Lichtpaneel Euro-light LC2412

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Lichtpaneel Euro-light LC2412

Gisteren kreeg ik met een van mijn LC 2412's allerlei vreemde problemen; ik kon geen chases meer programeren en kreeg de melding "memory overflow", alle patches klopten totaal niet meer, er stonden nieuwe warrige chases in het geheugen, bepaalde buttons sprongen spontaan aan en ik kreeg allerlei vreemde symbolen in het display.

Dit is de 2e keer dat ik dit probleem tegen kom. De vorige keer ben ik ermee terug naar mijn leverancier gegaan en kreeg ik een nieuwe. Maar met deze dus gebeurt het ook al.

Gelukkig heb ik het probleem kunnen oplossen door de fabriekspreset op te roepen en dus ook het totale geheugen (wat daar nog van over was) te wissen.

Iemand enig idee van dit probleem ?
    Life is what you make it
  • Jan Kortbeek
    • Jan 2004
    • 37

Ik weet alleen dat er in de Eurolight LC2412 een bug zit wat betreft de DMX. Hij stuurt 513 kanalen uit ipv 512. Rechtstreeks op dimmers gaat goed, alleen met een merger er tussen krijg je geƫikel.

Jan

Comment

• ljlarzzzie
      • Aug 2003
      • 92

Ook al eens dat probleem gehad, waarna de lc2412 uitzichzelf ook alles eruit gooide.
      Verder nog nooit problemen gehad met aansturen van dmx... ook niet met mergers...
      Wat het kan zijn weet ik niet, het was er ineens, en het was na het leegmaken vand e hele tafel ook weer ineens verdwenen en daarna nooit meer teruggezien...
      Misschien toch maar weer naar de leverancier...?!?

Comment

• DJ_Robin
        • Jul 2001
        • 610

Wij hebben er 3 en als ze lang moeten werken of veel moeten doen dan crashen ze alle 3. Het is een heel leuk tafletje voor het geld , maar niet voor het "echte" werk. Ik heb ze nu op een discotje met 4 dmx barretjes en dat gaat perfect. Echter als er meer conventioneel meegaat dan gaat er ook een MA 12/2 of 24/6 mee.

M.V.G
        EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Is er dan niemand die weet hoe dit probleem op te lossen ?
          Life is what you make it

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

citaat:Geplaatst door Jan Kortbeek

Ik weet alleen dat er in de Eurolight LC2412 een bug zit wat betreft de DMX. Hij stuurt 513 kanalen uit ipv 512. Rechtstreeks op dimmers gaat goed, alleen met een merger er tussen krijg je geƫikel.

Jan
            Vernieuwend, plots meer bitjes (10-bit) ipv 9-bit.
            Met 9 bits kan je 512 verschillende combinaties vormen, hoe jij bij dat 513e komt is mij een raadsel. 'Van horen zeggen' zeker?

Comment

• VANEENBERGEN
              • Sep 2003
              • 187

De LC2412 stuurt inderdaad een 513de kanaal.
              Dit is een fout in de software. Dit heeft totaal NIETS te maken met 9 of 10 bitjes, maar met het feit dat dit het eerste licht apparaat is voor die jongens en ze nog niet weten hoe het beste software voor lichtsturingen to schrijven. ook de frame rate is wat laag (20 frames/sec) dit is geen probleem voor convetioneel licht, maar toch het zou wat netter zijn als het minstrens 30 fps was zoals een MA of Hog of 40fps wat wij standaard gebruiken.

joost van eenbergen
              Joost van Eenbergen
              ELC lighting

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Uhhh ik moet het toch met Foaf eens zijn. Een dmx lijn bestaat toch altijd nog uit kanaalaanduiding-aansturing per kanaal. En waar je met 9 bits tot de 512 kanalen komt heb je er voor 513 toch echt 10 nodig. Het zou een erg vage manier van programmeren zijn als die gasten meer bits gebruiken voor het versturen van de kanaalaanduiding; en volgens mij ook in geensziens compatibel met de DMX standaard zoals die gedocumenteerd is.
                Doe mij even een bron van dit verhaal want ik geloof er geen jota van. Er zal best een bug inzitten, maar ƩƩn extra kanaal?
                Daarbij het verhaal over mergers trouwens; een DMX 512 merger hoort volgens het protocol dus ook maar 512 kanalen te mergen. Als het ding naar 512 kanalen "luistert" en de output waardes kopieert naar een nieuwe stroom (dat is toch altijd wat een merger doet) moet het technisch gezien van extra kanalen niet eens last hebben. Tenzij dat ding in een lusje z'n waardes uitleest, maar dat zou vrij onlogisch zijn aangezien je toch ook moet detecteren waar die lus start. Als iemand hier misschien wat lectuur over heeft houd ik me aanbevolen.

Comment

• VANEENBERGEN
                  • Sep 2003
                  • 187

DMX heeft NIETS met 9/10 bits to doen.
                  DMX verstuurt normaal een start code van 8 bits (altijd de waarde 0) en vervolgens 512 packeten van 8 bits. maar bij behringer maken ze een fout in de aansturing van de UART (het apparaat dat de 8 bits pakketen verstuurt), waardoor per ongelijk een fout op de lijn komt welke gezien kanworden als 513de kanaal.

sommige merger chekken of een DMX signaal wel aan de specs voldoet. (dus niet)

kijk voor DMX informatie maar eens op de site an ujjal
                  Apakah Anda mencari tempat yang aman dan terpercaya untuk bermain taruhan judi bola online? Jika iya, maka Anda sudah berada

als je DMX vragen hebt stel ze maar, mijn werk is DMX en ethernet.
                  kijk maar eens op www.elclighting.com

joost
                  Joost van Eenbergen
                  ELC lighting

Comment

• _Joop_
                    • Dec 2002
                    • 137

citaat:Geplaatst door Rieske

Is er dan niemand die weet hoe dit probleem op te lossen ?
                    Gebruik je er een merger bij? Zoja, moet je deze eens proberen er tussenuit te halen.

Ik heb ook ooit gehad dat een defecte dmxsplitter/booster zat te kloten.. Als je deze er ook tussen hebt zitten moet je eens proberen die er tussenuit te halen... Of heb je deze zaken al geprobeerd?

OFFTOPIC: hoe bevalt je nieuwe Robe Controller?

Grz

Comment

• Rieske
                      • Aug 2002
                      • 544

Ik gebruik er (nog) geen merger bij. Ben wel van plan om dit in de toekomst te doen zodat ik mij Robe 192 DMX Controller en de Behringer LC 2412 op een lijntje kan sturen.

Het probleem zit volgens mij in de software van de tafel zelf en komt ook voor als er nog helemaal geen lijntje aan hangt. Misschien dat de eerstvolgende update wordt opgelost. En trouwens dat 513e kanaal; da's toch alleen maar meer voor hetzelfde geld [)]

OFFTOPIC: de Robe 192 bevalt goed Joost. Ik heb hem nu eindelijk door. Poeh... []
                      Life is what you make it

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

citaat:Geplaatst door VANEENBERGEN

DMX heeft NIETS met 9/10 bits to doen.
                        DMX verstuurt normaal een start code van 8 bits (altijd de waarde 0) en vervolgens 512 packeten van 8 bits. maar bij behringer maken ze een fout in de aansturing van de UART (het apparaat dat de 8 bits pakketen verstuurt), waardoor per ongelijk een fout op de lijn komt welke gezien kanworden als 513de kanaal.
                        Joost, dan moet je toch toegeven dat die UART niet meer 512 pakketjes van 8 bits aan het uitsturen is? Misschien dan toch een adres aanduiding van 8bits, maar ook die foute lijn mag er niet inzitten en is niet volgens de DMX512 specs. Dus Behringer plakt ergens iets aan het signaal wat apparatuur opvangt als een 513e bit? Klopt dat? Ik dacht dat elk adres apart verstuurd werd, wist niet dat het een hele pakketreeks was van 512 bytes.

Comment

• VANEENBERGEN
                          • Sep 2003
                          • 187

Ze doen gewoon wat fout in de software bij behringer. Het is ook geen bruikbaar kanaal. Er worden een paar extra nullen op de lijn gezet welke door een ontvangende uart gezien kan worden waar niet mee mis is.

maar zoals al eerder gezegt dit is hun eerste apparaat. ik had zulke problemen ook bij mijn eerste unit (10 jaar geleden), maar gelukkig is er maar 1 van gemaakt en zit die nog bij mij in m'n museum.

joost
                          Joost van Eenbergen
                          ELC lighting

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Hehe, toch raar... het eerste dat ik zou doen bij een signaal is testen of het aankomt zoals de bedoeling is, echt helemaal 1-op-1. En met een merger die het signaal test hoef je daar niet eens software voor te schrijven! Maar goed, tijdsdruk zit vaak in de weg helaas.

Comment

• VANEENBERGEN
                              • Sep 2003
                              • 187

Ik heb een nieuwe LC2412 binnen gekregen, en jawel ze hebben het probleem met DMX513 opgelost, nu nog de andere bugs in de software.
                              Joost van Eenbergen
                              ELC lighting

Comment

Working...