Time-out Gemert

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bruder
    • Jan 2006
    • 3

Als ie niet onbeperkt rond kan, dan is een vaste bekabeling inderdaad mogelijk... Ik dacht alleen gelezen te hebben dat ie onbeperkt rond kon in alle richtingen..
    Time-Out vol? Ik ben er de afgelopen maand 2 keer geweest, en beide keren was het niet echt super druk, sterker nog, de bovenetages in de zalen waren zelfs gesloten...
    Ik las pas dat Time-Out een vergunning had voor 4000 personen, echter mijn neef die er lang geleden gewerkt heeft, vertelde mij dat er wel eens rond de 7000 binnen zijn geweest, in de eerste jaren. Weet iemand hoeveel personen er binnen mogen in de Time-Out?

Ciao!
    Ruud

Comment

• Dave C
      • Apr 2001
      • 76

Alst is zoals in kokorico is de spin beperkt in toertjes, in kokorico draaien de kabels x aantal draaien mee. Denk dat die ook weleens vervangen worden, kweet nie na hoeveel torsingen die kabels slijtage beginne te vertonen.
      De panelen werken op dezelde manier. Voor de rest servo controllers/plc hardware op zolder voor de boel te doen draaien. Bij mijn weten worden die dingen aangestuurd door appart programma, allsinds toch in versuz/kokorico.

Voor de rest mooie plaatjes alvast in timeout. Kom binnekort is kijken hoe de lightshow op live muziek dan post ik wel full review

Greetz
      Dave
      Last edited by axs; 30-01-06, 00:33. Reason: Om weer niet te beginnen over vergelijkingen tussen... link weggehaald

Comment

• Lighting
        • Sep 2004
        • 209

Originally posted by Bruder
        Was nogal onder de indruk van de lichtinstallatie in de nieuwe zaal in time-out! Complimenten!!

Na wat geneus op internet kwam ik per toeval in dit forum terecht en nu vroeg ik met het volgende af:
        Worden de signalen van de mengtafel via draadloos ethernet verzonden naar de spin en wordt vanaf daar alles via dmx verder gestuurd? Of wordt iedere lamp draadloos aangestuurd? als dit al kan?!? Met mijn redelijk technische hts achtergrond weet ik dat je bijvoordbeeld 230 volt gemakkelijk met een sleepcontact kunt overbrengen, maar dmx lijkt me daar al minder geschikt voor?!?
        (echter, 9 jaar geleden in de Zillion...bestond er toen al draadloos LAN?)
        En ik neem aan dat alle bewegingen van de trussen met hydromotoren gebeurd? Worden die dan ook via de mengtafel via dmx aangestuurd, of is dit een apart systeem wat dit regelt?

Grtz Ruud, een leek op lichtgebied
        Om het even uit te leggen:

Allles is hard bekabeld, vanaf de GMA lan naar nsp's, vanaf nsp's naar boosters, van boosters naar lampen in totaal 25 lijnen dmx
        de spin draait een toer (lees: 1) alle bewegingen worden aangestuurd door servo motoren
        dus geen sleepcontacten
        geen WLAN
        geen dmx op de spin sturing

Nils Berens
        Time Out GMA operator
        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Lighting
          • Sep 2004
          • 209

Ik las pas dat Time-Out een vergunning had voor 4000 personen, echter mijn neef die er lang geleden gewerkt heeft, vertelde mij dat er wel eens rond de 7000 binnen zijn geweest, in de eerste jaren. Weet iemand hoeveel personen er binnen mogen in de Time-Out?

Ciao!
          Ruud
          Time Out heeft een vergunning voor 5000 personen.

Nils Berens
          Time Out GMA operator
          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Lighting
            • Sep 2004
            • 209

Originally posted by rene.derksen
            Als we toch bezig zijn met vragen naar foto's zou ik wel fotos van de bouw van de zaal willen zien. Want daar is een hoop gebeurd al die bekabeling, ik zag dat de truss ook terplekke is gelast enz. Zijn daar foto's van?!
            Met uitzondering van een stuk prefap is alles in time out ter plaatsen gemaakt dus laswerk bekabeling etc etc hier zijn zover ik weet geen foto's van

Nils Berens
            Time Out GMA operator

Comment

• Bruder
              • Jan 2006
              • 3

Maar de spin doet zijn hele rondje automatisch?
              Of kun je ook zelf bewegingen aansturen dmv een pc ofzo?
              Omdat ik zag dat op bepaalde momenten bijvoorbeeld de panelen naar binnen gericht waren met de blinders aan?
              Zit dit dan allemaal in het programma?

Grtz Ruud

Comment

• Dave C
                • Apr 2001
                • 76

Das een combinatie van hydrolica en servo motoren bruder.
                Dacht ergens gelezen te hebben dat Niels zei dat de hydrolica in de armen
                nog geplaatst moest worden.

De controller kan de positie van de servo motoren inlezen, een paar standen programeren kan dus perfect. Naast de feedback ook nog wat eindeloop beveiligings contacten her en der en draaien die handel

Vraagje voor Niels: zit in timeout de hydrolica van de armen mee op de pc die de servos aanstuurt? Of is dit appart/manueel zoals in kokorico? Lijkt me fijner om snel standen te kunnen oproepen.

Kheb nogwel ergens fotos van kokorico van de draaias/kabels waar de gehele spin aanhangt, maar misch is het beter dat Niels en paar fototjes neemt op de zolder van timeout indien hij dat wenst. Zo zien we ook is hoe het daar zit, misch nieuwe/andere technieken toegepast.

Greetz
                Dave
                Last edited by axs; 30-01-06, 18:52.

Comment

• Lighting
                  • Sep 2004
                  • 209

Maar de spin doet zijn hele rondje automatisch?
                  Of kun je ook zelf bewegingen aansturen dmv een pc ofzo?
                  Omdat ik zag dat op bepaalde momenten bijvoorbeeld de panelen naar binnen gericht waren met de blinders aan?
                  Zit dit dan allemaal in het programma?

Grtz Ruud
                  Spin:nee ook daar moet je instellen, snelheid, de grote van de beweging, en waar en hoelang hij moet stoppen dit zijn allemaal instelbare parameters

panelen,blinders:nee alle lampen, spin, fans, panelen, confettie, bubbels, rook zijn volledig gescheiden, dit om het onderandere overzichtelijk te houden, dit is met zo'n show geen overbodige luxe

Nils Berens
                  Time Out GMA operator

Comment

• Lighting
                    • Sep 2004
                    • 209

Vraagje voor Niels: zit in timeout de hydrolica van de armen mee op de pc die de servos aanstuurt? Of is dit appart/manueel zoals in kokorico? Lijkt me fijner om snel standen te kunnen oproepen.

Kheb nogwel ergens fotos van kokorico van de draaias/kabels waar de gehele spin aanhangt, maar misch is het beter dat Niels en paar fototjes neemt op de zolder van timeout indien hij dat wenst. Zo zien we ook is hoe het daar zit, misch nieuwe/andere technieken toegepast.

Greetz
                    Dave[/quote]

nee de zuigers zijn nog niet geplaatst,en ja de technieken zijn volledig anders als in de kokorico de constructie is het zelfde maar de hardware is anders kokorico is nog uitgerust met de oudere motoren .de motoren in time out zijn beter instelbaar en sneller (hoewijl ik dit bijna nooit gebruik) traag is over het algemeen mooier met zo'n constructie.

@foto's:de foto's die time out naar buiten brengt staan op www.time-out.nl

Nils Berens
                    Time Out GMA operator
                    Last edited by Lighting; 30-01-06, 20:12.

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Aangezien er tegenwoordig op dit forum in zowat elk subforum wel een vermelding valt naar de time-out en het aantal vragen - om te blijven vragen - toch maar eens een slotje (en dan spreek ik nog niet over de diverse terechte/onterechte vergelijkingen met andere discoteken). Begint al zwaar commercieel te ruiken namelijk... en laat dat nu niet de bedoeling zijn.

Indien er nog verdere vragen zijn kan je deze mailen naar de desbetreffende personen. Ben er zeker van dat ze jullie wel te woord zullen staan. Moest het zulke leuke en vernieuwende informatie zijn, dan hoor ik dat graag en posten we hier wel bij.
                      Last edited by axs; 01-02-06, 12:13.
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...