D&B vs KMT

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janpy
    • Mar 2013
    • 43

@ Daan
    "Dat wist ik niet" slaat dus op de info van ex medewerker van d en b
    Vind ik wel leuke info.
    Oud topic of niet

Groets Jan

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Het is zeker leuke info, maar je schopt er een topic van 9 jaar oud mee omhoog, tussen de actuele topics, en dat is gewoon niet zo handig. Dat is trouwens precies wat we nu aan het doen zijn, dus ik houd het hier weer voor gezien.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Laat ik dan nog maar nuttige info toevoegen. De twee heren achter KMT of in ieder geval 1 van hen heeft inderdaad ook de intellectuele eigendomsrechten op C4 en C7 en de B2 en Max ontwerpen. (Niet zo verrassend: allemaal halverwege jaren 90 ontwikkeld als medeontwerper) Zakelijk is het toen op de klippen gelopen tussen hem en het d&b management o.i.d. Het gaat dan specifiek over het ontwerp van de kast. Ze wilden een aantal jaren terug op de beurzen niet mededelen of ze ook dezelfde drivers en filters gebruiken. Q-series kloon hebben ze voor zover ik weet gewoon nagemaakt, net als TW Audio dat met z'n Vera serie heeft gedaan. Het ontwerp daarvan ligt niet gepatenteerd vastgelegd. De versterkers lijken in de verre verte niet op 'n D12 of D6.
        De klank was toen niet te beoordelen.
        d&b Audiotechnik

Comment

• Peter Vanhove
          • Jun 2002
          • 347

Originally posted by MusicSupport
          Laat ik dan nog maar nuttige info toevoegen. De twee heren achter KMT of in ieder geval 1 van hen heeft inderdaad ook de intellectuele eigendomsrechten op C4 en C7 en de B2 en Max ontwerpen. (Niet zo verrassend: allemaal halverwege jaren 90 ontwikkeld als medeontwerper) Zakelijk is het toen op de klippen gelopen tussen hem en het d&b management o.i.d. Het gaat dan specifiek over het ontwerp van de kast. Ze wilden een aantal jaren terug op de beurzen niet mededelen of ze ook dezelfde drivers en filters gebruiken. Q-series kloon hebben ze voor zover ik weet gewoon nagemaakt, net als TW Audio dat met z'n Vera serie heeft gedaan. Het ontwerp daarvan ligt niet gepatenteerd vastgelegd. De versterkers lijken in de verre verte niet op 'n D12 of D6.
          De klank was toen niet te beoordelen.
          Kan je even verduidelijken welke kast TW AUDiO zou hebben gekloond?
          Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
          Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

En van wie?

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Deze topic naar boven halen lijkt me niet meer dan normaal.
              Zeker als blijkt dat top ingenieurs van D&B bij een nieuw huis te werk gaan.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Als er actueel nieuws is maakt het niet uit hoe oud het topic is.
                Wanneer die ontwerpers niet verder komen dan dezelfde ontwerpen onder een andere vlag op de markt brengen ben ik niet echt overtuigd dat het 'top ingenieurs' zouden zijn. Dan zou ik op z'n minst verwachten dat ze met sterk verbeterde ontwerpen komen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Het zou wel interessant zijn te weten of ze ongeveer gelijk klinken.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by frederic
                    Het zou wel interessant zijn te weten of ze ongeveer gelijk klinken.
                    Mag na 10 jaar pok wel iets beter klinken van mij...anders hadden ze beter 10 jaar op het strand kunnen gaan liggen..

Comment

• drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

Originally posted by MacGyverSounds
                      Mag na 10 jaar pok wel iets beter klinken van mij...anders hadden ze beter 10 jaar op het strand kunnen gaan liggen..
                      Als ik nu naar de link naar de site klik zie ik veel Eighteensound hoorntjes en wat verbeterde/vorm veranderde Eighteensound ontwerpjes en niet echt iets vernieuwends in die zin...maar extreem duur is t ook allemaal niet..

Zie niet echt een surplus van het merk in een verzadigde markt....misschien is het kwa klank al heel anders maar dan bouw ik t liefst gewoon zelf voor het bouwplezier...
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Als ik zo vlug eens hun prijzen bekijk, kun je ze bijna niet zelf bouwen voor die prijs...

Comment

• Podium Verhuur
                          • Mar 2012
                          • 480

Originally posted by djspeakertje
                          Wat fijn dat je uitkomst bied in dit topic.
                          9 jaar te laat...

Misschien is het handig om voortaan eerst naar de datum van de laatste post te kijken, ik denk dat ze er onderhand al wel uit zijn.

Daan
                          Altijd aardig als nieuwe leden meteen afgezeken worden.

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Aardig dat sommige mensen eerst posten en dan pas gaan kijken waar ze het eigenlijk over hebben...

Als je even gelezen had wat er precies stond had je ongetwijfeld opgemerkt dat de eigenlijke kick van Noobie kwam, die hier al dik 200 posts op zijn naam heeft staan, sinds 2007. Vandaar ook dat ik het zo raar vond. Als er nou een uitgebreide post had gestaan met tekst en uitleg was het wat anders geweest, maar een simpele aankondiging van 1 zinnetje is een beetje een rare manier om een topic van 10 jaar oud naar boven te gooien.

Daan

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Originally posted by Peter Vanhove
                              Kan je even verduidelijken welke kast TW AUDiO zou hebben gekloond?
                              Gekloond is misschien een groot woord maar frappant was het wel dat TW Audio twee jaar na de introductie van de Q1 met de Vera10 kwam. De bouwvorm is nagenoeg identiek op de rigging na. Maar de inhoud is weldegelijk anders. En er is niks verboden of mis aan het 'afkijken' van een goed en handzaam design om vervolgens je eigen R&D er drivers in te laten zetten. Het was zeker geen aanval op TW hoor! Die jongens maken mooie spullen. Er zijn meer Chinezen die een exacte kopie hebben geprobeerd te maken en die daar door het ontbreken van kennis en materiaal volledig de plank mee mis slaan.
                              d&b Audiotechnik

Comment

• VANEENBERGEN
                                • Sep 2003
                                • 187

Heel fff een reactie

Martin Meinzer (enige eigenaar, dus geen 2) is GEEN ex werknemer van d&b.
                                De C4 "kopie" heeft hij destijds gemaakt op vraag van Mega Force (Duitse podium leverancier).

Ik heb hier in de schuur de 15" monitoren en zijn helemaal te gek.
                                Ook het HT10 setje van hem, ook te gek. Dit compleet geen kopie van wat dan ook, maar een set die hij bedacht heeft om in je eentje te kunnen bouwen (en er moesten er 2 in een ducato passen).
                                Joost van Eenbergen
                                ELC lighting

Comment

Working...