Wat denk je van een goede oude Sirius 24 van Zero88. Dit zijn poepsimpele tafels, waarmee je in zo'n 30 seconden kan werken. Heel simpel in gebruik, maar genoeg functies, vooral de fadetijdens zijn heel makkelijk en goed instelbaar vind ik. Je komt ze af en toe eens tweedehands tegen, maar ze worden niet meer gemaakt. Je hebt ze zowel analoog als met DMX...
LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Wat een oud sentiment hier ineens!
Sirius 24 is inderdaad een hele fijne tafel. Wel oud, maar heel simpel in gebruik. Alleen heeft ie een aantal beperkingen, vooral het aantal submasters is klein (6). Voordeel daarvan is dat je ze wel per stuk kan doortikken, in plaats van per pagina. Mocht die als enige in je budget passen, dan zul je er zeker profijt van krijgen.
Over de MA LightCo 24/6 II kan ik volledig achter Mark (Melo-G) staan. Hele fijne tafel, zeer gebruiksvriendelijk en snel. Na 1 keer programmeren, kun je het bij wijze van spreke al slapend!
FatFrog, de opvolger van de sirius, is ook goed te doen. Is praktisch gelijk aan de MA 24/6, maar dan met een gedeelte voor intelligent en de mogelijkheid een monitor aan te sluiten (voor het overzicht en het ingebouwde spelletje Frogger).
SGM Studio SC... Tsja, niet mn favoriet. Ik ben verreweg de rotste niet als het gaat om nieuwe tafels leren, maar deze tafel blijf ik vaag vinden. Bovendien moet je geen firmware-updates meer verwachten: die komen doodleuk niet meer (programmeur werkt niet meer voor SGM).Comment
-
Originally posted by jurjen_barelOver de MA LightCo 24/6 II kan ik volledig achter Mark (Melo-G) staan. Hele fijne tafel, zeer gebruiksvriendelijk en snel. Na 1 keer programmeren, kun je het bij wijze van spreke al slapend!Comment
-
Een echte crash heb ik nog niet gehad, maar toch wel volgende scenario:
Had 900 fixtures gepatched (LED matrix etc..)
Na de patch voelde de mq100 wat zwaarder aan (De patch was thuis op PC gemaakt, hier had ik geen tijdsvertraging).
Bij snelle toetsdrukken sloeg de mq100 soms een bewerking over, en ineens viel het scherm weg, geen enkele toets reageerde. De DMX output bleef!
Na enkele seconden zag ik wat linux commandoregels doorkomen, en plots was ik terug in de MQ interface.
Ik was aangenaam verrast
Heeft al iemand ervaring met de MQ50?Morgen is de drukste dag van je leven!Comment
-
aan alle mensen die graag eventueel het moeilijk hebben om topics meermaals tegen te komen over licht tafels..
een mogelijke oplossing:
ik maak meermaals wel eens beheerstoepassingen in php.
Zo kan ik iets maken waar je licht tafels kunt toevoegen met al hun specificaties, extraatjes,...
mensen kunnen hun gedachten erbij zetten met behoordelings punten.
aangezien alle lichttafels dan met dezelfde eigenschappen worden ingevuld, zal het eventueel ook makkelijk zijn om 2 lichttafels naast elkaar op het scherm te tonen en zo te vergelijken.
Wat ik nodig heb, zijn allerlei onderwerpen, punten, .. waarop je een lichttafel (mss tot in een zeer gedetailleerde omgeving) kunt beoordelen (heb ooit bij een online bedrijf dat ze vb: beloofde leveringstijd, product, support en nog andere dingen hadden om te beoordelen, maar bij licht tafels zal dit anders zijn vermoed ik)
EN wat ik ook zeker nodig heb, zijn allerlei eigenschappen die men kan ingeven per lichttafel.. zoals kanalen, aantal faders, max aantal stappen per sequentie,.. ik geef maar voorbeelden.
Ik heb zelf al enige ervaringen met opbouw en afbraak van licht en geluid. Zelf al een tijdje LJ geweest, dus dit alles is niets nieuw voor mij, enkel weet ik niet alle details.
volledig gratis, vraag niets voor dit, zolang het maar kan helpen bij velen. Ik bezit ook een php site, kan daar alles maken en testen, daarna kan dit eventueel overgezet worden naar deze "site"
jullie bezien het maarLast edited by Shark; 31-12-07, 18:04.Comment
-
lightcommander is inderdaad een hele fijne tafel, werk er zelf ook regelmatig mee en het is echt een eitje vergeleken met andere tafels! (mijn scene setter (24 kanalen) is moeilijker te programmeren dan de lightcom.) Als je niet wijs komt uit deze tafel, dan klopt er toch iets niet bij je (met alle respect voor mensen waarbij dit niet zo is!). Hij is al n jaar of 5 in gebruik maar is nog nooit stuk gegaan of iets raars gedaan. Als je m goed onderhoudt, gaat ie jaren mee en heb je er lang plezier van!!
Comment
-
Dit topic is al een jaar of wat over datum, maar "who cares" zou ik zeggen
volgens mij zijn op dit moment uit de catagorie eenvoudige tafels de lightcommander 24-6 en de sirius II 24 veruit het eenvoudigste qua bedieningsgemak, de 24-6 heeft als grote voordeel dat er een eenvoudige wide-modus op zit (48-kanaals) en je kunt er mee patchen, als ik nog eens een klein heel goedkoop tourtje ga doen en ik kan geen photon-etje mee krijgen dan zou ik die 24-6 zo meenemenAl is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.Comment
-
een sleur van een tafel maar ik denk niet dat je snel iets makkelijker zult vinden om gas te geven zonder de tafel te verneuken
parrenset/rock&roll + sirius = gaan
greetsComment
-
hallo plovertje,
Check je handleiding.. en dan scene's / chases..
scene = vast standje
chase = programma
als je dat gewoon doet kun je zelf (simpele) programmatjes maken!!
bij mijn weten zitten er geen standaard programmatjes in..
maar ik kan me natuurlijk vergissen..Groeten fan 'n gek ut FryslanComment
-
Showtec SM-16/2, 16 Channel Lighting Desk
Ik ben bezig om een controller te kiezen voor 2X the winner 2. Ik zag het volgende lichtmengpaneel:
Showtec SM-16/2, 16 Channel lighting Desk
• 12 Fixture with each 30 channel
• Jog wheels for Pan en Tilt movement
• 14 channel faders
• Clear LCD display
• Programmable Speed and Fade time
• 3 and 5 pole XLR output
• Patchable channels for each fixture
Technical Info
Power Supply: DC 12Volt - 500mA
Power connector: Adapter included
Fixtures: 12 (each 30 channel)
Scenes: 240 (30 banks)
Chases: 180 (30 banks)
Run mode: Auto, Music
Patch mode: Each fixture free assignable
channels
Output: DMX-512 standard
Output connector: 3 and 5 pole XLR female
Dimensions: 483 x 178 x 100 mm (LxWxH)
Weight: 4 kg
En de link
Deze heeft redelijk veel Scenes en Chases in verglijking met andere showtec scanmasters. Wat ook wel raar is, is dat er 14 schuifjes op zitten die (volgens de beschrijving) 30 kanalen besturen, nu begrijp ik ook wel dat er 2 pages zijn (A en B) maar 14X2 is nog altijd 28 en dus geen 30 (zou er een fout in zitten?).
Nou vroeg ik me af (aangezien deze redelijk nieuw is) of dit een goed lichtmengpaneel is en of iemand hier al ervaring mee heeft.Comment
-
Beter lezen. Hij heeft 12 fixtures van ELK 30 kanalen max. D.w.z.: bereikbaar via de wieltjes en anders knopjes.
Faders zijn voor de gewone channels, en waarschijnlijk ook wel programmeerbaar.
Manual even lezen misschien?If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Oke bedankt voor je reactie (dat is weer een probleem minder). Ik kan trouwens nergens een handleiding vinden (ook op de site van showtec gezocht). Daardoor word het ook moeilijker om te bepalen of het een goede controller is, heeft iemand misschien al deze controller of weet hier iets over?Comment
-
wat is nou een goede tafel voor 2 x the winner en 1 x strobo 1500 watt
en komen misschien nog 2 x the winner 1 of 2 bij.Comment
Comment