LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj M Square
    • Apr 2005
    • 3

    #31
    Ik had een vraagje over de keuze voor een lichtcontroller. Ik hoop dat ik deze hier goed heb geplaatst.

    Ik heb een tijdje geleden 4 par 56 spots gekocht voor onze drive in. Sinsdien ben ik op zoek naar een goeie lichtcontroller voor deze lampen. Maar mede dankzij mijn kleine budget ben ik daar nog niet in geslaagd. Ik wil gewoon een simpele lichtcontroller waar je zelf een beetje inspraak hebt (dus niet een of ander kastje wat je aan je statief hangt). Zoals ik al eerder zei heb ik niet zo'n groot budget (tussen de 50 en 75 euro). Dus als iemand een goede suggestie heeft of als iemand nog een simpele lichtcontroller heeft staan hoor ik het graag. Als het werkt en voorlopig blijft werken is het goed (tweedehands is geen probleem). Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

    Alvast heel erg bedankt,
    Maarten

    Comment

    • Gerrit Hurkens
      • Dec 2000
      • 252

      #32
      Is het niet mogelijk om een subcategorieƫn te maken in het licht forum, waar je de lichttafel topics onder gooit??

      Is dat met dit forumscript wel mogelijk?
      \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #33
        ja, is mogelijk, nee is niet wenselijk, lichtconsoles worden dermate weinig besproken dat ze prima via de zoekfunctie te vinden zijn.
        probeer maar een keer
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • Hanzie87
          • May 2005
          • 11

          #34
          Ze zijn inderdaad gemakkelijk te vinden bij de zoekfunctie. Dat is wel handig.
          Licht is een onbegrepen fenomeen en het zal nog heel lang duren voor men er daadwerkelijk achter is wat licht is.

          Comment

          • davinci
            • Sep 2003
            • 19

            #35
            citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

            Op die manier kunnen we duizend fora aanmaken: tafels, dimmers, intelligent, conventioneel, 3 polig DMX, 5 polig DMX etc...

            Waarom zou ik met een beter idee moeten komen? Volgens mij was de strekking van mijn opmerking wel duidelijk: Ik vond het prima zoals het was...
            Dit is volgens mij niet echt het idee achter een forum. Dan lijkt het mij handiger als er een pagina wordt aangemaakt met links naar de diverse fabrikanten, of desnoods rechtstreeks naar de manuals...
            lijkt me wel handig als er ergens een site is te vinden met manuals (dus van alle merken). iemand een idee waar dit al te vinden is?[)]
            geluid is niet licht maar licht maakt soms wel geluid....

            Comment

            • wimbru
              • Sep 2003
              • 148

              #36
              soms probeer ik op www.falco.be/manuals

              Comment

              • lucken
                • Sep 2002
                • 342

                #37
                Hier staan er ook een hele boel: http://www.avl2.be/download.htm

                Comment

                • frodolight visuals
                  • Nov 2005
                  • 37

                  #38
                  ik alleen op http://www.avolites.org.uk/

                  Comment

                  • sampli
                    • Dec 2005
                    • 2

                    #39
                    ik ken wel wat van licht maar kan nog niet echt moving heads en washes bediene met een deftige tafel. ik ken wel wat van Ma lighting maar ik zou dit graag leren op een "flying pig hog" kan iemand mij verderhelpen ??

                    greets,
                    sam

                    Comment

                    • masterblaster

                      #40
                      Originally posted by sampli
                      ik ken wel wat van licht maar kan nog niet echt moving heads en washes bediene met een deftige tafel. ik ken wel wat van Ma lighting maar ik zou dit graag leren op een "flying pig hog" kan iemand mij verderhelpen ??

                      greets,
                      sam
                      Ja hoor kan je zo helpen ik zou de manual downloadenen als je engels niet zo goed is dan moet je dat verbeteren anders heb je zoeiso vrij weinig aan de tafel omdat die ook weleens meldingen geeft in engels laat ik dan maar niet beginnen over alle termen die allemaal in het engels zijn.

                      Trouwens van grand ma zou ik je niet kunnen vertellen hoe je aan de manual moet komen maar heb zelf een dvd van grand ma waar je een soort stoom cursus krijgt om met de gma te werken is trouwens gratis en gewoon te bestellen op site

                      Comment

                      • Frank@highend
                        • Oct 2005
                        • 65

                        #41
                        Alle manuals van de flyingpig tafels kun je vinden op http://www.flyingpig.com/support/

                        En als je er dan nog niet uitkomt mail of bel me dan maar

                        Succes
                        Frank Schotman
                        High End Systems

                        Comment

                        • Matrixke
                          • Nov 2005
                          • 4

                          #42
                          MA Manuals

                          Je kan de manuals downloaden op de site van MA zelf www.malighting.de of via www.clight.be
                          C The Light

                          Comment

                          • marciano
                            • Feb 2006
                            • 164

                            #43
                            Originally posted by sampli
                            ik ken wel wat van licht maar kan nog niet echt moving heads en washes bediene met een deftige tafel. ik ken wel wat van Ma lighting maar ik zou dit graag leren op een "flying pig hog" kan iemand mij verderhelpen ??

                            greets,
                            sam
                            misvien in een jands vista of event wat (ligt aan budget)
                            van de vista weet ik dat hij makkelijk in bedienig is. door het grafisch scherm

                            Comment

                            • Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

                              #44
                              Mischien een idee om het forum een keer goed op te schonen? Scheelt ook weer de nodige GB's... En anders alle leden er de schouders onder zetten? Alhoewel ik nu al kan zeggen dat dat niks wordt..

                              Maar bv een limiet op alles? Dus bv 6 maanden niet geraadpleegd/ingelogd/enz betekent opruimen? Lijkt mij het handigste en we houden wat om over te typen.

                              Maar 't is maar een ideetje. Weet 't anders ook niet echt behalve dathet wel een heele moeilijke, dikke brij geworden is! Zeker als je voor de lol 'ns er doorheen wil bladeren...

                              Comment

                              • LJmalcolm

                                #45
                                FF een vraagje, als we nu een wat grotere show hebben dan zeulen we elke keer een losse pc met alle zooi mee en een maqicq pc wing mee. Alleen nu zoeken we voor een oplossing die naast makkelijker, ook meer roadproof is en netter staat. Nou zitten we te kijken naar bv. :

                                - MagicQ MQ100
                                - Pearl 2004,2008 of expert
                                - of een PC in flightcase met touchscreen en PC Wing

                                wat zijn de voordelen van deze 3 oplossingen tegenover de andere en nog belangrijker wat zijn de nadelen ??

                                grtz. malcolm

                                Comment

                                Working...