Lichtpaneel Euro-light LC2412

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Originally posted by willem88
    Ik had ook een behringer lc 2412 maar daar gingen de lampen niet uit bij een geprogrammeerde memory. Nu ga ik zondag een MA 12/2 halen. De behringer is een kopie van deze MA tafel. Ik advieseer om een Ma 12/2 te kopen, is wel een stuk duurder maar dan heb je ook wat!

Dat is de keus die je maakt. Je krijgt waar je voor betaald gaat hier zeker op.

Voor het geld een hele leuke tafel, maar zet er geen intelligent op omdat de software nog niet in orde is (513e kanaal) en verwacht er niet teveel van.

En de budget kwestie komt ook kijken: want voor een krap budget zet je geen MA weg, dan zet je een Behringer weg. Of je moet bereid zijn om de MA voor het geld van de Behringer weg te zetten, maar dan kan je afschrijving flink omhoog en krijg je de aanschafprijs er redelijk moeilijk weer uit als je hem vaak verhuurt voor de prijs van de Behringer.

Kortom: afwegen.

Comment

• djproffi

is het wel goed genoeg als ik een lc 2412 aanschaf om het volgende te gebruiken:

8x DTS pc's 500W
      8x par56 long 300W

de installatie is voor een schoollgebouw waar een kerk in word gehouden op zondag. Er word dus geen intelligent licht op gebruikt, hooguit ooit nog wat meer parren en pc's.

Comment

• Ralph Hees
        • Nov 2005
        • 183

Ik heb zelf een lc2412 gehad voor 8 par56 en 6 pc's 500 watt.
        Ik heb daar grote problemen mee gehad en ben erg blij dat ik hem heb kunnen voorkomen. Ik raad iedereen af om dat ding te kopen.
        Ik zou eerder gaan voor een scenesetter24. Heb ik ook gehad, deze is moeilijker te programmeren, maar daar zul je geen problemen krijgen zoals vastlopen onder de show en lampen die niet meer uit gaan.
        De meine is gesneuveld door onweersinslag en had hem toen 2 jaar zonder problemen gebruikt.

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

De Behringer is op zich best ok, maar verwacht er gewoon niet teveel van. Bij conventioneel licht is het (voor het geld) een erg goede tafel.

Comment

• LJKEVIN
            • Dec 2005
            • 426

Ik werk dus met meerdere 2412's.. zelf alleen problemen gehad toen er 88 chases van gemiddeld 8 stappen instonden, 4 banken memory's vol... of terwijl.. na 1,5 jaar programmeren.

Wanneer je echter alleen met covectioneel licht werkt een prima tafeltje.

net nog in een kerk 12 parren, en 8 pc's achter gehad.Zonder problemen.

wanneer je hem in jouw geval gebruikt een supertafeltje voor het geld.

(zoals je vermeld in je andere gestarte topic)

scennesetter vindt ik de knopjes erg beroerd van (flash knoppen)
            en knopjes reageren erg beroerd na 1,5 jaar wekelijks gebruik..(van scennesetter 24)
            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

2412 is helemaal geen verkeerde oplossing.
              Staan der hier 2 en tot nu toe nog geen problemen in de theater omgeving.
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

• djproffi

Ik heb dus de keuze tussen die 2. In principe maakt de prijs niet uit(ligt zo'n beetje gelijk) maar ik vind het zelf wel een moeilijke keuze..

Ik heb best veel gehoord nu van allebei, en ze hebben allebei hun + en - punten. Zelf vind ik(vanuit mijn muziekkant gezien) behringer een beginnersmerk(dus vooral voor de standaard dingetjes, het beginnende). is dit ook het geval bij licht? hoe staat de Botex DC-1224 SceneSetter wat dat betreft?

het doel is uiteraard niet om verschrikkelijk grote shows ermee te maken, maar gewoon de standaard dingetjes

sorry dat dit misschien de verkeerde vraag is op t verkeerde topic, mijn excuses daarvoor

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

de Botex staat op dat gebied zowat gelijk met de Behringer. De Botex 1224 is een OEM product, en wordt ondermeer ook door Showtec, GLP, Eurolight, ... geleverd.
                  exit night into LIGHT

Comment

• flash-a-new-generation
                    • Nov 2006
                    • 228

Behringer

ik heb op de lc2412 parren staan, maar ook twee MH'S (phs200), 4 scans (dj's en SC's van Futurelight) en ook nog een rookdoos en nog een Barrelscan (Futurelight cy200)
                    Met een beetje kanalen Patchen krijg je dr troep er wel op, heb je wel alle 24 kanalen vol. en één special. maar tot nu toe is het mij niet tegen gevallen. wel merk ik dat hij in de upper niet waardes vast kan houden. bijvoorbeeld dat bij een PAN of Tilt beweging van de Scans de spiegel trilt, maar zoals vermeld het is meer een tafel voor dimmers. ik heb versie 1.00.00 (oude dus al) en hij werkt nog steeds. ik moet em wel een keer up-daten maar ik heb geen flauw benul hoe...? moet je dat gewoon opvragen bij behringer? en dan ?

Ik denk dat als mijn setje eerst heb ge-upgraded, dat ik ook een MA ga aanschaffen. al mee gewerkt en valt zeker niet tegen.. maar dan wel de scanmaster(of iets in die richting) meteen. kost wat.. ma heb je ook wat!!

kan het zijn door een software up-date dat de tafel makkelijker een waarde vast houd. of is de fader gewoon na de klote.
                    ik zal het met die merge ook eens gaan testen! ik heb binnenkort toch twee tafels nodig, dan zal ik eens gaan kijken wat er gebeurt!

trouwens die merge van Showtec ben ik niet zo kapot van!! we zaten bij een klus en in één keer voel de merge uit onverklaarbaar. in een klap donker op het podium dat was minder. er zat trouwens geen behringer op, maar een MA 12/2 en een JB scanmaster dus??

mvg,

Flash
                    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Dus? volstrekt off topic in een onderwerp over een behringer tafel....
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• steven007
                        • Jun 2007
                        • 13

ben nu reeds 2 jaar tevreden gebruiker van 2412 tafeltje, heb wel updat gedaan maar had onlangs volgend fenomeen : tafel was gewoonweg het noorden kwijt, alle patchen verplaatst, geheugen weg, reset maakte niets uit : Oplossing batterij type CR2032 vervangen !!

Comment

• steven007
                          • Jun 2007
                          • 13

nog een behringer tip : De special kanalen (standaard adres 25 & 26) kunnen enkel schakelen van waarde 0 en direct naar 255, zelf gebruik ik o.a. Martin 812, deze heeft op zijn 1e dmx adres bij waarde 254 een full reset, als je dit adres op een gewoon kanaal plaatst en je stuurt deze waarde uit (of dit kanaal staat compleet open en je komt nog maar wat aan de main dimmer ) dan heb je een vervelend probleem dat de scanners voor bijna een 1/2 minuut 'dood' zijn, daarom patch ik de eerste adressen van deze scanners aan deze special toetsen, probleem opgelost !

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

De LC2412 is in beginsel een PAR tafel, als je intelligent licht hebt wat 3 kanaaltjes gebruikt kan het nog wel maar probeer er geen MH's op te sturen want dan zijn op een gegeven moment je faders op.

Die van mij heeft anderhalf jaar goed gedraaid, en bijna overal mee naartoe gegaan. Enige issue die ik nu heb is dat de presetfaders een beetje ranzig geworden zijn. Ik moet ze eens doormeten, maar ik geloof dat het gewoon 10k lineaire potmeters zijn dus die zijn met een paar euro vervangen.

Jammer vind ik overigens wel dat je maar 4 CTM programma's hebt (hoeveel heeft de MA er?). Vooral als je ooit begonnen bent op een SGM Studio 24 Scan waar je onder elke memory een (dimbare) chase in kunt stellen. Sound To Light vind ik dan wel weer een leuke toevoeging.

Ik heb er op het moment nog 8 parretjes ophangen, daar komt straks nog bij:

2 x ShowTec Sunstrip Active (10ch dus), symmetrisch gezet
                            1 x strobo
                            1 x rook
                            1 x laser

De rest van de rommel wat alleen maar een aan/uit heeft kun je immers gewoon via een switchpanel schakelen. Dan denk ik aan moons, flowers en al het andere sound-activated spul.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

Originally posted by Stoney3K
                              De LC2412 is in beginsel een PAR tafel, als je intelligent licht hebt wat 3 kanaaltjes gebruikt kan het nog wel maar probeer er geen MH's op te sturen want dan zijn op een gegeven moment je faders op.

Die van mij heeft anderhalf jaar goed gedraaid, en bijna overal mee naartoe gegaan. Enige issue die ik nu heb is dat de presetfaders een beetje ranzig geworden zijn. Ik moet ze eens doormeten, maar ik geloof dat het gewoon 10k lineaire potmeters zijn dus die zijn met een paar euro vervangen.

Jammer vind ik overigens wel dat je maar 4 CTM programma's hebt (hoeveel heeft de MA er?). Vooral als je ooit begonnen bent op een SGM Studio 24 Scan waar je onder elke memory een (dimbare) chase in kunt stellen. Sound To Light vind ik dan wel weer een leuke toevoeging.

Ik heb er op het moment nog 8 parretjes ophangen, daar komt straks nog bij:

2 x ShowTec Sunstrip Active (10ch dus), symmetrisch gezet
                              1 x strobo
                              1 x rook
                              1 x laser

De rest van de rommel wat alleen maar een aan/uit heeft kun je immers gewoon via een switchpanel schakelen. Dan denk ik aan moons, flowers en al het andere sound-activated spul.
                              Ook maar 4 CTM's

Je behringer zit dan aardig vol Zelf gebruik ik hem ook geheel vol, meestal met 2x 12 kanaals dimmerpack.
                              Ik stuur er nooit intelligent licht op aan.
                              Last edited by MEEO Licht en Geluid; 03-10-07, 19:22.
                              MEEO Audio Licht Rigging,
                              Mark van der Werff
                              Groningen

Comment

• Stoney3K
                                • Sep 2007
                                • 1399

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                                Ook maar 4 CMT's

Je behringer zit dan aardig vol Zelf gebruik ik hem ook geheel vol, meestal met 2x 12 kanaals dimmerpack.
                                Ik stuur er nooit intelligent licht op aan.
                                Tegen de tijd dat ik met mijn set aan intelligent licht toe ben komt er gelijk een goeie trussbrug bij en een SGM Studio 12 Scan. Kost me dan wel een paar duizend euro, maar dan heb ik het budget ook (hopelijk) in kas en zet ik de show ook wat meer keren per jaar weg. En als ik dat heb staan heb ik ook een show die voor een aardig optredentje voor een paar jaar goed meegaat.

(Gek genoeg krijg je in deze branche elke keer de neiging om bij te blijven kopen, "need more gear...")
                                First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...