Tecnare en B-52

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

De test die Bert Schmeits heeft gedaan van de AD MI set versus de instapper van EAW was ook een verpletterende overwinning voor AD. Dat zegt nog steeds niks. Wat ik bedolede met de stelling van excellant was dat als je Tecnare niet koopt maar een ander merk je merkengeil en verkeerd betezig bent. en daar ben ik het mee eens. Ik haat EAW Ik vind het een duur merk waar tig andere alternatieve voro zijn. nog ga ik dat niet postenw ant andere mensen denken daar heel anders over. Dat zat mij dwars.

Ik heb de tecnare toppen gehoord welke goldsound heeft. Mooie dingen welke loeihard gaan maarja een AD 24 top gaat ook loeihard dus.....

Tecno star audio weer zo'n leuk merk. gigantisch veel vermogen, nieuwe modellen klinken als een dijk maar ga je dan bij dit merk ook zeggen dat iedereen het meot kopen of je bent een gek? By the way TSa is prijs/technisch toch een goedkoper alternatief op Tecnare en ook zij doen geen copieergeneuks maar maken hun eigen ontwerp en zorgen vioor innovatie in de pa wereld.

Er is een ding wat ik geleerd heb in mijn korte tijd als hobby bob pa lul en dat is dat elk merk wel voor iemand iets interessants te bieden heeft ook tecnare maar ook eaw. Het ligt eraan wat je eisen wat je klanten wilt wat je doelgroep is at je van de set verwacht, wat je wilt uitgeven en welke afspraken en prizjen je kunt krijgen voor bepaalde systemen + de mogelijk heid om uitt e breidne en bij te huren als nodig.

Mischien een beetje cru wat ik zeg maar ik wil wel stellen dat Tecnare gewoon weer een merk op de al o zo overvolle markt is met zijn eigen kenmerken en voordelen maar ook niet te vergeten zijn nadelen.

Sorry dat ik weer tekeer ga maar mijn hart ligt me weer op de tong.

Comment

• xcellant
      • Apr 2004
      • 5

Beste Michael en alle anderen,

Ik wil jou, noch ieder ander die iets zinnigs te vertellen heeft, niet aanvallen. Absoluut niet zelfs. Ik heb respect voor een ieder die de moed heeft om in één van de moeilijkste en meest hectische branches werkzaam te zijn (op wat voor manier dan ook).
      Dat jij voor AD kiest zal verschillende redenen hebben, het is mijn keuze niet maar is daarom nog geen reden om je er op aan te vallen.
      Zoals je op de tweede pagina in het eerste bericht kunt lezen heb ik met nogal wat systemen gewerkt in de afgelopen decennia. Ik heb mijn keuze nu bepaald voor dit moment en onder de huidige omstandigheden, net zoals jij de jouwe hebt bepaald.
      Het ging mij in deze om het citaat. Verder niets. Het was in mijn optiek een ongenuanceerde opmerking.
      Welk systeem of welk apparaat iemand gebruikt of wenst te gebruiken vind ik niet belangrijk. Ondanks dat ik binnenkort Abraham zie, denk ik nog altijd te kunnen leren en dat is dan ook één van de redenen dat ik aan dit forum deelneem. Op die manier kan ik ook mijn ervaringen uitwisselen, in de hoop dat iemand daar iets aan heeft.
      Dus nogmaals: laten we stoppen met kinderachtige gedrag en het forum gebruiken waar het voor bestemd is.

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

citaat:Geplaatst door sis

citaat:Geplaatst door Michael

Datzelfde geld dan ook voor xcellant.
        Zoals hij aangaf werkt hij al met Tecnare, dus die moet toch niet meer gaan luisteren of begrijp ik je niet goed [?]
        sis
        Hij moet ook ens snaar de andere merken gaan luisteren een een een tegen een vergelijk maken dan kan je er pas wat van zeggen en dan nog is een second opinion altijd nog handig want eigen gehoor is ook neit altijd alles, ik vind het altijd fijn om ook te horen wat anderen ervan denken.

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

citaat:Geplaatst door xcellant

Ik wil jou, noch ieder ander die iets zinnigs te vertellen heeft, niet aanvallen. Absoluut niet zelfs. Ik heb respect voor een ieder die de moed heeft om in één van de moeilijkste en meest hectische branches werkzaam te zijn (op wat voor manier dan ook).
          Dat jij voor AD kiest zal verschillende redenen hebben, het is mijn keuze niet maar is daarom nog geen reden om je er op aan te vallen.
          Zoals je op de tweede pagina in het eerste bericht kunt lezen heb ik met nogal wat systemen gewerkt in de afgelopen decennia. Ik heb mijn keuze nu bepaald voor dit moment en onder de huidige omstandigheden, net zoals jij de jouwe hebt bepaald.
          Het ging mij in deze om het citaat. Verder niets. Het was in mijn optiek een ongenuanceerde opmerking.
          Welk systeem of welk apparaat iemand gebruikt of wenst te gebruiken vind ik niet belangrijk. Ondanks dat ik binnenkort Abraham zie, denk ik nog altijd te kunnen leren en dat is dan ook één van de redenen dat ik aan dit forum deelneem. Op die manier kan ik ook mijn ervaringen uitwisselen, in de hoop dat iemand daar iets aan heeft.
          Dus nogmaals: laten we stoppen met kinderachtige gedrag en het forum gebruiken waar het voor bestemd is.
          Je hebt gelijk. Wel moet ik je zeggen dat ik geen grote voorstander ben van Ad. Vindt nog steeds ietsjes te duur maar het wordt interessanter met de huidige aanbiedingen die ik heb. Persoonlijk ben ik een gigantische fan ULI B. en zijn eurolive speakers en versterkers omdat ik ze zo lekker goedkoop vindt en er komt toch nog wel wat verstaanbaar geluid uit. Ik denk dat ik ook wat TE hard heb reageerd op je posting maarja zoals ik al zei soms ligt mijn hart op mijn tong. Wel blijf ik erbij dat Tecnare een van de vele merken is in het overvolle bos welke moeite doet om zijn plaats te verwerven in een woelige branche zoals je al zei. Maarja er zijn zoveel merken die wat te bieden hebben maar weingi marktaandeel hebben ook zij bieden iets interessants vor weingi geld. Tecnare is slechts een van de velen.

Comment

• xcellant
            • Apr 2004
            • 5

Je hebt gelijk. Wel moet ik je zeggen dat ik geen grote voorstander ben van Ad. Vindt nog steeds ietsjes te duur maar het wordt interessanter met de huidige aanbiedingen die ik heb. Persoonlijk ben ik een gigantische fan ULI B. en zijn eurolive speakers en versterkers omdat ik ze zo lekker goedkoop vindt en er komt toch nog wel wat verstaanbaar geluid uit. Ik denk dat ik ook wat TE hard heb reageerd op je posting maarja zoals ik al zei soms ligt mijn hart op mijn tong. Wel blijf ik erbij dat Tecnare een van de vele merken is in het overvolle bos welke moeite doet om zijn plaats te verwerven in een woelige branche zoals je al zei. Maarja er zijn zoveel merken die wat te bieden hebben maar weingi marktaandeel hebben ook zij bieden iets interessants vor weingi geld. Tecnare is slechts een van de velen.
            Een één op één vergelijking zegt inderdaad niet alles. Voor mij is een aantal zaken ook van belang: de handelbaarheid (voor de crew). Is het systeem universeel inzetbaar (van klassiek tot hardrock en van grunge tot house)? Hoe klinkt het systeem op een laag volume (ben ik dan al het laag kwijt of blijft de balans behouden-volume is namelijk niet altijd het belangrijkste)? Heeft de importeur een klantvriendelijke instelling of gaat het alleen maar om de omzet?
            Hoe gaat het systeem klinken als ik ga clusteren? Hoe neutraal klinkt het systeem of heeft het teveel een eigen klankkleur? Hoe goed en hoe tranparant klinkt het met alleen maar "snelle" signalen (drums en percussie)?
            Een systeem lekker laten klinken met een CD of met een strings geluid van een keyboard is geen kunst. Test het systeem in de praktijk (met live-muzikanten) en je komt al snel achter de voor- en de nadelen.
            Als je die allemaal op een rij hebt, kun je gaan bedenken of het de moeite waard is om toch voor het duurdere systeem te gaan maar dan in fases of om toch te kiezen voor het goedkopere systeem dat toch wel aardig klinkt.
            Verder is het natuurlijk ook van belang om aandacht te schenken aan de hele keten. Hoe stil klinkt je systeem met alle versterkers en faders van de mengtafel open? Ik bedoel, je kunt dan veel geld uitgeven aan een Meyer systeem en LabGruppen versterkers maar als je dat allemaal gaat aansluiten op een mengtafel die van zichzelf al ruist, ben je te duur uit.
            Daarom nu iets genuanceerder mijn keuze voor TecNare en Euro-PA voor mijn artiesten: naast de gekozen speakerconfiguratie wordt er gewerkt met LabGru

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Ik haat EAW Ik vind het een duur merk waar tig andere alternatieve voro zijn.
              EN WAAROM ? [V]

sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat: Persoonlijk ben ik een gigantische fan ULI B. en zijn eurolive speakers en versterkers omdat ik ze zo lekker goedkoop vindt en er komt toch nog wel wat verstaanbaar geluid uit.
                Dit zegt genoeg over je keuze [)]
                We zijn hier wel bezig over topsystemen [8D]
                Je moet toch [u]eerlijk</u> zijn dat behringer speakerkasten daar niet bijhoren [)]
                Dit heeft volgens mij dan meer te maken met het budget wat je tot je beschikking hebt, op zich niks mis mee [^]
                Ik ben ook klein begonnen met Fane-zelfbouwkastjes
                sis

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Het zijn dit soort domme opmerkingen die het onderscheid maken tussen de professionals in het geluid en de goedwillennde amateurs.
                  Het is dan ook een hele vreemde opmerking als je bedenkt dat deze meneer zelf Behringer in de verhuur heeft of ben je nu opeens van een andere klasse omdat je ook Meyersound en Midas verhuurt? Jouw toptafel is nog altijd "slechts" de Midas Venice.
                  ik was al van een andere klasse, maar dat zal je niet opgevallen zijn.

citaat:

Daarnaast is het wel grappig dat je in de intro van jouw site vermeldt dat je apparatuur in huis hebt om de versterking te verzorgen tot 50.000 man. Besef je wel hoeveel geluid je daar eigenlijk voor nodig hebt? En wil je dat allemaal doen met die enkele Meyer stack die je hebt? De Venice op de voorkant en de Behringer voor de monitors zeker?
                  Nee, maar er zwerft een boel m3d hier vlak over de grens.
                  En die tafels , daar hebben we er ook nog wel wat meer van, maar die gaan niet in de losse verhuur. Thema hier is klantspeciefiek.

citaat:
                  Doe niet zo belachelijk en gebruik dit forum waar het voor is bestemd: het uitwisselen van relevante informatie met vakgenoten.
                  wie begon er dan over de laagste prijs??

citaat:
                  Je zou juist respect moeten hebben voor bedrijven als TecNare dat toch probeert om op een overvolle markt een eigen identiteit te realiseren door heel veel tijd, geld en energie te stoppen in de ontwikkeling van hun speakersystemen in plaats van het klakkeloos kopiëren van andere merken. Deze fabrikant is zeer innovatief bezig en probeert niet mee te liften op het succes van branchegenoten.
                  ploft-ie zijn eigen magneten, of zit er weer beyma/eminence/eughteensound/precision/ev/jbl/yamaha in?

citaat:
                  Hetzelfde geldt voor Euro-PA dat de import verzorgt. Het is een echt geluidsbedrijf dat verhuurt en verkoopt. Ik heb een aantal keren met het bedrijf mogen kennismaken. Het is niet zo'n onderneming dat investeert in apparatuur omdat anderen het ook gebruiken.
                  Het is één van de weinige bedrijven met een echte filosofie.
                  noem eens een bedrijf zonder filosofie?

citaat: Zij gaan gewoon voor het beste binnen de beschikbare middelen. En ik moet eerlijk bekennen, ze gaan dan ook tot het uiterste.
                  En als eigenaar/directeur Peter Vanhove dan toch beslist om voor TecNare te gaan, kan ik tenminste concluderen dat het gewoon goed zal zijn. Mijn artiesten (o.a. The Fine Young Cannibals) zal ik Nederland en België altijd met TecNare/Euro-PA laten werken. Ik denk niet dat ik het ooit zal aandurven om jouw bedrijf in te huren voor dergelijke acts (ook al heb je een paar Meyer-kasten).
                  zullen we een kwartiertje name-dropping gaan doen?

Maar inderdaad : sorry. Ik heb de prijslijst ff bekeken, en voor dat geld lever ik Meyer. Dus weg prijsvoordeel. En weg behringer-filosofie.
                  Verder staat er iedere 3 weken een nieuw merk op, met een revolutionair ontwerp, en een dito klankkleur.

Zet een paar ouwe passieve UPA's naast, en dan blijkt het succes

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:[
                    ploft-ie zijn eigen magneten, of zit er weer beyma/eminence/eughteensound/precision/ev/jbl/yamaha in?
                    Mac je bent er een paar vergeten [)]
                    Ciare en B&C zit erin
                    Ciare moet jij toch kennen, zit ook in meyer, toch ????
                    sssssiss

Comment

• Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

Ik haat EAW Ik vind het een duur merk waar tig andere alternatieve voro zijn.
                      EN WAAROM ? [V]

sis
                      Sis lees eerst eens al mijn posts helemaal door. Dit is een persoonlijke mening. Ik heb hier juist een verhaaltje neergepoot en dan post je me dit. Lees.

Comment

• Michael
                        • Nov 2002
                        • 643

citaat: Persoonlijk ben ik een gigantische fan ULI B. en zijn eurolive speakers en versterkers omdat ik ze zo lekker goedkoop vindt en er komt toch nog wel wat verstaanbaar geluid uit.
                        Dit zegt genoeg over je keuze [)]
                        We zijn hier wel bezig over topsystemen [8D]
                        Je moet toch [u]eerlijk</u> zijn dat behringer speakerkasten daar niet bijhoren [)]
                        Dit heeft volgens mij dan meer te maken met het budget wat je tot je beschikking hebt, op zich niks mis mee [^]
                        Ik ben ook klein begonnen met Fane-zelfbouwkastjes
                        sis
                        Ja. Lees die tekst nog eens goed na daar staat verstaandbaar geluid niet kwaliteit. Ik zit niet in de grote pa sector. Ik ben voltijd student welke een beetje bijklooit in pa gebied. Alles wat ik poste was een reactie op de posting van xcellant, dus ga het aub niet opeens uit de context gooien waar het in is geschreven.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Ciare en B&C zit erin
                          sssssiss

meyer ploft tegenwoordig alles zelf, wegens nog niet goed genoeg van oem-boeren.
                          niet dat Meyer heilig is bij mij , sterker nog , ik wil nog steeds eens met ome john praten over een enkele 18" en een enkele 15", maar met de rest vergeleken is het tenminste constant wat er uit komt, of je nou in australie een 10 jaar ouwe set hoort, of in nederland een nieuwe. En dat vind ik altijd wel weer prettig.

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

mac dat zeggen ze, maar het blijven amerikanen. niet te vertrouwen.
                            Reken maar dat ze uit china oid drivers halen. als het maar lekker goedkoop is, en dan instralen met marketing, en zeggen dat ze het zelf hebben gemaakt.

Er worden juist hele goeie oem drivers gemaakt, en dat zorgt er juist voor dat je gemakkelijk een prijs kan vergelijken met een ander merk (met zelfde driver) en dan zijn we eindelijk op een punt dat we een beetje af geraken van die afzetpraktijken en monopolie van te dure merken.
                            knoppen en waarden :)

Comment

• xcellant
                              • Apr 2004
                              • 5

citaat:Geplaatst door **************

Ciare en B&C zit erin
                              sssssiss
                              meyer ploft tegenwoordig alles zelf, wegens nog niet goed genoeg van oem-boeren.
                              niet dat Meyer heilig is bij mij , sterker nog , ik wil nog steeds eens met ome john praten over een enkele 18" en een enkele 15", maar met de rest vergeleken is het tenminste constant wat er uit komt, of je nou in australie een 10 jaar ouwe set hoort, of in nederland een nieuwe. En dat vind ik altijd wel weer prettig.

Even los van al het cynisme over en weer. Ik heb Behringer jaren geleden ontmoet en hij heeft toen uitgelegd wat zijn doelstelling was. Dat is hetgeen waar ik bewondering voor heb: hij heeft gemikt op de enorme leemte in de markt waar voor zijn producten ruimte was. Dat heeft die keurig voor elkaar. Het was geen opportunistisch gebral van 'm. Hij heeft zijn woorden gewoon waargemaakt.
                              Daar hoeven jij en ik geen gebruik van te maken als we de lat hoger leggen. Maar zijn producten zijn dan ook niet voor ons bedoeld (al was ik zeer verbaasd bij het zien van een SSL tafel met alle opties, gecombineerd met effectenracks waar ook Beheringer in zat in de Wisseloord Studio's).

Wat betreft je wens om eens met de fabrikant te praten: dat vind ik dus (nog) het voordeel van merken als TecNare en B-52. Die mensen zijn zich bewust dat wij in het werkveld staan. Zij horen dan ook graag wat we als tekortkomingen ervaren op hun producten. Indien een zinnige aanpassing op korte termijn te realiseren is, zullen ze dat ook doen. TecNare heeft dat al gedaan op aangeven van Peter Vanhove en B-52 zal dat gaan doen op mijn aangeven tijdens de Frankfurter Messe.
                              Of dat luisterend oor er nog is als de firma's tot de grote jongens behoren, zal de tijd moeten leren.

Het grootste nadeel van TecNare, zoals ik dat ervaar, zal ik je ook meteen duidelijk maken. Ik ben bezig een Europese tournee op te zetten voor een artiest. Het vervelende is dat TecNare niet overal beschikbaar is, dus wordt het vervelend als er bijgehuurd moet worden omdat de zaal of het stadion groter is dan het gemiddelde tijdens de hele tour.

Met merken als Meyer, Martin, Turbosund, EAW, etc. bestaan er over de hele wereld pools waar je gebruik van kunt maken. Ik zal dus een keus moeten maken: of ik kies een ander geluidsbedrijf dat met één van de bekende merken werkt, of ik laat overal lokale bedrijven voor het geluid zorgen, of ik moet zoveel TecNare meenemen met het bijverschijnsel dat ik een groot deel van de tour ballast mee heb. Het zal waarschijnlijk wel de tweede mogelijkheid worden.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

zonder nou meteen de ouwe lul uit te willen hangen :
                                waarom denk je dat er normen zijn, zoals THX-approved, etc?

De meeste nieuwe cowboys geven een spl op bij 1% thd, de oudere jongeren geven een spl op bij 0,01 % thd. Of kantelpunten bij -10dB, enzo. ( komt er iemand aan : de mijne loopt door tot 43 Hz. Kijk je de specs na, : jaa hoor, bij -10dB. De -3dB staat op 78Hz.)
                                Ik heb mijn buik een beetje vol van al dat soort grappen en grollen.

Vandaar dat ik het vaak met auto's vergelijk :
                                BMW en Mercedes zijn bij aanschaf wat duurder, maar leveren meer kilometers, dus minder afschrijving, en het rijdt wat prettiger dan een hyundai/suzuki/etc, alhoewel die hun top-model (tegen een top-prijs) ook wel voor elkaar hebben.

enne, letterlijk : er staat hier nog een antieke UPA-1A-set, zonder upgrade, bouwjaar ca 1986. Daar hebben we wat AB-testjes meegedaan. de rest kun je nu wel raden. (setje moet trouwens nog steeds een euro of 5000 opbrengen, qua afschrijving..)

Ik zal tecnare, KF, KS of wat dan ook niet afzeiken, maar het verschil is een paar keer pijnlijk duidelijk geworden. Vooral bij mensen die net een half jaar met wat anders gespeeld hebben.....

Comment

Working...