Bedankt peter, zo is het allemaal een stuk duidelijker en je kunt niet alles beluisteren dus dan ben ik in eerste instantie benieuwd naar de specs voor je je ergens in verdiept en misschien gaat luisteren. En aan de hand van het rendement en het vermogen kun je vaak al kijken hoeveel je nodig bent om bijvoorbeeld 1000 personen te kunnen voorzien van geluid. En als je dan de reacties op het forum hier bijvoegd krijg je toch een redelijk goed beeld van een geluidssysteem.
Tecnare en B-52
Collapse
X
-
@ Sis; Ik heb als TD'er bij een grotere verhuurder van oa. EAW vaker te maken gehad met het openschroeven van kastjes. Die prijs komt deels door de ontwerpfilosofie van EAW. Het kastje moet zus en zo groot zijn en er moet x-veel herrie uit komen. Dan wordt het kastje in elkaar geschroefd en getest. En aan de hand daarvan wordt het filter ontworpen. En de condensatoren die daarbij passen zijn niet uit de o-zo-mooie E27 reeks, ergo; duur!
Kijk maar naar de SM-200 en JF-260. Behoorlijk veel onderdelen voor een 2-weg kastje! En volgens mij houdt RCF ook de prijzen een beetje hoog, want zelfs via een goeiekopere dealer blijft een speaker best aan de prijs.
Maar wat klank (bij grotere systemen althans) houdt ik het nog gewoon op KF-850. (Ons 860 is vorig jaar verkocht)
"I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."Comment
-
citaat:Geplaatst door Rock On
@ Sis; Ik heb als TD'er bij een grotere verhuurder van oa. EAW vaker te maken gehad met het openschroeven van kastjes. Die prijs komt deels door de ontwerpfilosofie van EAW. Het kastje moet zus en zo groot zijn en er moet x-veel herrie uit komen. Dan wordt het kastje in elkaar geschroefd en getest. En aan de hand daarvan wordt het filter ontworpen. En de condensatoren die daarbij passen zijn niet uit de o-zo-mooie E27 reeks, ergo; duur!
Kijk maar naar de SM-200 en JF-260. Behoorlijk veel onderdelen voor een 2-weg kastje! En volgens mij houdt RCF ook de prijzen een beetje hoog, want zelfs via een goeiekopere dealer blijft een speaker best aan de prijs.
Maar wat klank (bij grotere systemen althans) houdt ik het nog gewoon op KF-850. (Ons 860 is vorig jaar verkocht)
Ik weet ook hoe die kastjes klinken [8D]
Maar dit verantwoord nog niet de prijs die je ervoor moet betalen ?
Uiteraard heb ik véél respect voor de ontwerpers, dat mag duidelijk zijn [^][^]
Ik constateer gewoon dat BVBeeld Tecnare super goed klinkt aan een prijs die vééééééééééél lager ligt, en die ontwerpers zullen ook wel hun best gedaan hebben om hun kasten optimaal te laten klinken
Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?????????????,
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Kortom, we hebben er weer 2 bij die de behringer-filosofie aanhangen.
veel hout voor weinig geld, en dus weinig marge voor de verkoper.Comment
-
citaat: Kortom, we hebben er weer 2 bij die de behringer-filosofie aanhangen. veel hout voor weinig geld, en dus weinig marge voor de verkoper.
Onze producten met Behringer vergelijken, zowel qua geluid, en prijs is niet echt fair, zeker als je ze nog nooit zelf hebt gehoord.
Wij willen het beste product leveren aan de best mogelijke prijs, dit is heel wat anders dan het goedkoopste product willen leveren. Voor vele mensen zijn onze prijzen belachellijk laag, maar voor vele anderen onbetaalbaar duur, het is maar in welk marktsegment je werkzaam bent.
Groeten,
PeterImport BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMSComment
-
citaat: Wat zijn de prijzen dan? geef eens een paar voorbeelden uit iedere serie.
Tecnare http://www.euro-pa.be/downloads/Pric...01_04_2004.pdf
B-52 http://www.euro-pa.be/downloads/Pric...01_04_2004.pdf
Mocht dit tegen de regels zijn, dan moet de moderator deze post maar verwijderen.
Groeten,
PeterImport BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMSComment
-
citaat:Geplaatst door **************
Kortom, we hebben er weer 2 bij die de behringer-filosofie aanhangen.
veel hout voor weinig geld, en dus weinig marge voor de verkoper.
Het is dan ook een hele vreemde opmerking als je bedenkt dat deze meneer zelf Behringer in de verhuur heeft of ben je nu opeens van een andere klasse omdat je ook Meyersound en Midas verhuurt? Jouw toptafel is nog altijd "slechts" de Midas Venice.
Ik ben absoluut geen fan van Behringer maar het bevestigt toch wel weer de onzin van jouw statement als je bedenkt dat zelfs de Wisseloord Studio apparaten van Behringer in studio 1 hebben staan.
Daarnaast is het wel grappig dat je in de intro van jouw site vermeldt dat je apparatuur in huis hebt om de versterking te verzorgen tot 50.000 man. Besef je wel hoeveel geluid je daar eigenlijk voor nodig hebt? En wil je dat allemaal doen met die enkele Meyer stack die je hebt? De Venice op de voorkant en de Behringer voor de monitors zeker?
Doe niet zo belachelijk en gebruik dit forum waar het voor is bestemd: het uitwisselen van relevante informatie met vakgenoten.
Je zou juist respect moeten hebben voor bedrijven als TecNare dat toch probeert om op een overvolle markt een eigen identiteit te realiseren door heel veel tijd, geld en energie te stoppen in de ontwikkeling van hun speakersystemen in plaats van het klakkeloos kopiëren van andere merken. Deze fabrikant is zeer innovatief bezig en probeert niet mee te liften op het succes van branchegenoten.
Hetzelfde geldt voor Euro-PA dat de import verzorgt. Het is een echt geluidsbedrijf dat verhuurt en verkoopt. Ik heb een aantal keren met het bedrijf mogen kennismaken. Het is niet zo'n onderneming dat investeert in apparatuur omdat anderen het ook gebruiken.
Het is één van de weinige bedrijven met een echte filosofie. Zij gaan gewoon voor het beste binnen de beschikbare middelen. En ik moet eerlijk bekennen, ze gaan dan ook tot het uiterste.
En als eigenaar/directeur Peter Vanhove dan toch beslist om voor TecNare te gaan, kan ik tenminste concluderen dat het gewoon goed zal zijn. Mijn artiesten (o.a. The Fine Young Cannibals) zal ik Nederland en België altijd met TecNare/Euro-PA laten werken. Ik denk niet dat ik het ooit zal aandurven om jouw bedrijf in te huren voor dergelijke acts (ook al heb je een paar Meyer-kasten).
Wees blij dat er dit soort fabrikanten en importeurs bestaan die de weg vrijmaken voor iedereen die goed spul voor relatief minder geld wil aanschaffen.
Per slot van rekening is het ook aan meneer Behringer zelf te danken dat heel veel verhuurbedrijfjes en studiootjes in staat zijn om hun rackjes aan te vullen met de nodige randapparatuur. Niet iedereen kan het zich permitteren om DBX aan te schaffen. Dan hoeven dus al helemaal niet over drawmers en de andere merken te praten.Comment
-
Uhm. Ok ik heb er nog weinig kaas van gevreten maar ik vind deze prijzen niet echt schokkend nog beter gezegd niet echt denderend. voor dat geld koop ik ook kastjes van AD systems welke toch qua reputatie en in de verhuur wat beter over de toonbank gaan. Aleen uitgaande van deze specs en dan wel te verstaan dat dit eerlijke specs zijn hopelijk kan ik nog wel wat goedkopere merken aanbrengen die dezelfde kwaliteit in de kastjes gooien als wat tecnare bied. De mpro's van JBL, de clusters van KME en de Mi series van AD zijn prijs technisch toch wat aantrekkelijker dan die instappers van tecnare. En bij deze drie merken praten we ook over eerlijke specs en degelijke onderdelen.Comment
-
citaat:Geplaatst door xcellant
citaat:Geplaatst door **************
Kortom, we hebben er weer 2 bij die de behringer-filosofie aanhangen.
veel hout voor weinig geld, en dus weinig marge voor de verkoper.
Het is dan ook een hele vreemde opmerking als je bedenkt dat deze meneer zelf Behringer in de verhuur heeft of ben je nu opeens van een andere klasse omdat je ook Meyersound en Midas verhuurt? Jouw toptafel is nog altijd "slechts" de Midas Venice.
Ik ben absoluut geen fan van Behringer maar het bevestigt toch wel weer de onzin van jouw statement als je bedenkt dat zelfs de Wisseloord Studio apparaten van Behringer in studio 1 hebben staan.
Daarnaast is het wel grappig dat je in de intro van jouw site vermeldt dat je apparatuur in huis hebt om de versterking te verzorgen tot 50.000 man. Besef je wel hoeveel geluid je daar eigenlijk voor nodig hebt? En wil je dat allemaal doen met die enkele Meyer stack die je hebt? De Venice op de voorkant en de Behringer voor de monitors zeker?
Doe niet zo belachelijk en gebruik dit forum waar het voor is bestemd: het uitwisselen van relevante informatie met vakgenoten.
Je zou juist respect moeten hebben voor bedrijven als TecNare dat toch probeert om op een overvolle markt een eigen identiteit te realiseren door heel veel tijd, geld en energie te stoppen in de ontwikkeling van hun speakersystemen in plaats van het klakkeloos kopiëren van andere merken. Deze fabrikant is zeer innovatief bezig en probeert niet mee te liften op het succes van branchegenoten.
Hetzelfde geldt voor Euro-PA dat de import verzorgt. Het is een echt geluidsbedrijf dat verhuurt en verkoopt. Ik heb een aantal keren met het bedrijf mogen kennismaken. Het is niet zo'n onderneming dat investeert in apparatuur omdat anderen het ook gebruiken.
Het is één van de weinige bedrijven met een echte filosofie. Zij gaan gewoon voor het beste binnen de beschikbare middelen. En ik moet eerlijk bekennen, ze gaan dan ook tot het uiterste.
En als eigenaar/directeur Peter Vanhove dan toch beslist om voor TecNare te gaan, kan ik tenminste concluderen dat het gewoon goed zal zijn. Mijn artiesten (o.a. The Fine Young Cannibals) zal ik Nederland en België altijd met TecNare/Euro-PA laten werken. Ik denk niet dat ik het ooit zal aandurven om jouw bedrijf in te huren voor dergelijke acts (ook al heb je een paar Meyer-kasten).
Wees blij dat er dit soort fabrikanten en importeurs bestaan die de weg vrijmaken voor iedereen die goed spul voor relatief minder geld wil aanschaffen.
Per slot van rekening is het ook aan meneer Behringer zelf te danken dat heel veel verhuurbedrijfjes en studiootjes in staat zijn om hun rackjes aan te vullen met de nodige randapparatuur. Niet iedereen kan het zich permitteren om DBX aan te schaffen. Dan hoeven dus al helemaal niet over drawmers en de andere merken te praten.Comment
-
citaat:
Ik geef je in veel punten gelijk maar wil dat zeggen dat andere bedrijven die kiezen voor andere merken dan allemaal domme hersenloze kudde volgbeslissingen hebben genomen? Dus als ik kies voor AD of EAW of EV in plaats van Tecnare is dat dan een stomme keus?
Ik werk zelf ook met EAW , dus ik ben ook een stomme
tja, zo werkt het niet [8D]
Mijn keuze voor EAW was gewoon het feit dat ik een klein setje nodig had met voldoende power en een helder klankbeeld, niet te zwaar, alleen te tillen enz... mijn set is nu eind 2004 / 4 jaar oud en in die tijd was er niks anders met deze gegevens .
Toen liep ik vorige week toevallig bij euro-pa binnen en Peter liet mij het één en het andere horen
Ik kan alleen maar bevestigen dat tecnare bij de groten hoort en dit is [u]geen reclame</u>, gewoon op het gehoor [^]
Als je weet dat ik bijna iedere week in de studio met quested monitoren werk, weet ik onderhand wel hoe een kastje moet klinkenFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
Comment