Versuz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krizz
    • Dec 2003
    • 35

citaat:Geplaatst door LJ Gerrit

Krizz,

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het nu met de MaXXyz en jou gaat. Ben je er al vriendjes mee geworden?

Probeer de Case uit je hoofd te zetten (overigens zeer goede lichttafel), en probeer voor jezelf een systeem op te zetten waarmee jij uit de voeten kan.
    Als ik je op enige wijze kan helpen moet je me maar even bellen of kom een keer naar Dieka van de Kruusweg te Markelo (Nederland), dan ik je mijn werkwijze demonstreren.
    Qua aantallen spots is het niet te vergelijken met de Versuz maar het principe is het zelfde.
    Ook bestaat er een mogelijkheid dat ik naar de Versuz kan afreizen, dan kunnen we samen even het e.e.a. bekijken.

hoi Gerrit,

Bedankt voor je aangeboden hulp, maar tussen mij en de Maxxyz is het uiteindelijk niet goed gekomen.
    Ik vind het qua filosofie best wel een ok tafel, maar toch niet helemaal door de softwareproblemen en ik haat die flashtoetsen. Ik weet het, iedere tafel moet inslijten en dat was ook geen probleem. Ik ben Hog gewoon en MA ken ik ook, het heeft allemaal een beetje van elkaar weg. We hebben het 6 weken geprobeerd en R&D heeft er werkelijk alles aangedaan om het ons naar ons zin te maken, maar het klikt niet. Niks aan te doen.

We krijgen binnen een week of 2 een MagicQ300 van Chamsys om te testen. Daar ben ik ook heel benieuwd naar. En als dat niet gaat dan moeten we toch naar Hog toe (II of III).
    Ik laat wel iets weten!

Comment

• LichtNichtje
      • Nov 2004
      • 220

citaat:Geplaatst door Krizz

We krijgen binnen een week of 2 een MagicQ300 van Chamsys om te testen. Daar ben ik ook heel benieuwd naar. En als dat niet gaat dan moeten we toch naar Hog toe (II of III).
      Ik laat wel iets weten!
      Laat zeker iets weten over de Chamsys!!

Binnenkort een (fatsoenlijke) kennismaking met deze tafel en aan de reacties van gebruikers op dit forum is de tafel wel oké!!

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

citaat:Geplaatst door axs
        Maxxyz is en blijft een disco tafel, die voor live gebruik bij mij nog steeds zijn status niet verdient heeft.
        Daar ben ik het volkomen mee oneens. Werken in een disco is constant live werken!!! Elk nummer wat de Dj ter gehore brengt is nieuw en vraagt om aanpassing van de show. Ik heb geen setlijst waarop exact staat waten wanneer hij die avond gaat draaien en in welk tempo.
        De ene keer een kleine verandering de andere keer een complete omslag. Dit dient zeer snel te verlopen, en gaat super met de MaXXyz.
        Ik heb de ideale manier gevonden op de MaXXyz om dit voor elkaar te krijgen en velen hebben mijn structuur met succes gekopieerd.
        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

• LJ Gerrit
          • Apr 2002
          • 479

en ik haat die flashtoetsen.
          Beste Krizz,

Die Flash toetsen moest ik ook erg aan wennen als je jaren achter een Avolites hebt gestaan. Je voelt niet echt de "tik" van de toets.
          Maar ik heb er nu vrede mee, het is niet anders.

MvG

Gerrit Schottert
          Controllux

Comment

• William
            • Oct 2002
            • 233

zouden we mijn naam uit de quote willen halen?

Ik ben namelijk WEL fan van de maxxyz!

William
            V*L...........punt

Comment

• Krizz
              • Dec 2003
              • 35

citaat:Geplaatst door LJ Gerrit

en ik haat die flashtoetsen.
              Beste Krizz,

Die Flash toetsen moest ik ook erg aan wennen als je jaren achter een Avolites hebt gestaan. Je voelt niet echt de "tik" van de toets.
              Maar ik heb er nu vrede mee, het is niet anders.
              Ik kan er toch echt niet mee leven, als ik bv onze leds in pak 4 groepen verdeel om wat mee te pingelen en ik wil ze alle 4 exact tegelijk flashen, dan krijg je dat noooit voor elkaar met die diepe flash knoppen. Bij een tv, theater of concert, maakt dat niet zoveel uit, want dan werk je toch met stacks, maar op een festival of in een club, waar je die knoppen juist wel veel gebruikt, daar is dat echt niet te doen. Je raakt gewoon de helft van je snelheid kwijt door dat je zo diep moet induwen.

Comment

• bartbomans
                • May 2005
                • 12

citaat:Geplaatst door axs
                [Wat de DP betreft kan ik je misschien wel gelijk geven, maar op softwaregebied...
                Maxxyz is en blijft een disco tafel, die voor live gebruik bij mij nog steeds zijn status niet verdient heeft.

Groetjes,

William
                Met die uitspraak ben ik het volledig oneens.
                Als de Maxxyz in de Benelux maar enkel wil gebruikt worden in de Disco's dan kan je dat op dit moment beweren ja.
                In de rest van de wereld wordt hij hoofdzakelijk gebruikt voor Touring en TV.
                En ik zeg niet dat een tafel niet kan crashen, maar jullie laten het hier uitschijnen dat de Maxxyz niets anders doet dan crashen.
                Ik heb daar hier geen problemen mee, en op de buitenlandse forums zie ik daar ook geen rapporten over over dat constant crashen.
                Wat je altijd moet in het oog houden is of er niets in de command line staat te wachten, waardoor je denkt dat hij niks meer wil doen.

Ik ben ook eens een kijkje gaan kijken in de Versuz. Wat ik gezien heb is dat de Playback buttons heel raar geprogrammeerd zijn.
                Blijkbaar zitten er bijna geen 'looks' geprogrammeerd, maar alles zit in heel kleine individuele Cues.
                Daarmee kan je natuurlijk eender wat opbouwen, maar die LJ zit daar ik weet niet hoeveel Cues te drukken alvorens een look naar boven komt. Op die manier vermoed ik dat je snel op 100 Cuelisten zit die simultaan staan te draaien, wat totaal niet nodig is?
                Ik wist al niet waarom er veranderingen in de playback buttons waren in de laatste software updates. Heeft R&D daarom die extra playback bank buttons en de multi select Cue bijgemaakt?
                Ikzelf gebruik ook veel de playback buttons dus dat zijn leuke aanpassingen.
                Ik zou aanraden van wat Cue-stacks te maken van 'Looks' waarbij je snel naar een basis stand kan gaan via [Cue]+[nummer]+[enter], en dan de playback buttons gebruiken om in die lichtstand aanpassingen te maken zoals color bumps, andere posities, gobo's.
                Qua stabiliteit heb ik op deze manier totaal geen probleem met de tafel.

En sorry die quotes die ik lees dat de XP embedded niet goed zou zijn is bullshit. Waarom zou Linux beter zijn? R&D zal ook niet over 1 nacht ijs gegaan zijn om voor dit platform te kiezen.
                Zelfs de Hog iPC draait nu op XP embedded! Net als een stuk van de Compulite Vector.

Comment

• Dave C
                  • Apr 2001
                  • 76

FF op bart reageren, die tafel moet gewoon stabiel zijn eenders hoe je ze programeert of gebruikt, en bij mij op de chamsys runnen er ook zeer veel cues/cuestacks tegelijkertijd. De tafel moet ook blijven functioneren als je er tege hoge snelheid (neem maar wat is accenten in muziek) op ligt te rammen bij wijze van spreken zonder dat er delay optreed. Je kan idd paar bouwstenen maken om derna met de modulaire losse cues aanpassingen te maken maar dit verhindert nog niet dat er veel cue's tegelijkertijd draaien. De tafel moet eveneens snel werken, met die flash buttons heb ik ook serieuze problemen en zoals krizz al zei de logica van de software lijkt mij idd prima in elkaar te zitten net zoals de case software in der tijd. Voor het weinige dat ik met de maxxyz al geexperimenteerd heb lijkt me deze tafel minder geschikt voor discogebruik.

btw: Krizz laat me gerust weten wanneer jullie de chamsys in gebruik hebben voor test, ik hoor/zie graag jouw bevindingen of programeer werkwijze.

Greetz
                  Dave
                  lj club famous zaterdag

Comment

• LJ Gerrit
                    • Apr 2002
                    • 479

Beste Bart,

Ik ben het volledig met je eens. Ik heb ook een goede "work arround" gevonden op de MaXxyz voor disco gebruik. Ik snap de problemen van de heren in de Versuz wel maar je moet soms je verstand voorrang geven aan je gevoel en gaat het uiteindelijk goed komen. Een kwestie van lange adem hebben.

ps van die Flashbuttons moet ik Krizz gelijk geven en is reeds al lang bekend bij R&D Internationaal. Maar dat geeft momenteel geen problemen.
                    MvG

Gerrit Schottert
                    Controllux

Comment

• Krizz
                      • Dec 2003
                      • 35

Ik ben het volledig met Dave eens.
                      Een tafel moet zich aan jou aanpassen en niet andersom. En ja onze tafels zijn altijd volledig transparant geprogged, maar de Maxxyz is de eerste tafel die zich erin blijft verslikken. Da's wel raar dat bv een Case (met een (voor deze tijd) prutprocessor en een klein beetje ram) het wel aan kan. Ik zal je het nog sterker vertellen; behalve dat transperant programmeren, er zit geen enkele chaser in heel die tafel, alles is ook nog eens effect. Hoe komt het dat de Maxxyz er dan zo'n problemen mee heeft?
                      Waarom Linux en geen windows? Omdat linux of unix, of welke variant daarvan ook ten eerste al veel minder van het systeem eist als OS. Ten tweede , als er één OS gebouwd is voor netwerken, dan is het *nix wel. En een lichtrig is toch eigenlijk een netwerk? Zeker nu met alle ether- en artnet evoluties. En het is gewoon stabieler dan Windows.

Anyway, ik blijf erbij de Maxxyz kan best een goede tafel worden, maar ik moet me gaan aanpassen en met zo'n tafel mag dat gewoon niet. Iedereen werkt anders en een goede tafel maakt dat juist mogelijk. Maar ieder z'n favoriete tafel toch?

Chris

Comment

• Tiemen
                        • Dec 2001
                        • 944

citaat:Geplaatst door bartbomans
                        En sorry die quotes die ik lees dat de XP embedded niet goed zou zijn is bullshit. Waarom zou Linux beter zijn?
                        Wat een interessante boerereactie weer. Denk je nu echt dat het verschil tussen Linux - VxWorks - Windows juist gebaseerd is op wat commentaar van "dat is beter" of "die is de beste". Op kernelniveau, qua multithreading, SMP, multitasking, enz (zeker door het feit dat maxxyz met 2 processors zit) zullen er heel erg merkbare verschillen zijn. 't Is niet omdat ze voor de gewone gebruiker niet bekend zijn dat ze niet bestaan. De pure opbouw is al verschillend : microkernel tegenover een monolytische structuur met dynamic linking en stackable modules. En ik zou al helemaal niet gaan zoeken in de richting van "R&D heeft de meest performante gekozen"...maar eerder in de richting van "Martin ShowDesigner moet erop draaien => windows".

Voor de rest ben ik het helemaal met je oneens dat iets wat theoretische probrammeerbaar is op een tafel niet zou mogen omdat ze dan crasht. Zorg dan ofwel dat de tafel het niet kán, ofwel dat ze het aankan.

Comment

• Krizz
                          • Dec 2003
                          • 35

citaat:Geplaatst door LichtNichtje

Ik laat wel iets weten!
                          Laat zeker iets weten over de Chamsys!!

Binnenkort een (fatsoenlijke) kennismaking met deze tafel en aan de reacties van gebruikers op dit forum is de tafel wel oké!!
                          Ik heb de Chamsys eindelijk kunnen testen en ben eigenlijk heel positief over deze tafel. Hier en daar even wennen omdat ik zo met Hog II in mijn vingers zit en hij lijkt er een beetje op qua toetsen. Fijne faders verder en het touchscreen reageert lekker snel en hij is echt wel stabiel. Super fijne effectengine, loopt heel erg mooi. Snel programmeren en ook fijne toetsen. Ik heb ook 2 minpuntjes gevonden. Ten eerste de nummering van de heads, die loopt gewoon door naar de volgende groep. Nu heb ik gevraagd of dat kon aangepast worden zoals bij Hog II, dat dus iedere groep netjes bij 1 begint en niet bij 201 of nog verder. Dat schijnt nu in de nieuwe betaversie al opgelost te zijn. Ze hebben heel snel gereageerd op dat verzoek, dat is echt netjes. 2e probleem wat ik had was dat er een minieme vertraging op de flashtoetsen zat. Echt niet veel, maar genoeg om net een héél klein ietsje er naast te zitten, echt een heel klein deeltje van een seconde of zo. Het is niet veel, maar t mag niet. Daar zijn ze nu ook mee bezig.
                          Dus conclusie, ik denk dat als ze van die delay op die flashtoetsen af zijn dat dit een hele goede tafel is en zeker potentie heeft in de toekomst. Volgende week gaan moeten we dringend de knoop doorhakken wat het gaat worden,want onze oude trouwe case is een beetje kapot gegaan ondertussen.

Chris

Comment

• Rookie
                            • Nov 2004
                            • 104

Nu heb je toch de Maxxyz staan he of vergis ik me? Dus deze stond er ter vervanging van de kapotte case? Miss binnekort andere tafel dan. Dan moet ik morgen nog eens komen kijken [8D]
                            Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• Krizz
                              • Dec 2003
                              • 35

citaat:Geplaatst door Rookie

Nu heb je toch de Maxxyz staan he of vergis ik me? Dus deze stond er ter vervanging van de kapotte case? Miss binnekort andere tafel dan. Dan moet ik morgen nog eens komen kijken [8D]
                              Ja klopt de laatste paar weken staat de Maxxyz er terug. Ik weet nt wat de case had, ik heb hem binnen gedaan bij onze techniekers en die hebben em nog niet terug gegeven, morgen eens vragen wat er nu mee is... Rond volgende week weet ik normaal wat voor tafel we nu gaan kiezen.

Comment

• Poelmans
                                • Feb 2004
                                • 806

@Krizz: die vertraging op je flash toetsen bij chamsys zou wel eens aan de delay instellingen van je cue stack kunnen liggen. Om een of andere reden wordt die als je je contrast (fade time in percentage) aanpast je delay ingesteld op steptime - fade time. En die delay bepaalt de tijd die tussen het activeren van je playback en het werkelijk zien van het resultaat zit. Ik heb het iig doorgegeven aan luc van AVL toen we er op demo waren...

Maar ze luisteren er idd naar ieders suggesties. Evengoed naar de ideeën die van LJ's bij kleinere verhuurfirma's komen als die van LD's bij live events...

Mvg
                                Poelmans

Comment

Working...