Lichtpaneel Euro-light LC2412

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dingkie
    • Jan 2008
    • 10

dankje wel voor je reactie.

Ik ben ook sinds pas begonnen met de behringer. Ik heb mn 2 movingheads onderworpen aan een aantal tracers, dat lijkt te werken. Maar echt veel vrijheid lijk ik er niet in te hebben. Ik snap nog steeds de doelen niet van de memorie schuifknoppen...

Ook het maken van de steps in een trace vind ik erg omslachtig en vreemd.

Ten eerste om te zien wat je daadwerkelijk gaat doen moet je in het trace menu de knop Live aanzetten (oke dat klinkt logisch) maar de trace-schuif (rechts, heb em even niet voor me) moet omlaag vanwege de handmatige aanpassing, en niet te vergeten de trace-run knop moet uit zijn, dan om een step vast te leggen, een flash knop onder de schuif indrukken en dan de step vastleggen.

Ik probeerde de handleiding maar die is volkomen nutteloos, er wordt gesproken over dingen die vanzelfsprekend worden geacht. Mss voor de professional, maar zover ben ik nog lang niet.

Voor de martin scan's komt later dit jaar een freekie-plankje plz plz zeg me dat deze wel geschikt is om 4 SCX 600's aan te sturen...

verder.....ik MOET weten hoe k met die memories overweg kan..

ik heb zelfs iets met memories gedaan waardoor de hele aansturing van de eerste 7 channels niet meer werkten..... moest het bord resetten naar fabrieksinstellingen.....

Ik heb 2 par balken ook aan te sturen, dit is beter te doen door de behringer dan movingheads ermee aan te sturen?

groetjes
    dingkie

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

ik probeer voor trace, chase te lezen, is dat correct?

Over de LC2412: De LC is een lichttafel voor par, fresnel etc. Dimmerkanalen dus. Met de bovenste rij faders (de A preset), kun je deze apart bedienen. Dit heb je neem ik aan al uitgevogeld.
      De MEMORY faders (B preset, samen met CTM), zijn voor enkele scenes. Dit worden in de prof. tafels ook wel Submasters genoemd. Dit zijn dan wel ENKELE submasters (ze kunnne maar 1 stap bevatten).
      Door bovenin op de MEMORY knop te drukken, krijg je een schermpje waarin dit staat: .../...
      Druk vervolgens op een FLASH button ONDER de MEMORY fader die je wilt programmeren. Samen met de BANK (1 tot 9) kun je dus in totaal 108 memory's programmeren. In het schermpje staat nu bijvoorbeeld: 1 / 1.
      Dit betekend Memory 1 van bank 1. Stel je lichtstand in op de A preset (je live-situatie veranderd niet). En druk op button A. Staat je tafel in Theater. Mode dan vraagt hij nog naar FADE-times. Zo niet dan slaat hij deze stap over. Druk op QUIT. Schuif de B preset-fader open en de A preset-fader dicht. Als je nu de 1ste MEMORY fader openschuift, zie je je live-situtatie (en de controle leds) veranderen. Je hebt dus verschillende A preset schuiven onder gebracht in één memoryschuif.

Ik hoop dat het ietsje duidelijker is Zelf woon ik in Groningen, dus lijkt het mij dat niet handig voor een 'try'

Freekie'plank' is perfect voor scan's en movingheads. Behringer voor, juist, dimmers.
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• dingkie
        • Jan 2008
        • 10

en de schaamte bekruipt me een chase een trace te noemen... icter :S sorry... en een glaasje op gister

Ik heb enorm veel aan je uitleg! ik ga daar mee experimenteren. We hebben inderdaad 4 bars met par lichten aan dimmerpacks maar deze lopen hun eigen programmatjes of spelen op de muziek... Ik voel de functie van de behringer al

Dan nog een vraagje, als t niet teveel wordt

2 Movingheads en 4 scanners... 1 Freekie plankje gaat hem zeker niet worden? Welke sturing is nog meer geschikt, eventueel ander type maar gelijkwaardig in bediening en degelijkheid?

P.s. de freekie ziet er erg degelijk en uitnodigend uit...

groetjes
        dingkie

Oh en groningen, das ver weg maar als je eens in t westen bent, koffie staat klaar hihi

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Freekie kan uit mijn hoofd 12 of 16 fixtures met elk 16(?) kanalen aan.
          In totaal dus over de 100 kanalen heen.
          Dit moet lukken

En vragen worden nooit te veel, daarvoor is een forum
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• frank1982cas
            • Jan 2008
            • 16

Hallo mensen

Ik heb een vraagjeWie heeft er voor mij
            een(makkenlijke) gebruiks aanwijzing voor een

Ik kan hier geen wegwijs uit om de
            leuke stappen programma te kunnen maken

tips alvast bedankt groeten frank
            Last edited by moderator; 09-02-08, 22:01.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Zelf vind ik de Nederlandse handleiding van Behringer best wel goed te begrijpen. Heb je die al eens geprobeerd?
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• frank1982cas
                • Jan 2008
                • 16

ja zeker wel en na jou verhaal gelezen te hebben over dat het paneel niet bedoeld is voor moving heads weet ik ook genoeg en ik dankje ook voor die uitleg

Comment

• ajdeboer
                  • Feb 2009
                  • 198

Op school gebruiken wij deze console. Voor een 12 kanaals (2x6 kanaals Botex dimmers) dimmer is dit ding prima geschikt. Zelf gebruik ik vaak het B gedeelte. Programmeren van presets op een B fader kost geen enkele moeite. Om chases op een B fader te zetten kost meer tijd.

Conclusie: voor conventioneel licht (bij ons 8PCs/fressnels en 16 parren) ideaal dingetje, zelfs als ie zo'n 12 uren achter elkaar draait. Ik heb trouwens nog nooit een vastloper op deze console gehad.

AJ

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by ajdeboer
                    Ik heb trouwens nog nooit een vastloper op deze console gehad.
                    Die feature werd te duur...

Met dit ding kun je trouwens nog veel leukere dingen doen. Zo kun je ook je strobo's aansturen met een show als je het handig doet, waardoor je 12 dimmerkanalen hebt, 10 shows/loopjes en 2 kanalen strobo.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• ajdeboer
                      • Feb 2009
                      • 198

Originally posted by renevanh
                      Die feature werd te duur...

Met dit ding kun je trouwens nog veel leukere dingen doen. Zo kun je ook je strobo's aansturen met een show als je het handig doet, waardoor je 12 dimmerkanalen hebt, 10 shows/loopjes en 2 kanalen strobo.
                      Ghehe :P

Je kunt vast leukere dingen doen, maar het gebruik is alleen voor theaterachtige dingen, puur statisch licht dus. Als er looplichtjes o.i.d. moeten komen dan komen er meestal ook wat headjes en ook een andere tafel, een Pearl.

Comment

• Zinzi
                        • Jul 2003
                        • 87

Ik heb de lc2412 totaal 1,5 uur in huis gehad. Hierna liep deze vast en deed zo goed als niets meer, enkel basic dingen waarbij menu en geheugen niet nodig zijn deden het nog.

Het enige wat de klantenservice van Behringer kon was een nieuwe eeprom opsturen. Na 2x een nieuwe eeprom ontvangen te hebben. Was er nog niks verbeterd. Het vervolg advies van Behringer was: gooi weg, deze gaat niet meer werken.
                        Het is me op een of andere manier dus gelukt om softwarematig iets goed om zeep te helpen.

Wat mij betreft was dit dus de laatste behringer lichttafel die ik ooit ga gebruiken.

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Het eerste wat in mij opkomt is een defecte geheugenchip of microprocessor. Dat ga je met het vervangen van de eeprom niet oplossen nee...
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Zinzi
                            • Jul 2003
                            • 87

Dat was ook mijn conclusie. En aangezien ik de tijd er niet voor heb, en het een tweedehandsje van 30 euro was, laat ik het hierbij. Ik vond het meer typisch dat behringer zelf adviseerde dat repareren geen optie was.

Comment

• Gitarist 62
                              • May 2006
                              • 278

Originally posted by Zinzi
                              Dat was ook mijn conclusie. En aangezien ik de tijd er niet voor heb, en het een tweedehandsje van 30 euro was, laat ik het hierbij. Ik vond het meer typisch dat behringer zelf adviseerde dat repareren geen optie was.
                              nou ja zo raar is het niet; paar uurtjes zoeken en repareren is al snel duurder dan een nieuw tafeltje. Ooit die ervaring gehad met een nieuw tafeltje; zat ook een fout in. Teruggebracht naar de dealer en weekje later nieuw tafeltje opgehaald.
                              ~Clearsound~

Comment

• JRS
                                • Mar 2012
                                • 1

Hallo allemaal,

Ik heb een eurolight Lc2412 deze werkte prima tot dat ik alle opgeslagen programeringen wilden verwijderen. Dit heb ik gedaan door een factory reset te doen.
                                Na het resetten werkte de tafel opeens niet meer. Ik kan geen lampen meer aan sturen. Het paneel zelf doet het verder wel gewoon maar het lijkt net of het geen signaal meer stuurt naar mijn dimmerpacks.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Comment

Working...