D&B vs KMT

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Originally posted by MusicSupport
    Gekloond is misschien een groot woord maar frappant was het wel dat TW Audio twee jaar na de introductie van de Q1 met de Vera10 kwam. De bouwvorm is nagenoeg identiek op de rigging na. Maar de inhoud is weldegelijk anders. En er is niks verboden of mis aan het 'afkijken' van een goed en handzaam design om vervolgens je eigen R&D er drivers in te laten zetten. Het was zeker geen aanval op TW hoor! Die jongens maken mooie spullen. Er zijn meer Chinezen die een exacte kopie hebben geprobeerd te maken en die daar door het ontbreken van kennis en materiaal volledig de plank mee mis slaan.
    Je weet dat ik D&B-fan ben. Maar owee als je iets verkeerds over Tobias zegt...

Wat je zegt: Vera lijkt qua design op Q. Maar als je een beetje je best doet, dan kun je daar nog veel meer merken aan toevoegen! Denk CAD208 van HK, Xi1082 van EV, enz enz. Let wel: Dan hebben we het wel alleen over vergelijkbare vorm en afmetingen die in de buurt komen! Dus...

Wat ik frappant vind is de lange ontwerptijd bij TW. En dan heb ik het over de prototype-fase. De C15 wist ik al 3/4 jaar geleden dat ze er mee bezig waren. Hetzelfde voor de B18. Ze waren in die tijd bezig met de eerste ontwerpen en ik geloof dat die nu net (klein jaar?) op de markt is. Ben er even uit geweest dus vraag me niet om precieze data maar weet iig wel dat ze daar erg de tijd nemen voor het testen van een ontwerp en het ontwikkelen van de presets!

Hetzelfde geldt overigens ook voor het feit da ze nu LABs aanbieden: Tobias heeft dat héél erg lang tegen gehouden omdat ze niet naar zijn zin waren en heeft onder marktdruk uiteindelijk maar toegegeven. Maar als het aan hem lag... Vraag 'm dus nooit naar zijn persoonlijke mening over LABs! Die hebben bij hem helemaal voorgoed afgedaan in de periode dat ze een vervanger zochten voor het Hoellstern-drama. Maar de markt he...

Wat ik dan wel weer knap van TW vind, is dat ze dan iets doen waar ze eigenlijk zwaar op tegen zijn maar het wel zo doen dat jij niet kunt horen of er een LAB of Powersoft achter hangt! Vind ik knap en kan je zeggen dat dat heel lang geduurd heeft.

Laatste wat ik kwijt wil: Die LABs hebben het dubbele vermogen van de Powersofts. Dat is niet voor niet en heeft een goede reden. Iets met het befaamde inzakken van LABs als ze echt moeten leveren. Wie Tobias en zijn filosofie kent, weet dat dat onacceptabel is!
    Last edited by Outline; 03-06-13, 18:45.

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Originally posted by VANEENBERGEN
      Heel fff een reactie

Martin Meinzer (enige eigenaar, dus geen 2) is GEEN ex werknemer van d&b.
      De C4 "kopie" heeft hij destijds gemaakt op vraag van Mega Force (Duitse podium leverancier).

Ik heb hier in de schuur de 15" monitoren en zijn helemaal te gek.
      Ook het HT10 setje van hem, ook te gek. Dit compleet geen kopie van wat dan ook, maar een set die hij bedacht heeft om in je eentje te kunnen bouwen (en er moesten er 2 in een ducato passen).
      Goede info maar dat is een ander verhaal dan dat ik heb. Wat is nou waar? Ik heb het van de heren van de KMT stand op de Messe,... maar was dit die Martin M?
      d&b Audiotechnik

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Goede info maar dat is een ander verhaal dan dat ik heb. Wat is nou waar? Ik heb het van de heren van de KMT stand op de Messe,... maar was dit die Martin M?
        Mijn ervaring: Niet alles wat ze zeggen geloven! Het blijven tenslotte verkooppraatjes...
        Wil je het zeker weten: Iemand in A'dam bellen die het antwoord van de andere kant kan geven.

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Originally posted by VANEENBERGEN
          ....Ook het HT10 setje van hem, ook te gek.

Dit compleet geen kopie van wat dan ook, maar een set die hij bedacht heeft om in je eentje te kunnen bouwen (en er moesten er 2 in een ducato passen).
          HT10 is compleet geript van het oude Syrincs SPS3. Als je die dubbel 15"-sub er bij neemt helemaal! Voor het gemak (en gewicht) heeft hij de sub in 2x enkel 15" uitgevoerd ipv dubbel.

Syrincs SPS3 stond overigens aan de basis van de D&B 702-serie (C7 dus)...

Voor ik het vergeet: De beste speakerkabel (lichtblauw of donkerblauw) OOIT komt van Syrincs af! Wordt helaas al jaren niet meer gemaakt en jammer genoeg was ik destijds niet slim genoeg om te zorgen dat ik voldoende lengte voor mijzelf hield...

Indien gewenst, sleur ik graag mijn laatste 10m mee naar de subdag zodat jullie kunnen zien dat ik geen bullshit verkoop!
          Last edited by Outline; 03-06-13, 23:52.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by Outline
            HT10 is compleet geript van het oude Syrincs SPS3. Als je die dubbel 15"-sub er bij neemt helemaal! Voor het gemak (en gewicht) heeft hij de sub in 2x enkel 15" uitgevoerd ipv dubbel.
            Er zijn zoveel 10" + 1"/1.5" hoorn systemen, om dan te stellen dat het een rip off is...

Originally posted by Outline
            Syrincs SPS3 stond overigens aan de basis van de D&B 702-serie (C7 dus)...
            En hier is dan geen enkele overeenkomst tussen.

Comment

• Peter Vanhove
              • Jun 2002
              • 347

Gekloond is misschien een groot woord maar frappant was het wel dat TW Audio twee jaar na de introductie van de Q1 met de Vera10 kwam. De bouwvorm is nagenoeg identiek op de rigging na. Maar de inhoud is weldegelijk anders. En er is niks verboden of mis aan het 'afkijken' van een goed en handzaam design om vervolgens je eigen R&D er drivers in te laten zetten. Het was zeker geen aanval op TW hoor! Die jongens maken mooie spullen. Er zijn meer Chinezen die een exacte kopie hebben geprobeerd te maken en die daar door het ontbreken van kennis en materiaal volledig de plank mee mis slaan.
              Dit is al iets genuanceerder, maar toch stel ik mij ernstig vragen wat men onder klonen verstaat.

Beide door u aangehaalde producten lijken in die zin op elkaar dat het beiden compacte zwarte line arrays zijn gemaakt in Duitsland.
              De maten, het gewicht, de inhoud (2x10"+1x1,3" t.o.v. 1x10" + 2x1"), de in huis ontwikkelde waveguides (75°x15° t.o.v. 80° of 120°x10°), de eigen ontwikkelde vlieghardware (dus alles) is anders.

TW AUDiO beschuldigen van klonen is wel het laatste wat ik zou doen, net zoals Outline (die ik verder niet ken) al zei, er zijn weinig fabrikanten die zoveel tijd in ontwerpen en testen steken dan zij, en ik kan het echt weten.

Als Belgisch distributeur krijgen wij info over toekomstige producten maanden, soms zelfs jaren voor ze op de markt verschijnen, wij bezoeken regelmatig de fabriek, we zien en horen daar de vele prototypes.
              De pas uitgebrachte Vera36 en de VeraS33, waar ze bijna 4 jaar aan gewerkt hebben, zit in het marktsegment van de D&B V-serie, straks wordt er nog beweerd dat dit ook een kloon is zeker?

D&B bestaat sinds 1981, TW AUDiO sinds 2004 das een verschil van 23 jaar, dat D&B dan een moderne line array speaker (in een vorm die zowat iedereen handhaaft) vroeger op de markt brengt dan een jongere fabrikant die ook een moderne line array op de markt zet, lijkt mij toch vrij normaal. Om te beweren dat de één, een kloon is van de andere, is echt wel fout.
              Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Originally posted by Peter Vanhove
                Dit is al iets genuanceerder, maar toch stel ik mij ernstig vragen wat men onder klonen verstaat.

Beide door u aangehaalde producten lijken in die zin op elkaar dat het beiden compacte zwarte line arrays zijn gemaakt in Duitsland.
                De maten, het gewicht, de inhoud (2x10"+1x1,3" t.o.v. 1x10" + 2x1"), de in huis ontwikkelde waveguides (75°x15° t.o.v. 80° of 120°x10°), de eigen ontwikkelde vlieghardware (dus alles) is anders.

TW AUDiO beschuldigen van klonen is wel het laatste wat ik zou doen, net zoals Outline (die ik verder niet ken) al zei, er zijn weinig fabrikanten die zoveel tijd in ontwerpen en testen steken dan zij, en ik kan het echt weten.

Als Belgisch distributeur krijgen wij info over toekomstige producten maanden, soms zelfs jaren voor ze op de markt verschijnen, wij bezoeken regelmatig de fabriek, we zien en horen daar de vele prototypes.
                De pas uitgebrachte Vera36 en de VeraS33, waar ze bijna 4 jaar aan gewerkt hebben, zit in het marktsegment van de D&B V-serie, straks wordt er nog beweerd dat dit ook een kloon is zeker?

D&B bestaat sinds 1981, TW AUDiO sinds 2004 das een verschil van 23 jaar, dat D&B dan een moderne line array speaker (in een vorm die zowat iedereen handhaaft) vroeger op de markt brengt dan een jongere fabrikant die ook een moderne line array op de markt zet, lijkt mij toch vrij normaal. Om te beweren dat de één, een kloon is van de andere, is echt wel fout.
                Agree, agree. Ik heb het al genuanceerd en had het eigenlijk niet zo mogen plaatsen. De KMT kast is gewoon een ordinaire kloon, de Vera van TW is een eigen ontwerp met toevallig een fysiek uiterlijk ontwerp dat enorme overeenkomsten deelt. En nee hoor de 36 en S33 een V-serie noemen zal ik niet doen ;-)
                d&b Audiotechnik

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

volgens mij is alles zo'n beetje kloon van elkaar…

en qua roddels : ooit vertelde een niet nader te noemen merk dat ze ooit John Meyer in dienst hadden gehad, en dat zijn MSL3 wel een kloon was van hun MSL ( foto is van die kloon…LOL

moet altijd wel lachen, temeer daar ik deze kasten later onder nog 3 andere namen tegen ben gekomen. Allemaal NoordItaliaans, dat wel./

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by MacGyverSounds
                    Inderdaad, als je het zo wilt noemen. Kloon is voor mij een 1 op 1 copie, zoals de nep sm58's etc. die je nauwelijks kunt onderscheiden. Voor de meeste merken / types gaat dat helemaal niet op. Ja, er zijn uitzonderingen.

en qua roddels : ooit vertelde een niet nader te noemen merk dat ze ooit John Meyer in dienst hadden gehad, en dat zijn MSL3 wel een kloon was van hun MSL ( foto is van die kloon…LOL
                    Ik ken het verhaal iets anders, de belangrijkste ontwerper hiervan (dus niet meyer zelf...) was in dienst.
                    Volgens mij kwam dat merk uit zwitserland, iets met een A.... P..........
                    Wat er van waar is. Ik zie het tegenwoordig niet meer voorbij komen.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Originally posted by DJ Antoon
                      Er zijn zoveel 10" + 1"/1.5" hoorn systemen, om dan te stellen dat het een rip off is...
                      In combinatie met de 15"-sub (die KMT voor de handelbaarheid maar gehalveerd heeft) durf ik met 100% zekerheid te stellen dat de SPS-3 heel hoog bovenaan het lijstje van wat en hoe te kopieëren heeft gestaan....

En hier is dan geen enkele overeenkomst tussen.
                      Misschien niet direct in bestücking van de kasten maar wel in idee en uitvoering! 702/C7 is een verbeterde en net wat doordachtere versie van SPS-3. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik makkelijker een SPS-3 top op de subs krijg dan een C7-top. Die pakken toch net wat lomper...

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Inderdaad, als je het zo wilt noemen. Kloon is voor mij een 1 op 1 copie, zoals de nep sm58's etc. die je nauwelijks kunt onderscheiden. Voor de meeste merken / types gaat dat helemaal niet op. Ja, er zijn uitzonderingen.

Ik ken het verhaal iets anders, de belangrijkste ontwerper hiervan (dus niet meyer zelf...) was in dienst.
                        Dat merk heeft ooit ook wat kasten van Outline gekopieërd en het daarna als 'eigen ontwerp' gepresenteerd...

Heb bv. in de huiskamer hier de originele Outline kastjes staan die géén processor nodig hebben om goed te klinken!

Weet niet of die toko uit Boxtel het nog importeert maar heb van hen al jaren geleden de uitnodiging gehad om die van mij 1 op 1 te komen vergelijken met die van hen. Nog geen behoefte aan gehad....

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

die SL2 en sub7 leken wel heeeel erg op de 650 en MSL3, ook klankmatig, ook qua processing, en ook qua onderdelen...en werden door iemand die bij M erg veel te vertellen had gesignaleerd, (-en daar was ik per ongeluk bij-) en meteen was de Zwitserse variant (die dus in Noord-italie gebouwd werd) uit de handel. Ze hadden al wel voor 2000 stuks onderdelen op de plank gegooid, dus dat werd uiteindelijk 3x doorverkocht aan 3x een ander merk.

De belangrijkste ontwerper van M = M, dat scheelt, maar de MSL-3 is ontstaan door de MSL10 in 3 stukken te snijden. Wel heeft M in den beginnen enige tijd in Zwitserland gestudeerd, maar dat was weer een paar ski-heuvels verderop. Wat dus meteen de reden voor die persoonsverwisseling was.

Blijft het feit dat de meeste topkasten wel op mekaar lijken, sinds de trapeze-vorm, en de meeste baskasten ook, sinds ze op vrachtwagen-breedte zijn bedacht...
                          Last edited by Gast1401081; 05-06-13, 02:39.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Is het ook niet zo dat JBL ook L'acoustics kopieen zijn?? Wel 'iets' minder maar uiterlijk toch wel het zelfde..
                            Overigens is het in de auto wereld niet anders, maar we zitten in een andere branch...
                            Het is nu eenmaal zo, leren leven en de 'kaf van de koren scheiden' door middel van gebruiken.

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Ze kunnen er misschien het zelfde uitzien, maar je weet nooit wat ze met de drivers gedaan hebben.
                              Die kunnen wel degelijk aangepast zijn zonder dat het zichtbaar is.
                              En dan hebben we het nog niet over het processing gedeelte.

Comment

• janpy
                                • Mar 2013
                                • 43

moet altijd wel lachen, temeer daar ik deze kasten later onder nog 3 andere namen tegen ben gekomen. Allemaal NoordItaliaans, dat wel./
                                Ach die goeie ouwe tijd met msl3ies (wel de originele en geen kloon) een dstweetje en 2 zesvijftigs per kant.
                                Zwaar maar wat klonk het toch lekkerrrr

Jan

Comment

Working...