunnen krijgen. Sterker nog, dat ding heeft wat mij betreft z'n beste tijd wel gehad..

voor theater moet je meer in de hoek van de Compulite (Spark) kijken.
                                Huh?! How about ETC? Wat dacht je van GrandMA in de grotere theaters? Strand?

Compulite is populair in de TV-wereld, misschien verwar je dat even met de theaterwereld..
                                Creating shows beyond Imagination

Comment

Working...